mboost-dp1

Google

Spiludvikler: Piratkopiering et stort problem på Android

- Via Slashgear - , redigeret af Pernicious

Googles mobile styresystem Android har flere gange fået hård kritik fra softwareudviklere på grund af den høje tendens til piratkopiering. Senest er det spilfirmaet Butterscotch Shenanigans, som laver små spil til mobile enheder, der langer hårdt ud efter Android-platformen.

Efter udgivelsen af deres seneste spil, Towelfight 2; The Monocle of Destiny, har de offentliggjort deres undersøgelser, som viste en stor forskel på de to store styresystemer iOS og Android. Deres første spil blev piratkopieret 14 gange så ofte til Android, fra 34.091 tilfælde på Android til 2.438 på Apples iPhone. Derudover valgte 95 % af Android-brugerne at hente en piratkopieret udgave, hvor kun 5 % af spillene til iOS var piratkopierede.

Butterscotch Shenanigans skrev:
While it’s great that the pirates are playing the game, and we’re happy for the exposure, they are operating “off the grid”. That is, our app rank doesn’t jump up in the app stores when a pirate downloads it, they can’t review it, and they tend not to contact us for support if something goes wrong with the game. They play the game in the shadows

For at imødekomme kritikken fik det amerikanske justitsministerie og FBI sidste år lukket tre hjemmesider, som havde specialiseret sig i at udgive piratkopierede spil til Android. Butterscotch Shenanigans har dog endnu ikke lidt stor økonomisk skade, da spillene kun er prissat til $0,99 på begge platforme.

Butterscotch Shenanigans skrev:
We made a free game. We just didn’t know it at the time

Andre spiludviklere har også kritiseret de mange muligheder for at piratkopiere til Android, hvor et spilfirma måtte skifte til en reklamefinasieret indtægtsmodel for at få en indtjening.





Gå til bund
Gravatar #1 - Bundy
16. maj 2013 07:48
Yeah, så selvom om ting koster håndører, er der stadig masser der piratkopierer. Konklusion: People are assholes.
Gravatar #2 - Bezim
16. maj 2013 07:49
Det er en skam folk ikke kan se at de gør sig selv en bjørnetjeneste.

Folk som har en android tablet må vel have interesse i at der bliver udviklet så meget som muligt til deres platform, frem for de andres. Det sker jo kun hvis der er mange tilhængere og kunder på platformen.

Spillene er jo alligevel så billige at alle kan betale dem. Eksempelvis har jeg købt Need For Speed Most Wanted for 35kr. Jeg har spillet det over 20 timer, og er endnu ikke færdig.
Man bliver derved underholdt for mindre end 1,75 kr. i timen. Hvor ellers kan det lade sig gøre?
Gravatar #3 - moulder666
16. maj 2013 07:49
Gad sgu godt vide hvem det er, der gider piratkopiere for 0,99 USD.
Gravatar #4 - Magten
16. maj 2013 07:52
Butterscotch Shenanigans har dog endnu ikke lidt stor økonomisk skade, da spillene kun er prissat til $0,99 på begge platforme.
Det var da en mærkelig konklusion.

34.000x1$ er da jævnt mange penge.
Gravatar #5 - Kennedine
16. maj 2013 08:05
Magten (4) skrev:
Det var da en mærkelig konklusion.

34.000x1$ er da jævnt mange penge.


Tjo, men bad math is bad...

