mboost-dp1

CSC

Svindel hos CSC koster hoveder

- Via Computerworld DK - , redigeret af OnkelDunkel , indsendt af arne_v

Selvom CSC mest er kendt i medierne p.t. på grund af konflikten med fagforeningen Prosa, så er der stadig liv i sagen om regnskabssvindel i firmaet.

Læs også: CSC Danmark mistænkt for regnskabsrod

Hos moderselskabet i USA har man gennem længere tid undersøgt hvad der er blevet af op mod en halv milliard kroner, som mangler i regnskabet, primært fra Norden og Danmark. Undersøgelsen har fået en række konsekvenser, blandt andet for flere ansatte i Danmark. Det skriver Computerworld.

I en meddelelse til det amerikanske børstilsyn SEC forklarer CSC, at op mod halvdelen af de ledende økonomimedarbejdere i Danmark er blevet afskediget, eller flyttet til andre stillinger.

Der er efterfølgende blevet ansat nye personer til at udfylde pladserne, for på den måde at få renset ud blandt medarbejdere involveret i svindelsagen.





Gå til bund
Gravatar #1 - Zombie Steve Jobs
21. jun. 2011 07:20
ja good luck med at hyre kvalificerede medarbejdere i en virksomhed, der længe før deres arbejdskraftsproblemer havde ry for at være en flok talentløse mongoler.

ha fucking ha. Dø nu bare, CSC.
Gravatar #2 - Mnc
21. jun. 2011 07:24
eller flyttet til andre stillinger
De får det til at lyde som om, at medarbejdere indvolveret i svindel, blot er flyttet til andre stillinger.
Jeg håber at dét ikke er hvad der menes, da det ville være forrykt.
Gravatar #3 - mfriis
21. jun. 2011 07:26
#2 Samme system som de bruger inden for den Katolske kirke :)
Gravatar #4 - drbravo
21. jun. 2011 07:29
Håper han døøør....så kan det være de får en ordenlig direktør. Har generelt ikke noget mod CSC men Carsten Lind
ødelægger deres produkt.
Gravatar #5 - zymes
21. jun. 2011 07:33
drbravo (4) skrev:
Håper han døøør....så kan det være de får en ordenlig direktør. Har generelt ikke noget mod CSC men Carsten Lind
ødelægger deres produkt.

Men at håbe han dør er måske lige voldsomt nok..
Gravatar #6 - Jaqen
21. jun. 2011 07:37
Artikel skrev:
primært fra Norden og Danmark.
endnu en sær formulering, ville mene at Danmark er en del af norden.

Måske nedlægger man en regnskabsafdeling, i så fald giver det mening at flytte medarbejdere. Måske kan de endda læres op til at passe noget af det konfliktramte arbejde :-)
Gravatar #7 - snesman
21. jun. 2011 07:42
zymes (5) skrev:
drbravo (4) skrev:
Håper han døøør....så kan det være de får en ordenlig direktør. Har generelt ikke noget mod CSC men Carsten Lind
ødelægger deres produkt.

Men at håbe han dør er måske lige voldsomt nok..

Intern, sort of, joke...
Gravatar #8 - Remmerboy
21. jun. 2011 09:11
nyheden skrev:
hvad der er blevet af op mod en halv milliard kroner

er det mon derfor der skulle fyres så mange i norden (omkring 900), for at skjule problemet
Gravatar #9 - Saxov
21. jun. 2011 09:29
Remmerboy (8) skrev:
er det mon derfor der skulle fyres så mange i norden (omkring 900), for at skjule problemet
Hvornår har de meldt ud at der skulle fyres 900 ?

Du tænker vel ikke på det dokument der kom ud der sagde at hvis ikke CSC tegnede en eneste kontrakt mere i 2011 og 2012, så skulle der fyres 900 ?
Fordi det giver jo ikke mening at gå efter, da der jo nok skal komme kontrakter i hus.
Gravatar #10 - thansen
21. jun. 2011 10:13
mfriis (3) skrev:
#2 Samme system som de bruger inden for den Katolske kirke :)


Ja, og i regeringen ;-)
Gravatar #11 - Alrekr
21. jun. 2011 10:24
snesman (7) skrev:
zymes (5) skrev:
drbravo (4) skrev:
Håper han døøør....så kan det være de får en ordenlig direktør. Har generelt ikke noget mod CSC men Carsten Lind
ødelægger deres produkt.

Men at håbe han dør er måske lige voldsomt nok..

Intern, sort of, joke...
Gravatar #12 - arne_v
21. jun. 2011 12:45
Mnc (2) skrev:
De får det til at lyde som om, at medarbejdere indvolveret i svindel, blot er flyttet til andre stillinger.


Mam må formode at:
* dem der har svindlet er fyret og politianmeldt
* dem de har sovet og ikke opdaget svindlen er degraderet til mindre krævende jobs


Gravatar #13 - Remmerboy
21. jun. 2011 15:20
Saxov (9) skrev:
Hvornår har de meldt ud at der skulle fyres 900 ?

Du tænker vel ikke på det dokument der kom ud der sagde at hvis ikke CSC tegnede en eneste kontrakt mere i 2011 og 2012, så skulle der fyres 900 ?
Fordi det giver jo ikke mening at gå efter, da der jo nok skal komme kontrakter i hus.

Http://erhvervsbladet.dk/it-og-tele/hemmeligt-doku...
Carsten Lind har efterfølgende sagt at det er fremtidsudsigten ser sådan ud hvis dit og hvis dat.
Carsten Lind har også sagt at de følger arbejdskonflikt regler... en dommer var uenig (vikar sagen).
Det er ikke tilfældigt at de vil fjerne tryghedsaftalen.
Det er vist off-topic nok.

