mboost-dp1

unknown

TDC tæt på køb af Telmore

- Via Jyllands-Posten -

TDC har længe haft løse samtaler med Telmore om en evt. overtagelse, men konkurrenterne er også begyndt at få øjnene op for discount-selskabet. Derfor har TDC nu indledt egentlige forhandlinger, og er villige til at betale op til 500 mio. for selskabet. Telmore har 275.000 kunder – så det vil sige en pris på godt 1800 kr pr. kunde.





Gå til bund
Gravatar #51 - Nice1
4. apr. 2003 20:55
Er selv godt tilfreds med mit Telia abonnement :o)
Gravatar #52 - goof78
4. apr. 2003 20:57
"Åhhh nej, så skal vi skifte til CBB, SmartTalk, osv", fordi rygterne siger at TDC muligvis køber HOVEDPARTEN af ejerskabet i Telmore. Der er tale om de muligvis bliver hovedaktionar, ikke at de køber rub og stub, og så selskabstømmer det.
Hvis nogle af jer kloge hoveder læser Jyllands Posten, var der en fremragende artikel om sagen, nemlig hvor TDC pointerede at de havde lært af TeleFona sagen, og dermed ikke var interesserede i samme brøler, og at de har indset at Telmore har den unge del af befolkningen, og dermed gerne vil have andel i den del af kagen, hvilket IKKE betyder prisstigning.

Skal dog tilføjes at jeg har World-Online aka Tiscali aka SmartTalk, altså tre fusioner, hvilket kun har betydet lavere pris. 15 øre pr. sms.
Vær dog lige mindre pessimistiske, eller noget..
Gravatar #53 - husky
4. apr. 2003 21:12

er det allerede den 1.april igen?
Gravatar #54 - The-Lone-Gunman
4. apr. 2003 21:30
NEJ BJARNE!!!!

Man (TDC) må ikke købe Telmore, nu da jeg lige har fået det :(
Gravatar #55 - sguft
4. apr. 2003 22:52
#46: Med de ting jeg har været udsat for i forbindelse med TDC, kan jeg kun sige: I second that!

#47: Man starter somregel også med at være venlig ... men der er grænser for hvor meget man som selskab kan tillade sig at pisse på folk.
Gravatar #56 - west
4. apr. 2003 23:16
Kan selv kun huske 1 gang at have haft problemer med min ADSL .. modemet (eller whatever det nu er) gik i smadder efter en strømafbrydelse ...

Det kan så byttes i nærmeste TDC butik får jeg at vide, 30min senere står jeg så med et nyt modem.

Så jeg skal ikke synge klagesange over dem :)
Gravatar #57 - DerMann
5. apr. 2003 08:00
Jeg har nu heller ikke de vilde beklagelser over TDC... Ja deres priser er høje, men service har jeg aldrig haft problemer med. Og MIN TDC ADSL-forbindelse er i det år jeg nu har haft det ALDRIG gået ned.

Men som sagt... Det er jo OVERHOVEDET ik sikkert TELMORE bliver solgt til nogen som helst!!
Gravatar #58 - Guffi
5. apr. 2003 08:12
FUCK JER TDC
Gravatar #59 - ph0ner
5. apr. 2003 10:16
#58
LAMER

Det er cirka et lige så intilligent indlæg som dit!
Gravatar #60 - MADMAN
5. apr. 2003 12:24
ikke for at spamme eller noget men:
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,
TDC sux,

TDC sux,

TDC sux,
TDC sux,
TDC sux, TDC sux,
Gravatar #61 - The-Lone-Gunman
5. apr. 2003 12:34
#60

"ikke for at spamme" SÅ RET DET INDLÆG!
Gravatar #62 - Mamu
5. apr. 2003 13:15
Jeg kan ikke se hvorfor folk hader TDC :/ jeg er også ret sikker på deres grundlag for det er ret tyndt....

Jeg har aldrig haft problemer med TDC hvorimod jeg har med f.eks. telia......

TDC har også helt klart den bedste service

Folk plejer altid at ville hade "de store" selskaber også selvom der ikke er en grund.....

TDC vil faktisk gerne blive opkøbt.. men det sker nok ikke forløbigt da det går skidt for f.eks. tysk telekom som var en mulig køber......

Jeg ved nu ikke om jeg tror på TDC køber Telmore....

Nu bliver jeg nok flamet :D
Gravatar #63 - Tomcat
5. apr. 2003 14:50
62#
Det er heller ikke alle der hader dem.Jo større selskab der er, jo større chance er der for at have en sur eller glad kunde.

