mboost-dp1
ViaSat
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
toLucky (50) skrev:Newz - Jeg vil gerne støtte jer, men jeg nægter at oplyse mine kreditkort oplysninger INDEN jeg har bestilt andet end en prøveperiode.
Det kommer nok aldrig til at ændre sig... De kan jo ikke ligefrem bruge dit CPR-nr til at identificere dig.
Hængerøven (51) skrev:Det kommer nok aldrig til at ændre sig... De kan jo ikke ligefrem bruge dit CPR-nr til at identificere dig.
Hvis de ville identificere kunden så behøver de skam ikke kreditkort info.
Det er 100% kun for at få folk til at forblive aktive på abonnementet efter prøveperioden!
IT-ekspert Kejser (52) skrev:Hvis de ville identificere kunden så behøver de skam ikke kreditkort info.
Sikkert ikke, du kunne vel knytte et par eksempler til din kommentar?
Hvilke andre måder skulle de bruge, som man ikke kan omgå på et halvt minut?IT-ekspert Kejser (52) skrev:Hvis de ville identificere kunden så behøver de skam ikke kreditkort info.
Det er 100% kun for at få folk til at forblive aktive på abonnementet efter prøveperioden!
Target (56) skrev:CPR-nummeret er lige præcis til at identificere en person.
Men nej, det skal ikke bruges til autorisation.
Whaaat
Qw_freak (58) skrev:Hængerøven (57) skrev:Target (56) skrev:CPR-nummeret er lige præcis til at identificere en person.
Men nej, det skal ikke bruges til autorisation.
Whaaat
Que?
Cpr-nummeret er til for at en offentlig instans kan knytte en identitet til en journal eller lignende. Det har aldrig været beregnet som identifikation imellem private enheder.
En CPR nummer giver identiteten på en journal i det centrale personregister, men ikke en identitet på en person... forskellen er ret stor
Hængerøven (53) skrev:Sikkert ikke, du kunne vel knytte et par eksempler til din kommentar?
Gerne. De kunne bruge et telefonnummer, et kundenummer eller et CPR-nummer til at identificere kunden. Identifikation handler i bund og grund om at kunne adskille sine informationer med en nøgleværdi som så skal være unik for hver indtastning. Om man bruger et telefonnummer, kundenummer eller kreditkortnummer eller cpr nummer er hip som hap i forhold til en unik identifikation hos Viaplay. :)
De kræver kun kreditkort oplysninger for at få folk hængende på abonnementet - ved aktivt at skulle fravælge frem for at tilkøbe servicen.
Magten (54) skrev:Hvilke andre måder skulle de bruge, som man ikke kan omgå på et halvt minut?IT-ekspert Kejser (52) skrev:Hvis de ville identificere kunden så behøver de skam ikke kreditkort info.
Det er 100% kun for at få folk til at forblive aktive på abonnementet efter prøveperioden!
Kan godt følge dig - kender dog ikke på stående fod andre løsningsforslag som ikke kan omgås på kort tid.
IT-ekspert Kejser (60) skrev:Gerne. De kunne bruge et telefonnummer, et kundenummer eller et CPR-nummer til at identificere kunden. Identifikation handler i bund og grund om at kunne adskille sine informationer med en nøgleværdi som så skal være unik for hver indtastning. Om man bruger et telefonnummer, kundenummer eller kreditkortnummer eller cpr nummer er hip som hap i forhold til en unik identifikation hos Viaplay. :)
Tilfælles har telefonnummer, kundenummer og cpr nummer, at de alle kan misbruges uden besvær.
toLucky (50) skrev:Newz - Jeg vil gerne støtte jer, men jeg nægter at oplyse mine kreditkort oplysninger INDEN jeg har bestilt andet end en prøveperiode.
Det er skam heller ikke blot en "OPLYSNING", selvom det er hvad alle går og tror. Det er direkte et abonnement der tegnes, og herefter annullerer man samme abonnement.
Fortæl mig venligst hvor det er muligt at tegne et betalingsabonnement uden at vedlægge en betalingsmulighed? Hov, det kan du vist ikke.
De skal bruge kortoplysninger så du ikke efter en måned, bare laver en ny konto med 1 mdr gratis igen.
