mboost-dp1

Getmore A/S

Stadig en chance for at få sit udestående tilbage fra Getmore

- Via TÆNK -

Med beslaglæggelsen af varelageret og en konkurserklæring, har flere kunder hos den tidligere online it-forhandler Getmore fået fingrene i klemme, ved enten at have betalt for en vare de ikke har modtaget, eller have en vare indsendt til reklamation.

Der er dog stadig et håb for de som er kommet i klemme, idet de inden den 28. november, kan nå at henvende sig til kuratoren for konkursboet, og gøre sit krav gældende.

Statstidende skrev:
Enhver, der har en fordring eller andet krav mod skyldneren, opfordres til inden 4 uger efter denne bekendtgørelse til boets kurator at anmelde sit krav opgjort pr. konkursdagen. Anmeldelsen bør være vedlagt dokumentation for kravet.

Kuratoren i Getmoresagen er p.t. Advokat Bo Lauritzen, Toldbodgade 49 B, 1253 København K. Det forlyder ikke noget om hvor store chancerne er for at få et krav udbetalt.





Gå til bund
Gravatar #1 - MOA
22. nov. 2010 20:12
Så er spørgsmålet så bare hvor meget de skylder banken og andre med førsteret til pengene, for så kan man pænt stille sig om bag køen.
Gravatar #2 - Athinira
22. nov. 2010 20:13
*goes photoshopping*

*20 minutes later*

Hey Bo Lauritzen. Her er min faktura på de 12 Core i7 CPU'er, 10 2 TB Harddiske, 8 x 4 GB RAM-klodser samt de specialudgaver af Playboy Getmores Chef havde lovet mig pr. e-mail.
Gravatar #3 - ToFFo
22. nov. 2010 20:17
Men hvordan ser det ud med det retslige?
De venter vel egentlig stadig på der falder dom i sagen.
Gravatar #4 - nitan
22. nov. 2010 20:17
Athinira (2) skrev:
*goes photoshopping*

*20 minutes later*

Hey Bo Lauritzen. Her er min faktura på de 12 Core i7 CPU'er, 10 2 TB Harddiske, 8 x 4 GB RAM-klodser samt de specialudgaver af Playboy Getmores Chef havde lovet mig pr. e-mail.


Mon ikke de kan se Getmores egne dataer på fakturaer eller andet til at bekræfte det, ellers kunne jeg da godt bruge et par computer til styk pris af 30.000kr :)
Gravatar #5 - fennec
22. nov. 2010 20:26
Hvis man har en vare til reklamation, er man forhåbentlig 100% sikret på at få sin vare igen (men ikke nødvendigvis repareret).

Jeg kan da kun være glad for at jeg ikke har noget i klemme hos getmore...
Gravatar #6 - Aske Uhd
22. nov. 2010 20:33
Er der en bestemt rækkefølge kreditorer bliver afregnet efter i konkursbo, eller får man en andel af konkursboet svarende til den andel man har "investeret"?
Gravatar #7 - midas
22. nov. 2010 20:48
Tror udbetalingsrækkefølgen er noget i retningen af Advokatsalærer -> Banker -> Leverandører -> Kunder

Det er ihvertfald hvad mine erfaringer er, men det er nu ikke de vilde erfaringer jeg har i det felt :)
Gravatar #8 - f-style
22. nov. 2010 21:02
#7 næsten rigtig

Så vidt jeg husker fra mine jura timer, så er det advokater -> stat/kommune (skatter etc.) -> långivere banker -> leverandører -> kunder

som hovedregel er det sådan. Hvis hele beløbet ikke kan betales f.eks. til leverandørerne så får leverandørerne forholdsmæssigt i forhold til hvad de har til gode. Dvs. dem som har fleste penge "i klemme" får en større % andel end en som har mindre i klemme. Så er der noget mere teknisk (som senior og junior gæld) men det kan man læse nærmere om hvis man har interesse :).
Gravatar #9 - owrflow
22. nov. 2010 22:15
Vil ligge nogen nyhed, men synes stadig meget godt i bringer det.
Gravatar #10 - ShamblerDK
22. nov. 2010 22:22
owrflow (9) skrev:
Vil ligge nogen nyhed, men synes stadig meget godt i bringer det.


For satan... kør da lige den sætning igennem en stavekontrol...
Gravatar #11 - Seth-Enoch
22. nov. 2010 22:23
Jeg må jo nok indrømme at jeg ikke har ondt af de folk som har betalt for en vare, men aldrig modtaget den. For det har stået overALT på nettet at det var en ustabil lortebiks, men bare det er billigt så er folk ligeglade... Ja altså lige indtil de rent faktisk opdager at det er en lortebiks, så føler folk sig VIRKLIG taget ved røven.. IDIOT! :)
Gravatar #12 - webwarp
22. nov. 2010 22:32
#10 Ikke stavningen, den er gal med, men sætningskonstruktionen :=) (Men se da lige post #11 - det kan blive meget værre end #9)

#11 Jeg kan finde rigtig mange hjemmesider, hvor det ikke står, så det passer jo ikke. Folk kan jo potentielt have handlet der for 2 år siden, så er jo noget voldsomt at påstå, at de er idioter.
De kunne vel ikke forudse, at det ville gå i stykker her 2 år efter, samtidig med at butikken lukker..
Gravatar #13 - Seth-Enoch
22. nov. 2010 22:55
Jeg snakker ikke om RMA sager, men nye indkøb...

