mboost-dp1
Onfone
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Jeg har faktisk ellers vaeret rigtig godt tilfreds de par gange som jeg har haft TDC og for den sags skyld stadig har via Telmore. Nu vil jeg nok overveje at skifte videre. TDC har med dette opkoeb gjort dem selv en kaempe bjoernetjeneste.
mcnasty (4) skrev:Jeg har faktisk ellers vaeret rigtig godt tilfreds de par gange som jeg har haft TDC og for den sags skyld stadig har via Telmore. Nu vil jeg nok overveje at skifte videre. TDC har med dette opkoeb gjort dem selv en kaempe bjoernetjeneste.
Og hvorfor mener du de har gjort sig selv en bjørnetjeneste?
#5: Fordi de er faldet næsen først for Onfone's strategi. De har igen vist, at man kan køre et discount-selskab, nuppe nogle kunder og så sælge det hele for en god sum penge.
TDC skal have de 300 millioner ind igen, det skal de nok også få. Så bliver det dyrere at være kunde der.
Så kommer der et nyt lavprisselskab og nupper deres kunder, og så kan TDC så igen igen, punge ud for det selskab.
TDC skal have de 300 millioner ind igen, det skal de nok også få. Så bliver det dyrere at være kunde der.
Så kommer der et nyt lavprisselskab og nupper deres kunder, og så kan TDC så igen igen, punge ud for det selskab.
Colapusheren (5) skrev:Og hvorfor mener du de har gjort sig selv en bjørnetjeneste?
Fordi nu er markedet aabnet for en ny spiller som laver samme trick. Og saa starter det hele forfra. Onfone burde have haft lov til at koere sigselv i saenk.
EDIT: Ja praecis HenrikH :)
Det er muligt, men det er stadigvæk 130.000 kunder - et betydeligt antal i et land med 7.000.000 mobiltelefoner.
Der er ikke mange store *uafhængige* teleselskaber i Danmark lige pt. Der går nok lidt tid før den næste snupper 100.000+ kunder.
Edit: Husk også på at det næste selskab der skaffer 150.000 kunder måske kun har 50.000 fra TDC og dets datterselskaber.
Der er ikke mange store *uafhængige* teleselskaber i Danmark lige pt. Der går nok lidt tid før den næste snupper 100.000+ kunder.
Edit: Husk også på at det næste selskab der skaffer 150.000 kunder måske kun har 50.000 fra TDC og dets datterselskaber.
HenrikH (6) skrev:
TDC skal have de 300 millioner ind igen, det skal de nok også få. Så bliver det dyrere at være kunde der.
Det er da ikke blevet dyrere at være kunde hos hverken Telmore, CBB eller BiBoB. Prissænkningerne er måske gået i stå, men det er ikke blevet dyrere.
Ingen grund til at male fanden på væggen for alt andet lige, så kommer det kunderne til gode og vi kan takke de firmaer for at vi har noget af verdens billigste telefoni.
fjols (9) skrev:HenrikH (6) skrev:
TDC skal have de 300 millioner ind igen, det skal de nok også få. Så bliver det dyrere at være kunde der.
Det er da ikke blevet dyrere at være kunde hos hverken Telmore, CBB eller BiBoB. Prissænkningerne er måske gået i stå, men det er ikke blevet dyrere.
Ingen grund til at male fanden på væggen for alt andet lige, så kommer det kunderne til gode og vi kan takke de firmaer for at vi har noget af verdens billigste telefoni.
Det kommer muligvis kunderne til gode lige nu. Men selskaberne er jo noed til at faa kapital til at udvide daekning og teknologi, det hjaelper nuvaerende 6mdrs binding og priskrig ikke just paa.
Jeg er ikke helt klar over hvad din pointe er, men 6 måneders binding er vel kun ved samtidigt køb af mobiltelefon? Og i andre lande er denne binding typisk 12 eller 24 måneder, så igen er vi ret godt stillet i Danmark.
Jeg er overbevist om, at de store selskaber har et pænt overskud nu. Mobil telefoni på ens eget netværk må man formode er ret billigt.
Jeg er overbevist om, at de store selskaber har et pænt overskud nu. Mobil telefoni på ens eget netværk må man formode er ret billigt.
#11: Tjae, der er tale om at nogle af teleselskaberne måske vil samarbejde om deres nye LTE netværk.
