mboost-dp1

Swipp
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Ja de skulle jo have lavet det sådan fra starten (når nu Danske Bank ikke ville være med i det samarbejde https://da.wikipedia.org/wiki/Swipp ) og som egen app, så havde MobilePay nok haft det svært :-)
Edit: Ser ud til at have været længe undervejs: http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/a...
Edit: Ser ud til at have været længe undervejs: http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/a...
Swipp er dødt hvad mig angår. De havde chancen. Ligesom EasyPark har vundet på parkeringsområdet. De skal selvfølgelig holde føringen, men det at MobilePay er i de fleste butikker nu gør vist at det bliver svært for Swipp at komme igen :)
#4
Jeg synes nu ellers at MobilePay går rigtig hurtig - måske er der forskel på banker o.l., men jeg har f.eks pengene på min konto før en butik har trukket på mit kort?
- edit -
Før jeg kan se det i min netbank
Jeg synes nu ellers at MobilePay går rigtig hurtig - måske er der forskel på banker o.l., men jeg har f.eks pengene på min konto før en butik har trukket på mit kort?
- edit -
Før jeg kan se det i min netbank
Hvis nogen skulle være i tvivl fungerer de to app for helt forskellige måder;
Swipp er netbank-lite app som laver en konto overførsel:
MobilePay app'en laver en onlinehandel (trækker pengene fra brugerens kort) og laver en kontooverførsel sekundet efter at pengene er reserveret
Resultatet er det samme; En kontooverførsel som bliver foretaget med det samme (ved at Mobilepay anvender straksclearing som er hurtigoverførsel og ANTAGER at swipp også gør dette.
Ulempen var så at swipp krævede at man havde bank i en af de banker som lavede swipp (en række banker var ikke med i dette.)
Mobilepay fungere så fremt at en person har et dansk betalingskort som kan anvendes på nettet, og en dansk konto at modtag pengene på.
Så skulle folk vis forstå forskellen :)
Swipp er netbank-lite app som laver en konto overførsel:
MobilePay app'en laver en onlinehandel (trækker pengene fra brugerens kort) og laver en kontooverførsel sekundet efter at pengene er reserveret
Resultatet er det samme; En kontooverførsel som bliver foretaget med det samme (ved at Mobilepay anvender straksclearing som er hurtigoverførsel og ANTAGER at swipp også gør dette.
Ulempen var så at swipp krævede at man havde bank i en af de banker som lavede swipp (en række banker var ikke med i dette.)
Mobilepay fungere så fremt at en person har et dansk betalingskort som kan anvendes på nettet, og en dansk konto at modtag pengene på.
Så skulle folk vis forstå forskellen :)
Har endnu ikke været i en butik der havde swip, eller også lagde jeg bare ikke mærke til det. Bruger selv mobilepay, dog ikke så ofte da dankort er lige så hurtigt.
Har set enkelte butikker hvor i netværksdækningen ikke var god og dankort lod til at være markant hurtigere end mobilen. Den del er der nok mange der ikke lige har tænkt over.
Har set enkelte butikker hvor i netværksdækningen ikke var god og dankort lod til at være markant hurtigere end mobilen. Den del er der nok mange der ikke lige har tænkt over.
Altså, swipp og mobilepay er da meget fint til når man skal overføre penge til hinanden...
Men når man samtidig kan bruge trådløs kortbetaling der går langt hurtigere, så forstår jeg det ikke helt..
Dog fedt at der er 2 virksomheder med rigelig kapital i ryggen der kæmper om markedet.
Det betyder billigere services og innovation til slutbrugerne :)
Men når man samtidig kan bruge trådløs kortbetaling der går langt hurtigere, så forstår jeg det ikke helt..
Dog fedt at der er 2 virksomheder med rigelig kapital i ryggen der kæmper om markedet.
Det betyder billigere services og innovation til slutbrugerne :)
Swipp i butikkerne er meget udbredt. Det er især mindre butikker, og ligeledes foreninger, hvor swipp stryger frem.
Danske Bank har altid skubbet alt besværet over på modtageren af betalinger, og det ser kunden jo ikke. Tilmed, fordi de troede de havde vundet kampen, har de nogle utroligt drøje krav til modtagere.
Modtagerbutikken SKAL have en konto i Danske Bank, og hvis nogen kan huske et par år tilbage, så er det ikke gratis at have sådan en i Danske Bank.
Derudover snupper Danske Bank en lille del af kagen hver gang der overføres. Den må butikkerne bare æde.
Dvs. sælger en butik en vare så tjener de ikke helt så meget på den, hvis der betales via Mobile Pay, som hvis der betales med Dankort, Swipp eller kontant.
