mboost-dp1

Flickr - tao_zhyn
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det er faktisk gode nyheder. Vil ikke støtte pladeselskaberne som de er nu, men vil meget gerne støtte kunstnerne da det er dem der burde tjene på det de laver..
luuuuu (3) skrev:Tja, hvis PLADEselskaberne ikke kan sælge PLADER, så er de jo bare overflødige.
Hvis de havde formået at omstille sig, så ville de kunne ridde bølgen af teknologi og stadig en bedre service til distribution end de de (kunsterne) selv kan. Men fordi at pladeselskaberne sidder og bliver ved med at ville presse CD'ere ned i halsen på folk så er dette sket...
Pokker ta de pirater nu har de gjort det igen, selv om de downloader uden nogen form for restriktion er Hollywoods indtjening faktisk stegen markant og har sat en rekord stor box office indtjening på 10 milliarder $ vil pinslerne ingen ende ta.
http://torrentfreak.com/damned-pirates-hollywood-s...
Du er ikke den eneste der siger den slags:
http://torrentfreak.com/damned-pirates-hollywood-s...
Ramius (5) skrev:Hvis de havde formået at omstille sig, så ville de kunne ridde bølgen af teknologi og stadig en bedre service til distribution end de de (kunsterne) selv kan. Men fordi at pladeselskaberne sidder og bliver ved med at ville presse CD'ere ned i halsen på folk så er dette sket...
Du er ikke den eneste der siger den slags:
Coma (7) skrev:Jeg fortrækker nu stadig cdén som mit musik medie. Men så igen jeg er også musik samler!
De samlere jeg kender foretrækker vinyl :)
Det eneste pladebranchen har gjort de sidste 15 år er at tvinge det ene mere talentløse stykke lortemusik efter det andet ned i halsen på os. Hypet talentløst crap som spears, ga-ga og alt det andet teenie lort, samtidig med at mange rigtige kunstnere er blevet marginaliserede. Fuck pladebranchen de ligger som de selv har redt..
Og Jesper Bay´s udtalelse om CD´en viser jo lige præcis deres holdning. Jeg kender ikke mange andre produkter der er minimum 10 år forældede men som stadig er dyrere end da de udkom.
Det der sker for pladeselskaberne, er vel præcis det samme som der sker/er sket for den amerikanske bilindustri? De er for gammeldags og vil ikke omstille sig. Og så går det sq galt på et tidspunkt :)
Nice undersøgelse, ikke at det kommer som den helt store overraskelse, men nice at have det sort på hvidt :)
Hver ENESTE gang der er kommet noget nyt teknologi har musikbranchen skreget at dommedag er nær
Radio opfundet
"Åh nej, nu kan brugerne jo bare lytte til musik derhjemme, nu gidder de ikke gå til koncerter mere"
LP opfundet
"Åh nej, nu kan de også lytte til det musik de vil når de vil det, nu vil de slet ikke gå til koncerter mere"
Kasettebånd opfundet
"Åh nej, nu kan de bare kopiere musik fra radio'en, så vil de jo ikke købe vores LP mere"
CD-brændere opfundet
"Åh nej, nu kan de brænde deres favorit musik ud på cd'er og lytte til deres ynglings musik hvor de ønsker det, nu behøver de ikke lytte til den blanding af sange vi smider på cd'erne"
Internettet opfundet
"Åh nej, nu kan de hente musik ned hurtigere end vi kan sende det ud til dem. Vi kommer aldrig til at sælge mere cd'er"
Jeg håber snart at pladebranchen får dødsstøddet. I den moderne verden har vi ikke brug dem mere. Selvfølgelig så vil det da gå ud over sangere som Britney Spears osv. da så vil pladebranchen ikke have mulighed for at proppe det ned over hovedet på os... it's a win-win sitation :)
Hver ENESTE gang der er kommet noget nyt teknologi har musikbranchen skreget at dommedag er nær
Radio opfundet
"Åh nej, nu kan brugerne jo bare lytte til musik derhjemme, nu gidder de ikke gå til koncerter mere"
LP opfundet
"Åh nej, nu kan de også lytte til det musik de vil når de vil det, nu vil de slet ikke gå til koncerter mere"
Kasettebånd opfundet
"Åh nej, nu kan de bare kopiere musik fra radio'en, så vil de jo ikke købe vores LP mere"
CD-brændere opfundet
"Åh nej, nu kan de brænde deres favorit musik ud på cd'er og lytte til deres ynglings musik hvor de ønsker det, nu behøver de ikke lytte til den blanding af sange vi smider på cd'erne"
Internettet opfundet
"Åh nej, nu kan de hente musik ned hurtigere end vi kan sende det ud til dem. Vi kommer aldrig til at sælge mere cd'er"
Jeg håber snart at pladebranchen får dødsstøddet. I den moderne verden har vi ikke brug dem mere. Selvfølgelig så vil det da gå ud over sangere som Britney Spears osv. da så vil pladebranchen ikke have mulighed for at proppe det ned over hovedet på os... it's a win-win sitation :)
#10 Er ret uenig... Synes ikke, at du kan tillade dig, at sige at nogle af de kunstnere, som har diverse tophits, er talentløse - det er jo tophits af en grund...