Først og fremmest er det jo langt fra sikkert at alle 34k ville have købt spillet.
Derudover så tager Google jo også en del af kagen, men det bliver da alligevel til en slags penge :)
Gravatar #6 - CHN
16. maj 2013 08:09
#1&3
Måske er grunden at folk ikke har adgang til betalte apps. Fx Kina. Dermed er det deres eneste alternativ såfremt de ønsker appen. Jeg forsvarer det ikke, men det kunne snildt være en del af forklaringen.
Gravatar #7 - -N-
16. maj 2013 08:17
#6 Så ville problemet forhåbentligt blive fremstillet som manglende adgang til Google Play, hvor piratkopiering så ville være forbrugernes reaktion på problemet og ikke problemet i sig selv.
Gravatar #8 - lindysign
16. maj 2013 08:22
Jeg håber Google står fast på deres model, så folk bevarer muligheden for selv at installere, afinstallere, og ikke mindst tage backup af deres apps. Hvis man vil undgå piratkopiering, så kan man som producent selv gøre en del mere, men det er selvfølgelig letter at brokke sig til Google.
Gravatar #9 - Mums
16. maj 2013 08:36
Det lyder helt grotesk. 95%???? Og så oven i købet, når der, ifølge Play, kun er lavet 1000-5000 installationer. Jeg synes det lyder helt grotesk - urealistisk. Hvor mange almindelige, ikke-nørdede brugere er overhovedet klar over at piratkopiering er muligt!? Og så for 0,99$! Det er da slet ikke besværet værd.
Gravatar #10 - HerrMansen
16. maj 2013 08:37
moulder666 (3) skrev:
Gad sgu godt vide hvem det er, der gider piratkopiere for 0,99 USD.


Der er da en stor del spil der koster op imod en 40-60kr til mobiler...
Gravatar #11 - Explorer
16. maj 2013 08:56
Synes det er et meget meget større problem, at der endnu ikke er udarbejdet en konkret lovgivning hvad angår de forskellige apps uindskrænket adgang til data på android enheder.

Kan eksempelvis bare ikke se, hvorfor min min bank-app skal se alle mine kontaktpersoner, have adgang til at læse/skrive/slette sms, min mobils status og tilstand osv osv. Ja, nogle kræver adgang til data der er helt urelevant for selve app'ens funktionalitet ? ? ?

Er det blevet et STORT tag-selv-bord for hele det kommercielle establishment? Kan politikerne virkelig ikke gøre noget for at stoppe dette galimatias og beskytte det der beskyttes skal og med lovgivning lukke for apps' "utilsigtede" adgang til følsom og personlig data? Enhver ved jo, at personlig data og logs over folks brug/forbrug/indkøb osv kan misbruges, sælges og bliver misbrugt og videresolgt.

I min optik, er denne problematik blandt de største trusler imod den individuelle frihed og der skal snart gøres noget ved det....
Gravatar #12 - moulder666
16. maj 2013 08:56
HerrMansen (10) skrev:
Der er da en stor del spil der koster op imod en 40-60kr til mobiler...


Selvfølgelig er der det. Min undren går på, hvem der gider gøre sig selv til pirat for en flad femmer!
Gravatar #13 - Taco
16. maj 2013 08:57
I forhold til besværlige og ubrugelige produkter, hvor man i følge dansk lovgivning, godt må bryde kopisikringen, hvis den forhindre en i at benytte produktet på egne enheder, så har svært ved at se hvorfor det er nødvendigt her?

Med diverse app-stores er det nemlig muligt for små iværksættere at lave en god forretning uden besvær. Prisen er i orden, spillene er ofte innovative, simpel installation uden always on, serials alt det andet pis. Det burde være en acceptabel deal for alle parter.
Gravatar #14 - Xaroc
16. maj 2013 09:07
Ja det er jo så ikke deres problem, man ser heller ikke adidas lave sko mere bøvlet så man ikke laver en kopi af dem
Gravatar #15 - Bundy
16. maj 2013 09:14
Explorer (11) skrev:
Synes det er et meget meget større problem, at der endnu ikke er udarbejdet en konkret lovgivning hvad angår de forskellige apps uindskrænket adgang til data på android enheder.

Kan eksempelvis bare ikke se, hvorfor min min bank-app skal se alle mine kontaktpersoner, have adgang til at læse/skrive/slette sms, min mobils status og tilstand osv osv. Ja, nogle kræver adgang til data der er helt urelevant for selve app'ens funktionalitet ? ? ?

