mboost-dp1

AMD
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#1 jeg synes det er grimt at mennesker har 2 næsebor og kun 1 mund...
Sku da på tide at nogen gad bringe multi monitor support tilbage.
Microsoft har jo meldt ud at det er GFX producenternes problem, og spiludviklerne siger det er Microsofts probem. Og ja til sidst har GFX producenterne sagt at det er op til spiludviklerne at understøtte det.
Som sådan er denne teknologi jo ikke noget nyt da jeg tydeligt husker at have denne mulighed på mit meget gamle grafikkort, hvor jeg "også" havde muligheden for at gøre det til et stort display.
Nu kan vi endelig slippe for Matrox's løsning der alligevel ikke er særlig god.
Læs mere om Eyefinity på WSGF
http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtop...
Microsoft har jo meldt ud at det er GFX producenternes problem, og spiludviklerne siger det er Microsofts probem. Og ja til sidst har GFX producenterne sagt at det er op til spiludviklerne at understøtte det.
Som sådan er denne teknologi jo ikke noget nyt da jeg tydeligt husker at have denne mulighed på mit meget gamle grafikkort, hvor jeg "også" havde muligheden for at gøre det til et stort display.
Nu kan vi endelig slippe for Matrox's løsning der alligevel ikke er særlig god.
Læs mere om Eyefinity på WSGF
http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtop...
#8 man kan vel få højre opløsning, så man kan nyde billedet fra kortere afstand fx. 1 meter ;)
I simracing er der flere der bruger 3-4 skærme.
3 skærme sat op som ultra widescreen og muligvis en ekstra skærm til telemetri.
I flightsims har jeg set folk gå endnu længere.
Men som tingene er idag understøtter diverse grafikkort kun brug af 2 skærme, så folk skal enten benytte sig af flere grafikkort eller af en matrox triplehead2go adaptor. Så man kan håbe at man kan slippe for det med ATI´s nyeste skud på stammen.
3 skærme sat op som ultra widescreen og muligvis en ekstra skærm til telemetri.
I flightsims har jeg set folk gå endnu længere.
Men som tingene er idag understøtter diverse grafikkort kun brug af 2 skærme, så folk skal enten benytte sig af flere grafikkort eller af en matrox triplehead2go adaptor. Så man kan håbe at man kan slippe for det med ATI´s nyeste skud på stammen.
Syntes også det virker lidt dumt at midten af skærmen skal have en dum ramme... Så kan man jo ikke se hvad fuck man sigter på. Det er simpelthen dumt.
louismathies (16) skrev:Syntes også det virker lidt dumt at midten af skærmen skal have en dum ramme... Så kan man jo ikke se hvad fuck man sigter på. Det er simpelthen dumt.
Nej, man skulle bare tage og spille på 4 skærme i stedet for. Så er midten jo pludselig ens crosshair... smart! ;)
Barnabas (14) skrev:Hmm kunne man ikke anvende hd projektorer, og slippe for rammerne mellem skærmene. Der kan man vel få bliledet helt op ad hinanden, omend man skal være fandens præcis med at stille sine 24 projektorer korrekt ...
Du kan bare stille projektorene cirka op, og så bruge Johny Chung Lee's program til at kalibrere dem, så det bliver 100% iorden :)
Prøv at youtube ham, han har nogle ret fede videoer ;)
Kan man ikke nøjes med 3 grafikkort? det giver da 6 skærmudgange. Og så er der jo en til overs.
Det virker måske også lidt overkill med 6 skærme. Og ret irriterende at se på de rammer.
Jeg ville også hellere gøre som #25 siger. Ville nok i stedet vælge 1920x1200 hvis det da er muligt.
Det virker måske også lidt overkill med 6 skærme. Og ret irriterende at se på de rammer.
Jeg ville også hellere gøre som #25 siger. Ville nok i stedet vælge 1920x1200 hvis det da er muligt.
Har i set det par der spiller 36 accounts ialt?
http://www.pcgameshardware.com/aid,663255/WoW-game...