Og der er ikke nogen, som har tvunget mig til at købe noget som helst, så hvis du er blevet tvunget til det, så siger det nok mere om dig end om pladebranchen.
Og der er ikke nogen, som har tvunget mig til at købe noget som helst, så hvis du er blevet tvunget til det, så siger det nok mere om dig end om pladebranchen.
#13, mange "sange" er tophits fordi unge mennesker i en brandert kan danse rundt til dem på diskoteker blandt andet. Det betyder ikke at kunsterne er talentfulde for enhver padde kan sidde derhjemme og brygge et BOOM-BOOM nummer sammen i Fruity Loops eller hva programmer nu hedder.
Mht. ikke-dance numre så er det IMO talentløst hvis man får leveret sang, tekster, danselektioner osv. istedet for selv at sidde og være kreativ. Hvor er selve musikken henne i de fleste nymodens popnumre? Det er jo ofte computer-made beats, rytmer og effekter. Det er godt nok begrænset med kunstnere/artister som selv kan spille et instrument og skrive deres egne sange.
Mht. ikke-dance numre så er det IMO talentløst hvis man får leveret sang, tekster, danselektioner osv. istedet for selv at sidde og være kreativ. Hvor er selve musikken henne i de fleste nymodens popnumre? Det er jo ofte computer-made beats, rytmer og effekter. Det er godt nok begrænset med kunstnere/artister som selv kan spille et instrument og skrive deres egne sange.
TheAvatar (13) skrev:Er ret uenig... Synes ikke, at du kan tillade dig, at sige at nogle af de kunstnere, som har diverse tophits, er talentløse - det er jo tophits af en grund...
Tror du selv de har skrevet teksten og musikken? Tror du så også på julemanden? Ja de kan måske synge(med lidt computer hjælp:) lige så godt som mig ude i badet, forskellen ligger i at de udstråler sex og det sælger!
TheAvatar (13) skrev:det er jo tophits af en grund...
Jep, ingen smag :P
top-lister er booket med ørehængere. og de ligger der fordi de "klinger så godt" Det er af samme grund ofte tilfældet at man bliver skuffet når man køber et album alene pga ét nummer.
Præcis som nostradamus, selvom man laver 999 forudsigelser der ikke passer, så bliver man stadig populær når nummer 1000 passer :)
Jeg er stadig på søgen efter musik der både har et moderne touch og som også er lettere komplekst ^^ Som apocalyptica :P
#16, prøv Dream Theater hvis du ikke allerede kender dem....progressivt rock/heavy og de mestrer bare deres instrumenter. Progressivt er jo kendt ved lange sange med en del temposkift og rytmeskift så jeg vil nok kalde det for komplekst musik. Her kan man virkelig snakke om talent.
