mboost-dp1

unknown

TDC udsætter IP-telefoni igen

- Via Jyllands-Posten - , redigeret af Pernicious

På trods af en tidligere tidshorisont på IP-telefoni der sagde 2005, har TDC alligevel valgt at vente med at tilbyde teknologien.

TDC udtaler at der ikke er nok efterspørgsel på produktet, og at det estimerede antal brugere af IP-telefoni anslås til at være langt mindre end spået.

Selskabet har tidligere overvejet en discountløsning som tilbudt af GOIP, Telefin og Redspot, men har istedet valgt at satse på en kvalitet, der er på højde med nuværende telefoni før produktet lanceres.





Gå til bund
Gravatar #1 - temo
29. dec. 2005 16:53
så dejligt at hører at den kærer Kim Frimer udtaler noget totalt fornuftigt =)

Jeg mener heller ikke de andre "skype ligende" selskaber er nogle deciderede konkurrenter til TDC IP telefoni løsning =)


Og vi kan lige så godt lave det rigtigt i første hug, derfor er det fint vi efter min mening venter til at er på plads, og efterspørgslen er stor nok inden vi lancere det :)
Gravatar #2 - CCOS
29. dec. 2005 17:24
vi har et ikke eksisterende produkt som ingen efterspørgere så vi tilbyder det ikke endnu...
jamen tillykke prøv dog at tilbyde det før de udtaler sig om det og den holdning øger jo ikke lige efterspørgelsen...

CCOS
Gravatar #3 - Luhmann
29. dec. 2005 17:31
#1

Hvis TDC mente at der var penge at tjene på en "discount" udgave, som det så nedsættende udtrykkes, så havde man nok valgt at lancere denne trods kvalitetsmangler.

Min opfattelse er helt klart den, at TDC vil holde fast i eksisterende teknologi så længe som muligt. TDC har ingen grund til at etablere ny teknologi, før der er en betragtelig risiko for at kunder vælger den ny teknologi fremfor den gamle. Så de opererer vel med et mål for en kritisk masse, der skal til før man overvejer nye veje.
Gravatar #4 - sKIDROw
29. dec. 2005 17:35
TDC misforstår jo også pointen med, og hvad hypen om IP telefoni drejer sig om.

Det handler om store besparelser til os forbrugere, og ikke massive indtjeninger til udbyderne af det.
Gravatar #5 - GurliGebis
29. dec. 2005 17:40
Hvis man stadig ikke kan få en ADSL linje hos TDC uden samtidig at skulle have et alm. telefon abonnement kan jeg godt forstå at der ikke er så stor tilgang.
Hvor mange ønsker at have et telefonliner, en alm. som er krævet for at man kan få ADSL, og så en IP telefon linje. (Tager i dette tilfælde ikke forhold for deres WebSpeed produkter).
Gravatar #6 - akerman
29. dec. 2005 18:06
En kvalitet på højde med nuværende? Der skal fandme ikke meget til, jeg undrer mig tit over analog telefoni kan være så ringe.

Gav min mor "ip-telefoni" i julegave, og selv med en helt utrolig ringe mikrofonkvalitet i hendes laptop, kan folk ikke høre forskel når hun ringer fra laptop eller alm telefon...

Anyway tdc skal sq nok komme igang såsnart de begynder at miste penge og kunder - indtil da, og sikkert efter, vil jeg klare mig fint med VoIPBuster.
Gravatar #7 - mcm
29. dec. 2005 19:02
#5

Vel derfor der findes Cybercity?.. :)

Men problemet er netop som du er inde på at det er svært at spare via iptelefoni når man skal betale for en bærelinie.. 8(
Gravatar #8 - amokk
29. dec. 2005 23:04
Ehm har TDC ikke styr på hvad de selv udbyder?

