mboost-dp1

Telenor ASA

Telenor tilbyder gratis mobilt bredbånd til 270.000 kunder

- Via Erhvervsbladet - , redigeret af Emil

Et af de store vækstområder inden for bredbåndsforbindelser er på det mobile bredbånd. Til trods for den store fremgang vil Telenor nu sætte turbo på.

I en ny kampagne vil Telenor tilbyde alle deres eksisterende bredbåndskunder, både private og erhverv, at de kan få adgang til mobilt bredbånd i et halvt år, uden det koster noget.

I alt vil 270.000 kunder få tilbuddet med posten i løbet af denne uge, fordelt på 171.000 privatkunder og 100.000 erhvervskunder.

Samtidig med tilbuddet er Telenor i fuld gang med at forbedre sit mobile bredbåndsnet. Således opsætter de i gennemsnit 10 nye master om ugen og dækker p.t. de 100 største byer i Danmark samt togstrækninger og nogle sommerhusområder.





Gå til bund
Gravatar #1 - Slettet Bruger [1642513638]
5. okt. 2009 10:37
Efter de 6 mdr stiger prisen til højere end før, men samtidig bliver det sværre at afmelde end det er at afmelde sit live abbo fra microsoft.

^^ plausible
Gravatar #2 - ghostface
5. okt. 2009 10:47
#1 det er nu også svært ikke at tilbyde mobilt bredbånd der er mere dyrt end gratis efter de 6 måneder :)
Gravatar #3 - frankness
5. okt. 2009 10:50
Sider og tænker på os der har mobilt bredbånd ved dem i forvejen, plus adsl linje, får vi det også gratis i de 6 måneder?
Gravatar #4 - mech0z
5. okt. 2009 10:51
Håber de får et god abb. med SE Satio når den kommer for så skal jeg helt klart have det her :)
Gravatar #5 - Slettet Bruger [1642513638]
5. okt. 2009 10:52
* til højere end den var inden det blev gratis..

Hvilket er irrellevant nu jeg tænker over at de kunder ikke havde det før.

flot
Gravatar #6 - Remmerboy
5. okt. 2009 11:27
nu mangler jeg bare en bærbar der kan udnytte dette dejlig tilbud. mine bærbare er ikke så mobile mere :(
Gravatar #7 - briancaos
5. okt. 2009 11:41
Jeg glæder mig til at prøve det. P.t, bruger jeg 3's netværk, og deres dækning på strækningen mellem København og Næstved er horribel.
Gravatar #8 - kedde198
5. okt. 2009 11:54
Det gode i den nyhed er helt klart den sidste del. For deres dækning i dag er godt nok ikke noget at råbe hurra for!
Gravatar #9 - Eskibo
5. okt. 2009 12:01
#3
Det vil jeg ædermame håbe på for jer :P
Gravatar #10 - Selltheworld
5. okt. 2009 13:56
171.000 + 100.000 = 270.000
Gravatar #11 - ktg
5. okt. 2009 14:25
#10 hvis man var lidt fræk, kunne man læse det som at de har 271.000 (hvor 171.000 er privatkunder og 100.000 erhvervskunder) kunder, men det er kun er de 270.000 som får tilbuddet. De sidste 1000 kan de så bare ikke lide.... eller også er det medarbejdere o.lign.
Ved dog ikke om det er sådan man skal forstå det.
Gravatar #12 - Clauzii
5. okt. 2009 15:10
Jeg er en af de Tele2 kunder der automatisk flyttede med over til Sonofon, nu Telenor. Jeg havde haft Tele2 i ~4 år - Aldrig nogen problemer.

Så overtog Sonofon/Telenor......... mage til Gebyr-rytter-firma skal man lede længe efter, så dem har jeg (og 7 andre i vennekredsen) ikke mere.

Så jeg kunne forestille mig at dette tiltag er for at >holde< på kunderne, inden de helt forsvinder??
Gravatar #13 - _-Psycho-_
5. okt. 2009 16:17
#12 Hvilke gebyr tænker du på?
Gravatar #14 - Clauzii
5. okt. 2009 17:49
#13:
Ved tele2 kunne jeg ringe og trække en regning en uge eller to, uden at det kostede en rød reje ekstra. Ved Sonofon kunne en regning, for mit vedkommende, på 300,- snildt være blevet 750,- i Sonofons hænder på 14 dage.
150,- for at flytte den, 150,- i regningsgebyr(??) og 150,- ekstra hvis de fik indbetalingen af den ny dato én dag for sent...
Nej tak!
Gravatar #15 - XxX
5. okt. 2009 20:39
#14

Hvad med om du bare lod være med at bruge nogle penge du ikke havde.