Er det blevet et STORT tag-selv-bord for hele det kommercielle establishment? Kan politikerne virkelig ikke gøre noget for at stoppe dette galimatias og beskytte det der beskyttes skal og med lovgivning lukke for apps' "utilsigtede" adgang til følsom og personlig data? Enhver ved jo, at personlig data og logs over folks brug/forbrug/indkøb osv kan misbruges, sælges og bliver misbrugt og videresolgt.

I min optik, er denne problematik blandt de største trusler imod den individuelle frihed og der skal snart gøres noget ved det....


Eh. Hva? Nej. Lad være med at installere appen hvis du ikke er tilfreds med hvad den kræver.
Gravatar #16 - -N-
16. maj 2013 09:22
#10 Firmaet der står bag pressemeddelelsen nævner, at deres spil bliver piratkopieret på trods af, at de udelukkende sælges til 0,99.

Så den konkrete problemstillingen ift. artiklen er de billige spil :-D

Jeg tror det er derfor, at diskussionen har fokus på det prisleje :-D
Gravatar #17 - Regas
16. maj 2013 09:28
Wat.. Jeg har aldrig overvejet muligheden for at piratkopiere på Android.. :b
Gravatar #18 - lindysign
16. maj 2013 10:05
For lidt perspektiv, så tror jeg lige, at man skal regne lidt på det.

Hvis spillet var blevet kopieret 35000 gange, så svarer det altså kun til under 0,004% af android-mobiltelefon markedet... Hvis vi tager tablets med, så er tallet endnu mindre...

Sat sammen med, at du kan downloade apps-pakker, med 2000+ apps, som hele tiden bliver opdateret, og der er så er en del, der prøver en masse af disse apps af, for så at slette dem igen, så er problemet måske ikke helt så stort, som det bliver gjort til...

Som andre, kan jeg da også undre mig over, at man vil piratkopierer et spil til 6 kroner, men der er altså altid nogle faktorer, som man ikke tager med. Ud over dette, så skal man lige huske kilden, hvilket er en af de forurettede selv... Ikke noget man normal godtager som 100% pålidelig kilde... ;-)
Gravatar #19 - wiseman
16. maj 2013 10:08
Tror en stor del av forklaringen er at der stadig er mange steder der ikke har adgang til at købe på google play, f.eks. her på Færøerne har vi kun adgang til gratis apps, og ved at der også er et par lande i østeuropa der ikke har adgang.
Gravatar #20 - Slettet Bruger [641880016]
16. maj 2013 10:11
Bundy (1) skrev:
Yeah, så selvom om ting koster håndører, er der stadig masser der piratkopierer. Konklusion: People are assholes.


HerrMansen (10) skrev:
Der er da en stor del spil der koster op imod en 40-60kr til mobiler...


Og endda højere hvis man kigger efter HQ JRPG's O.L.

Jeg har ikke skænket piratkopiering en tanke.
Men Implementationen af reklamer i mange spil er latterligt ringe, det ku være det drev mig derud af en gang.

Lukker ABP for ads i spil?
Gravatar #21 - Justin
16. maj 2013 10:17
Explorer (11) skrev:
Synes det er et meget meget større problem, at der endnu ikke er udarbejdet en konkret lovgivning hvad angår de forskellige apps uindskrænket adgang til data på android enheder.



Køb en Iphone
Der kommer appen op og spørger om lov, første gang den vil have tilladelse til et eller andet, også kan man jo vælge af svare nej

Vill være dejlgit hvis android fik noget ligene, men det er nok muligt uden af blive sagsøgt :(
Gravatar #22 - natterjack
16. maj 2013 10:20
Xaroc (14) skrev:
Ja det er jo så ikke deres problem, man ser heller ikke adidas lave sko mere bøvlet så man ikke laver en kopi af dem


Det er jo så deres problem, hvis det betyder, at udviklere vælger Android fra pga. det.
Gravatar #23 - duppidat
16. maj 2013 10:47
#15 Irrelevant.

