mboost-dp1

Google Inc.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
spørgsmålet er så, hvor gode bilister er amerikanerne og er 10% bedre end det så stadig forsvarligt, samt hvordan vil man måle det objektivt?
Tja, det kan ikke være meget der skal til for at gøre trafikken mere sikker. Bare det at jeg bruger fartpiloten til at overholde fartgrænsen på vej til arbejde (og derved ikke lader mig presse), kan få folk til at se rødt og køre hasarderet for at komme forbi. For ikke at snakke om alle dem der er ligeglad med gult (og sågar rødt) lys. Der er steder jeg ikke bare køre ud, selvom det er grønt for mig, da jeg ved folk stadig kan komme bragende over for rødt.
Så selvom det måske bliver kedeligere at køre bil, så vil jeg da hellere at flere overlever trafikken :)
Så selvom det måske bliver kedeligere at køre bil, så vil jeg da hellere at flere overlever trafikken :)
I udgangspunktet er det vel på de lange strækninger, at det giver mest mening, at have selvkørende biler. Skal man fra Esbjerg til København, ville det være fornemt, om bilen selv kunne køre, når først man er ude på motorvejen, og under de omstændigheder burde det også være ret enkelt at tilrettelægge kørslen (alle kører samme vej, ingen krydsende trafik mv.).
Man vil jo alligevel skulle overtage styringen, når man skal have fundet en parkeringsplads inde på St. Kongensgade, eller hvor man nu lander.
Så kan man indføre en (delvis) selvkørende bil, mens vi venter på, at infrastrukturen kommer med, således at man kan være selvkørende stadig flere steder, indtil den dag, hvor man kan forbyde mennesker at føre bil.
Man vil jo alligevel skulle overtage styringen, når man skal have fundet en parkeringsplads inde på St. Kongensgade, eller hvor man nu lander.
Så kan man indføre en (delvis) selvkørende bil, mens vi venter på, at infrastrukturen kommer med, således at man kan være selvkørende stadig flere steder, indtil den dag, hvor man kan forbyde mennesker at føre bil.
kblood (6) skrev:#5 Biler der parkerer af sig selv er vidst nærmest mere almindeligt end selvkørende biler og er allerede lovligt.
Du var lige 2 min før mig...
#7 Ja, men det kan så også være at det han mener er mere det med at finde parkeringspladsen end det med at parkerer og den vil måske ikke være så god til at finde et sted at parkerer. På den anden side kan man måske så fortælle den hvor den skal køre hen og når der så er en plads, guide den til hvor den skal parkerer.
#7 & #6
Jeg mener det jeg skriver. Hvorfor læser I ikke bare dét?
Typisk vil en selvkørende bil finde en adresse ud fra et GPS-koordinat. Men det betyder jo ikke, at bilen er parkeret. Der skal tages stilling til, om bilen skal parkeres på gaden, er der en gård man kan køre ind i? Har jeg ret til at køre derind? Er der et alternativt sted, f.eks. en organiseret parkeringsplads, et stykke derfra? Det kan bilen ikke vide, uanset hvor selvkørende den er.
Dernæst kommer de mere detaljerede forhold ift. parkeringen. F.eks. hvis der ikke er synlige båse, hvor kan bilen så parkere? Skal bilen holde med en bestemt afstand, f.eks. ift en af- eller pålæsning af personer eller genstande?
I de forbindelser, skal infrastrukturen følge med, og det kommer til at tage årtier. At når man indretter nybyggeri, så skal parkeringsforholdene laves, så en maskine kan regne ud, hvor og hvordan parkeringen foregår.
Jeg mener det jeg skriver. Hvorfor læser I ikke bare dét?
Typisk vil en selvkørende bil finde en adresse ud fra et GPS-koordinat. Men det betyder jo ikke, at bilen er parkeret. Der skal tages stilling til, om bilen skal parkeres på gaden, er der en gård man kan køre ind i? Har jeg ret til at køre derind? Er der et alternativt sted, f.eks. en organiseret parkeringsplads, et stykke derfra? Det kan bilen ikke vide, uanset hvor selvkørende den er.