#66
Orly? Mit kører over mit Apple ID - svigerinden snakkede bare om at de kørte et halvt år med gratis accounts
Also, er jeg den eneste der læser "støt Steam gratis" o_O
Orly? Mit kører over mit Apple ID - svigerinden snakkede bare om at de kørte et halvt år med gratis accounts
Also, er jeg den eneste der læser "støt Steam gratis" o_O
Taizun (63) skrev:
Fortæl mig venligst hvor det er muligt at tegne et betalingsabonnement uden at vedlægge en betalingsmulighed? Hov, det kan du vist ikke.
Problemet er jo, at man som udgangspunkt skal sige ja til at de må trække penge efter det "gratis" måned er overstået.
Det er der ingen grund til. Ingen.
og der er altså services som er ærlige og beder dig aktivt vælge om du vil fortsætte betaling efter den gratis periode. Der er ingen retfærdiggørelse for hvorfor Viaplay helt automatisk skal trække penge.
Altså, kan i ikke selv høre det? Man kan ikke takke ja til noget gratis, uden at give dem lov til at trække penge fra din konto... Hmm!
For mig er der en forskel i at "få et gratis månede" og "få første månede gratis"
Det er det samme. Du kan bruge Viaplay i en måned gratis uanset hvilken vending de bruger.
Tag et kig i deres betingelser, det første der står er:
Ordet "Viaplay" dækker altså over en vare der, uanset hvordan den bruges, koster penge. Altså skal de bruge dine kortoplysninger. Oven i hatten (når du bestiller via linket) får du en gratis periode.
Nederst på bestillingssiden står også:
Den gratis del er tydeligvis en mindre del af dit abonnement (hvis du bliver hængende), det er ikke et separat produkt.
Jeg kan virkelig ikke se hvad folk har så ondt i røven for, det er på ingen måde skjult at det er et abonnement man køber.
TL;DR: Du KØBER et ABONNEMENT, første måned er tilfældigvis GRATIS. Selvfølgelig skal de have kortoplysninger. Ingen steder påstår de andet.
Tag et kig i deres betingelser, det første der står er:
Viaplay er en internetbaseret tjeneste, hvor du kan foretage enkelt køb eller købe abonnement, så tjenesten er tilgængelig på dine registrerede apparater (“Tjenesten”).
Ordet "Viaplay" dækker altså over en vare der, uanset hvordan den bruges, koster penge. Altså skal de bruge dine kortoplysninger. Oven i hatten (når du bestiller via linket) får du en gratis periode.
Nederst på bestillingssiden står også:
Vi trækker ingen penge før din gratis periode er slut.
Den gratis del er tydeligvis en mindre del af dit abonnement (hvis du bliver hængende), det er ikke et separat produkt.
Jeg kan virkelig ikke se hvad folk har så ondt i røven for, det er på ingen måde skjult at det er et abonnement man køber.
TL;DR: Du KØBER et ABONNEMENT, første måned er tilfældigvis GRATIS. Selvfølgelig skal de have kortoplysninger. Ingen steder påstår de andet.
Ronson ⅍ (69) skrev:Den gratis del er tydeligvis en mindre del af dit abonnement (hvis du bliver hængende), det er ikke et separat produkt.
Tydeligvis er vist hvordan man ser på det.
Jeg ligger mærke til, at det du henviser til der, er første gang på. og eneste gang, på hele bestillingssiden, at der snakkes om et Abonnoment. (Sjovt nok uden at nævne ordet abonnoment eller månedlig betaling, osv)
http://i.imgur.com/CnM9Yb2.png
Læg mærke til at det først er nede under betaling at der på nogenvis henvises til at betalingen foregå som "abonnement" og det er vagt formuleret.
Vi har "tydeligvis" en forskellig forståelse af ordet "tydelig"
En en ansvarlig mand kigger jo altid i betingelserne, og her finder man i første linje
Viaplay er en internetbaseret tjeneste, hvor du kan foretage enkelt køb eller købe abonnement,
Der beskrives muligheden for enkelt køb, og abonnoment. Hvis vi kigger tilbage på bestillingsiden, og kigger øvest til højre ser vi en "bestillingsboks" der meget fint beskriver et gratis månede, som ligger mere op til at det er et enkelt køb og ikke et ebonnoment man tegner
Jeg syntes ellers at:
Var ret så tydeligt omkring et det er at abn...
