mboost-dp1

Flickr - Jacob Bøtter
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
SU-LÅN er sgu da Digitaliseret ? Måtte selv søge det sidste år af min uddannelse, og der var alt da på deres side.
Plads anvisning til ungerne er også muligt at gøre digitalt, ligesom meget andet allerede er ?
Edit:
Tror jeg fangede den nu - de vil have det KUN skal være digitalt, men der er SU-lån da allerede? Eller også havde jeg en doven studievejleder (hvilket ikke ville undre mig, da jeg kunne reglerne bedre end hende)....
Plads anvisning til ungerne er også muligt at gøre digitalt, ligesom meget andet allerede er ?
Edit:
Tror jeg fangede den nu - de vil have det KUN skal være digitalt, men der er SU-lån da allerede? Eller også havde jeg en doven studievejleder (hvilket ikke ville undre mig, da jeg kunne reglerne bedre end hende)....
#1 #2
"at det fra december i år kun er muligt at benytte sig af digitale løsninger, når man skal håndtere studielån eller flytte."
Also
"at det fra december i år kun er muligt at benytte sig af digitale løsninger, når man skal håndtere studielån eller flytte."
Also
Charlotte Münther, Digitaliseringsstyrelsen skrev:Til december kommer første bølge af obligatoriske selvbetjeningsløsninger. Det bliver temmelig mærkbart for borgerne, og vi vil få mange reaktioner, afhængigt af hvor gode løsningerne er.
Vi må da håbe at deres system kommer til at virke bedre end det gør nu.
Har lige forsøgt at lave en digital flytning, men adressen jeg flytter til eksisterer ikke i deres system.
Vejen stopper simpelthen omkring ved nr. 10 selvom der ligger ca. 40 huse på vejen...
Det skal lige siges at det på ingen måder er nybyggeri
Har lige forsøgt at lave en digital flytning, men adressen jeg flytter til eksisterer ikke i deres system.
Vejen stopper simpelthen omkring ved nr. 10 selvom der ligger ca. 40 huse på vejen...
Det skal lige siges at det på ingen måder er nybyggeri
#7
Flere steder i Sydsjælland og Lolland-Falster har borgerservice computere som borgerne kan bruge.
Du kan sagtens "klare papirarbejdet som før", nu skal du bare lette røven til borgerservice, hvis du intet internet har.
Ligesom du skulle lette røven og købe porto førhen. :)
Flere steder i Sydsjælland og Lolland-Falster har borgerservice computere som borgerne kan bruge.
Du kan sagtens "klare papirarbejdet som før", nu skal du bare lette røven til borgerservice, hvis du intet internet har.
Ligesom du skulle lette røven og købe porto førhen. :)
Jeg menes da ikke at havde fået valget imellem digital og "andet" tilbage i August, så den der med Obligatorisk fra December kan vist argumenteres...
mireigi (10) skrev:Wu-fucking-hu!
På tide at flytning bliver digitaliseret så man ikke længere skal udfylde 14 skemaer med underskrift i kommune A, sende dem med brevpost til kommune B og vente op på 14 dage før man får et svar tilbage der be- eller afkræfter flytningen...
eller intet svar får, udfylder papir 3 gange og pludslig har man 4 sygesikrings kort ? WTF?
#10, #12:
Sidst jeg flyttede sad jeg tilbage med 3 gule plastikkort.. Og jeg meldte flytning 1 gang. Da jeg ringede til dem og spurgte hvad jeg skulle gøre med de 2 ekstra kort, var første kommentar at "du har kun fået 1" - Nåh, jamen okay fair nok så, når du nu siger det.. Så må det jeg har i hånden bare være den bedste efterligning nogensinde...
Sidst jeg flyttede sad jeg tilbage med 3 gule plastikkort.. Og jeg meldte flytning 1 gang. Da jeg ringede til dem og spurgte hvad jeg skulle gøre med de 2 ekstra kort, var første kommentar at "du har kun fået 1" - Nåh, jamen okay fair nok så, når du nu siger det.. Så må det jeg har i hånden bare være den bedste efterligning nogensinde...