Når Danske Bank laver en app der kræver adgang til personlige data de ikke har brug for så ved vi at folk kommer til at installere det. Danske Bank burde ærlig talt ikke have lov til at kræve unødvendig information fra dig når de kæder det sammen med et produkt.

Specielt ikke når netbank i dag stort set er et krav, og at alle har smartphones.
Gravatar #24 - HerrMansen
16. maj 2013 10:50
#23: Ja det er nok en af de større problemer med Android's marked. Mange programmer kræver adgang til ting man ikke lige forventer at de skulle få brug for - og sidst jeg checkede kunne man ikke override disse tilladelser uden at jailbreake telefonen?
Gravatar #25 - Montago.NET
16. maj 2013 11:04
har jo sagt det hele tiden...

Android er til de fattige, low life, scumbags, crooks, tyveknægte, freeriders og folk med underligt undertøj...

på den anden side, så er der nok en milliard Android brugere som ikke har kreditkort : telefoner købt til børn... hvor de ikke har andre muligheder for at skaffe spillene end ved at kopiere dem fra internettet eller fra ham-fra-klassen-med-alle-android-spil-på-en-dvd
Gravatar #26 - Nåkja
16. maj 2013 11:08
Det er oplagt at det kan lade sig gøre, men jeg var ikke klar over at det var et stort problem...
Gravatar #27 - Blackwater
16. maj 2013 11:17
Køb en Iphone
Der kommer appen op og spørger om lov, første gang den vil have tilladelse til et eller andet, også kan man jo vælge af svare nej

Vill være dejlgit hvis android fik noget ligene, men det er nok muligt uden af blive sagsøgt :( [/quote]

LBE security master er en app, som smider sig oven i systemet. Du kan sætte hvad alle apps kan få lov til - og den spørger også inden de gør tingene. Du kan også sætte den til at deny eller acceptere visse apps uden at spørge. Dog skal den vidst være rooted for at appen virker, men jeg skal da godt nok ikke opleve en android uden dette igen!

Og jeg forstår sku heller ikke, at folk vil piratkopirer for simple $0,99. Men jeg tvivler som mange af jer andre, at de 95% er realistiske. Hvordan kan de overhovedet se det, med mindre hver spil installation aktiverer en kode der bliver sendt til dem?
Gravatar #28 - Mr.Smiley
16. maj 2013 11:20
HerrMansen (10) skrev:
Der er da en stor del spil der koster op imod en 40-60kr til mobiler...


HerrMansen (10) skrev:
Der er da en stor del spil der koster op imod en 40-60kr til mobiler...


Du glemte lige at nævne, at disse spil ofte ikke er mere end 20mins underholdning værd.

Udbuddet på Google Play er stort - der er mange spil der ligger til en pris på 30+ kr, som alle er utrolig korte og utroligt dårligt lavet.

Det er der mange der kommer efter og derfor vælger at piratkopiere..
Simple logik.


Derudover, så hygger jeg mig vældigt med KairoSoft's spil som de absolut eneste jeg har gidet ofre tid og penge på.
Gravatar #29 - idiotiskelogin
16. maj 2013 11:29
Har købt utroligt mange spil før hen til min iphone og ipad og har intet i mod at købe dem.
Dog køber jeg stort set ikke spil mere fordi de alle har de skide "in-app purchases". Det generer mig ikke at betale en 10-30 kr for et spil, men når jeg ser at man bare skal blive ved med at hælde penge i spillet så gider jeg ikke købe det, eller prøve det hvis det er gratis at downloade.

Jeg tror de har skudt sig selv lidt i benet med den strategi.
Gravatar #30 - Hængerøven
16. maj 2013 11:47
idiotiskelogin (29) skrev:
Dog køber jeg stort set ikke spil mere fordi de alle har de skide "in-app purchases"


Vi sidder i samme båd.

