mboost-dp1

Flickr - freezelight
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#1 -
Det samme gælder for de 77%... 77% ud af 100 mails.
Hvorfor spam niveauet er gået ned i Danmark er selvfølgelig fordi vi er begyndt at svare på alle de skide nigerianske spammails og nu gider de fandme ikke skrive til os mere, når vi nu er begyndt at svare igen :P
http://www.computerworld.dk/art/118288/spam-bunkerne-er-styrtdykket-paa-rekordtid?a=block&i=188&pos=6 skrev:I de værste perioder var mere end 96 ud af 100 mails således uønsket post
Det samme gælder for de 77%... 77% ud af 100 mails.
Hvorfor spam niveauet er gået ned i Danmark er selvfølgelig fordi vi er begyndt at svare på alle de skide nigerianske spammails og nu gider de fandme ikke skrive til os mere, når vi nu er begyndt at svare igen :P
#3 har talt i tlf. med dem 2 gange, de svarer nu stadig, når man ringer og spørger om man,ikke bare kan få kontanterne når man kommer forbi og alligevel er i landet.. Mærkelig nok får man svaret at det kan man godt... så mangler lysten bare til at hente de mange mio (og en notebook) .oO
På en firmamail hvor spam filter er deaktiveret modtager jeg nærmest intet, måske 1-2 i måneden, i min private gmail kan jeg se der ligger 184 spam mails.. ved ikke lige hvor ofte den bliver tømt af gåågle, men til indbakke er der da nærmest intet, der kommer frem.
På en firmamail hvor spam filter er deaktiveret modtager jeg nærmest intet, måske 1-2 i måneden, i min private gmail kan jeg se der ligger 184 spam mails.. ved ikke lige hvor ofte den bliver tømt af gåågle, men til indbakke er der da nærmest intet, der kommer frem.
Efter jeg fik eget domæne i 2007 har jeg efterhånden smidt min mail ret mange forskellige steder, og jeg får intet jeg ikk kan genkende, alt er fra butikker jeg engang har handlet ved eller noget, også åbenbart tilmeldt mig (og kan sagtens afmelde). Min gamle hotmail tværtimod.. Der tror jeg sq ikk 96% kunne gøre det.
Jeg synes nu ikke spam er faldet synderligt meget i min inbox..
Hver gang jeg smider et domæne i filteret, dukker der stadig mails op fra samme firma, bare under et nyt domæne.. Og det er endda fra danske firmaer :-/
At afmelde nytter ikke, det giver bare en masse flere spam-mails..
Hver gang jeg smider et domæne i filteret, dukker der stadig mails op fra samme firma, bare under et nyt domæne.. Og det er endda fra danske firmaer :-/
At afmelde nytter ikke, det giver bare en masse flere spam-mails..
Orly?...
Jeg har ellers lige vundet 900.000€ i et lotteri jeg slet ikke har været med i - først på engelsk og så på MEGET gebrokkent dansk :P
Jeg har ellers lige vundet 900.000€ i et lotteri jeg slet ikke har været med i - først på engelsk og så på MEGET gebrokkent dansk :P
#7: har csirt ikke en sted du kan melde danske firmaer der spammer? uanset hvor serveren står og spammer fra, så er det jo deres navn og produkt der spammes om, hvilket giver mulighed for at komme efter dem.
Den ene gang jeg meldte en dansk virksomhed , hørte jeg aldrig fra dem igen
Den ene gang jeg meldte en dansk virksomhed , hørte jeg aldrig fra dem igen
Jeg kunne godt tænkte mig at vide hvordan de er kommet frem til tallene for hvor stor en andel af mails der er spam. Det er jo næppe fordi de har læst alt den email der er blevet sendt til alle danskere.
99.9% af alt den mail jeg modtager er stadigvæk spam. Spam filtre hjælper da med at kategorisere det som spam, men fanger ikke alle de mails med kinesisk eller kyrilliske skrifttegn.
99.9% af alt den mail jeg modtager er stadigvæk spam. Spam filtre hjælper da med at kategorisere det som spam, men fanger ikke alle de mails med kinesisk eller kyrilliske skrifttegn.
#9 Er det ikke Forbrugerombudsmanden, som du tænker på?
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nettjek/Spam--...
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nettjek/Spam--...
Man kan godt udvælge nogle tilfældige danskere, men fordelingen af hvor mange emails den enkelte dansker sender og modtager er nok så skæv at hvis man udvælger en tilfældig stikprøve af personer, så rammer man ikke nogle af de personer som håndterer så mange emails at deres emails ville betyde mere i gennemsnittet.arne_v (15) skrev:De udvælger vel nogle tilfældige danskere eller et par tilfældige ISP'ere.
Man kan selvfølgelig godt vælge at sige at for personer der ikke sender og modtager ret mange emails skal hver enkelt email tillægges større vægt. På den måde kunne man stadig få et meningsfyldt resultat.
Et langt større problem er at den gennemsnitlige dansker ikke har nogen anelse om hvor mange spam mails der bliver sendt til dem. Langt de fleste har nok en eller anden form for spam filter som deres mail udbyder står for. Og brugeren ved ikke engang hvordan de finder ud af hvad der er blevet taget af spam filteret.
Hvis man derimod spørger internetudbyderne vil man gå udenom den store mængde af brugere som bruger en anden mail service end internetubyderens.
Derudover ved jeg ikke hvor godt et overblik internetudbyderne har over falske positiver og falske negativer. Uden de tal kan antallet af filtrerede emails ikke sige så meget om spam niveauet.
Hvis f.eks. antallet af falske negativer steg, så ville det betyde at spam problemet var blevet værre. Men hvis man samtidig kigger på procentdelen af emails som spam filteret fanger, så ville procentdelen gå ned, og man kunne derfra fejlagtigt konkludere at problemet var ved at komme under kontrol.
For at en mail udbyder kan skabe sig et overblik over probemets omfang og gøre noget ved det er de nødt til at have en let måde for brugere at rapportere falske positiver og falske negativer.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.