Dvs. Du har nok været en af de gladere af dem, det er da også godt for dig, men der er nogle mennesker der føler sig snydt og bedraget af TDC for deres ugerning.Sådan er det, og det er der ikke så meget at gøre ved.Derfor kører jeg også den dag i dag Internet via Cybercity.
Gravatar #64 - Acro
5. apr. 2003 15:53
#63:
Folk må bare bevise at TDC er så ringe som de siger, det er fakta at TDC er CyberCity langt overlegen - f.eks. går din router i stykker, så sender TDC en ny med det samme, og betaler yderligere den frankering der skal dække den defekte router - CyberCity har omvendt procedure, de vil modtage den defekte router (som du skal sende for egen regning) før de sender en ny.

Hos CyberCity kan man også få samme løsning som TDC tilbyder, men det skal man betale for - betale for at man har den linje tilgængelig med de services man lejer? Er det ikke en forkert forretningsmoral, eller er det et mislykkedes forsøg på at malke kunderne for penge?
Gravatar #65 - Erroneus
5. apr. 2003 16:41
acro vel derfor nogle af deres abb. er billigere...


men ja jeg kan kun gi andre ret, det der TDC SUX!!!! mentalitet er til at brække sig over, nogle syntes jo kun de sux fordi de er store...pysh da.

og bemærk jeg skrev nogle og ikke alle.
Gravatar #66 - sKIDROw
5. apr. 2003 22:57
#63 Acro

Vil ikke give dig ret i at TDC skulle være bedre end CC.
At CC har en anden politik med hensyn til routerne, hænger så vidt jeg har forstået sammen med at folk har en slem tendens til at glemme at sende den defekte ind bagefter.
Og tror nu også CC's cisco routere, er noget dyrere end det ericsson/siemens udstyr TDC anvender.
Hvis kvalitet jeg så også undlader at kommentere yderligere.
Tilsvarende kan jeg nævne Boost servicen som er genial.
Fra du har bestilt Boost, går der ca. 30 sekunder.. ;)
Og flex abonnomenterne som jeg selv har, med 512/512 på hverdage og automatisk fuld downstream i weekenden.
Og ironisk nok forsøger CC ikke at prakke mig et fastnet abo på, for overhovedet at ville levere DSL.. :)
Gravatar #67 - snailwalker
6. apr. 2003 07:25
Nu er det jo også sådan lige at med TDC ADSL får man et skillefilter og ADSL modem. Hos Tiscali får man router i stedet for modem. Det betyder bedre sikkerhed og man kan være mere end to på. Hvad vil I helst vælge??
Gravatar #68 - Cyrack
6. apr. 2003 08:25
#67 - snailwalker

"Nu er det jo også sådan lige at med TDC ADSL får man et skillefilter og ADSL modem. Hos Tiscali får man router i stedet for modem. Det betyder bedre sikkerhed og man kan være mere end to på. Hvad vil I helst vælge??"

Ike længere, Tiscali er ved at udfase ATM (som er den protokol de tidligere har brugt på nye ADSL linjer), desuden er der et ATM modem i den router, ved TDC får du et selvstændigt TBase modem og skillefilter (og for 10kr./måned en router)

Jeg ville til enhver tid vælger TDC, der er jo en grund til at mange større virksomheder har været hos Telia og andre teleudbydere og er vendt tilbage til TDC pga. af bedre service...

Til "TDC's service skoder": Har I nogensinde prøvet at tale pænt til service-medarbejderne? De er ikke ansatte til at høre jer whine, men til at hjælpe jer, og hvis jeg fik en nar i røret, som starter med at sige TDC skoder, så ville jeg nok også være en anelse hostile mod ham/hende.
Gravatar #69 - sKIDROw
6. apr. 2003 09:52
#28 CyRack

"Ike længere, Tiscali er ved at udfase ATM (som er den protokol de tidligere har brugt på nye ADSL linjer), desuden er der et ATM modem i den router, ved TDC får du et selvstændigt TBase modem og skillefilter (og for 10kr./måned en router)"

Tjahh
Hos TDC skal du have både skillefilter, 'modem' og router, hvis du vil køre med router?!
Hvis ikke det er at gå over åen efter vand, så ved jeg ikke hvad det er.


"Jeg ville til enhver tid vælger TDC, der er jo en grund til at mange større virksomheder har været hos Telia og andre teleudbydere og er vendt tilbage til TDC pga. af bedre service..."

Nu snakker vi så IKKE om telefoni, hvor jeg desværre må give dig ret.
På internet fronten har TDC INTET, som konkurenterne ikke også har.