#18 har også deres albums, ikke lige alle numre der tiltaler mig, men de ligger stadig højere på min liste end ham der Lady gaga ^^
Desværre lykkedes det dem også lige engang imellem at ramme grænsen til "larm" hos mig :P som er grænsen hvor jeg ikke kan koncentrere mig om at køre bil hvis jeg samtidig skal dedikere hjerneceller til at finde struktur i musikken xD
Desværre lykkedes det dem også lige engang imellem at ramme grænsen til "larm" hos mig :P som er grænsen hvor jeg ikke kan koncentrere mig om at køre bil hvis jeg samtidig skal dedikere hjerneceller til at finde struktur i musikken xD
#19, ja ok de kan godt gå lidt jam-amok indimellem. Holder mig også til deres mere "rockede" udgivelser. Det nyeste album (Black clouds...), Images & Words og Scenes from a Memory = det ypperste IMO. Ellers så prøv at tjekke Shadow Gallerys "Tyranny" album...tror det vil falde i din smag :)
Loke76 (10) skrev:De samlere jeg kender foretrækker vinyl :)
Det eneste pladebranchen har gjort de sidste 15 år er at tvinge det ene mere talentløse stykke lortemusik efter det andet ned i halsen på os. Hypet talentløst crap som spears, ga-ga og alt det andet teenie lort, samtidig med at mange rigtige kunstnere er blevet marginaliserede. Fuck pladebranchen de ligger som de selv har redt..
Og Jesper Bay´s udtalelse om CD´en viser jo lige præcis deres holdning. Jeg kender ikke mange andre produkter der er minimum 10 år forældede men som stadig er dyrere end da de udkom.
Ok tillykke? Cdén er mere praktisk. Kender dog masser som også sampler på lp, men kender også en del, der samler på cdér. og så kender jeg en del der samler på begge ting.
Vågn dog op.. Bare fordi man komponere på en computer er det hverken talentløst eller dårligt. Faktisk ville jeg da utroligt gerne sig dig smække nogle top10 hits sammen i Fruity Loops.. Det er jo åbenbart meget nemt......caffery (14) skrev:#13, mange "sange" er tophits fordi unge mennesker i en brandert kan danse rundt til dem på diskoteker blandt andet. Det betyder ikke at kunsterne er talentfulde for enhver padde kan sidde derhjemme og brygge et BOOM-BOOM nummer sammen i Fruity Loops eller hva programmer nu hedder.
Mht. ikke-dance numre så er det IMO talentløst hvis man får leveret sang, tekster, danselektioner osv. istedet for selv at sidde og være kreativ. Hvor er selve musikken henne i de fleste nymodens popnumre? Det er jo ofte computer-made beats, rytmer og effekter. Det er godt nok begrænset med kunstnere/artister som selv kan spille et instrument og skrive deres egne sange.
Derudover kommer så godt som ALT musik igennem en computer nu til dags. Det er jo fremtiden.. Så med dine udtalelser omkring musikken, er du ligeså gammeldags og dum at høre på, som pladeselskaberne.
Jeg vil prøve at gå lidt imod strømmen her :-)
Jeg mener faktisk denne debat viser, at der stadig er grundlag for de store pladehuse.
De kunstnere der her bliver omtalt som talentløse, var jo netop aldrig blevet til noget, hvis ikke der var blevet smidt millioner efter dem til at skrive deres sange, lave deres musik (de spiller ikke selv instrumenter), danse undervisning, reklame osv.. Da de ender som kæmpe hits og tjener styrtende med penge til både dem selv om deres pladehus, så er der jo åbenbart en stor kundegruppe der vil se/høre dem (forhåbentligt mest se). Disse kunstnere var aldrig blevet til noget, uden der var nogen til at tage en mange milloner kr's chance. Noget der ikke er nogen bittorrent side/online musiktjeneste der kan/vil tilbyde dem (endnu).
Personligt kan jeg nemt leve uden disse kunstnere, men det er der åbenbart mange andre der ikke kan, og den slags kunstnere forsvinder den dag det vitterligt ikke kan betale sig for pladehusene at tage denne chance mere.
Der hvor de store pladeproducenter er overflødige, er, i min optik, ved kunstnere som eks. John Mayer. Han skal blot have skåret en plade, spilles på nogle radiostationer og så have nogle online tjenester hvor man kan købe,,, så er han et hit.
Pladeproducenternes problem her er, at de er afhængige af deres 'gratis' indtjening på en kunstner som John Mayer, for at kunne bruge pengene på at fremstille endnu en Timberlake eller boy band.