Du skal huske at hvis du ikke kommer ind på betalingssiden fra newzs nyhed.
Så kommer du ind via viaplay.dk, hvor der med store fede bogstaver står:
VIGTIGT: Efter den første gratis måneds afslutning, vil du blive opkrævet for pakken (79 kr./md.), hvis du ikke aktivt vælger at opsige abonnementet. Skulle du vælge ikke at blive en betalende kunde, skal abonnementet opsiges i løbet af tilbudsperioden.
Var ret så tydeligt omkring et det er at abn...
Du skal huske at hvis du ikke kommer ind på betalingssiden fra newzs nyhed.
Så kommer du ind via viaplay.dk, hvor der med store fede bogstaver står:
Velkommen til Viaplay.
Se så mange serier, film og sportsevents, du har lyst til - fra 79 kroner om måneden!
Chewy (71) skrev:Så kommer du ind via viaplay.dk, hvor der med store fede bogstaver står:
Det er også sandt, men igen henviser jeg lige til de betingelser man bliver stillet på betalingssiden
Viaplay er en internetbaseret tjeneste, hvor du kan foretage enkelt køb eller købe abonnement,
Det er ikke tydeligt ud fra salgssiden for dette tilbud, om det indebære en frivillig binding eller ej.
Uanset om hvor åbenlyst det så virker for os garvede "online shopper"
Men tag ikke fejl. Der er ikke noget der bekymre mig, jeg anerkender bare at det er et problem. Det blev misbrugt i stor stil i magesiner tilbage i 90¨erne, hvor folk bestilte et tilbud og en vag formulering bandt dem til til adskillige ting. og jeg så gerne at vi på internettet bragte en bedre moral med, og tydeliggjorde hvad aftalen var.
Beskriv binding på siden tydeligt og så ville alt jo være fint.
Man kunne jo spørge sig selv, hvorfor de ikke bare giver muligheden for at melde fra eller til de ydereligere måneder. Det ville koste en skilling at indføre.
Hængerøven (70) skrev:Der beskrives muligheden for enkelt køb, og abonnoment. Hvis vi kigger tilbage på bestillingsiden, og kigger øvest til højre ser vi en "bestillingsboks" der meget fint beskriver et gratis månede, som ligger mere op til at det er et enkelt køb og ikke et ebonnoment man tegner
Jep, bestillingsboksen viser tydeligt at du køber først og fremmest "Viaplay" og at det er med "(gratis måned)".
Men nu vil du jo diskutere om det er tydeligt om det forsætter eller ej efter første måned, det var ikke det mit indlæg handlede om. Mit indlæg handlede om hvorfor ens kort skal bruges under bestilling. Og det er jo klart når det er "Viaplay" man køber. "Viaplay" koster penge.
Når den lokale motionscenter giver tilbud på et gratis måned, behøver de ikke dine betalingsinfo før du vælger at fortsætte, så vi kan vel blive enige om det ikke er nødvendigt at bede om betalingsinfo, inden man beder om en betaling?
Ronson ⅍ (75) skrev:Får du automatisk medlemsskab og lov til at bruge fitnesscenteret efter første måned uden at løfte en finger? Nej.
Jeg er fint tilfreds med valget. Skal jeg prøve noget, synes jeg det er meget bedre selv at skulle melde mig til yderligere hvis jeg synes om det. Istedet for at det bliver set som en service at de går ud fra at jeg var tilfreds.
Hængerøven (76) skrev:Jeg er fint tilfreds med valget. Skal jeg prøve noget, synes jeg det er meget bedre selv at skulle melde mig til yderligere hvis jeg synes om det. Istedet for at det bliver set som en service at de går ud fra at jeg var tilfreds.
Nånå.. Bare vi kan blive enige om at det er derfor de kræver dine kortinfo.
gramps (77) skrev:#76
Jeg vil hellere være kunde et sted hvor de går ud fra at de har gjort det så godt at jeg vil fortsætte hos dem, end at de ikke tror at de kan holde på mig.
Sætter meget pris på ikke at blive shanghaiet ind i et abonnement, men sådan er folk jo forskellige.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.