mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
jeg tror grunden til at folk har det med at svine TDC til fra start af, er at folk generelt har haft alt for mange dårlige erfaringer med dem og deres politikker..
jeg betaler de 1250kr(eller hvad det nu er) i abonnement til telefonen hvert år.. og jeg ringer for ca. 50 - 100 kr om måneden.. så ja tak.. hellere væk med abonnement og op med minutpris..
nu siger i sikkert.. "bah.. han er sguda en klovn.. hvorfor har du så den foorking telefon??"
og det skal jeg sige jer.. fordi jeg SKAL have den skide telefon for at have deres adsl.. bare et eksempel på en af deres politikker..
og hvorfor skulle TDC da ikke blandes ind i denne debat?? TDC har en genial fidus.. de kan for EN GANGS skyld sætte prisen op.. uden at telestyrelsen vil brokke sig eller blande sig..
jeg tror de sætter den op.. måske ikke 20%.. så skrider mange af deres kunder måske.. men 5 måske 10-13%.. det er jo en røvfuld flere penge de lige får der..
ellers skulle de bare sparke dem op på 20% med det samme.. så kan de andre selskaber følge trop og gøre det samme.. (forhåbenligt ikke) men det kan ske..
en ting er ihvertfald sikkert.. rører tdc deres priser i en negativ retning(for mig) så er det farvel.. både deres inet og deres telefon.. og jeg tror egentligt ikke jeg er den eneste..
man skulle fandme bo i sverige og få ÆGTE bredbånd.. 10mbit full duplex(begge veje) for skide 165 kr om måneden.. ja tak siger jeg..
"Danmark skal være et af verdens førende IT samfund med bredbånd til ALLE"
YEAH RIGHT!!! chancen er større for at jeg ser flyvende køer på skateboards over øresund end at dette bliver en realitet..
lige en ting mere.. ADSL ER IKKE BREDBÅND..
så kunne de diverse inet udbydere ikke stoppe med at mislede folk??
jeg betaler de 1250kr(eller hvad det nu er) i abonnement til telefonen hvert år.. og jeg ringer for ca. 50 - 100 kr om måneden.. så ja tak.. hellere væk med abonnement og op med minutpris..
nu siger i sikkert.. "bah.. han er sguda en klovn.. hvorfor har du så den foorking telefon??"
og det skal jeg sige jer.. fordi jeg SKAL have den skide telefon for at have deres adsl.. bare et eksempel på en af deres politikker..
og hvorfor skulle TDC da ikke blandes ind i denne debat?? TDC har en genial fidus.. de kan for EN GANGS skyld sætte prisen op.. uden at telestyrelsen vil brokke sig eller blande sig..
jeg tror de sætter den op.. måske ikke 20%.. så skrider mange af deres kunder måske.. men 5 måske 10-13%.. det er jo en røvfuld flere penge de lige får der..
ellers skulle de bare sparke dem op på 20% med det samme.. så kan de andre selskaber følge trop og gøre det samme.. (forhåbenligt ikke) men det kan ske..
en ting er ihvertfald sikkert.. rører tdc deres priser i en negativ retning(for mig) så er det farvel.. både deres inet og deres telefon.. og jeg tror egentligt ikke jeg er den eneste..
man skulle fandme bo i sverige og få ÆGTE bredbånd.. 10mbit full duplex(begge veje) for skide 165 kr om måneden.. ja tak siger jeg..
"Danmark skal være et af verdens førende IT samfund med bredbånd til ALLE"
YEAH RIGHT!!! chancen er større for at jeg ser flyvende køer på skateboards over øresund end at dette bliver en realitet..
lige en ting mere.. ADSL ER IKKE BREDBÅND..
så kunne de diverse inet udbydere ikke stoppe med at mislede folk??
#47 Acro
Det handler jo i høj grad om at gøre kunderne tilfredse. TDC har uden tvivl mulighed for at skabe "telefoni-pakker" af forskellig slags... også hvad 1010 og 1001 angår. Giv kunderne mulighed for at have et udvalg af abonnement løsninger (0,- abonnement - høj takst - uden forvalg) eller (1250,- abonnement - meget lav takst - forvalg) eller andre løsninger. Det er på ingen måde teknologien eller idéerne der mangler og jeg mener heller ikke det behøver at gå ud over TDC's profit.
#53 -zion-
Lige mine ord.... Der skal et marked til for at tjene mange penge, og man skaber et marked ved at give nogle gode produkter og ikke mindst et udvalg af produkter. Det mest tilfredsstillende er når man har udvalget og vælger et produkt, så har man glæden af det man har købt. Jeg ved da godt der er en række produkter derude, men de skiller sig ikke ud fra hinanden og konkurrencepriser kender ingen til da de alle er ens. Det er netop det der får IT-samfundet til at tage et skridt tilbage hver gang vi går 2 frem.
Det handler jo i høj grad om at gøre kunderne tilfredse. TDC har uden tvivl mulighed for at skabe "telefoni-pakker" af forskellig slags... også hvad 1010 og 1001 angår. Giv kunderne mulighed for at have et udvalg af abonnement løsninger (0,- abonnement - høj takst - uden forvalg) eller (1250,- abonnement - meget lav takst - forvalg) eller andre løsninger. Det er på ingen måde teknologien eller idéerne der mangler og jeg mener heller ikke det behøver at gå ud over TDC's profit.
#53 -zion-
Lige mine ord.... Der skal et marked til for at tjene mange penge, og man skaber et marked ved at give nogle gode produkter og ikke mindst et udvalg af produkter. Det mest tilfredsstillende er når man har udvalget og vælger et produkt, så har man glæden af det man har købt. Jeg ved da godt der er en række produkter derude, men de skiller sig ikke ud fra hinanden og konkurrencepriser kender ingen til da de alle er ens. Det er netop det der får IT-samfundet til at tage et skridt tilbage hver gang vi går 2 frem.