Når nyheden så siger, at kunstnerne tjener flere penge, mens pladebranchen tjener færrer, så tror jeg, det afspejler, at vi er på vej imod en tid, hvor dygtige kunstnere vælger at klare sig 'uden' de store pladehuse, og branchen derfor mister sin 'gratis' indtjening. Ikke på grund af piratkopiering, men ganske simpelt fordi, en dygtig nok kunstner i dag har alle muligheder for at markedsføre sig selv, og derved helt eller delvist skærre mellemledet væk.
Det eneste jeg kan se pladeproducenterne kan gøre ved dette er, at de i fællesskab kan forsøge at skabe en online musiktjeneste, der er så stærk (antal brugere), at det vil være en fordel for selv de dygtige kunstnere at markedsføre sig herigennem, på trods af, at de vil skulle give procenter til pladebranchen. DET bliver ikke nemt.
Jeg mener faktisk denne debat viser, at der stadig er grundlag for de store pladehuse.
De kunstnere der her bliver omtalt som talentløse, var jo netop aldrig blevet til noget, hvis ikke der var blevet smidt millioner efter dem til at skrive deres sange, lave deres musik (de spiller ikke selv instrumenter), danse undervisning, reklame osv.. Da de ender som kæmpe hits og tjener styrtende med penge til både dem selv om deres pladehus, så er der jo åbenbart en stor kundegruppe der vil se/høre dem (forhåbentligt mest se). Disse kunstnere var aldrig blevet til noget, uden der var nogen til at tage en mange milloner kr's chance. Noget der ikke er nogen bittorrent side/online musiktjeneste der kan/vil tilbyde dem (endnu).
Personligt kan jeg nemt leve uden disse kunstnere, men det er der åbenbart mange andre der ikke kan, og den slags kunstnere forsvinder den dag det vitterligt ikke kan betale sig for pladehusene at tage denne chance mere.
Der hvor de store pladeproducenter er overflødige, er, i min optik, ved kunstnere som eks. John Mayer. Han skal blot have skåret en plade, spilles på nogle radiostationer og så have nogle online tjenester hvor man kan købe,,, så er han et hit.
Pladeproducenternes problem her er, at de er afhængige af deres 'gratis' indtjening på en kunstner som John Mayer, for at kunne bruge pengene på at fremstille endnu en Timberlake eller boy band.
Når nyheden så siger, at kunstnerne tjener flere penge, mens pladebranchen tjener færrer, så tror jeg, det afspejler, at vi er på vej imod en tid, hvor dygtige kunstnere vælger at klare sig 'uden' de store pladehuse, og branchen derfor mister sin 'gratis' indtjening. Ikke på grund af piratkopiering, men ganske simpelt fordi, en dygtig nok kunstner i dag har alle muligheder for at markedsføre sig selv, og derved helt eller delvist skærre mellemledet væk.
Det eneste jeg kan se pladeproducenterne kan gøre ved dette er, at de i fællesskab kan forsøge at skabe en online musiktjeneste, der er så stærk (antal brugere), at det vil være en fordel for selv de dygtige kunstnere at markedsføre sig herigennem, på trods af, at de vil skulle give procenter til pladebranchen. DET bliver ikke nemt.
#27
Jeg ved ikke rigtig hvordan du går imod strømmen med det indlæg, du konstaterer jo stort set det samme som alle andre: det bliver sværere at være den nye Lady Gaga eller Justin Timberlake, mens kreative kunstnere klarer sig helt ok.
Pladebranchen er jo stort set en stor malkemaskine, men når køerne selv sælger mælken så ser det sgu sort ud for dem. De har været håbløse til at omstille sig i tide, så sent som i går måtte jeg sende min faster en "ulovlig" udgave af et nummer, fordi det hun havde købt ikke kun overføres til hendes mobil pga. DRM og dermed var ubrugeligt for hende.
Jeg ved ikke rigtig hvordan du går imod strømmen med det indlæg, du konstaterer jo stort set det samme som alle andre: det bliver sværere at være den nye Lady Gaga eller Justin Timberlake, mens kreative kunstnere klarer sig helt ok.