Buhuu....De er nogle gebyrgribbe som tillader sig at smide gebyrer på bare fordi jeg ikke kan snaldre mig sammen til at betale mine regninger.

Jeg har været cybercity kunde i ~8 år og jeg har ALDRIG betalt et eneste gebyr for nogetsomhelst (Udover måske oprettelse, kan jeg ikke huske) men jeg har så også sørget for at betalingen falder på den dag den skal via betalingsservice.

Hvis du ikke har råd til at betale for varen så lad da være med at forbruge istedetfor at pive over at dem som du har handlet ved gerne ser at de får betaling for deres ydelse.

Eneste skod ved cybercity / telenor er deres ufatteligt stupide kærlighedsforhold til det ringeste udstyr der findes....ZyXEL ...

Men det kunne klares med en fritz box, nu kører skidtet perfekt.

XxX
Gravatar #16 - _-Psycho-_
5. okt. 2009 20:46
#14 Vil nu nok sige ligesom XxX har gjort. Du kan ikke klandre dem for at du betaler for sent. Noget andet er at hvis du ringer ind og er ærlig om at du desværre ikke kan betale til tiden og om det kan lade sig gøre at rykke datoen lidt så er det ofte ikke noget problem. Afhængig af om du har gjort det 100 gange før selvfølgelig. Skal siges jeg kun kan tale for Bredbånds siden (Cybercity) da jeg aldrig har haft Sonofon som mobil selskab.

/ontopic: Jeg glæder mig da personligt til at få gratis mobilt bredbånd da det jo altid er rart at have i tasken hvis man skulle få brug for det.
Gravatar #17 - dannin
5. okt. 2009 22:14
#14 - Ok - flere ting. Som #15 og #16 siger, så er det da så simpelt som at betale sine regninger til tiden, og lade være med at bruge penge man ikke har..

Dernæst - det koster 100 kr (og gjorde det også da det hed Sonofon) at få udsat sin betalingsdato. Men jaja, overdrivelse fremmer forståelsen.. En rykker koster ydermere heller ikke 150 kr, men 100 kr som ved alle andre teleselskaber.

Sørg dog for at få dine facts straight før du brokker dig..
Gravatar #18 - Clauzii
5. okt. 2009 23:16
Nu er historien lidt længere end som så, og det er der ikke plads til her, men faktum er at de udstedte gebyrer for næsten hvad som helst. (Og ja, jeg har regninger, hvor der står 150,- ....)
Gravatar #19 - zymes
5. okt. 2009 23:55
Ikke plads her? Man kan skrive ret meget..

Ontopic (eller..):
Jeg har desværre ikk muligheden, men "tillykke" til jer der kan få det :)
Gravatar #20 - DrHouseDK
6. okt. 2009 00:23
#18 > Så synes jeg du skal DOKUMENTERE det, istedet for at påstå. Der er i Telenor ikke et punkt til regninger der hedder "Rykkergebyr - 150 kr.", det vil jeg godt garantere dig.

Så drop nu dine injurier og smid noget på bordet, for det andet er noget fis. Betal skidtet til tiden: Problem løst. Der gælder samme betingelser for dig, som for alle andre privatkunder - synes da det er utroligt dårlig forretning af Tele2 at de ville give dig bedre vilkår end deres andre kunder. Forskelsbehandling er sgu noget crap, imo.
Gravatar #21 - MortenH
6. okt. 2009 07:50
Great, de gamle er lige blevet opgraderet til 10/1 ganske gratis, og de overvejede anyway at lukke deres 3-net og få bredbånd i sommerhuset, det kan de så vente 6 md mere med, tak for det :)
Gravatar #22 - nazcov
6. okt. 2009 10:42
#3

Jer der har det i forvejen bliver tilbudt rabat selvfølgelig. Jeg er lidt usikker på om hvorvidt i også bliver tilbudt de 6 måneder gratis.. Hvis det er tilfældet, så kommer det an på hvilket produkt i har i forvejen. (ellers er den ikke slemmere end at man bare opsiger det og opretter et nyt :p)
Gravatar #23 - Brobak
9. okt. 2009 20:35
hmm har stadigt ikke modtaget tilbudet fra dem :(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login