De har da haft IP Telefoni i flere mdr. (CableTalk)
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=t...
Gravatar #9 - Odin
30. dec. 2005 02:24
Foruden det #8 siger, sa kan jeg naesten kun forestille mig denne udtallese kommer fra en chef der gik i panik da han blev stillet dette spoergsmaal
Gravatar #10 - amokk
30. dec. 2005 02:26
#9 lyder meget sandsynligt når vi taler om folk i TDC :-)
Gravatar #11 - lerduen
30. dec. 2005 07:30
Og det er HVER gang TDC nævnes.
Gravatar #12 - DUdsen
30. dec. 2005 08:25
Jeg tør godt vædde på at vi inden 2007 ser TDC indvestere kraftigt i et af discount selvskaberne som de også gjorde med mobiltelefoni markedet hvor Telmore's overskud stort set går i TDC's lommer.

En anden ting man også lige skal huske er at TDC faktisk tjæner penge på Skype, musimi og andre VoIP udbyder da de er leverendør til diverse VoIP <-> PSTN gateways, så TDC er nok mere ude i en begrenset lurepasser periode, hvor de vel nok mere venter på at ehvervslivet skal interesere sig for VoIP og, regner med at de kan klare konkurencen ved at sænke priserne på minut taksten eller indføre abonementer hvor man kun betaler abonement og ikke minut takst, Husk på at når musumi og andre kan forbinde VoIP til PSTN-nettet kan TDC gøre det modsatte og give PSTN kunder aftaler der ikke er så meget dyrere i praksis.
Gravatar #13 - mryom
30. dec. 2005 08:28
#8
Den person der udtaler sig, gør det på TDC totalløsninger vejne.

TDC kabeltv er et andet firma. og det er dem der udbyder Webspeed og cabletalk.
Gravatar #14 - sKIDROw
30. dec. 2005 08:49
#13

LOL!
Det kan godt være, det er internt separate afdelinger. Men at kalde dem for andre firmaer, er jo nok at tage den lidt langt. Prøv at ringe 4x80 og se om ikke hun raskt væk, omstiller dig til en hvilken som helst af dem!... :P

Telmore er det eneste af TDC, man oprigtigt kan kalde for et andet firma. Selvom TDC ejer dem.
Gravatar #15 - mryom
30. dec. 2005 08:59
PS er det ikke lidt utropi at tro at TDC ikke udbyder iptelefoni...
Det er bare et spørgsmål om i hvilken grad. Til alm folk er det kun webspeed (kabeltv) der udbyder dette.

Men der er fx også ip telefoni til erhverv...

Som der står i artiklen, er det Kim Frimer, adm. direktør for TDC Totalløsninger der udtaler sig.
Gravatar #16 - mryom
30. dec. 2005 09:12
#14

Ring til 118, de vil med glæde omstille dig til Cybercity ejer TDC dem... hmm nej... spøg til side!

Ja 4*80 omstilling for TDC, men de omstiller fx også til DanskKabelTV, som er et datter selskab.

Det er sådan at den danske stat for nu en del år siden sagde at TDC var forstore og meget meget onde. Så derfor skulle de deles op i mindre selskaber.

Derfor er der idag noget der hedder TDC Mobil A/S, TDC KabelTV A/S, TDC Erhverv A/S mm

Håber dette er til at forstå
Gravatar #17 - araldit
30. dec. 2005 09:24
Gad vide hvilken teknologi TDC vil basere deres IP-telefoni på. Tvivler på at de vil benytte SIP, for derved kunne utilfredse kunder flytte udbyder, og TDC's politik er, og har altid været at stavnsbinde folk til deres koncept. TDC er ligesom MS i den henseende. En ting er sikkert, IP-telefoni skal nok komme, kan kun håbe at der går længe inden TDC laver det, så så mange som muligt kan få andre udbydere inden da. Hos Musimi og sikkert også de andre nuværende IP-telefoni udbydere tilbyder trods alt peering aftaler med hinanden, så opkald imellem disse udbydere er gratis. Det tror jeg ikke vi vil se hos TDC, sikkert ikke engang imellem TDC's egne kunder. Medmindre selvfølgelig at der kommer et tårnhøjt abbonement.
Gravatar #18 - sKIDROw
30. dec. 2005 12:34
#16

Dine påstande bliver måske nemmere at forstå, men ikke nemmere at tro. Der er meget lidt separat ved disse selskaber. Det skulle vist lige være navnene. Og mener egentligt heller ikke, staten havde noget som helst med den skabsopsplitning at gøre.