Det er jo gerne sådan et frit marked skal virke, konkurrence skal drive priserne.
De 4 store tjener jo stadigvæk penge på massesalg til de virtuelle selskaber - og de har ingen supportforpligtelser til deres kunder.
Jeg kender da også mange der vælger TDC/3 eller underselskaber der bruger deres netværk på grund af at de har bedre dækning.
Se på USA med 24 måneders binding og inkompatible netværk: De har ekstreme priser og ikke nødvendigvis god dækning eller support!
Det er jo gerne sådan et frit marked skal virke, konkurrence skal drive priserne.
De 4 store tjener jo stadigvæk penge på massesalg til de virtuelle selskaber - og de har ingen supportforpligtelser til deres kunder.
Jeg kender da også mange der vælger TDC/3 eller underselskaber der bruger deres netværk på grund af at de har bedre dækning.
Se på USA med 24 måneders binding og inkompatible netværk: De har ekstreme priser og ikke nødvendigvis god dækning eller support!
hvis Onfone stadig har de 170.000 kunder de har "stjålet" så er det en pris på 1.765 kr/kunde...
Mon TDC vil give mig 1765 kr i hånden hvis jeg skifter over til dem? ...og uden noget som helst løfte om at jeg ikke smutter igen i morgen?
Jeg fatter simpelthen ikke hvordan de kommer frem til de priser på opkøb af selskaber...
Mon TDC vil give mig 1765 kr i hånden hvis jeg skifter over til dem? ...og uden noget som helst løfte om at jeg ikke smutter igen i morgen?
Jeg fatter simpelthen ikke hvordan de kommer frem til de priser på opkøb af selskaber...
fjols (15) skrev:Jo, priserne på deres pakker er billige. Bemærk de var de første der lavede disse pakker.
Og hvad sker der med de minutter, du ikke taler for?
#16
Kunne det tænkes at det er fordi folk somregel ikke skifter mobilselskaber som vinden blæser?
Jeg har personligt kun haft TO i hele min levetid, og jeg har sgu haft mobil i 10 år.
De første 6 år hos Telia og så i resten af tiden i den nuværende 3.
Hvis noget, så er det måske de folk der skifter mobiltelefoner hver 6 måned der kan være et problem, men oftest sker det at jo "ældre" man bliver, jo mindre bliver behovet for det nyeste nye, men behovet for noget der holder længere (og måske er lidt dyrer) kommer op i stedet.
Så nej, 1765 kr. pr. kunde er ikke meget, hvis du så ovenikøbet tænker på hvor mange kunder der er, hvad brandingsværdien for Onfone er og hvad de får med for de penge. Det er faktisk utrolig billigt alt i alt.
Kunne det tænkes at det er fordi folk somregel ikke skifter mobilselskaber som vinden blæser?
Jeg har personligt kun haft TO i hele min levetid, og jeg har sgu haft mobil i 10 år.
De første 6 år hos Telia og så i resten af tiden i den nuværende 3.
Hvis noget, så er det måske de folk der skifter mobiltelefoner hver 6 måned der kan være et problem, men oftest sker det at jo "ældre" man bliver, jo mindre bliver behovet for det nyeste nye, men behovet for noget der holder længere (og måske er lidt dyrer) kommer op i stedet.
Så nej, 1765 kr. pr. kunde er ikke meget, hvis du så ovenikøbet tænker på hvor mange kunder der er, hvad brandingsværdien for Onfone er og hvad de får med for de penge. Det er faktisk utrolig billigt alt i alt.
idiotiskelogin (2) skrev:Og den uendelige løkke fortsætter.
Tror sku snart jeg skal lave sådan et stunt.
Det bliver svært at lave det stunt igen. Priserne er ekstremt lave i Danmark nu, og vil næppe stige: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/onfone-kob-betyde...
Hvis man skal starte et nyt mobilfirma i dag og dumpe priserne, så er der reelt kun telefoni fra udlandet og især data i udlandet tilbage. Her er der til gengæld også gode muligheder for priser, som ligge under alle andre.
fjols (12) skrev:men 6 måneders binding er vel kun ved samtidigt køb af mobiltelefon?
Nej. Da både jeg og konen skiftede over til Telia uden at købe telefon derigennem (I know, I know) var der 6 måneders binding.