#53) "-Zion-"
De har fået tilladelse til at kalde det bredbånd, så undersøg specifikationen inden du brokker dig over det.
#54) "goAMinD"
Jeg tror ikke du forstår strukturen. De kan ikke lukke af for forvalgskoderne - sådan er det bare, derfor mister de ALLE kunderne hvis de tilbyder gratis abonnement.
De har fået tilladelse til at kalde det bredbånd, så undersøg specifikationen inden du brokker dig over det.
#54) "goAMinD"
Jeg tror ikke du forstår strukturen. De kan ikke lukke af for forvalgskoderne - sådan er det bare, derfor mister de ALLE kunderne hvis de tilbyder gratis abonnement.
#55 Acro
Nå, ok... jeg vidste ikke man i dag lavede telesystemer der permanent ikke kan ændres (ja, undskyld sarkasmen, men TDC er vel ikke så dumme at lave nye systemer der ikke kan forbedres, ændres eller erstattes?)
Men du har nok ret, jeg kender ikke strukturen i forvalg og TDC's systemer nok til at kunne argumentere. Mine argumenter kommer kun ud af min egen sunde fornuft.
Nå, ok... jeg vidste ikke man i dag lavede telesystemer der permanent ikke kan ændres (ja, undskyld sarkasmen, men TDC er vel ikke så dumme at lave nye systemer der ikke kan forbedres, ændres eller erstattes?)
Men du har nok ret, jeg kender ikke strukturen i forvalg og TDC's systemer nok til at kunne argumentere. Mine argumenter kommer kun ud af min egen sunde fornuft.
#61 Acro
ok... TDC kan ikke kontrollere forvalg, men hvem er det så der udbyder de forskellige forvalg? Hvem tjener penge på forvalg?
Hvis TDC har lavet kontraktaftaler på forvalg ved anden part, kan det jo kun være fordi TDC kan tjene penge på det. Du kan have ret i, at kunne de ændre eller kontrollere forvalg, kunne det føre til aftaleopsigelse, men på den anden side, har denne aftale jo også slået en gevaldig bremse i jorden hvad videreudvikling angår, hvis alle TDC abonnenter har forvalgsmuligheder og uanset hvordan deres abonnement er oprettet.
Jeg mener ikke at store ensrettelser resulterer i kundetilfredshed, men tværtimod giver udbyder ret til at bestemme over din pengepung. Jaja, jeg kan jo bare afskaffe min telefon og få en mobil med 0,- abonnement... har jeg allerede...men opsiger jeg mit faste teleabonnement opsiger jeg samtidig mit ADSL abonnement. Det er jo heller ikke smart, da jeg er flittig internet bruger. (Til gengæld er den faste ADSL måneds pris ideel for mig, da jeg dagligt bruger internettet og dermed ikke har noget problem med at betale fast pris.)
Og for lige at vende tilbage til mit udgangspunkt, så var min ærgelse over telefonøkonomi, at jeg ganske enkelt i højere grad selv vil bestemme hvor mange penge jeg bruger på telefonen. Det kaldes for brugerbetaling. Telefonen er uden tvivl svær at undvære, men hvorfor skal der i så høj grad kræves penge ind fremfor at kunderne betaler for forbrug.
Det er muligt jeg er inde på en svær forretningsbane, da det for de fleste firmaer handler om at tjene penge, men jeg tror på, det er muligt at lave et yderligere varieret produkt udvalg.
ok... TDC kan ikke kontrollere forvalg, men hvem er det så der udbyder de forskellige forvalg? Hvem tjener penge på forvalg?
Hvis TDC har lavet kontraktaftaler på forvalg ved anden part, kan det jo kun være fordi TDC kan tjene penge på det. Du kan have ret i, at kunne de ændre eller kontrollere forvalg, kunne det føre til aftaleopsigelse, men på den anden side, har denne aftale jo også slået en gevaldig bremse i jorden hvad videreudvikling angår, hvis alle TDC abonnenter har forvalgsmuligheder og uanset hvordan deres abonnement er oprettet.
Jeg mener ikke at store ensrettelser resulterer i kundetilfredshed, men tværtimod giver udbyder ret til at bestemme over din pengepung. Jaja, jeg kan jo bare afskaffe min telefon og få en mobil med 0,- abonnement... har jeg allerede...men opsiger jeg mit faste teleabonnement opsiger jeg samtidig mit ADSL abonnement. Det er jo heller ikke smart, da jeg er flittig internet bruger. (Til gengæld er den faste ADSL måneds pris ideel for mig, da jeg dagligt bruger internettet og dermed ikke har noget problem med at betale fast pris.)
Og for lige at vende tilbage til mit udgangspunkt, så var min ærgelse over telefonøkonomi, at jeg ganske enkelt i højere grad selv vil bestemme hvor mange penge jeg bruger på telefonen. Det kaldes for brugerbetaling. Telefonen er uden tvivl svær at undvære, men hvorfor skal der i så høj grad kræves penge ind fremfor at kunderne betaler for forbrug.
Det er muligt jeg er inde på en svær forretningsbane, da det for de fleste firmaer handler om at tjene penge, men jeg tror på, det er muligt at lave et yderligere varieret produkt udvalg.
Acro - jeg forstår det godt efter alle dine forklaringer, men jeg forsøger såmænd bare at finde alternativer, alting kan altid laves om, men jeg føler ikke jeg kan fortælle dig det. Lad os bare slutte for denne gang. ;) Det kan være vi finder et andet emne at diskutere, dette emne er ved at være træls...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.