Deres omstilling håndtere dem alle. Telebutikkerne sælger produkterne, fra alle disse "separate" selskaber. Har du mere et produkt fra dem?. Pyt med det. Du kan sagtesn få det faktureret, på en overskuelig regning... ;)
Gravatar #19 - Hubert
30. dec. 2005 12:52
#4

Kan du ikke lige komme med et link til de priser, du må have set fra TDC siden du mener, at kan sige at du ikke kommer til, at spare penge?

#14

Måske man skulle undersøge tingene lidt inden man udtaler sig... Eller det er måske normalt, at forskellige afdelinger har hver sit CVR.nr.?

TDC Totalløsninger A/S: CVR.nr. 25 76 75 35
TDC Kabel TV A/S: CVR. nr. 25 76 75 78

Det at de hedder A/S tilsidst kunne måske også fortælle lidt. Men selvfølgelig, hvis man bare udtaler sig ud fra, hvad man tror man ved uden, at have undersøgt det kan man jo komme galt afsted.

Vi kan jo fortsætte med Dansk Kabel TV A/S... Taget fra deres side.


Dansk Kabel TV - som er et selvstændigt aktieselskab i TDC-koncernen - installerer og servicerer fællesantenneanlæg og Kabel TV-net i Danmark.


Måske man en anden gang ville bruge de 2 minutter på, at undersøge skidtet inden man udtaler sig tåbeligt.
Gravatar #20 - sKIDROw
30. dec. 2005 13:47
#19 Hubert

Måske man skulle undersøge tingene lidt inden man udtaler sig... Eller det er måske normalt, at forskellige afdelinger har hver sit CVR.nr.?


Det behøver jeg ikke. Det er meget nemmere, blot at iagtage deres adfærd, som egentligt siger det hele.

Det at de hedder A/S tilsidst kunne måske også fortælle lidt.


Jeg er da fløjtende ligeglad med, at de har gidet oprette flere aktieselskaber til det stunt. Det siger da lige omtrendt intet. Mærsk har også flere afdelinger, med hver deres navn og CVR nummer. Det ændre ikke på hvem som trækker i trådene, og på at de er mere sammenknyttede end adskilte.

Men selvfølgelig, hvis man bare udtaler sig ud fra, hvad man tror man ved uden, at have undersøgt det kan man jo komme galt afsted.


Ligesom man bare naivt kan stole på fakta, uden og se om disse fakta faktisk er konsistente med, den måde de operere på i praksis. Det faktum at jeg kan samle regningerne, fra deres forskellige afdelinger, syntes jeg i sig selv siger en del. De er tydeligvis kun separate selskaber på papiret, af grunde jeg endnu ikke har kunnet se.

Måske man en anden gang ville bruge de 2 minutter på, at undersøge skidtet inden man udtaler sig tåbeligt.


Jeg syntes STADIG det er mere relevant, at observere deres måde at arbejde på. End blot naivt at tro, på de ting du smider efter mig. Og ja det pjat kunne jeg selv have gravet frem, hvis jeg fandt det nyttigt. Surprise!... Det gør jeg ikke.

