mboost-dp1

TDC A/S
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
BluepaiN (3) skrev:Well, så ville det da også være dejligt at vide HVAD de ændrede, i stedet for bare en nyhed med at man kan slippe tidligere ud.
kilden skrev:Pr. 15. oktober 2009
Pr. 15. oktober 2009 ændrer TDC A/S "Tillægsvilkår for forudbetaltekort (MobilTid Online)". Ændringen betyder, at opkald med MobilTid Online fremover beregnes og takseres pr. påbegyndt minut (minuttaksering), i stedet for som tidligere pr. påbegyndt sekund.
Minuttakseringen gælder for opkald til alle almindelige danske fastnetnumre og mobilnumre samt for opkald til udlandet.
Ændring af priser
I forbindelse med overgangen til minuttaksering nedsættes minutprisen fra 0,80 kr. til 0,49 kr. Desuden ændres opkaldsafgiften fra 0,25 kr. til 0,35 kr.
de skriver da i det mindste en meddelelse. jeg har selv oplevet, at mine vilkår ændrede sig, uden at jeg blev informeret. f.eks skulle jeg pludselig betale 10kr om måneden fast (før skulle jeg ikke betale noget fast, kun forbrug), derefter skulle jeg betale for pr påbegyndt minut (før var det sekunder) og det opdagede jeg kun, da jeg gennemgik min betalingsservice regning.
da jeg spurgte tdc damen om hvorfor jeg ikke var blevet informeret, mente hun at det havde jeg, igennem reklamerne på tv... ca 1 måned efter skiftede jeg
Jeg kan ikke helt gennemskue om det kun gælder kunder der er berørt af ændringerne, eller om alle TDCkunder kan skifte??
Afregning pr. påbegyndt minut må jeg nok indrømme jeg ikke kan se fordelen ved.
I gennemsnit vil man jo betale for et halvt minut ekstra pr. samtale - det halve minut er ren profit for selskabet.
Selv om det kombineres med en lavere minutpris er det kun til fordel for de kunder, som i forvejen véd, at deres samtaler varer mange minutter.
Selskaberne kunne også snyde med det ved at lægge et sekund til samtaler som præcist varer et antal hele minutter - hov, der røg lige et minut oveni.
Det ville så kunne afsløres ud fra en statistik over samtalelængden.
Hmm, man skulle måske til at kræve, at sådan en statistik er tilgængelig..
I gennemsnit vil man jo betale for et halvt minut ekstra pr. samtale - det halve minut er ren profit for selskabet.
Selv om det kombineres med en lavere minutpris er det kun til fordel for de kunder, som i forvejen véd, at deres samtaler varer mange minutter.
Selskaberne kunne også snyde med det ved at lægge et sekund til samtaler som præcist varer et antal hele minutter - hov, der røg lige et minut oveni.
Det ville så kunne afsløres ud fra en statistik over samtalelængden.
Hmm, man skulle måske til at kræve, at sådan en statistik er tilgængelig..
Ok, hvis man kigger på de ovenstående ændringer som, umiddelbart kun gælder MobilTidOnline abn. så er det jo ikke alverden til forskel. Personligt vil jeg hellere have pr. påbegyndt minut i dette eksempel, men det kommer jo også meget an på hvad ens forbrugsmønster er, stiller man det op, og kigger nærmere på det, vil den nye måde at afregne på gøre de fleste af mine oppkald billigere, eftersom alle opkald på 44 sek til 60 sek og alle opkald over 81 sek er billigere efter den nye afregning. Men ringer man bare op og siger hej og farvel vil man selvfølgelig tabe penge.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.