Jeg nægter simpelthen at spille spil som har "In-app purchases", Når jeg køber spillet forventer jeg at det er fuldt ud funktionelt, og at jeg ikke behøver betale ydereliger for at bruge spillet
Gravatar #31 - Trentors
16. maj 2013 11:51
#29 + #30
Jeg er så rørende enig. Det er simpelthen blevet latterligt.

Fair nok at nogen ikke har råd til spil (men underligt nok en dyr smartphone) men istedet burde man have en dobbelt-løsning hvor dem som ikke gider betale løbende for brugen bare betaler et engangs-beløb.
Gravatar #32 - Chewy
16. maj 2013 12:09
@ #1 og andre
Yeah, så selvom om ting koster håndører, er der stadig masser der piratkopierer. Konklusion: People are assholes.


Jeg må ærligt talt indrømme at jeg ser det som en smule naivt at tro at prisen har noget som helst at skulle have sagt. Jeg vil vædde på at antallet af folk der har benyttet sig af piratkopiering, og som er klar over hvad spillet koster er et fåtal.

Alle andre henter enten en pakke med en god håndfuld spil (som lindysign også kommer ind på), installere alle sammen, tjekker hvilke der er interresante og sletter resten igen.
Enten det, eller også så sidder de og downloader hvad der ser ud til at være relevant. Installere, sletter lortet osv...
Gravatar #33 - and1945
16. maj 2013 12:40
Hvem gider seriøst at piratkopiere for søle 6 kr?

Jøses...
Gravatar #34 - Montago.NET
16. maj 2013 12:59
#29, #30, #31

Købte 'Death Rally' for 1$ ... men måtte opgive at spille det fordi man KONSTANT bliver bedt om enten at se en reklame for at få flere våben, eller bedt om at købe in-game credits...

Death Rally i gamle dage var fantastisk - men det her in-game purchase helvede er til at blive idiot af !
Gravatar #35 - Justin
16. maj 2013 13:33
Hængerøven (30) skrev:
Vi sidder i samme båd.

Jeg nægter simpelthen at spille spil som har "In-app purchases", Når jeg køber spillet forventer jeg at det er fuldt ud funktionelt, og at jeg ikke behøver betale ydereliger for at bruge spillet


Alle de spil jeg har prøvet med "In-app purchases", virkede helt fint, uden af bruge det, det var kun en genvej til af komme hurtigerer frem i spillet
Gravatar #36 - gramps
16. maj 2013 13:39
Montago (25) skrev:
på den anden side, så er der nok en milliard Android brugere som ikke har kreditkort :


Der kan umuligt være mere end 900.000.000, da der til dato 'kun' er aktiveret 900.000.000 Android-enheder. De fire tæller jeg for (HTC Magic, Nexus S, Nexus 4, Nexus 7).
Gravatar #37 - Hængerøven
16. maj 2013 13:48
Justin (35) skrev:


Alle de spil jeg har prøvet med "In-app purchases", virkede helt fint, uden af bruge det, det var kun en genvej til af komme hurtigerer frem i spillet


Har da også haft fingerne i spil der godt kunne spilles uden brugen af deres "in-app purchase", men jeg bliver stadig straffet for at undlade denne "genvej"

F.eks. er der i nogen spil hvor det tager 1-2månedere at oprette noget der tager øjeblikkeligt med genvejen.

Vente tiden er kun tilstede for at gøre genvejen attraktiv, Der er intet gameplay formål over ventetiden, og spillets underholdnings værdi er lig med nul, hvis man ikke bruger genvejen.

så hvis jeg skal bruge 1 uge på at vente på noget, der intet sjovt er ved at vente på, for kun at føle mig lokket til at betale for at komme til det sjove i spillet, så mener jeg stadig at spillet ikke er "fuldt funktionelt"

Da simpsons tap kom til iphone i starten, kunne man tjene optil 5 donuts om dagen plus 1 per level man steg.