Pladebranchen er jo stort set en stor malkemaskine, men når køerne selv sælger mælken så ser det sgu sort ud for dem. De har været håbløse til at omstille sig i tide, så sent som i går måtte jeg sende min faster en "ulovlig" udgave af et nummer, fordi det hun havde købt ikke kun overføres til hendes mobil pga. DRM og dermed var ubrugeligt for hende.
#24, du behøver såmænd bare lytte til "instrumenterne" i enkelte sange for at kunne konstatere at musikken er lavet 95% på computer.
Hvorimod mange bands og kunstnere bruger deciderede musikere til at recorde rytmer, guitarsoloer, trommer, bas osv. Jovist går det sikkert også igennem en computer/redigeringsmaskine, men lyden er selvlavet. Og det er her talentet og kreativiteten skinner igennem.
Men selve begrebet "musik" defineres meget forskelligt i disse moderne tider. Jeg definerer rigtig musik som noget man selv har kreeret vha. rigtige instrumenter og hvor der er et budskab eller en mening med de tekster man selv har skrevet. Andre definerer musik anderledes. Jeg synes personligt bare at rigtig meget dance, hiphop/rap, techno og sågar pop... er talentløst.
Kender selv en der i løbet af en uge med Fruity Loops og diverse premade samples præsterede at lave en "sang" der fuldt ud mindede om noget af det vi hører i radioen idag. Og det så nemt ud.
Hvorimod mange bands og kunstnere bruger deciderede musikere til at recorde rytmer, guitarsoloer, trommer, bas osv. Jovist går det sikkert også igennem en computer/redigeringsmaskine, men lyden er selvlavet. Og det er her talentet og kreativiteten skinner igennem.
Men selve begrebet "musik" defineres meget forskelligt i disse moderne tider. Jeg definerer rigtig musik som noget man selv har kreeret vha. rigtige instrumenter og hvor der er et budskab eller en mening med de tekster man selv har skrevet. Andre definerer musik anderledes. Jeg synes personligt bare at rigtig meget dance, hiphop/rap, techno og sågar pop... er talentløst.
Kender selv en der i løbet af en uge med Fruity Loops og diverse premade samples præsterede at lave en "sang" der fuldt ud mindede om noget af det vi hører i radioen idag. Og det så nemt ud.
#29, Jeg er helt enig i at der i meget lang tid er blevet pumpet alt for meget lort ud af de store pladeselskaber, men man skal nu ikke helt diskreditere musik lavet på, eller med stor hjælp fra, computere. Jo, det kan se rigtig nemt ud, og det er da helt sikkert også blevet meget nemmere de sidste par år at producere noget der minder om radiomusik.
MEN, det kan jo for det første også beskrives som en slags talent at man er god til at lave musik med alle de oceaner af muligheder der er med computeren som instrument, og for det andet gør copmuteren det også nemmere for de 'små' artister at få lavet en habil demo. Det er altså også noget som kan forstærke de 'gængse' musikeres chancer for at komme ud.
Så der er altså flere sider af det :)
MEN, det kan jo for det første også beskrives som en slags talent at man er god til at lave musik med alle de oceaner af muligheder der er med computeren som instrument, og for det andet gør copmuteren det også nemmere for de 'små' artister at få lavet en habil demo. Det er altså også noget som kan forstærke de 'gængse' musikeres chancer for at komme ud.
Så der er altså flere sider af det :)
#30, joo du har da ret i at man kan have et talent til hvadsomhelst, inkl. kreering af musik på computer. Men i dette tilfælde synes jeg det virker for nemt at lave et hit og det er jo delvist pga. nutidens unge og deres musiksmag.
Det kan godt være jeg er en anelse gammeldags i min musiksmag men jeg sætter altså generelt mere pris på musik hvis den er selvlavet helt fra bunden og ikke lyder som en hurtiglavet synthisizersang.
Det kan godt være jeg er en anelse gammeldags i min musiksmag men jeg sætter altså generelt mere pris på musik hvis den er selvlavet helt fra bunden og ikke lyder som en hurtiglavet synthisizersang.
caffery (14) skrev:Hvor er selve musikken henne i de fleste nymodens popnumre? Det er jo ofte computer-made beats, rytmer og effekter. Det er godt nok begrænset med kunstnere/artister som selv kan spille et instrument og skrive deres egne sange.