Bradster has 36 WoW accounts and spends about $5,711 on the game every year (hardware related costs are not included).
http://www.pcgameshardware.com/aid,663255/WoW-game...
Bradster has 36 WoW accounts and spends about $5,711 on the game every year (hardware related costs are not included).
nerdboy19 (21) skrev:Du kan bare stille projektorene cirka op, og så bruge Johny Chung Lee's program til at kalibrere dem, så det bliver 100% iorden :)
Det må være den her du tænker på:
I øvrigt er "100%" nok lige i overkanten. Jeg synes altså det ser herre-grimt ud, når en projektor kalibreres med software. (Bruges typisk når den ikke rammer vinkel-ret på lærredet.)
til alle jer der whiner over kanter .... det jo ik fordi man ik lave en panel uden kant det vil sikkert bare være dyre ... og er ikke gjort da der ik har været brug for ... kunne det her ændre vis folk er intreseret i det istedet for bare at whine over men ak ja .....
udover det jeg sad lige tænkte på noget .... kunne man ik lave en chip med den function .. sæt i et normalt tv (+50") 70/80" evt og lav panelet af 4lcd paneler istedet ... ville da ku bane vej for store billige skærme ? :)
evt ved oled de ik ka lave i en ordenlig størrelse enu ..
udover det jeg sad lige tænkte på noget .... kunne man ik lave en chip med den function .. sæt i et normalt tv (+50") 70/80" evt og lav panelet af 4lcd paneler istedet ... ville da ku bane vej for store billige skærme ? :)
evt ved oled de ik ka lave i en ordenlig størrelse enu ..
!# der er mange der bruger matrox triple head til simulator spil, så som Microsoft Flight Simulator eller Arma II, det giver en del at kunne se så langt ud til siderne i sådan nogle spil, men hvis man har pladsen ville det da være lækkert med 3 projektore i stedet :)
desuden så tror jeg da at matrox er lidt kede af at ATI har fundet på at lave sådan en funktion indbygget på deres grafikkort, og at det så samtidigt understøtter noget højere opløsning end deres løsning
desuden så tror jeg da at matrox er lidt kede af at ATI har fundet på at lave sådan en funktion indbygget på deres grafikkort, og at det så samtidigt understøtter noget højere opløsning end deres løsning
#34:
Crysis skal kasteres for at køre multi-screen:
http://hardforum.com/showpost.php?p=1034602972&...
"On Crysis.....yes, I asked, "Will it play Crysis?" I was told I will be able to play Crysis with everything turned all the way up! But not on multimonitors. "
Crysis skal kasteres for at køre multi-screen:
http://hardforum.com/showpost.php?p=1034602972&...
"On Crysis.....yes, I asked, "Will it play Crysis?" I was told I will be able to play Crysis with everything turned all the way up! But not on multimonitors. "
Teknologien hedder EyeFinity, og snyder operativsystemet til at tro, at man har en større skærm end det reelt er tilfældet, ved at anvende flere skærme.Kan ikke rigtig finde nogle detajler, men er det en DirectX baseret teknologi, eller er det et lag der er ligeglad med hvilken kommunikations teknologi der benyttes?
Decipher (19) skrev:Måske har jeg misset det, men fremgår det nogen steder hvordan de 6 skærme er tilsluttet? Skal man ud i noget mystisk daisy chaining, eller er der virkelig 6 porte på de her kort?
De første kort fra den nye serie har, så vidt jeg har læst mig til, ikke muligheden, men ud fra flg. billede ser det faktisk ud til at der er et stik til hver skærm:
Mange Kabler :)
Bastardo (3) skrev:#1
nopes. Det ser for dumt ud.
Kunne være mere interessant med 6 projectorer og en stor væg. Min fesne lille IBM projektor fx. giver et rigtig rigtig godt billede så længe det holdes under 40".
Få du fat i én rigtig projektor istedet for. Der er slet ikke behov for seks. Desuden er den software der benyttes til at samle flere projektorer til et billede, ikke helt billig.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.