Dansk Kabel TV fungere så mere separat, end de andre eksempler. Ikke at det hindre dem i, at henvise til TDC løsninger dog. Men de er tættere på, at fungere som et 100% separat selskab. Jeg finder dog "et separat selskab i selskabet" selvmodsigende.
Gravatar #21 - Hubert
30. dec. 2005 15:46
#20


Det behøver jeg ikke. Det er meget nemmere, blot at iagtage deres adfærd, som egentligt siger det hele.


Det er muligt du mener det er nemmere, men det betyder vel ikke at du kommer frem til det korrekte?


Jeg er da fløjtende ligeglad med, at de har gidet oprette flere aktieselskaber til det stunt. Det siger da lige omtrendt intet. Mærsk har også flere afdelinger, med hver deres navn og CVR nummer. Det ændre ikke på hvem som trækker i trådene, og på at de er mere sammenknyttede end adskilte.


Hvis man skulle følge dit renosoment til dørs skulle koncernchefen, altså være blandet ind i, hvad der sker i hvert enkelt selskab. I så fald kan man jo undre sig over, at det gider betale til de mange direktører de har sidende.


Ligesom man bare naivt kan stole på fakta, uden og se om disse fakta faktisk er konsistente med, den måde de operere på i praksis. Det faktum at jeg kan samle regningerne, fra deres forskellige afdelinger, syntes jeg i sig selv siger en del. De er tydeligvis kun separate selskaber på papiret, af grunde jeg endnu ikke har kunnet se.


Er det nu naivt at stole på fakta..? Personligt finder jeg det mere naivt blidt, at stole på andre folks ideer uden, at i det mindste vise selvstændig tankegang. Men sådan er vi jo så forskellige.
Og at du kan samle regningerne kan du jo ikke bruge til så meget når det er et faktum... Eller det gælder måske ikke altid?


Jeg syntes STADIG det er mere relevant, at observere deres måde at arbejde på. End blot naivt at tro, på de ting du smider efter mig. Og ja det pjat kunne jeg selv have gravet frem, hvis jeg fandt det nyttigt. Surprise!... Det gør jeg ikke.


Det kommer ikke som den store overraskelse, at du ikke mener det er relevant. Så ville du vel have fundet ud af det, inden du startede med at sludre.

Men det er selvfølgelig lettere bare at følge sine egne ideer om de så har hold i den virkelige verden eller ej, end at bruge lidt tid på at sætte sig ind i hvordan faktisk tingene virker.


Dansk Kabel TV fungere så mere separat, end de andre eksempler. Ikke at det hindre dem i, at henvise til TDC løsninger dog. Men de er tættere på, at fungere som et 100% separat selskab. Jeg finder dog "et separat selskab i selskabet" selvmodsigende.


Jeg kunne da godt tænke mig lidt dokumentation for, at Dansk Kabel TV fungerer mere seperat end de andre virksomheder. Vi er jo nogle der mener fakta er mere relevante end andre folks ideer om, hvordan tingene foregår.
Gravatar #22 - sKIDROw
30. dec. 2005 15:57
@ Hubert

Aner ikke hvorfor du tror det er "andre folks idéer", jeg taler om her?.
Gravatar #23 - Kadann
31. dec. 2005 10:25
#20 -

Jeg viderestiller da også kunder fra f.eks. DLG, Tele2, Telia, LIC, Elrotel, Axiti, Cybercity o.s.v. til deres respektive firmaer, når de havner i min afdeling ved en fejltagelse.. betyder det så at TDC ejer disse firmaer?

Og umiddelbart vil jeg da gerne se hvordan du får f.eks. TDC KabelTV og TDC mobil til at udsende en samlet regning.. det kan jeg ikke få dem til og jeg arbejder endda i firmaet, ihvertfald lidt endnu.

edit: desuden kan det betale sig at læse artiklen, hvor der bl.a. står: "Det er budskabet fra TDC's fastnetforretning, TDC Totalløsninger, hvor man endnu engang har udskudt planerne om at tilbyde ip-telefoni til danskerne.", hvilket forklarer hvorfor man ikke udtaler sig om de andre firmaers produkter.
Gravatar #24 - sKIDROw
31. dec. 2005 13:06
Suuk... Eksemplerne bliver da værre og værre.

