mboost-dp1

unknown

Telia sætter ADSL til private i bero

- Via Børsen -

Søndag kl. 22.00 er sidste mulighed for at bestille Telia’s ADSL produkt til private; Bredbånd @home. Af økonomiske grunde bliver produktet lagt i bero på ubestemt tid, indtil Telia igen kan se et overskud på privatmarkedet.

Nedskæringen kommer til at koste 225-250 medarbejdere deres arbejdsplads ved Telia.

Foruden @home, bliver der også lukket for PABC (omstillings-anlæg), mainframe hosting og “enkelte sikkerhedsprodukter”.





Gå til bund
Gravatar #1 - Wiking
31. okt. 2002 07:41
Tjoe, de har jo også StofaNet at tænke på.
Gravatar #2 - sKIDROw
31. okt. 2002 07:47
Pis!
Havde lige håbet på at de var nogen af dem der kunne gå i flæsket på TDC.. :(
Jeg hader ikke TDC, men en markedsandel på ~80 procent er ikke sundt for konkurrencen.. ;)
Gravatar #3 - sphinx
31. okt. 2002 08:22
I følge gårsdagens nyheder, stopper Telia helt ADSL til private med udgangen af denne uge. De der har bestilt, og de der er kunder, vil kunne fortsætte. Det var det sammme der skete i Orange.

Så TDC har nu nærmest en markedsandel på 100%. :(
Gravatar #4 - sKIDROw
31. okt. 2002 08:32
Det viser jo bare hvor gode konkurrence vilkårene er i danmark.. ;o/
Gravatar #5 - Sputler
31. okt. 2002 09:18
Tja.... eller hvor billige TDC linier er. Det er nu ikke fordi jeg bryder mig så meget om TDC, men der må jo være en årsag!?

Det er jo kun hvis TDC hæver priserne nu, hvor konkurrencen er væk, at de er nogle svin. Desværre for TDC skal de have godkendt deres prisstigninger af offentlige myndigheder... hehe! Så hvem stemte du på ved sidste valg?
Gravatar #6 - Deternal
31. okt. 2002 10:29
#5: Ikke fordi jeg ikke er politisk aktiv og kunne sige et og andet om mine politiske modstandere/spillere - men helt ærligt, hvilke politikere er det du mener ville godkende en ubegrundet prisstigning? For jeg sad lige et sekund og overvejede det - og jeg kan ikke se hvem det skulle være der vil det.
Gravatar #7 - ZagXipper
31. okt. 2002 10:40
Jatak... Fuck hvor TDC dog owner de andre firmaer.. SLAP
Gravatar #8 - Myggen
31. okt. 2002 10:50
#5: Nu er der jo masser af andre faktorer end lige netop linieleje der spiller ind - derfor giver det absolut ikke en fuldstændigt billede bare at kigge på denne pris.

Og hvorfor forsvinder konkurrencen, fordi Telia trækker sig ud (efter aldrig rigtigt at have 'stukket sig ind') ?

*Myggen
Gravatar #9 - Sjakalen|
31. okt. 2002 10:55
Fuck TDC!! Jeg hopper sku osse på Telia vognen. syns sku TDC er for dyre... når man kan får 2Mbit for 350,-kr skal man sku slå til :o) hos TDC vil den samme linje koste 909,-kr om måneden. gir i dag 659,- for 1024/256k :o(( fuck det er dyrt!!! men godt hehe :o)) men telias køre sku mindst ligeså godt
Gravatar #10 - Sattie
31. okt. 2002 11:02
Et ord: Ærgeligt
Gravatar #11 - lerbech
31. okt. 2002 11:26
sjovt nok så er leje at det rå kobber billigere i dk end det er i sverige ca 35 % så det er nok ikke der at telia sætter til da en forbindelse til en hustand koster ca 65 kr om mdr for telia at leje i sverige ville det kost tdc ca 90 kr for samme ydelse
Gravatar #12 - Disky
31. okt. 2002 12:01
sjakalen:
Det er da rart du tror Telia's produkter er godde, for jeg kender ikke mange der påstår det samme efter at havde haft dem.