Kort sagt: Hele besværet ligger hos butikkerne, og det ser kunderne jo ikke.
De tror stadig på skrøner om "det er utroligt svært at melde sig til" og alt muligt andet.
Jeg griner stadig hver gang den diskussion kommer op og nogen siger: "Mobile Pay har vundet, for Swipp er alt for svært at finde ud af!" ... det eneste den sætning siger, er at personen bag åbenbart har en IQ på niveau med en regnorm.
Teknisk set er Swipp langt den bedste løsning, og det vil folk forhåbentlig også indse over noget tid.
Bare det at man kan vælge hvilken konto man vil betale fra, vil jo aldrig nogensinde blive mulig på Mobile Pay.
Ligeledes kan Mobile Pay aldrig hindre snyd, hvor folk bare dagen efter går ind og melder deres kort stjålet... og alle beløb helt automatisk tilbageføres.
Men hvem der i det hele taget gider bruge mobilen i butikker, når et kort er meget hurtigere... fatter jeg stadig ikke.
Det gamle klagepunkt, "Swipp virker ikke for alle banker!" fatter jeg heller ikke. Det er jo ikke Swipps skyld at Danske Bank ikke gad være med. Det gjorde de bevidst fordi de ville sætte en kæp i hjulet på Swipp. I starten, inden de fandt på Mobile Pay (fordi de ikke gad vente) var Danske Bank med på ideen.
Men da Swipp så dukker op, 14 dage efter Mobile Pay, så vælger Danske Bank at sørge for at deres egne kunder ikke kan være med på Swipp.
Kunderne brokker sig til Swipp over at det ikke virker på Danske Bank, men det er i virkeligheden deres egen bank som er et rigtigt røvhul.
De burde have skiftet bank pga. den svinagtighed.
Tænk sig... en bank som begrænser sine egne kunders muligheder. Hvis det nu var: "Her kan du ikke få et dankort", så var alle kunderne jo smuttet for længst.
Danske Bank har altid skubbet alt besværet over på modtageren af betalinger, og det ser kunden jo ikke. Tilmed, fordi de troede de havde vundet kampen, har de nogle utroligt drøje krav til modtagere.
Modtagerbutikken SKAL have en konto i Danske Bank, og hvis nogen kan huske et par år tilbage, så er det ikke gratis at have sådan en i Danske Bank.
Derudover snupper Danske Bank en lille del af kagen hver gang der overføres. Den må butikkerne bare æde.
Dvs. sælger en butik en vare så tjener de ikke helt så meget på den, hvis der betales via Mobile Pay, som hvis der betales med Dankort, Swipp eller kontant.
Kort sagt: Hele besværet ligger hos butikkerne, og det ser kunderne jo ikke.
De tror stadig på skrøner om "det er utroligt svært at melde sig til" og alt muligt andet.
Jeg griner stadig hver gang den diskussion kommer op og nogen siger: "Mobile Pay har vundet, for Swipp er alt for svært at finde ud af!" ... det eneste den sætning siger, er at personen bag åbenbart har en IQ på niveau med en regnorm.
Teknisk set er Swipp langt den bedste løsning, og det vil folk forhåbentlig også indse over noget tid.
Bare det at man kan vælge hvilken konto man vil betale fra, vil jo aldrig nogensinde blive mulig på Mobile Pay.
Ligeledes kan Mobile Pay aldrig hindre snyd, hvor folk bare dagen efter går ind og melder deres kort stjålet... og alle beløb helt automatisk tilbageføres.
Men hvem der i det hele taget gider bruge mobilen i butikker, når et kort er meget hurtigere... fatter jeg stadig ikke.
Det gamle klagepunkt, "Swipp virker ikke for alle banker!" fatter jeg heller ikke. Det er jo ikke Swipps skyld at Danske Bank ikke gad være med. Det gjorde de bevidst fordi de ville sætte en kæp i hjulet på Swipp. I starten, inden de fandt på Mobile Pay (fordi de ikke gad vente) var Danske Bank med på ideen.
Men da Swipp så dukker op, 14 dage efter Mobile Pay, så vælger Danske Bank at sørge for at deres egne kunder ikke kan være med på Swipp.
Kunderne brokker sig til Swipp over at det ikke virker på Danske Bank, men det er i virkeligheden deres egen bank som er et rigtigt røvhul.
De burde have skiftet bank pga. den svinagtighed.
Tænk sig... en bank som begrænser sine egne kunders muligheder. Hvis det nu var: "Her kan du ikke få et dankort", så var alle kunderne jo smuttet for længst.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.