Ithaca (22) skrev:#3
Desværre ikke, for Onfone kører stadig som separat selskab. Du slipper heller ikke for M1's tossede rollespilsanalogier, vel? :)
Me so sad :'(
jonasbh (23) skrev:Det bliver svært at lave det stunt igen.
Ham Frank-gutten, som startede Telmore, Bibob og det der micropayments-halløj, har da bevist at der er god forretning i det?
Alrekr (24) skrev:Ham Frank-gutten, som startede Telmore, Bibob og det der micropayments-halløj, har da bevist at der er god forretning i det?
Du får kun 170.000 kunder med en vindende prismodel. Det vil kræve meget attraktive priser. Med 5-6 timers fri tale, fri sms/mms og rimelige mængder data for omkring kr. 150,-, så bliver det svært at gøre som Onfone. De dumpede priserne og vandt kunderne (inkl. mig selv).
Jeg læste et sted, at en Onfone kunde kostede Onfone ca. kr 114,- pr. md. til Telenor. Så er fortjenesten ikke stor.
Alrekr (24) skrev:Nej. Da både jeg og konen skiftede over til Telia uden at købe telefon derigennem (I know, I know) var der 6 måneders binding.
Typisk eksempel på at de store selvskaber røvrender en. Selvom de "små" er opkøbt af de store, er der ikke disse betingelser når du ikke køber en mobil.
Jeg synes ikke rigtigt det holder at vi har 3 udbydere som laver hver deres net, fordi det er ikke ligefrem nemt at få godkendt at få opsat flere master. Det skal godkendes af de individuelle kommunder hver gang, og beboerne i området mener jeg.
Hvis alle net blev slået sammen ville det så måske gå ud over konkurrencen da det så nok ville blive nødvendigt at planlægge priserne. Eller det ville ske automatisk når der vil være nogen faste priser på netværket må man formode.
Men for kunderne vil jeg mene det et langt stykke af vejen ville være bedst hvis at i det mindste dele af de forskellige netværk blev delt. Trådløse signaler er heller ikke uden helbreds risiko selvom det ikke burde være voldsomme fare det udsætter folk for, men ingen grund til at udsende flere signaler end højest nødvendigt vil jeg mene.
Men ja, det kan da umuligt overraske at OnFones plan var at blive opkøbt. Men jeg håber nu lidt at de kun lige kunne få dækket deres gæld med det salg, så der ikke kommer andre og gør det samme igen lige foreløbig. Jeg kan da godt forstå at folk er glade for billige abonnementer, men det kommer jo altså på beskostning af netværket, udviklingen og den overordnede service inden for mobil branchen.
Hvis alle net blev slået sammen ville det så måske gå ud over konkurrencen da det så nok ville blive nødvendigt at planlægge priserne. Eller det ville ske automatisk når der vil være nogen faste priser på netværket må man formode.
Men for kunderne vil jeg mene det et langt stykke af vejen ville være bedst hvis at i det mindste dele af de forskellige netværk blev delt. Trådløse signaler er heller ikke uden helbreds risiko selvom det ikke burde være voldsomme fare det udsætter folk for, men ingen grund til at udsende flere signaler end højest nødvendigt vil jeg mene.
Men ja, det kan da umuligt overraske at OnFones plan var at blive opkøbt. Men jeg håber nu lidt at de kun lige kunne få dækket deres gæld med det salg, så der ikke kommer andre og gør det samme igen lige foreløbig. Jeg kan da godt forstå at folk er glade for billige abonnementer, men det kommer jo altså på beskostning af netværket, udviklingen og den overordnede service inden for mobil branchen.
Jeg er meget uenig med dig, på næsten alle dine punkter, pånær det kunne være fedt, omend utopisk at tro, at alle udbydere kunne køre på et stort netværk.
Først, vi har 4 udbydere med hvert deres net: 3, TDC, Telenor og Telia.
Dernæst, helbredsriscici er der så vidt jeg ved ingen klare beviser på.
Sidst, netværkene bliver udbyggede og er bedre end nogensinde før. Udviklingen er da langt fra gået i stå, tværtimod (4G f.eks.). Og servicen er da ganske fin hos billigselskaberne.
Først, vi har 4 udbydere med hvert deres net: 3, TDC, Telenor og Telia.
Dernæst, helbredsriscici er der så vidt jeg ved ingen klare beviser på.