Ja KabelTV og Mobil bliver ikke faktureret sammen. Begge dele kan stadig bestilles, i samme Telebutik hos samme sælger.. :P

Eksemplerne med DLG og de andre, er sjove nok. Men det bliver de ikke relevante af.
Gravatar #25 - Kadann
31. dec. 2005 13:09
#24 -

Ja ja, vi bøjer os for din enorme viden. Jeg er engang imellem lidt overrasket over at du ikke sidder som rådgiver for Fogh eller lignende, i lyset af alt hvad du ved. ;)
Gravatar #26 - sKIDROw
31. dec. 2005 13:13
#25 Kadann

Det er jer der taler om viden. Jeg omtaler ikke noget, i den her sag som viden. Udover at fakta på papiret ikke passe overens, med deres virkemåde. Så må de enkelte jo, drage egne konklussioner... ;)
Gravatar #27 - Hubert
31. dec. 2005 15:37
#24

Ja KabelTV og Mobil bliver ikke faktureret sammen. Begge dele kan stadig bestilles, i samme Telebutik hos samme sælger.. :P


Man kan købe mange forskellige produkter i TDC butikkerne. Også fra andre firmaer. Jeg går ud fra at du ikke mener alt hvad de sælger er fra TDC.
Men hvis vi nu lige kigger på #20 så siger du jo:

Det faktum at jeg kan samle regningerne, fra deres forskellige afdelinger, syntes jeg i sig selv siger en del.

Men nu ændre du så mening?


Eksemplerne med DLG og de andre, er sjove nok. Men det bliver de ikke relevante af.


Nu var det jo dig selv der mente, at det at man skulle stille om var nok til, at det var interne afdelinger og ikke seperate firmaer.

#26

Det er jer der taler om viden. Jeg omtaler ikke noget, i den her sag som viden. Udover at fakta på papiret ikke passe overens, med deres virkemåde. Så må de enkelte jo, drage egne konklussioner... ;)


Tror det er gået op for de fleste, at du ikke omtaler viden her... Fakta er irelevante og kun egne konklusioner passer. Hvis de så ikke passer med fakta er det jo fakta der er forkerte.
Hullet bliver bare større og større...
Gravatar #28 - byteeater
31. dec. 2005 16:27
#24 Det er og bliver seperate selskaber. Så nytter det ikke du sammenligner med Mærsk. Kulturen og virksomhedsstyringen er forskellig i de enkelte selskaber - både dem i TDC og i Mærsk.
TDC forlag er jo solgt fra i 2005 - det var også et selstændigt selskab.

Det er klart at man ikke går direkte ud og stjæler kunder fra hinanden i stor stil ved bl.a. at prisdumpe, men jeg er sikker på at Henning mener det er godt at de enkelte selskaber konkurrerer.


At TDC Totalløsninger vælger at vente lidt med IP er vel pga. af markedet. Det kunne også være at IP kræver lidt mere i support i opstartsfasen.
Gravatar #29 - sKIDROw
1. jan. 2006 12:55
#27 Hubert

Man kan købe mange forskellige produkter i TDC butikkerne. Også fra andre firmaer. Jeg går ud fra at du ikke mener alt hvad de sælger er fra TDC.


Og når bageren sælger Arlamælk, betyder det ikke Arla ejer bageren.... Ehhh... Jeres eksempler bliver mere og mere urelevante. TDC butikkerne sælger TDCs kabelTV. De sælger f.eks IKKE CBB,Cybercity osv. løsninger. At de sælger andres vare, er rigtigt nok. NÅR DISSE IKKE ER KONKURRERENDE, ELLER INDEN FOR DERES EGET HANDELSOMRÅDE!.