Du har ca. samme holdning som tidligt i 1900-tallet, da man gik bort fra brug af indvolde til strenge på klassiske instrumenter - "sådan noget nymodens pjat". Eller da saxofonen blev opfundet.. :P Jeg troede ikke jeg ville se en mere konservativ holdning til musik her på Newz, end den IFPI lagde for dagen, men jeg tog åbenbart fejl...
"Fordi jeg personligt ikke kan lide det, så er det noget hø"... :) Og du har noget imod pladeselskaberne? Hvorfor? I har ca. samme holdning til verden alligevel?
Loke76 (10) skrev:Det eneste pladebranchen har gjort de sidste 15 år er at tvinge det ene mere talentløse stykke lortemusik efter det andet ned i halsen på os. Hypet talentløst crap som spears, ga-ga og alt det andet teenie lort, samtidig med at mange rigtige kunstnere er blevet marginaliserede.
Pas nu på; især Spears men også Gaga har adskillige meget populære numre, så de er nok de forkerte at trække frem. Faktisk får du nok svært ved at trække et eneste relevant navn frem, da alle one-hit-wonders'ne er glemte :)
SlettetBruger (16) skrev:Jeg er stadig på søgen efter musik der både har et moderne touch og som også er lettere komplekst ^^ Som apocalyptica :P
Prøv en vilkårlig internationalt anerkendt, dansk DJ - Trentemøller er et godt bud. Moderne og komplekst.
SlettetBruger (19) skrev:Desværre lykkedes det dem også lige engang imellem at ramme grænsen til "larm" hos mig :P som er grænsen hvor jeg ikke kan koncentrere mig om at køre bil hvis jeg samtidig skal dedikere hjerneceller til at finde struktur i musikken xD
Hvis du sidestiller det, at skulle koncentrere dig for at opfatte strukturen i musikken, med larm, har du vist misforstået konceptet, kompleks musik :) (Men mon ikke du mener, at den underliggende, komplekse struktur overdøves af den simplere dobbeltpedal?:)
#0 << Fremragende; fribytternes fremsigelse passede! =)
#34, tja jeg vil gætte på at jeg langt fra er den eneste mand i 30erne der synes meget af det musik man hører i dagens radiokanaler er noget værre hø. Så "tidligt i 1900-tallet" vil jeg ikke lige påstå min holdning hører under :) Og så forstår jeg simpelthen ikke din sidste sætning. Må man ikke længere have en mening eller hvordan?
caffery (36) skrev:#34, tja jeg vil gætte på at jeg langt fra er den eneste mand i 30erne der synes meget af det musik man hører i dagens radiokanaler er noget værre hø. Så "tidligt i 1900-tallet" vil jeg ikke lige påstå min holdning hører under :) Og så forstår jeg simpelthen ikke din sidste sætning. Må man ikke længere have en mening eller hvordan?
En mening? Endelig! Flere af dem! :)
Men at dømme en hel genre af musik som ikke-musik er måske noget der kræver asbest-dragt og rigtig god kondition. Det kunne jeg ihvertfald forestille mig. Jeg mener - electronica som helhed - techno, house, dance, osv osv. - er vel musik for dem der hører det? Hvorfor skal de have skudt i skoene at de ikke hører "rigtig" musik, fordi du har en anden mening?
Det jeg kritiserer er at du pådutter andre din mening, frem for at bare at have den. Jeg har også en mening, men jeg rakker ikke andres meninger ned af den grund (kun hvis de er latterlige - j/k). Det er nøjagtig det pladeselskaberne gør med deres holdninger - de pådutter os andre at det eneste rigtige medium f.eks. er en CD, også selvom der er flere og flere der mener at CDen måske ikke er det medium der, af forskellige årsager, passer lige dem bedst.