Sidst, netværkene bliver udbyggede og er bedre end nogensinde før. Udviklingen er da langt fra gået i stå, tværtimod (4G f.eks.). Og servicen er da ganske fin hos billigselskaberne.
apkat (26) skrev:170.000 · 36 = 6.120.000?
Man kan nok godt få et par medarbejdere til den pris
Havde Onfone ikke et reklamebudget på kr. 15.000.000,- i 2010. Der skal jo mere end medarbejdere til at skaffe kunder.
Desuden får du jo ikke 170.000 kunder på at kopiere prisen. Onfone dumpede priserne og kom op med et nyt lavpriskoncept. Hvis man vil gentage Onfones succes, så skal man komme op med et nyt eller endnu billigere koncept. Du skal under Oisters billigste pris på kr. 129,- pr. md. Så væsentlig under 129,-, men ikke lavere end 114,-. Det er svært!
jonasbh (30) skrev:apkat (26) skrev:170.000 · 36 = 6.120.000?
Man kan nok godt få et par medarbejdere til den pris
Havde Onfone ikke et reklamebudget på kr. 15.000.000,- i 2010. Der skal jo mere end medarbejdere til at skaffe kunder.
6.120.000 · 12 = 76.440.000 pr år
Iamtard (19) skrev:#16
Kunne det tænkes at det er fordi folk somregel ikke skifter mobilselskaber som vinden blæser?
Det er vel begrænset hvor lang tid man kan have været loyal for onfone... (hvor lang tid har de eksisteret?)
Folk har trods alt været villige til at skifte til dem, så er de vel også villige til at skifte væk igen...
Tingholm (31) skrev:6.120.000 · 12 = 76.440.000 pr år
Sådan kan du ikke opstille det. Diskussionen startede ved om man kunne gentage Onfones stunt. Idag vil det måske kræve en pris på kr. 120,- for en pakke, som koster kr. 114,-. En fortjeneste på kr. 6,- pr kunde pr. md. I starten vil du måske kunne skaffe 5000 kunder og stadig behov for stort reklamebudget og administration. (5000 x 6) x 12 = kr. 360.000,-. Det vil give et kæmpe underskud - rigtig mange gange større end Onfones.
Du får jo ikke 170.000 kunder fra dag ét.
fjols (29) skrev:Jeg er meget uenig med dig, på næsten alle dine punkter, pånær det kunne være fedt, omend utopisk at tro, at alle udbydere kunne køre på et stort netværk.
Først, vi har 4 udbydere med hvert deres net: 3, TDC, Telenor og Telia.
Dernæst, helbredsriscici er der så vidt jeg ved ingen klare beviser på.
Sidst, netværkene bliver udbyggede og er bedre end nogensinde før. Udviklingen er da langt fra gået i stå, tværtimod (4G f.eks.). Og servicen er da ganske fin hos billigselskaberne.
Jeg er helt enig. Der er ingen 1:1 sammenhæng mellem teleselskabernes indtægt og udbyggelsen af nettet. Først når konkurrencen har drevet priserne så langt ned at det ikke længere kan betale sig at konkurrere på, så begynder teleselskaberne af differentiere sig på dækning/hastighed/kundeservice og special services.
Hvis teleselskaberne derimod får lov at skabe kartelligende monopoltilstande (som fx i USA) så går udviklingen i stå, og priserne bliver langsomt skruet mere og mere op. Der er en grund til at vi får mere telefoni for mindre penge end i USA, selv på trods af vores meget højere gennemsnitsløn. Og det er ikke fordi at vores teleselskaber får lov at hvile på laurbærrene - tvært imod.
Nu har jeg lige skiftet over til Onfone her den 1/5, for at slippe for TDC og så køber TDC Onfone 10 dage senere!?
Lad det være sådan tak.
#0 skrev:Dette skulle ifølge TDC være den største forskel, kunderne kommer til at opleve, da selskabet ellers drives videre som hidtil.
Lad det være sådan tak.
jonasbh (33) skrev:starten vil du måske kunne skaffe 5000 kunder og stadig behov for stort reklamebudget og administration. (5000 x 6) x 12 = kr. 360.000,-. Det vil give et kæmpe underskud - rigtig mange gange større end Onfones.
5000 x 50kr i oprettelsesgebyr = 250.000
Det er alligevel også penge.