Dernæst kommer de mere detaljerede forhold ift. parkeringen. F.eks. hvis der ikke er synlige båse, hvor kan bilen så parkere? Skal bilen holde med en bestemt afstand, f.eks. ift en af- eller pålæsning af personer eller genstande?
I de forbindelser, skal infrastrukturen følge med, og det kommer til at tage årtier. At når man indretter nybyggeri, så skal parkeringsforholdene laves, så en maskine kan regne ud, hvor og hvordan parkeringen foregår.
#9 Den ville kunne parkerer foran eller ved siden af en anden parkeret bil. Som sagt så er det at parkerer allerede mere på plads end alt det andet med at være selvkørende. Noget andet er at den jo kan fortælles hvordan den skal parkerer. Hvilket vi allerede har skrevet, så hvis du forventer at vi læser hvad du skriver, burde du nok også lige læse hvad vi skriver.
kblood (4) skrev:Kriteriet burde egentlig kun være at de er mindst lige så gode som mennesker.
Som artiklen også omtaler, så vil følgevirkningerne for samme type uheld ikke være den samme for selvkørende og ikke-selvkørende.
Der dør tusindvis af mennesker i trafikken i USA hvert år, men hvor mange høre du om?
Jeg har stort set kun hørt om fataliteter i trafikken i forbindelse med terror og så da Joshua Brown døde imens han sad og så Harry Potter med autopiloten tændt.
Hvis der kommer for mange uheld i nyhederne kan det være med til at bremse brugen/salget af selvkørende biler, hvilket teoretisk set kunne øge antallet af fataliteter ift. hvis man havde venter x-% mere.
#11 Ja... men så må man jo smide fakta efter det og håbe at folk ikke har skyklapper på. Tesla havde et uheld hvor en person døde. Det eneste der har været oppe i medierne og det eneste der skulle være sket. Selvfølgelig kommer folk så og siger at så er det ikke sikkert nok, men det er jo stadigt noget vrøvl.
kblood (12) skrev:#11 Ja... men så må man jo smide fakta efter det og håbe at folk ikke har skyklapper på.
Desværre skal du netop forvente at folk har skyklapper på og er fuldstændig ligeglade med fakta, ligesom du altid skal forvente at brugere er idioter og gør alt det de ikke burde.
Det folk ser i nyhederne og læser på nettet er det de tror på.
Og uheld involverende selvkørende biler vil få meget mere mediedækning.
kblood (12) skrev:Tesla havde et uheld hvor en person døde. Det eneste der har været oppe i medierne og det eneste der skulle være sket. Selvfølgelig kommer folk så og siger at så er det ikke sikkert nok, men det er jo stadigt noget vrøvl.
Den ulykke med Tesla var Joshua Brown.
Den ene ulykke havde enorme konsekvenser for selvkørende biler, hvor udviklingen blev smidt år tilbage, på trods af at det var ham der gjorde alt det han ikke skulle.
Selvkørende biler er det eneste rigtige, (selvom jeg kommer til at savne at kunne give den lidt ekstra gas bare en gang imelllem) men med al den forstoppelse der foregår dagligt på vores veje, er det det eneste, som giver mening. De selvkørende biler vil kunne tale sammen og tage hensyn (noget der er 100% fremmedord for størstedelen af danske bilister) hvilket kan afvikle trafik meget hurtigere end folk der lige skal bremse ned for at kigge på X, Y eller Z i stedet for at gøre det de burde, køre bil!
Og med hensyn til at parkere, så tvivler jeg på at det bliver et stort problem, da bilen bare kører til nærmeste parkeringsplads, så kan du sende en SMS når du skal bruge den og så kommer den selv til dig. (så skal du heller ikke gå 2 km i regnen til nærmeste ledige parkeringsplads.) Desuden tror jeg der vil blive langt færre som selv EJER deres bil, for det at vi alle sammen skal have hver vores bil er det største problem i forhold til parkering. Jeg tror der (i hvert fald i de større byer) vil komme en flade af abbonnements-biler, som kommer til kunderne når de har brug for dem og ikke bare står 95% af tiden parkeret ved punkt A eller B.