Det er da gamle nyheder? Jeg kunne hverken søge SU eller flytte min adresse uden at det skulle foregå over NemID (midt 2011)
Windcape (16) skrev:Du har kunne melde flytning digitalt i årevis.
Jeg har melt flytning digitalt siden 2007...
Man skulle næsten tro han hentydede til det obligatoriske aspekt. :)
Jeg har flyttet digitalt 4 gange indenfor godt 2 år, og det har virket ganske fint alle 4 gange. Den ene gang med under en måneds mellemrum.
Det eneste som haltede (eller halter) er nye sygesikringsbevis.
Efter første flytning, mener jeg der gik op imod 4-6 måneder før jeg fik et nyt sygesikringskort. Efter sidste flytning (1. november 2011), har jeg endnu ikke modtaget et nyt.
Jeg har måske bare flyttet for meget indenfor kort tid??
Men synes de digitale løsninger jeg har brugt indtil videre har fungeret tilfredsstillende (det kan altid blive bedre). SKAT er dog den service jeg vil mene har virket bedst for mit vedkommende. Især i år var en rigtig god løsning, både for brugsoplevelsen, men også økonomisk set (det er jo trods alt VORES penge).
Det eneste som haltede (eller halter) er nye sygesikringsbevis.
Efter første flytning, mener jeg der gik op imod 4-6 måneder før jeg fik et nyt sygesikringskort. Efter sidste flytning (1. november 2011), har jeg endnu ikke modtaget et nyt.
Jeg har måske bare flyttet for meget indenfor kort tid??
Men synes de digitale løsninger jeg har brugt indtil videre har fungeret tilfredsstillende (det kan altid blive bedre). SKAT er dog den service jeg vil mene har virket bedst for mit vedkommende. Især i år var en rigtig god løsning, både for brugsoplevelsen, men også økonomisk set (det er jo trods alt VORES penge).
Det er da virkelig en dårlig ide det her.. Hvad med gamle mennesker der ikke har computer og nem id? så hvis min bedstemor på 80 flytter skal hun pludselig til at sætte sig ind i computere og nem id? det holder sku ikke.. og der findes stadig danskere der ikke er over 60 der ikke har nem id.. flere på min egen alder har det ikke.. så det her er da tåbeligt..
#20 Av ja der ramte du da lige ned et sted hvor INGEN andre nogensinde har overvejet at der er et problem. Du burde sende et brev til de ansvarlige for dette overgreb, de har jo tydeligvis ikke set eller overvejet digitaliseringen set fra de ældres side.
Ældre kan fortsat gå ned på kommunen og få hjælp til opgaverne, det gøres bare digitalt. De ældre kunne alligevel ikke udfylde blanketterne før.
De ældre kan få hjælp af deres børn.
De ældre kan få hjælp af naboen
De ældre kan få hæjlp af hjemmehjælperen
Har man ikke NemID så bør man bestille det. Jeg kan slet ikke se det er et argument for ikke at gøre noget når det er gratis for alle at modtage.
Hvis du kender en gammel person som ikke har ovenstående muligheder så skyd ham.
Ældre kan fortsat gå ned på kommunen og få hjælp til opgaverne, det gøres bare digitalt. De ældre kunne alligevel ikke udfylde blanketterne før.
De ældre kan få hjælp af deres børn.
De ældre kan få hjælp af naboen
De ældre kan få hæjlp af hjemmehjælperen
Har man ikke NemID så bør man bestille det. Jeg kan slet ikke se det er et argument for ikke at gøre noget når det er gratis for alle at modtage.
Hvis du kender en gammel person som ikke har ovenstående muligheder så skyd ham.
NemID kan bestilles.
Manglende computer skills? Mandskabet på borgerservice plejer at være forstående og hjælpsomme, og guider gerne borgeren igennem systemet. Det kræver blot en tur på borgerservice, men det plejer ikke at være det største problem. Evt. kan man jo få noget familie til at give et lift. :)
Manglende computer skills? Mandskabet på borgerservice plejer at være forstående og hjælpsomme, og guider gerne borgeren igennem systemet. Det kræver blot en tur på borgerservice, men det plejer ikke at være det største problem. Evt. kan man jo få noget familie til at give et lift. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.