mboost-dp1

Redpepper

System til målrettede reklamer bruger ansigtsgenkendelse

- Via RT - , redigeret af Pernicious

Et nyt system til at sende målrettede reklamer til forbrugere identificeret ved hjælp af ansigtsgenkendelse bliver for tiden betatestet i Nashville, Tennessee. Systemet kaldet Facedeals er udviklet af reklamebureauet Redpepper.

Systemet er ifølge firmaet lavet af open source software og teknologier, som Raspberry Pi, Ardunio, OpenCV og Facebooks Graph API. For at gøre brug af systemet, skal brugeren installere an Facebook App, og interesserede butikker, skal installere en lille kameraboks med Wi-Fi-forbindelse. Systemet vil så forsøge at identificere kunder, som går ind i butikken, ved at lave ansigtsgenkendelse på billeder uploadet til Facebook. Hvis kunden bliver identificeret, kan der sendes tilbud og andet til personens smartphone, baseret på om personen har liked butikken eller ikke.

Teknologi til ansigtsgenkendelse er en hastigt voksende industri, der har rejst spørgsmål om borgernes privatliv. I nyligt offentliggjorte dokumenter fra Wikileaks afsløres det, at der i USA, uden borgernes viden, er anvendt et omfattende overvågningssystem af kameraer kaldet Trapwire, som automatisk kan spore folk og identificere mulige sikkerhedstrusler.

Du kan i videoen herunder se hvordan systemet fungerer.





Gå til bund
Gravatar #1 - Lennydk
16. aug. 2012 06:13
så er jeg glad for at jeg ikke kommer i den butik, synes det er for langt ude
Gravatar #2 - SiniSael
16. aug. 2012 07:14
phew! Til min smart phone!! thx god!

Troede lige der gik Minority Report i den - nu kan jeg sagtens handle i fred uden verdenen kan se hvilken freak jeg er ;)
Gravatar #3 - HenrikH
16. aug. 2012 08:55
#2: Bange for alle de store billboards ændrer sig til butt-plugs når du går forbi? :-P
Gravatar #4 - Whoever
16. aug. 2012 09:06
Helt seriøst, jeg har aldrig fattet hvorfor man tror individmålrettede reklamer er pengene værd? Problemet er jo lidt, at okay fint nok, nu ser du mig, og du har nogle stamdata på mig. Men uanset om jeg førhen har gået "her" og købt noget "der", så spiller min aktuelle sindstilstand ALTID ind; og indtil man kan lure den, så vil størsteparten af "tilbud" være spildt, da de ikke rammer min sindtilstand lige nu og her....
Gravatar #5 - tormok
16. aug. 2012 09:09
Whoever (4) skrev:
Helt seriøst, jeg har aldrig fattet hvorfor man tror individmålrettede reklamer er pengene værd? Problemet er jo lidt, at okay fint nok, nu ser du mig, og du har nogle stamdata på mig. Men uanset om jeg førhen har gået "her" og købt noget "der", så spiller min aktuelle sindstilstand ALTID ind; og indtil man kan lure den, så vil størsteparten af "tilbud" være spildt, da de ikke rammer min sindtilstand lige nu og her....


Det er der allerede udviklet et system til.

Microsoft vil vise reklamer ud fra ens sindstilstand
Gravatar #6 - nyx
18. aug. 2012 14:54
Velkommen til Minority Report :)

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login