mboost-dp1

TDC A/S

TDC mobilkunder kan nu opsige deres abonnement

- Via TDC Privat - , redigeret af Net_Srak

Som det tidligere er sket for bl.a. Telia’s kunder, er turen nu kommet til TDC, der ændrer deres abonnementsvilkår, således at man, før tid, kan blive løst af sin bindingsperiode såfremt man ønsker dette.

TDC oplyser bl.a.

TDC Privat skrev:
Hvis du på grund af ændringen ønsker at opsige din abonnementsaftale med TDC, kan du henvende dig til TDC senest den 15. oktober 2009.

Skulle man af en eller anden årsag have lyst til at blive løst fra sin bindingsperiode hos TDC, så er de altså bare med at tage kontakt til dem, inden den 15. oktober.





Gå til bund
Gravatar #1 - fidomuh
11. okt. 2009 14:09
Erhvervsmaessigt gaelder dette ogsaa, og det er nok rimeligt interessant for langt de fleste virksomheder idag :)

Samtidig saa har jeg faaet oplyst d. 17 Oktober som sidste dag for indsigelse.
Gravatar #2 - Tagger
11. okt. 2009 14:13
#0 Hvis man er i gang med at "afbetale" på sin telefon, såfremt man købte en billig telefon med dyrt abonnement, gælder det så også? Eller kommer man til at betale en hulens masse penge for at slippe sit abonnement?
Gravatar #3 - BluepaiN
11. okt. 2009 14:20
Well, så ville det da også være dejligt at vide HVAD de ændrede, i stedet for bare en nyhed med at man kan slippe tidligere ud.
Gravatar #4 - Oculus
11. okt. 2009 14:24
Tagger (2) skrev:
#0 Hvis man er i gang med at "afbetale" på sin telefon, såfremt man købte en billig telefon med dyrt abonnement, gælder det så også? Eller kommer man til at betale en hulens masse penge for at slippe sit abonnement?

Det kan du, ja.
Gravatar #5 - El_Coyote
11. okt. 2009 14:40
BluepaiN (3) skrev:
Well, så ville det da også være dejligt at vide HVAD de ændrede, i stedet for bare en nyhed med at man kan slippe tidligere ud.


rtfa?
Gravatar #6 - Remmerboy
11. okt. 2009 15:24
BluepaiN (3) skrev:
Well, så ville det da også være dejligt at vide HVAD de ændrede, i stedet for bare en nyhed med at man kan slippe tidligere ud.

kilden skrev:
Pr. 15. oktober 2009

Pr. 15. oktober 2009 ændrer TDC A/S "Tillægsvilkår for forudbetaltekort (MobilTid Online)". Ændringen betyder, at opkald med MobilTid Online fremover beregnes og takseres pr. påbegyndt minut (minuttaksering), i stedet for som tidligere pr. påbegyndt sekund.

Minuttakseringen gælder for opkald til alle almindelige danske fastnetnumre og mobilnumre samt for opkald til udlandet.
Ændring af priser

I forbindelse med overgangen til minuttaksering nedsættes minutprisen fra 0,80 kr. til 0,49 kr. Desuden ændres opkaldsafgiften fra 0,25 kr. til 0,35 kr.

de skriver da i det mindste en meddelelse. jeg har selv oplevet, at mine vilkår ændrede sig, uden at jeg blev informeret. f.eks skulle jeg pludselig betale 10kr om måneden fast (før skulle jeg ikke betale noget fast, kun forbrug), derefter skulle jeg betale for pr påbegyndt minut (før var det sekunder) og det opdagede jeg kun, da jeg gennemgik min betalingsservice regning.
da jeg spurgte tdc damen om hvorfor jeg ikke var blevet informeret, mente hun at det havde jeg, igennem reklamerne på tv... ca 1 måned efter skiftede jeg
Gravatar #7 - Stefan
11. okt. 2009 22:39
Jeg kan ikke helt gennemskue om det kun gælder kunder der er berørt af ændringerne, eller om alle TDCkunder kan skifte??
Gravatar #8 - greylion
11. okt. 2009 23:00
Afregning pr. påbegyndt minut må jeg nok indrømme jeg ikke kan se fordelen ved.
I gennemsnit vil man jo betale for et halvt minut ekstra pr. samtale - det halve minut er ren profit for selskabet.

Selv om det kombineres med en lavere minutpris er det kun til fordel for de kunder, som i forvejen véd, at deres samtaler varer mange minutter.

Selskaberne kunne også snyde med det ved at lægge et sekund til samtaler som præcist varer et antal hele minutter - hov, der røg lige et minut oveni.
Det ville så kunne afsløres ud fra en statistik over samtalelængden.
Hmm, man skulle måske til at kræve, at sådan en statistik er tilgængelig..
Gravatar #9 - Stryhn
12. okt. 2009 05:43
Ok, hvis man kigger på de ovenstående ændringer som, umiddelbart kun gælder MobilTidOnline abn. så er det jo ikke alverden til forskel. Personligt vil jeg hellere have pr. påbegyndt minut i dette eksempel, men det kommer jo også meget an på hvad ens forbrugsmønster er, stiller man det op, og kigger nærmere på det, vil den nye måde at afregne på gøre de fleste af mine oppkald billigere, eftersom alle opkald på 44 sek til 60 sek og alle opkald over 81 sek er billigere efter den nye afregning. Men ringer man bare op og siger hej og farvel vil man selvfølgelig tabe penge.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login