Og med hensyn til at parkere, så tvivler jeg på at det bliver et stort problem, da bilen bare kører til nærmeste parkeringsplads, så kan du sende en SMS når du skal bruge den og så kommer den selv til dig. (så skal du heller ikke gå 2 km i regnen til nærmeste ledige parkeringsplads.) Desuden tror jeg der vil blive langt færre som selv EJER deres bil, for det at vi alle sammen skal have hver vores bil er det største problem i forhold til parkering. Jeg tror der (i hvert fald i de større byer) vil komme en flade af abbonnements-biler, som kommer til kunderne når de har brug for dem og ikke bare står 95% af tiden parkeret ved punkt A eller B.
Sn3akr (15) skrev:Desuden tror jeg der vil blive langt færre som selv EJER deres bil...
Måske - om mange, mange år. Men den selvkørende bil er i udgangspunktet nødt til at være tilpasset den eksisterende kultur og infrastruktur.
Da bilen blev indført, måtte den nødvendigvis køre, på de veje der var, og benzin var noget man købte hos apotekeren i litersflasker.
Den selvkørende bil vil være nødt til at kravle, før den kan gå.
Dvs. indledningsvis de stræk, hvor det er åbenlyst nemt at være selvkørende (motorveje), dernæst de lidt mere komplicerede veje, bykørsel, osv. osv.
Og snart derefter begynder man at målrette veje og bygninger, selvkørende biler.
Ligesom man lavede astfaltering eller betonveje, brede veje til højhastighedstransport, parkeringspladser/-huse osv. osv.
Vi kommer ikke alle sammen til at vælge en "taxaordning" fra dag 1, men der kommer sikkert nogle meget kreative løsninger, f.eks. hvis man en dag skal bruge en varevogn, minibus eller lignende, så skriver man bare efter en. Men de fleste vil formentlig gerne, at de kan have ting liggende i deres bil, også uden at de selv er i den.
Jeg tror sådan set, at vognmandsbranchen er den branche som vil opleve den største ændring, hurtigst.
nwinther (17) skrev:
Vi kommer ikke alle sammen til at vælge en "taxaordning" fra dag 1, men der kommer sikkert nogle meget kreative løsninger, f.eks. hvis man en dag skal bruge en varevogn, minibus eller lignende, så skriver man bare efter en. Men de fleste vil formentlig gerne, at de kan have ting liggende i deres bil, også uden at de selv er i den.
Jeg tror sådan set, at vognmandsbranchen er den branche som vil opleve den største ændring, hurtigst.
Problemet er vel ikke større en at man så booker bilen for en længere periode, hvis man nu skal på shoppetur, men langt de fleste dage vil det være et minimalt problem.
nwinther (5) skrev:... Man vil jo alligevel skulle overtage styringen, når man skal have fundet en parkeringsplads inde på St. Kongensgade, eller hvor man nu lander. ...
Dette blev filmet i oktober og november 2016...
"...self-park when near a parking spot and be summoned to and from your garage." - https://www.tesla.com/autopilot
Du glemmer vist nok også, at selv-kørende biler vil ikke nødvendigvis skulle parkere lige udenfor dit kontor. De kan for den sags skyld køre 10-20 min væk og finde en plads, og stå klar når du har fortalt du har brug for kørsel igen. Alternativt kan du tjene penge på udlejning af din selv-kørende Tesla/bil, gennem det annoncerede Tesla Network, mens du alligevel sidder på arbejde i 8 timer.
nwinther (17) skrev:...Men den selvkørende bil er i udgangspunktet nødt til at være tilpasset den eksisterende kultur og infrastruktur...
Den selvkørende bil vil være nødt til at kravle, før den kan gå.
Dvs. indledningsvis de stræk, hvor det er åbenlyst nemt at være selvkørende (motorveje), dernæst de lidt mere komplicerede veje, bykørsel, osv. osv. ...
Her tror/synes jeg du tager fejl mht. at skule kravle før den kan gå. Tanken om, at biler vil kunne køre trin 5 selvkørende, men kun afgrænset til forskellige områder, forskelligt fra hvilken bil/brand/udbyder du bruger, er alt for kompleks og forvirrende for forbrugeren.
Udviklerne af selvkørende biler og teknologi, vil være nødt til at kunne gå direkte fra trin 3 til 5, er så min holdning til denne problemstilling. Dette kan gøres, er gjort, og bliver gjort, af bl.a. Tesla, Waymo, Uber m.m.fl.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.