F.eks. deres telefon abo. De tog dem 3 uger at rette en lille bitte fejl, deres undskyldning, de havde travlt.
Da de skulle installere stofanet hos min far, kunne de ikke selv få det til at virke. Jeg rejste fra København til Sønderborg, kunne heller ikke, snakkede med deres kundeservice, og efter lang tid fik jeg fat i en kompetent tekniker, som kunne fortælle at de netkort deres installatør havde udleveret, ca. aldrig virkede. Et stk's 3Com 905b kort i maskinen og vupti så spillede det.

Så måske er det billigt, men hurtig og dygtig hjælp skal du bestemt ikke regne med, husk man får hvad man betaler for.
Gravatar #13 - ledderlappan
31. okt. 2002 12:51
Har heldigvis modtaget mit Telia ADSL og det kører finno :) Det er jo billigt .... at jeg så ikke endnu har modtaget en regning er en helt anden sag. (Har haft det i 2mdr.)
Gravatar #14 - sKIDROw
31. okt. 2002 13:01
#12 Disky

Stofa er da også det værste eksempel, du kunne have nævnt.. heh
Og grunden til at det genere mig, er ikke at jeg kan lide Telia.
Men konkurrencemæssigt er det noget skidt, hvis TDC kan blive ved med at sidde på ~80% af markedet.. ;)
Gravatar #15 - jegge
31. okt. 2002 13:22
#9Husk;Hvis du vil have frit forbrug koster det 650,- .
#12Det lyder godtnok underligt det der."Vi" har haft travlt, ja.Det er da klart med lancering af et nyt produkt. Hvem hulen har dog ikke det.3 uger lyder godtnok lidt underligt, og jeg kunne da godt tænke mig lidt mere info,og høre lige netop hvilken sag det drejer sig om.
I forbindelse med dette, vil jeg da også lige indskyde,at bl.a. Orange havde en sjov idé med at lukke kommende Telia kunder ned bare lidt for tidligt.Det kan Telia ikke rigtigt gøre noget ved, da linjen ikke er deres før den "bestilte" dato.Orange har også offentlig undskyld for dette. Find selv kilde.
Der har også været tilfælde med rigtige ringe svartider (40+ms ved første hop).Det skyldes noget Ericsson hardware og det er nu igang med at blive rettet.Det laveste jeg har hørt er 9 ms, som var én der havde de hersens 40 styks.
Jeg vil ikke selv have produktet, så I skal ikke se det her som reklame. Det er der så andre grunde til (fast ip bl.a.),men konkurrence plejer nu at komme os kære forbrugere til gavn.
Gravatar #16 - Disky
31. okt. 2002 13:25
maddawg:
Den sag jeg tænker på er ordnet, og kunden er flyttet tilbage til TDC da han ikke gad den elendige service der var med reperationen.
Gravatar #17 - Peter Perlsø
31. okt. 2002 13:41
Frit telemarked min R0v. lad staten købe kobberet og leje det ud til telco'erne.
Gravatar #18 - Disky
31. okt. 2002 13:45
Her en god grund til ikke at bruge Telia:

Taget fra en artikel om klager vedrørende teleselskaber:
Telia er klassens skurk med næsten tre gange så mange klager, som selskabets markedsandel berettiger til. Næstdårligst er Debitel, der har dobbelt så mange klager, som markedsandelen berettiger til.
Gravatar #19 - pace
31. okt. 2002 14:25
og sjovt nok, så er det stadigt TDC som er det dumme svin?

For mange folk går bare efter det billigste og så glemmer de bare lige at det er også hvad de får!
Gravatar #20 - Deternal
31. okt. 2002 15:21
Disky: det er altid nemt at angribe udenfor kontekst - det bør måske nævnes at den artikel drejede sig om telefoni isoleret og at klagerne ang. Telia i 95% af tilfældende drejede sig om regninger - dette skyldtes deres gamle regningssystem som var temmeligt useless, det er rettet nu, og hovsa antallet af klager er faldet drastisk, det kan man til gengæld hverken sige om Orange eller debiltel.

Og skal vi snakke om dårlig service? Jeg har pga. TDC været tvunget til at få fastnet tlf for at få ADSL - det var IKKE nødvendigt (der VAR ledigt kobber), men TDC gider bare ikke lave faste ADSL linier hvis folk er over 1. sal og derfor skrev de at det kunne ikke lade sig gøre (den automatik bruger de 1 mdr. på for at få det til at virke plausibelt). Deres regnskabsafdeling fatter heller intet, de har nu siden Boomtown åbnede prøvet at få betaling for et opsagt ciy membeership. Men man får hvad man betaler for? Njea til dels - pris og kvalitet er ihvertfald til en hvis grad forbundet, men der er også andre ting der spiller ind (bl.a. at det ofte er mere aktive kunder der skifter til andre teleselskaber end TDC, og dermed er der også større chance for at de klager til de officielle instanser).