Ja, gu kan man da ej kende et selskab 2år ud i fremtiden, netop også derfor jeg ikke nævner RMA sager.

Kender et par stykker irl som har købt ved getmore og jeg har altid sagt "pas nu på, de har været meget i medierne som en fusker biks" og svaret har altid været, "jamen de er jo billigst" og så trumfer det åbenbart alt fornuft *suk*
Gravatar #14 - BlackFalcon
22. nov. 2010 23:20
Nyheden skrev:
Der er dog stadig et håb for de som er kommet i klemme, idet de inden den 28. november, kan nå at henvende sig til kuratoren for konkursboet, og gøre sit krav gældende.


Ja, håbet er der, men det er lille. Jeg gjorde krav på ca. 8000 kr da Merlin for ~2 år siden drejede nøglen om. Jeg modtog efterfølgende (og ad flere omgange) en masse sags-akter fra kurator, så man kunne følge med i hvem der (gruppe-vis) ville have hvad, og min gruppe (små-kunder) stod selvfølgelig sidst og vi fik..... 0 kr til deling! Der var masser af andre der stod foran i køen til den smule penge der var tilbage. Så sæt ikke håbet for højt...
Gravatar #15 - Zaiathon
23. nov. 2010 07:07
#12 (og eventuelle Getmore kunder i klemme..)

Det er meget mere end 2 år siden det begyndte at komme frem med historier om fusk, dårlig service og hvad ved jeg fra Getmore. Så jo, hvis man trods alle advarslerne har handlet der fordi de var billigst (det var de iøvrigt ved at røvrende det danske samfund så spørgsmålet er hvor billige de reelt har været...) så ER man selv ude om det.
Gravatar #16 - f-style
23. nov. 2010 08:16
Man må da håbe at sagen om getmore kommer vidt omkring og i snak med mange fokl, så folk lærer at lave bare en smule research inden de handler ved suspekte firmaer.
Det er jo netop let at sammenligne priser på nettet, og når disse svinger meget mellem den billigste og de efterfølgende butikker, så kunne det være man skulle prøve at google firmaet for dårlig omtale.
Inden jeg handler et nyt sted (computer hardware) så tjekker jeg altid bedømmelser på edbpriser, pricerunner og trustpilot. Derefter en google søgning angående dårlig omtale.
Ser billedet godt så handler jeg hos dem, er der indikationer på noget snyd/fusk/dårlig RMA håndtering etc. så vælger jeg simpelthen en anden forretning. Hellere betale lidt mere og være sikker på en god handel og derved støtte legale og ordentlige forretninger.
Gravatar #17 - Sengir
23. nov. 2010 09:33
Seth-Enoch (13) skrev:
Jeg snakker ikke om RMA sager, men nye indkøb...

Ja, gu kan man da ej kende et selskab 2år ud i fremtiden, netop også derfor jeg ikke nævner RMA sager.

Kender et par stykker irl som har købt ved getmore og jeg har altid sagt "pas nu på, de har været meget i medierne som en fusker biks" og svaret har altid været, "jamen de er jo billigst" og så trumfer det åbenbart alt fornuft *suk*


Så længe man får det man vil have har jeg intet problem med at have handlet hos getmore. Har så åbentbart været en af de heldige hos dem. For servicen har sku været i orden, intet halten overhovedet. Og har trods alt købt en del der.

Forstår ikke hvorfor du rager så vildt? Er det den tid på måneden?
Gravatar #18 - Zaiathon
23. nov. 2010 10:35
#17

Fat nu noget klaphat: Getmore var et fusker-firma. Du kunne lige så godt købe varer af en skaldet mand med tatoveringer som sælger fra bagagerummet på hans gamle mercedes.. det er sikkert også billigt.

(hurra! man kan sige "var" om Getmore! indtil den næste åbner det igen i det mindste..).
Gravatar #19 - Sengir
23. nov. 2010 10:53
Zaiathon (18) skrev:
#17

Fat nu noget klaphat: Getmore var et fusker-firma. Du kunne lige så godt købe varer af en skaldet mand med tatoveringer som sælger fra bagagerummet på hans gamle mercedes.. det er sikkert også billigt.

(hurra! man kan sige "var" om Getmore! indtil den næste åbner det igen i det mindste..).


Okay fucking idiot. Sorry, men var da sikkert en skaldet mand med tatoveringer der stod for indpakning fucking taber spasser.
Gravatar #20 - Jarvit
23. nov. 2010 12:22
Jeg har lige et spørgsmål ang. et køb jeg gjorde sommeren 2009
Jeg købte en iPod Touch 8gb 2nd generation, og efter et par måneder holdt "hjem"-knappen op med at virke når jeg trykkede på den. Skal jeg kontakte Apple eller Getmore i den sag?

//SimonR
Gravatar #21 - hgul
23. nov. 2010 15:21
#20 Eftersom du kun har ca. 2 måneder* til at reklamere over en fejl, så er det for sent at reklamere nu.

*) De 2 måneder er ikke en fastsat tidsperiode, men man skal klage inden for rimelig tid, og i den forbindelse er 2 måneder rimelig tid.

Læs mere om det her.
Gravatar #22 - Zaiathon
23. nov. 2010 15:23
#20 Det er som udgangspunkt altid sælgeren du skal have fat i. At de så er totalt ubrugelige er så noget helt andet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login