"Til "TDC's service skoder": Har I nogensinde prøvet at tale pænt til service-medarbejderne? De er ikke ansatte til at høre jer whine, men til at hjælpe jer, og hvis jeg fik en nar i røret, som starter med at sige TDC skoder, så ville jeg nok også være en anelse hostile mod ham/hende."

Jeps..
Jeg får tit kunder i røret på værkstedet, hvor jeg må tælle til ti mere end en gang.
Blot for ikke at brænde af, og forklare dem præcist hvad man mener om dem.

'Heres another group of people, which mothers you'd wish had medical health plans that included abortion!...'
-- George Carlin
Gravatar #70 - Cyrack
6. apr. 2003 11:16
#69 - sKIDROw

"Tjahh
Hos TDC skal du have både skillefilter, 'modem' og router, hvis du vil køre med router?!
Hvis ikke det er at gå over åen efter vand, så ved jeg ikke hvad det er."
Det er jo en smagssag, men jeg kan godt lide TDC's løsning, men som sagt: det er en smagssag.


"Nu snakker vi så IKKE om telefoni, hvor jeg desværre må give dig ret."
TDC står for mange større firmaers telefoni OG internet.


"På internet fronten har TDC INTET, som konkurenterne ikke også har."
Jo, de har den lille smule service mere en konkurrenterne, og så har de den fordel at fx. Telia og Tiscali har TDC til at køre fejlretning for dem, og som kunde ville jeg nok overveje et skift når der kommer en service-tekniker fra et andet firma end dem som levere forbindelsen (min far kører selv data-linjer ved TDC, han har flere gange oplevet at firmaer har skiftet til TDC, når han står ude ved kunden med et TDC logo på skjortelommen og siger han kommer for at fixe en Telia linje ;) )


"Jeps..
Jeg får tit kunder i røret på værkstedet, hvor jeg må tælle til ti mere end en gang.
Blot for ikke at brænde af, og forklare dem præcist hvad man mener om dem."
Næste gang: fake en dårlig forbindelse og smid på ;)
Gravatar #71 - XorpiZ
6. apr. 2003 11:45
#69

"På internet fronten har TDC INTET, som konkurenterne ikke også har."

Joda..

1. Stabil forbindelse
2. Fuld udnyttelse af hastighed
3. God service (Snakker af egen erfaring..dem jeg har fået i røret, har været flinke og utroligt dygtige)
Gravatar #72 - Lynge
6. apr. 2003 11:54
Kan slet ikke se hvorfor folk skal svine TDC sådan. Nu har jeg ALDRIG selv oplevet problemer med TDC. Lige i øjeblikket har sonofon abb. og magen til dårlig service skal man lede længe efter. Jeg har begrænsning på 200, kr. også gik der en måned, uden at min mobil blev spærret. Så fik jeg en regning på 1200!!! kr. Jeg måtte sidde og råbe i telefonen i TO timer, før de gik med til at jeg kun skulle betale de 200, kr. som jo var begrænsningen.

Mht. TDC så har vi både fastnet og ADSL abb. hos dem, og der har aldrig været problemer. Fastnet er meget meget billigt og vi har endda en ISDN box, således at vi har to telefonlinjer. For 25! kr. om måneden. Desforuden er deres internet noget af det mest stabile jeg har oplevet.

Selvfølgelig er TDC langsomme, de er det selskab i Danmark med klart flest kunder. Selvom de ansætter flere til at tage sig af sagerne, så kan det aldrig komme til at gå hurtigere end hvordan Telmore tager sig af det.
Gravatar #73 - fjols
6. apr. 2003 13:16
Lad os alle brokke os over TDC for de dur jo ikke til noget som helst. Det er nemlig også et fint argument...

Men jeg er nu glad for mit tdc internet...
Gravatar #74 - sKIDROw
6. apr. 2003 14:06
#71

"
1. Stabil forbindelse
2. Fuld udnyttelse af hastighed
3. God service (Snakker af egen erfaring..dem jeg har fået i røret, har været flinke og utroligt dygtige)"

Var det ikke en idé at nævne noget de andre ikke har?.. ;P
Jeg mangler INGEN af de ovennævnte ting hos CC.
Alt er iorden.
Gravatar #75 - sKIDROw
6. apr. 2003 14:13
#70 CyRack

"Jo, de har den lille smule service mere en konkurrenterne, og så har de den fordel at fx. Telia og Tiscali har TDC til at køre fejlretning for dem, og som kunde ville jeg nok overveje et skift når der kommer en service-tekniker fra et andet firma end dem som levere forbindelsen (min far kører selv data-linjer ved TDC, han har flere gange oplevet at firmaer har skiftet til TDC, når han står ude ved kunden med et TDC logo på skjortelommen og siger han kommer for at fixe en Telia linje ;) )"