Dog kostede de fleste indbyggeres huse, 250-1000 donus per stykket,
Ja det kan lade sige gøre at opnå uden at bruge penge, men kom frisk, ikke?
Gravatar #38 - HerrMansen
16. maj 2013 13:55
Justin (35) skrev:
Hængerøven (30) skrev:
Vi sidder i samme båd.

Jeg nægter simpelthen at spille spil som har "In-app purchases", Når jeg køber spillet forventer jeg at det er fuldt ud funktionelt, og at jeg ikke behøver betale ydereliger for at bruge spillet


Alle de spil jeg har prøvet med "In-app purchases", virkede helt fint, uden af bruge det, det var kun en genvej til af komme hurtigerer frem i spillet


Der er så også forskel på de apps der har in-app purchases - og så dem der presser det ind i øjeæblet på dig hele tiden.

"Vil du købe en jernkrog til din fiskestang?"'
"Jada!"
"Jamen så putter du lige din kode ind så vi kan trække dig for 5€"
"Amen!"

Se f.eks. https://itunes.apple.com/us/app/the-oregon-trail/i...

Har set en lets play af det hvor spilleren konstant "mobbes" til at købe alt muligt ral.
Gravatar #39 - NeoNmaN
16. maj 2013 14:37
#12) Folk på SU? ^^
Gravatar #40 - kblood
16. maj 2013 15:08
Har de overskud på deres salg til Android, og sælger de mere eller mindre til Android end til iOS? For hvis der er 10x så mange der har købt spillet som dem der har piratkopieret, så er det jo ikke en dårlig handel.

Piratkopiering er sikkert nemmere på Android, og så er der mange som holder sig til det, men de burde jo ikke kunne vide hvor mange der har prøvet at piratkopiere deres spil for efterfølgende at købe det fordi de syntes det var godt, og var kommet til at slette det eller skiftede telefon.

Der er jo også en del flere Android brugere end der er iOS brugere og så burde de vide at dem som gider at bruge for mange penge på at købe et Apple produkt ofte også gider at bruge for mange penge på apps efterfølgende. Dem som køber en Galaxy S3 eller 4 har sikkert også nemmere ved efterfølgende at købe spil og apps da de tydeligvis går mere op i at have en smartphone end dem der køber en til 2500kr. som der jo er en del af.
Gravatar #41 - Jakob Jakobsen
16. maj 2013 15:34
Og så lige en rettelse:

http://www.slashgear.com/95-android-game-piracy-experience-highlights-app-theft-challenge-15282064/ skrev:
Hi! Butterscotch Shenanigans here; Thanks for the writeup. Just a small correction -- our iOS piracy rate was more like 50%, not 5%. Still not nearly as bad as Android, but not great, either.
Gravatar #42 - Trentors
16. maj 2013 15:53
NeoNmaN (39) skrev:
#12) Folk på SU? ^^

Men de har ofte råd til dyre smartphones så det er vist en prioritet. Og at man ikke har nogen penge er IKKE en undskyldning. Små mobil-spil er ikke livs-essentielle og falder ikke engang i kategorien over ting som alle burde have adgang til ;-)
Gravatar #43 - Hængerøven
16. maj 2013 16:51
Trentors (42) skrev:
Men de har ofte råd til dyre smartphones så det er vist en prioritet. Og at man ikke har nogen penge er IKKE en undskyldning. Små mobil-spil er ikke livs-essentielle og falder ikke engang i kategorien over ting som alle burde have adgang til ;-)


det er vist længe siden man kunne gå ud fra at en smartphone har været dyr :P
Gravatar #44 - Trentors
16. maj 2013 18:24
Den koster betydeligt mere end 6 kr. ;-)
Gravatar #45 - Chewy
16. maj 2013 18:34
@ #44
Ikke hvis den kostede gratis...
Det er ikke uhørt at studerende får ting såsom fødselsdagsgave/julegave/etc...