Og kommentaren med 1900-tallet? Det var kun for at illustrere at du ikke er alene. Vores forældre har gjort det, deres forældre har gjort det, og selv adskillige 100 år tilbage gjorde de det - fortalte at "det og dét er ikke musik"... Jeg mener at det er en rigtig gammel plade, og at du istedet for at vende den, burde sætte MP3'en (eller FLAC, eller anden kompression du nu føler for) på :)
Jeg vil meget gerne diskutere meninger og holdninger, men jeg vil ikke pådutte andre min - jeg er hverken præst eller ansat af pr-afdelingen hos Sony Music. ;)
Nu har hele denne del af diskussionen udelukkende været et spørgsmål om min mening/holdning, hvis du skulle være i tvivl. Jeg har så sandelig ikke konkluderet (som værende fakta) at dance som helhed ikke er musik - det er ikke musik EFTER MIN MENING. Og som jeg læser diverse fora rundt omkring er jeg bestemt ikke alene i min holdning om at det meste pladeselskaberne releaser er noget værre juks.
Og så skal vi også lige have meldt klart ud at jeg absolut også lytter til moderne musik, som man ikke gjorde for 10, 20 og 40 år siden. Den moderne musik indeholder bare (IMO) mere talent i form af kreativitet og selvstændighed fremfor de mange af nutidens kunstnere der bare får stukket en lap tekst samt en mikrofon i hånden og så er det bare at få optaget det næste radiohit hurtigst muligt så det er klar til julehandlen.
Det er ingen hemmelighed at jeg føler mere for et rockband der selv bidrager i væsentlig grad til musikken, end en gut der sidder og flytter rundt på samples og effekter i et tidslinje-program på computeren. Det korte af det lange er at jeg ikke mener jeg pådutter andre min holdning - jeg argumenterer bare for den :)
Og så skal vi også lige have meldt klart ud at jeg absolut også lytter til moderne musik, som man ikke gjorde for 10, 20 og 40 år siden. Den moderne musik indeholder bare (IMO) mere talent i form af kreativitet og selvstændighed fremfor de mange af nutidens kunstnere der bare får stukket en lap tekst samt en mikrofon i hånden og så er det bare at få optaget det næste radiohit hurtigst muligt så det er klar til julehandlen.
Det er ingen hemmelighed at jeg føler mere for et rockband der selv bidrager i væsentlig grad til musikken, end en gut der sidder og flytter rundt på samples og effekter i et tidslinje-program på computeren. Det korte af det lange er at jeg ikke mener jeg pådutter andre min holdning - jeg argumenterer bare for den :)
Seriøst.. Tror du det er pladeselskaberne der laver musikken?? De står jo på ingen måde for mix og mastering, så den der holder hvertfald slet ikke :) Det eneste pladeselskaberne gør, er at stille en meget stor tegnedreng og nogle cd-tryknings faciliteter til rådighed. (Strengt taget.. Der er jo også noget pr og sådan..)qw_freak (33) skrev:jeg ved ikke me jer, men jeg ville for alt i verden ikke være tvunget til at skulle lægge øre til elendige produktioner og mp3'er fordi der ikke længere er pladeselskaber!
caffery (36) skrev:#34, tja jeg vil gætte på at jeg langt fra er den eneste mand i 30erne der synes meget af det musik man hører i dagens radiokanaler er noget værre hø. Så "tidligt i 1900-tallet" vil jeg ikke lige påstå min holdning hører under :) Og så forstår jeg simpelthen ikke din sidste sætning. Må man ikke længere have en mening eller hvordan?
Hvis du ikke kan lide musikken i radioen, så kan du jo bare slukke eller skifte kanal, der er jo ikke ligefrem tvang på den front. Derudover kunne det være du burde overveje at droppe radioen, da du jo tydeligvis ikke den vej finder ny spændende musik.
Sidst men ikke mindst.. Så kan man lave habil rock musik uden tekst, mindst ligeså hurtig som et pop nummer, lad dig ikke narre der. Faktisk vil jeg vove den påstand at man kan gøre det hurtigere, da det sgu ikke tager ligeså lang tid at finde vellyd på guitar/bass forstærkere, som det tager at lave den helt rigtige synth der passer perfekt ind.
Dog er jeg enig med dig i at dance/pop er ufatteligt kedeligt og uintelligent, nu til dags. Dance var sgu bedre for 4-5 år siden.. Derfor er jeg gået lidt mere over til house, der flyder kreativiteten i stride strømme, hvis man lytter til det rigtige vel at mærke. For der findes der jo også lame copycats, og der er så sandelig også pop-tendenser der. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.