Det må de nu også selv om.
Hvis der opstår en fejl i TDC's skabe, der gør at min CC forbindelse går ned.
Er det vel fair, at det er TDC der retter fejlen.. ;)
Den holdning du beskriver, er ikke ligefrem gavnlig for konkurencen herhjemme.
De andre ISP'er er jo netop ikke repræsenteret over hele landet, og betaler derfor TDC for det.
Det kan jeg ikke se noget fordækt i.
Gravatar #76 - XorpiZ
6. apr. 2003 14:34
#74
Dem jeg kender med en ikke-TDC linie har været skuffet over de tre ting jeg nævnte..
Men det er vel dem der har været uheldige, eller dig der har været heldig.
Gravatar #77 - sKIDROw
6. apr. 2003 14:41
#76 Xorpiz

Og jeg har snakket med folk der havde problemmer med deres TDC linie, så gentager jeg: enten var de uheldige eller også er du heldig.. ;)

Morale: Alle firmaer laver i nælderne ind i mellem.. :)
Gravatar #78 - sguft
6. apr. 2003 15:35

#71: Jeg har nu intet at udsætte på CC, det er et rigtigt lækkert selskab når det kommer til Inet løsninger. Og jeg har hverken selv erfaret eller hørt om andre der skulle have problemer med CC som udbyder og slet ikke udfra nogen af de punkter du nævner (og har trodsalt været kunde i ca 6 år).
Det eneste firma jeg har oplevet at de kritikpunkter du nævner har gjort sig gældende hos er Tiscali, men det er dog et stykke tid siden så skal ikke kunne sige om det stadig er tilfældet.
Gravatar #79 - Mamu
6. apr. 2003 16:11
Jeg havde STOFA før jeg gik over til TDC. Jeg havde en del problemer med STOFA som jeg vil skrive her.

Næsten alle de regninger jeg fik tilsendt var for et forkert abonnement.

Ustabile servere

Og dem som har STOFA ved at man har en fast IP som er forbundet til serverne. Så er det lige det at STOFA kom til at give min IP til en ny kunde så vi ikke kunne være logget på samtidigt :/ flot siger jeg bare...

Kan godt være TDC er lidt dyrere men jeg har aldrig haft problemer med dem. Der er da helt sikkert et par stykker som har men hvis man kigger på hvor mange kunder de andre har i forhold till TDC er det ingenting i forhold.
Gravatar #80 - ph0ner
6. apr. 2003 16:28
Så vidt jeg husker var der en udersøgelse af teleselskaber og deres klager.
TDC og Sonofon ligger i top (eller bund om man vil) med klager per kunde.
Forrige undersøgelse klarede Sonofon sig bedst. Denne gang TDC.
Tænk samtidig på at TDC har omkring 81,4% af alle ADSL forbindelser i DK.
-Ja, det er monopol. -Ja, mange har dårlige oplevelser. Men! Faktum er stadig at TDC har udrullet ADSL til alle landcentraler....

PS. Så handler nyheden vist kun om mobiltelfoni og ikke ADSL. :P
Gravatar #81 - Cyrack
6. apr. 2003 16:36
#75 - sKIDROw

"Hvis der opstår en fejl i TDC's skabe, der gør at min CC forbindelse går ned.
Er det vel fair, at det er TDC der retter fejlen.. ;)"
Det sjove er at han tit er ude og fejlrette på blandt andet Telias udstyr, de sender bare en TDC mand, uden at gennemkontrollere deres eget udstyr (og det koster svjh. 1600kr/h)

"Den holdning du beskriver, er ikke ligefrem gavnlig for konkurencen herhjemme."
Jo, det betyder at de andre teleselskaber sakl få fingeren ud og levere samme kvalitet som TDC

"De andre ISP'er er jo netop ikke repræsenteret over hele landet, og betaler derfor TDC for det.
Det kan jeg ikke se noget fordækt i."
Næh, men så skal de ikke whine over at TDC udkonkurrere dem, når de selv betaler TDC for at gøre deres arbejde
Gravatar #82 - sKIDROw
6. apr. 2003 20:37
#81 Cyrack

Jeg whiner skam ikke.
Men er træt af at folk der brokker sig over TDC har monopol, ikke lader ord blive til handling.
Og jeg har intet imod TDC, udover jeg ikke bryder mig om deres forretningsmetoder.
Men jeres bemærkninger om konkurenterne er nu lidt grinagtige, for med undtagelse af Telia som burde sendes hinsidan for bestandigt.
Så er jeres kritik rimelig gennemgående usandt det meste.
At konkurenterne sender TDC folk, er da naturligt da de jo ER i området.
Sikke en overraskelse.
Så det er kun god service, for at deres kunde kommer på så hurtigt som muligt.
Gravatar #83 - Yasw
6. apr. 2003 21:15
Lige for at smidde noget komplet ligegyldigt inde i denne diskussion, så har jeg nu også været ude for at de andre selskaber giver TDC skylden for deres egne problemer.