Lidt on-topic igen.
Det kunne også være at de manglende penge, stammer fra inder sagen, hvor csc underbetalte indere i dk og derefter skulle bøde for det.
Gravatar #14 - Chewy
21. jun. 2011 16:06
@13
Lidt on-topic igen.
Det kunne også være at de manglende penge, stammer fra inder sagen, hvor csc underbetalte indere i dk og derefter skulle bøde for det.


Men hvis det er sådan det hænger sammen, så burde der være rigeligt med dokumentation, som kan vise hvor pengene er forsvundet hen...
Gravatar #15 - Magten
21. jun. 2011 16:12
Remmerboy (13) skrev:
Carsten Lind har efterfølgende sagt at det er fremtidsudsigten ser sådan ud hvis dit og hvis dat.
"Dit og dat" er som #9 også skrev hvis der ikke kommer kunder til.



Remmerboy (13) skrev:
Det er ikke tilfældigt at de vil fjerne tryghedsaftalen.
Det har de ville i flere år, så det er altså ikke noget de bare lige har fundet på nu og her.



Remmerboy (13) skrev:
Det kunne også være at de manglende penge, stammer fra inder sagen, hvor csc underbetalte indere i dk og derefter skulle bøde for det.
Næppe, pengene er blevet "bogført kreativt".
Gravatar #16 - arne_v
21. jun. 2011 16:29
Magten (15) skrev:
Næppe, pengene er blevet "bogført kreativt".


CSC manden udtaler sig ret upræcist.

Det er en universitetsmand som gætter på noget mere konkret.

Gravatar #17 - arne_v
21. jun. 2011 16:34
#13,14,15

Det har næppe noget med inder sagen at gøre.

Selv ved et totalt nederlag til CSC i den sag vil de næppe skulle betale mere end et 1 cifret millionbeløb i bøde.

Potentielt kunne bøden bliver meget stor (antal indere x antal dage x 30000 kroner vil blive et enormt beløb), men der er slet ikke tradition i Danmark for at slå hårdt ned på virksomheder.
Gravatar #18 - arne_v
21. jun. 2011 19:49
arne_v (12) skrev:
Mam må formode at:
* dem der har svindlet er fyret og politianmeldt


Ifølge undrende kommentar på CW er det ikke politianmeldt.

Hvis det er korrekt så undrer det også mig.
Gravatar #19 - Magten
22. jun. 2011 01:06
arne_v (18) skrev:
arne_v (12) skrev:
Mam må formode at:
* dem der har svindlet er fyret og politianmeldt


Ifølge undrende kommentar på CW er det ikke politianmeldt.

Hvis det er korrekt så undrer det også mig.
Jeg går ud fra at det er kommentarerne er af en af følgende:
1. Anders Enegård
2. Pia Jensen
3. Kim Rasmussen

Alle tre er personer der har vist et voldsomt had og virkelig forsøger at skade CSC på alle tænkelige måder, og som virkelig har et ekstremt had til CSC.

Anders Enegård er ikke engang at finde i den interne personalguide, men har alligevel forsøgt at spredt ekstremt mange rygter om CSC som der ikke har været det mindste hold i. Han har også delvist (jeg kan ikke finde link eller huske sammenhængen, derfor delvist) indrømmet på CW at han ikke er ansat hos CSC.
Gravatar #20 - Magten
22. jun. 2011 01:10
arne_v (16) skrev:
CSC manden udtaler sig ret upræcist.

Det er en universitetsmand som gætter på noget mere konkret.
Derfor "" rundt om 'bogført kreativt'.

Der er jo ingen tvivl om hvordan det er foregået. Spørgsmålet er bare hvem og hvordan det er gjort.
Gravatar #21 - arne_v
22. jun. 2011 02:02
#19

Det er en Jens Westergaard.

Og umiddelbart vil jeg da give ham ret i at regnskabsfusk for 475 millioner kroner burde kunne begrunde en politianmeldelse.
Gravatar #22 - snesman
22. jun. 2011 06:50
arne_v (21) skrev:
#19

Det er en Jens Westergaard.

Og umiddelbart vil jeg da give ham ret i at regnskabsfusk for 475 millioner kroner burde kunne begrunde en politianmeldelse.

Du er sgu også så smålig;)
Gravatar #23 - Magten
22. jun. 2011 14:44
arne_v (21) skrev:
#19

Det er en Jens Westergaard.

Og umiddelbart vil jeg da give ham ret i at regnskabsfusk for 475 millioner kroner burde kunne begrunde en politianmeldelse.
Damnit, det er ellers mine yndlings hatere derinde! :)

Men ja, jeg er helt enig, det burde kunne føre til en politianmeldelse.
Gravatar #24 - Magten
22. jun. 2011 14:48
Magten (20) skrev:
Der er jo ingen tvivl om hvordan det er foregået. Spørgsmålet er bare hvem og hvordan det er gjort.
Det giver godt nok ikke meget mening, jeg prøver lige igen:

De ved godt hvordan det er foregået, spørgsmålet var/er bare hvem, hvornår og hvor længe.

Så vidt jeg har forstået ihvertfald..
Gravatar #25 - arne_v
22. jun. 2011 14:58
#24

Ja.

Men når nu de har fyret / forflyttet folk så skulle man tro at de havde rimeligt styr på hvem.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login