Men hvis vi nu lige kigger på #20 så siger du jo:

Det faktum at jeg kan samle regningerne, fra deres forskellige afdelinger, syntes jeg i sig selv siger en del.

Men nu ændre du så mening?


Læs min sætning igen, og du vil se jeg skriver "siger en del." Jeg skriver IKKE "siger det hele"!... ;)

Eksemplerne med DLG og de andre, er sjove nok. Men det bliver de ikke relevante af.

Nu var det jo dig selv der mente, at det at man skulle stille om var nok til, at det var interne afdelinger og ikke seperate firmaer.


Nej det er jeres fejltolkning af min sætning. En belejlig fejltolkning, med jeres standpunkt for øje. Men det var IKKE det jeg skrev, eller hvad jeg mente for den sags skyld.

#26
Tror det er gået op for de fleste, at du ikke omtaler viden her... Fakta er irelevante og kun egne konklusioner passer. Hvis de så ikke passer med fakta er det jo fakta der er forkerte.
Hullet bliver bare større og større...


Mit svar var til hans sure/fornærmede indlæg. Nu lyder du næsten lige så fornærmet. Ohh well. Hvad jeg prøver at sige er, at "Fakte" kan være taknemmelige. Og sandheder kan gradbøjes. Der er forskel på, at lyve, og tilbageholde væsenlige detaljer. Lige som der er forskel på overflade og substans. Og nu tror jeg ikke jeg gider, spilde mere tid på det emne her. Da jeg fornemmere mere bitterhed end saglighed.

#28

Det er og bliver seperate selskaber. Så nytter det ikke du sammenligner med Mærsk. Kulturen og virksomhedsstyringen er forskellig i de enkelte selskaber - både dem i TDC og i Mærsk.
TDC forlag er jo solgt fra i 2005 - det var også et selstændigt selskab.


Hvad end selskaber, som TDC FRASÆLGER, vil naturligvis være separate selskaber. Kendte ikke til ovennævnte frasalg. Forskellige afdelinger indenfor samme selskab, kan sagtens have vidt forskellige kultur og virksomhedsstyring. Dette har IBMs forskellige afdelinger f.eks. Ikke separate selskaber, men blot separate afdelinger. At TDC har laver en kosmetisk opsplitning på papiret, ændre ikke på at de trods intern kamp mellem dem, når dagen er omme tjener samme herre.

Det er klart at man ikke går direkte ud og stjæler kunder fra hinanden i stor stil ved bl.a. at prisdumpe, men jeg er sikker på at Henning mener det er godt at de enkelte selskaber konkurrerer.


Hvad end konkurrence mellem dem, er nu også meget sjovt. Om halvtredseren ligger i din ene lomme eller den anden gør dig hverken rigere eller fattigere.... :)

At TDC Totalløsninger vælger at vente lidt med IP er vel pga. af markedet. Det kunne også være at IP kræver lidt mere i support i opstartsfasen.


Mit ukvalificerede gæt, er at de vente fordi der ikke er nogen PR værdi i det endnu. Der er ikke og vil aldrig blive store penge i det. Men den dag hvor de er de eneste, som ikke tilbyder det må de gøre det alligevel. Lav indtjening eller ej. Det ser nu bedst ud, at være repræsenteret der også. Og samle hvad end småmønter der op også.
Gravatar #30 - Hubert
1. jan. 2006 14:03
#29

Og når bageren sælger Arlamælk, betyder det ikke Arla ejer bageren.... Ehhh... Jeres eksempler bliver mere og mere urelevante. TDC butikkerne sælger TDCs kabelTV. De sælger f.eks IKKE CBB,Cybercity osv. løsninger. At de sælger andres vare, er rigtigt nok. NÅR DISSE IKKE ER KONKURRERENDE, ELLER INDEN FOR DERES EGET HANDELSOMRÅDE!.