Fx kender jeg en som fik etableret en CC forbindelse hjemme hos sig, men den virkede ikke. CC sagde at det var nok TDCs skyld og de måtte tre gange sende en tekniker ud på adressen, som kunne sige at der ifølge hans udstyr var fin forbindelse gennem telefonstikket. Først efter en måned erkendte CC at det var på deres server et sted, at de havde byttet om på nogen ledninger.

Ikke at dette kan bruges til noget, men det er sent og jeg keder mig.
Gravatar #84 - sKIDROw
7. apr. 2003 06:54
#83

Ja det må være påstand mod påstand mellem TDC og CC.. :D
Hvis CC har skylden, er der nok en Admin derinde der har fået en kraftig påtale... heheheh
Gravatar #85 - Snipe
7. apr. 2003 08:15
Temmelig sej diskution der er herinde.... :D Har læst det meste igennem, men synes ikke er der er noget med "hold i". Meget at det som folk klager over, er bare TDC navnet. Men hvorfor piver folk over noget som de ikke ved noget om. Der står at TDC MÅSKE køber HOVEDPARTEN af telmore, men der står ikke at TDC laver telmore om så det bliver identisk med TDC-Mobil.
Der står inde på JP at TDC vil benytte Telmore som et ungdoms-teleselskab, ergo forbliver det som telmore er i dag.
Desuden synes jeg at man bør læse artiklen på JP, det forklarer lidt mere hvorfor det egentlig kom på tale, at TDC skulle være interreseret i Telmore.

Her lige en link til JP:


http://www.jp.dk/itogc:aid=1758142/
Gravatar #86 - sKIDROw
7. apr. 2003 08:19
#85

TDC købte Telefona, og kort efter steg priserne.
Spøjst ikke?
Gravatar #87 - goof78
7. apr. 2003 09:02
sKIDROw:

De fleste folk lærer af deres fejl, og pointen er netop at de vil have fat i de unge kunder, og det får de ikke ved at sætte prisen op, for så smutter de bare til et andet selvskab.
Har du læst JP's artikel, den som var i tryksagen, kaldet en avis?
Gravatar #88 - cwboy
7. apr. 2003 09:26
God damn, hvor I vræler...
For det første drejer det sig jo om mobiltelefoni, og derfor er det total irrelevant at sammenligne med servicen hos TDC TeleDanmark og TDC Internet (nu TDC Totalløsninger).

Hvis I ikke kan lide TDC, hvorfor er det så lige at I i forvejen har Telmore - og er med til at støtte TDC med 300-400 mio om året?
Hvad skulle seriøst blive anderledes, hvis TDC (koncernen eller mobil) overtager HOVEDPARTEN af Telmore - de vil jo sikkert bare gøre det for at beholde deres dejlige faste indtjening på 300-400 mio årligt.
Klogt træk.
Jeg har Telmore pga. pris og dækning - hvis en af tingene forsvinder - ja, så vil jeg da fluks finde noget andet - vel at mærke med TDC Mobil's dækning og samtalekvalitet.
Gravatar #89 - sKIDROw
7. apr. 2003 09:27
#87

Jeg har læst linket opover.
Den fortalte mig ikke noget jeg ikke vidste.
Og den viser jo tydeligt, hvor vigtigt det er at TDC IKKE køber dem.
Og så kan du godt droppe den hånelige tone, sådan en har jeg også hvis det skal blive påkrævet!
Gravatar #90 - goof78
7. apr. 2003 10:27
#89:

Nu skrev jeg også AVIS, da deres artikel var mere fyldestgørende, den der er linket til herinde, er altså noget tynd.
Det er da fint nok du vidste det i forvejen, men så ved du muligvis også at TDC ikke køber HELE Telmore, og ikke har planer om at rive deres koncept ned, det de ønsker er de unge mennesker, som er flittige mobilbrugere. At folk så siger "TDC lugter, vi skifter "abonnement"", syntes jeg er en underlig indstilling at have.
Gravatar #91 - wAsabi
20. apr. 2003 23:41
#12 google.dk - skulle overdrages - ! men dk hostmaster rider ikke samme dag som de sadler!

off topic - men jeg kunne ikke lade være at svare

http://www.tellmore.tk
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login