Nogle gange har de så ikke gebyr, nogle gange har de på 1 eller 5kr, men vist oftetst 50
#business casen
Jeg har meget svært ved at se det fornuftige i dette opkøb og de tidligere opkøb.
Jeg synes at det ligner et ledelses problem i TDC (m.fl.).
TelMore, CBB, OnFone etc. har jo ikke haft noget som TDC ikke selv kunne lave.
Der er ikke nogen patenter eller specielle forretningshemmeligheder som ligger bag.
TDC kunne have oprettet noget ligende OnFone selv og ikke betalt en krone til OnFone's ejere.
I.s.f. har de valgt at betale 300 millioner kroner for OnFone.
Reelt mener jeg at de betaler 300 millioner for ledelsens manglende visioner til at få nye ideer først og manglende evner til at komme med et modsvar på en ny konkurrent.
Jeg har meget svært ved at se det fornuftige i dette opkøb og de tidligere opkøb.
Jeg synes at det ligner et ledelses problem i TDC (m.fl.).
TelMore, CBB, OnFone etc. har jo ikke haft noget som TDC ikke selv kunne lave.
Der er ikke nogen patenter eller specielle forretningshemmeligheder som ligger bag.
TDC kunne have oprettet noget ligende OnFone selv og ikke betalt en krone til OnFone's ejere.
I.s.f. har de valgt at betale 300 millioner kroner for OnFone.
Reelt mener jeg at de betaler 300 millioner for ledelsens manglende visioner til at få nye ideer først og manglende evner til at komme med et modsvar på en ny konkurrent.
arne_v (42) skrev:#business casen
Jeg har meget svært ved at se det fornuftige i dette opkøb og de tidligere opkøb.
Jeg synes at det ligner et ledelses problem i TDC (m.fl.).
TelMore, CBB, OnFone etc. har jo ikke haft noget som TDC ikke selv kunne lave.
Der er ikke nogen patenter eller specielle forretningshemmeligheder som ligger bag.
TDC kunne have oprettet noget ligende OnFone selv og ikke betalt en krone til OnFone's ejere.
I.s.f. har de valgt at betale 300 millioner kroner for OnFone.
Reelt mener jeg at de betaler 300 millioner for ledelsens manglende visioner til at få nye ideer først og manglende evner til at komme med et modsvar på en ny konkurrent.
Du mener der ikke er en foretningsplan du kender til.
Terra - Den her tråd bliver sjov at genbesøge om 1 år.
terracide (43) skrev:Du mener der ikke er en foretningsplan du kender til.
Du mener bedre reklamer, ik? Jeg får spat af den der hamster, og ham den lortedårlige skuespiller med megaringe effekter, og den alt for overgearede speaker.
terracide (43) skrev:
Terra - Den her tråd bliver sjov at genbesøge om 1 år.
Så du skriver *bump* i den hver 14. dag? :)
Alrekr (44) skrev:Du mener bedre reklamer, ik? Jeg får spat af den der hamster, og ham den lortedårlige skuespiller med megaringe effekter, og den alt for overgearede speaker.
Nope.
Så du skriver *bump* i den hver 14. dag? :)
Det er lige før det er dét værd...for der er satme kommet mange retarderede kommentarere i denne nyhed.
terracide (43) skrev:Du mener der ikke er en foretningsplan du kender til.
Jeg skal gerne udpensle pointen lidt:
arne_v (42) skrev:Der er ikke nogen patenter eller specielle forretningshemmeligheder som ligger bag.
Der er aldeles ligegyldigt for argumentationen hvorvidt man kender deres forretningsplan eller ej.
Det relevante er om hvorvidt forretningsplanen indeholder patenterede teknikker eller kan hemmeligholdes.
Og det er ret svært at hemmeligholde hvordan et mobiltelefonselskab driver sin forretning.
arne_v (46) skrev:Jeg skal gerne udpensle pointen lidt:arne_v (42) skrev:Der er ikke nogen patenter eller specielle forretningshemmeligheder som ligger bag.
Der er aldeles ligegyldigt for argumentationen hvorvidt man kender deres forretningsplan eller ej.
Det relevante er om hvorvidt forretningsplanen indeholder patenterede teknikker eller kan hemmeligholdes.
Og det er ret svært at hemmeligholde hvordan et mobiltelefonselskab driver sin forretning.
Tro på det.
Terra - Hint: du mangler brikker til puslespillet...god jagt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.