Jeg mindes ikke at have set TDC produkter i dansk supermarked butikker, men de sælger da telefoner med abonomenter. Så vidt jeg husker er det endda kun abonoment fra en virksomhed.


Læs min sætning igen, og du vil se jeg skriver "siger en del." Jeg skriver IKKE "siger det hele"!... ;)


Måske du skulle omformulere din sætning så den siger hvad du mener istedet for det modsatte. "Siger en del" som du selv fremhæver ændrer da ikke på at du siger du kan samle regningerne fra deres 'afdelinger'.


Nej det er jeres fejltolkning af min sætning. En belejlig fejltolkning, med jeres standpunkt for øje. Men det var IKKE det jeg skrev, eller hvad jeg mente for den sags skyld.


"Prøv at ringe 4x80 og se om ikke hun raskt væk, omstiller dig til en hvilken som helst af dem!... :P"

Hvordan skal det da fortolkes..? Og hold nu "jeres standpunkt" ude her. Vi forholder os "naivt til fakta" her, hvorimod du forholder dig til egne ideer om, hvordan det fungerer.


Mit svar var til hans sure/fornærmede indlæg. Nu lyder du næsten lige så fornærmet. Ohh well. Hvad jeg prøver at sige er, at "Fakte" kan være taknemmelige. Og sandheder kan gradbøjes. Der er forskel på, at lyve, og tilbageholde væsenlige detaljer. Lige som der er forskel på overflade og substans. Og nu tror jeg ikke jeg gider, spilde mere tid på det emne her. Da jeg fornemmere mere bitterhed end saglighed.


Hvis du tror du kan fornærme mig må jeg nok skuffe dig. Der skal nu mere til end en diskution på et webfora til.


Hvad end selskaber, som TDC FRASÆLGER, vil naturligvis være separate selskaber. Kendte ikke til ovennævnte frasalg. Forskellige afdelinger indenfor samme selskab, kan sagtens have vidt forskellige kultur og virksomhedsstyring. Dette har IBMs forskellige afdelinger f.eks. Ikke separate selskaber, men blot separate afdelinger. At TDC har laver en kosmetisk opsplitning på papiret, ændre ikke på at de trods intern kamp mellem dem, når dagen er omme tjener samme herre.


Nu finder du det sikkert irelevant men har du undersøgt ejerforholdene for de forskellige virksomheder? Sikkert ikke da det jo er fakta som er taknemlige og som man ikke bare kan stole på.

Men hvordan kan en afdeling blive til et firma bare ved, at blive solgt?


Hvad end konkurrence mellem dem, er nu også meget sjovt. Om halvtredseren ligger i din ene lomme eller den anden gør dig hverken rigere eller fattigere.... :)


Man fristes jo til at tro, at du faktisk har undersøgt ejerforholdene. Og at du så har fundet ud af, at alle firmaer er 100% ejet af TDC koncernen. Hvilket de så ikke er, så der røg den teori.


Mit ukvalificerede gæt, er at de vente fordi der ikke er nogen PR værdi i det endnu. Der er ikke og vil aldrig blive store penge i det. Men den dag hvor de er de eneste, som ikke tilbyder det må de gøre det alligevel. Lav indtjening eller ej. Det ser nu bedst ud, at være repræsenteret der også. Og samle hvad end småmønter der op også.


Et andet bud kunne være, at der bare ikke er det store marked for det. Når der pt kun er ~ 75k iptelefoni kunder kan man vel næppe sige, at der er den store efterspørgsel.
Gravatar #31 - sten46
13. jan. 2006 09:43
TDC og fastnet telefoni.
Nok ikke lige aktuelt men det flytte telefoni op paa Internettet er skyde graaspurve med Kanoner.
Telefoni er lige saa LAV teknologisk som faa leveret stroem. At det saa kraevede "omvejen" ad Internettet for faa leveret FLATRATE telefoni er andres vurderinger.
Med venlig hilsen sten46 (foedt i netop 46).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login