Jeg arbejder btw ikke hos Telia, men har mobil ab. hos dem, og jeg har haft god service og fået et glimrende produkt til prisen - det eneste har været da deres regningssystem var galt (og der var de så også flinke ift. betaling).

At det så er sværere og sværere at få medarbejdere der kan tænke selv (gælder for alle virksomheder) er en anden sag - prøv at spørg om computerspørgsmål i en computerforretning, de har sq jord i hovedet 80% af dem, men får sikkert mere i løn end mange af de telefon supportere i brokker jer over nu.
Gravatar #21 - jegge
31. okt. 2002 15:49
#19
Ja. De kræver grimme størrelser af penge, får at vi kan komme ud og rette vores fejl.

Tror du vores teknikere for lov til at komme på centralen alene?
Og tror du selv, at det har høj prioritet for TDC, når vi nu skal bruge én af deres?

Ja, de er nogle dumme svin.
Enhver der har monopol er for det meste "et dumt svin" IMHO.
Der skal nok være nogle gode imellem, meeeen...Jeg kan ikke lige komme på nogle.

EDIT: Og #20. Det der Boomtown helvede har jeg også været igennem. Det samme har 2 af mine venner.
Og jeg har også prøvet det med et "Internet Web Produkt".
Gravatar #22 - sKIDROw
31. okt. 2002 16:41
#20 Deternal

"At det så er sværere og sværere at få medarbejdere der kan tænke selv (gælder for alle virksomheder) er en anden sag - prøv at spørg om computerspørgsmål i en computerforretning, de har sq jord i hovedet 80% af dem, men får sikkert mere i løn end mange af de telefon supportere i brokker jer over nu."

Så har det ikke været en RIGTIG computer forretning.. ;)
Men jo jeg kender godt de brodne kar.
Jeg arbejder selv som tekniker i en forretning, og hvis mester ikke kan svare bliver der kaldt på mig.. :)
Når jeg har fri kan jeg dog godt finde på, for morskabens skyld, at vade ind i en computer forretning og lade som om jeg er en komplet n00b.
Og så stå og more mig, mens de står og gør sig selv til grin... Muhahaha
Gravatar #23 - Disky
31. okt. 2002 16:44
Skidrow:
Den med du leger newbie, kender jeg alt for godt.

Jeg gjorde det selv dengang Amiga'en var hot, tro mig jeg har sjældent hørt så stor en gang ævl som en fona mand kom med :)
Gravatar #24 - sKIDROw
31. okt. 2002 16:51
#23 Disky

Tjahh..
Vi har jo kun det FUN vi selv blander.. hæhæh
For at være lidt mere rimelig mod Fona (Det er jo trods alt KUN en radioforretning), nøjes jeg med at stille dumme HIFI spørgsmål.
Men også der var morskaben komplet... :)
Gravatar #25 - Wizard
31. okt. 2002 17:26
Der skal ingen tvivl være om at TDC har gjort det rigtigt svært for andre at komme ind på markedet. Man da godt sige at Danmark's kobberpriser er europas billigste (740 kr. årligt), men så når Telia kommer og siger at man gider ikke at skulle vente på TDC m.v. og opretter sit eget net, så snakker vi rigtig mange millioner kroner der bliver smidt i centraler (Dslamer m.v.) og så skal Telia samtidig modarbejdes af TDC teknikere der ikke dukker op hos kunden, andre telefonselskaber der ikke kan finde udaf at læse de fax de får i forbindelse med overflyttelse af kunderne m.v. Telia's produkt har nogle mangler, ja, det ville da være rart med fast ip, router m.v. Men når man se hvad man får for 350 kr pr. måned så kan man godt nok ikke finde et tilsvarende produkt der er ligeså godt nogen andre steder og rent supportmæssigt så køre tingene bare når det er installeret :-) Så hvis telestyrelsen kunne få fingeren ud og få kiggede lidt på TDC's måde at tryne andre der ønsker at være en seriøs Konkurrent til dem så kunne det være at Telia kunne overtales til at prøve igen. Men indtil at der kan laves penge på det så må vi nok se at alle andre stille og roligt lukker og overlader hele ADSL markedet til TDC, kedeligt men sandt.
Gravatar #26 - Sjakalen|
31. okt. 2002 17:46
#12 Disky. nu har jeg en ven der har fået det og det køre helt uden problemer. og jeg har læst om mange på Newz.dk der også har det uden problemer. nu har jeg sku haft adsl i 3 år fra TDC. og tro mig det har heller ikke været uden problemer... det tog dem ca. 3 uger at finde ud af at et af deres netkort på centralen var i stykker, og hadet jeg ikke ringet og spillet spasser i telefonen. ved kun guderne hvornår jeg var kommet online igen.

