mboost-dp1

Flickr - tico24

Teleankenævnet nævner ikke selskaber ved navn

- Via Comon - , redigeret af Emil , indsendt af MiniatureZeus

Teleankenævnet kunne i torsdags frigive deres årlige rapport, denne bliver dog kritiseret en hel del for ikke at have firmanavne på de klager, som er blevet bearbejdet gennem årets forløb, derved kan forbrugerne nemlig ikke følge med i, hvem der har flest klagende kunder.

Camilla Hersom, formand for Forbrugerrådet. skrev:
Det er utroligt ærgerligt, for den oplysning har været meget effektiv, når forbrugerne skulle vælge deres teleselskab. Prisen er jo kun ét parameter ud af flere. Når man ser, hvad kunderne kan komme ud for hos teleselskaberne, er antallet af klager en rigtigt god indikator for, om man skal benytte det ene eller det andet selskab,

At disse oplysninger er udeladt, er formentlig sket som resultate af, at IT- og Telestyrelsen har fået en ny procedure, og derfor ikke offentliggører sådanne oplysninger om mindre selskaber.





Gå til bund
Gravatar #1 - gnаrfsan
2. jun. 2008 14:33
Hvis sagerne er lukkede, og selskabet dømt, ser jeg ikke gund til ikke at offentliggøre det, men er det derimod ikke dømt, vil det være at fordømme selskabet uden grundlag.
Gravatar #2 - starz#1
2. jun. 2008 14:41
...og der røg så den eneste grund til at beskæftige sig med den rapport, hvis du ikke er statistiker eller i branchen...
Gravatar #3 - BluepaiN
2. jun. 2008 14:44
Mindre selskaber? Mig bekendt, så er Sonofon, Telia og TDC rimeligt store.
Gravatar #4 - Emil
2. jun. 2008 15:51
#3 > Grunden til at listen ikke er vist i år, er netop, at de ikke vil offentliggøre for de små selskaber, og så har de valgt at holde hele lortet hemmeligt i år.
Gravatar #5 - Cookiefox
2. jun. 2008 16:08
Det var da lige godt grov
Gravatar #6 - myplacedk
2. jun. 2008 19:04
1 skrev:
Hvis sagerne er lukkede, og selskabet dømt, ser jeg ikke gund til ikke at offentliggøre det

For de enkelte sager er jeg egentlig også mest ligeglad, men jeg ville da gerne se en statistik.

Hvis et firma gang på gang først reagerer efter en "dom", så synes jeg da det er noget skidt. En statistik for antal berettigede klager pr. kunde ville da være meget interessant.

En statistik for antal klager inkl. dem hvor kunden ikke får ret, kunne også være interessant på et eller andet plan. For mange klager, hvor kunden ikke har ret, tyder vel enten på dårlig kommunikation, eller at kunden bare er pissed og klager uanset om firmaet nu også er gået helt over stregen.

Antal klager pr. kunde, uanset udfald, er vel en brugbar metrik for generel kundetilfredshed, eller hvad?
Gravatar #7 - Alrekr
3. jun. 2008 23:18
Det jeg gerne så var:

* Statistik over antal klager i alt
* Statistik over antal klager pr. 1000 kunder
* Statistik over antal medhold i klagerne
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login