Samt, hvis du har 150,- til overs når alt er betalt. Og du betaler 150,- over 24 måneder for at få råd til telefonen... Så er 6,- pludseligt mange penge... (Det er stort set et måltid, alt afhængig af hvor meget "studerende" man er..)
Gravatar #46 - hal
16. maj 2013 19:19
Wat...

Towelfight 2; The Monocle of Destiny???

Jeg forstår godt bekymringen og vreden overfor tyveri... Men hvad FANDEN sker der for de pirater der stjæler et spil der lyder som: "Mænd der slås på en homoerotisk måde i omklædningsrummet".

Og ehhh... Hvorfor er spillet åbenbart mere populært hos apple brugere? :)

Gravatar #47 - Hængerøven
16. maj 2013 19:38
#46

Jeg er bøsse.. Problem?
Gravatar #48 - Justin
16. maj 2013 20:29
Hængerøven (37) skrev:
Justin (35) skrev:


Alle de spil jeg har prøvet med "In-app purchases", virkede helt fint, uden af bruge det, det var kun en genvej til af komme hurtigerer frem i spillet


Har da også haft fingerne i spil der godt kunne spilles uden brugen af deres "in-app purchase", men jeg bliver stadig straffet for at undlade denne "genvej"

F.eks. er der i nogen spil hvor det tager 1-2månedere at oprette noget der tager øjeblikkeligt med genvejen.

Vente tiden er kun tilstede for at gøre genvejen attraktiv, Der er intet gameplay formål over ventetiden, og spillets underholdnings værdi er lig med nul, hvis man ikke bruger genvejen.

så hvis jeg skal bruge 1 uge på at vente på noget, der intet sjovt er ved at vente på, for kun at føle mig lokket til at betale for at komme til det sjove i spillet, så mener jeg stadig at spillet ikke er "fuldt funktionelt"

Da simpsons tap kom til iphone i starten, kunne man tjene optil 5 donuts om dagen plus 1 per level man steg.

Dog kostede de fleste indbyggeres huse, 250-1000 donus per stykket,
Ja det kan lade sige gøre at opnå uden at bruge penge, men kom frisk, ikke?


som sagt har det aldrig været et problem for mig,
Gravatar #49 - Justin
16. maj 2013 20:35
HerrMansen (38) skrev:
Justin (35) skrev:
Hængerøven (30) skrev:
Vi sidder i samme båd.

Jeg nægter simpelthen at spille spil som har "In-app purchases", Når jeg køber spillet forventer jeg at det er fuldt ud funktionelt, og at jeg ikke behøver betale ydereliger for at bruge spillet


Alle de spil jeg har prøvet med "In-app purchases", virkede helt fint, uden af bruge det, det var kun en genvej til af komme hurtigerer frem i spillet


Der er så også forskel på de apps der har in-app purchases - og så dem der presser det ind i øjeæblet på dig hele tiden.

"Vil du købe en jernkrog til din fiskestang?"'
"Jada!"
"Jamen så putter du lige din kode ind så vi kan trække dig for 5€"
"Amen!"

Se f.eks. https://itunes.apple.com/us/app/the-oregon-trail/i...

Har set en lets play af det hvor spilleren konstant "mobbes" til at købe alt muligt ral.


har aldrig oplevet af man der er noget man ikke kan købe uden bruge af €
kun af det tager lidt længerer
Gravatar #50 - idiotiskelogin
16. maj 2013 20:52
Jakob Jakobsen (41) skrev:
Og så lige en rettelse:

http://www.slashgear.com/95-android-game-piracy-experience-highlights-app-theft-challenge-15282064/ skrev:
Hi! Butterscotch Shenanigans here; Thanks for the writeup. Just a small correction -- our iOS piracy rate was more like 50%, not 5%. Still not nearly as bad as Android, but not great, either.

Interessant fordi jeg tror ikke det er en ret stor procentdel der har jailbreaket deres iOS enhed. Må have noget med det at gøre at der er flere der spiller det fordi de ikke skal betale det.
Gad vide hvor mange af de 50% som ville have købt det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login