Og som du skriver
<STRONG>Så måske er det billigt, men hurtig og dygtig hjælp skal du bestemt ikke regne med, husk man får hvad man betaler for.</STRONG>
<STRONG></STRONG>
Det får man da helle ikke hos TDC... selv om man betaler kassen for det. så hvor vil du hen med det??
og bare de holder gang i deres job hos telia. har jeg sku ikke brug for deres hjælp her hjemme :o) det klare jeg selv hehe

#15 maddawg. Godt gået min ven :o) lige nu har jeg Bredbånd|ADSL og jeg gir 659,-kr for 1024/256kb om måneden... så jeg vil med glæde gi 650,-kr for 2048/512. men det vil jeg ikke komme op på da jeg ligger på 3gb om måneden, skulle det ske så fuck det :o) da jeg stadig har 2Mbit for den pris jeg gir hos TDC for 1Mbit
Gravatar #27 - Wizard
31. okt. 2002 17:57
#12 Disky : På hvilken baggrund kan du udtale dig om supporten på Telia's Bredbånd @home ikke er dygtige nok? Jeg kan ganrantere dig at du finder ikke dygtigere supportere i Danmark end dem der sidder i Telia's ADSL support. De ved alt hvad du gerne vil vide og kan finde på at spørger om og mere til. Nogen gange bliver de dog nød til at sige nej til nogen af de ting som kunderne spørger (netværksopsætning m.v.). Men de er absolut ikke tabt bag en vogn :-) Og det ville være lidt, for ikke at sige meget syndt at sige at Stofa's support er dårlig, det kan godt være at deres teknikere ikke altid har været heldige, men de er faktisk også kanon dygtige :-)
Gravatar #28 - jegge
31. okt. 2002 18:00
#26
Ja det er jo det gode ved en Flexrate med et dejligt lavt loft :) .

Og ang. support....
Mine penge bliver satset på Telia's fremfor TDC's :D .
Gravatar #29 - kasperj
1. nov. 2002 14:28
Yep det er noget lort at Telia Trækker sig Så er der jo snart kun Cybercity at se op til som en modstander til TDC. men syntes os de klare det godt med deres boost. og det med at TDC har god service kan i glemme alt om kender mange der har haft problemer med dem eller har måtte vente på dem fx. et kort var gået af på centralen og der gik 21 dage før de fik de rettet. og en af mine venner som bestilte det måtte vente 3-4 mrd. på at få det. selv har jeg CyberCity tog mig kun 1 mrd. at få og har aldrig haft problemer med det :) som var deres skyld ;)
Gravatar #30 - H.E.R.O.
1. nov. 2002 18:56
kan godt være i brokker jeg over supporten diverse steder men 95 % af dem der har adsl i danmark fatter for en softice af computere.

ikke at jeg er adsl supporter eller nogensinde har været det men jeg har sgu tit kørt kundesupport over telefon og hold da kæft hvor kan man dog sommetider ikke lade være med at hidse sig op over hvor stupide folk er ..

især når man skal gentage det samme 5 gange uden at det lader til at have nogen effekt..
Gravatar #31 - ThumbsUp
2. nov. 2002 02:43
#30 Du kan selvfølgelig risikere at supporteren du taler med ikke er på samme tekniske niveau som du. Nogle er, andre er ikke. Men det er heller ikke deres job at være det, de er ikke uddannede teknikere. De er der til gengæld for at hjælpe dig.

Deraf navnet 1. level support.

Du kan dog være sikker på at der i deres (supportens)bagland et eller andet sted sidder folk der er teknisk kompetente.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login