mboost-dp1

Sony
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det hele ender vel med at løbe ud i sandet. De kan vel ikke gejsten oppe når de hele tiden udskyder lancering.
Fint at Sony, Samsung, Occulus etc. snakker, viser og præsenterer hvad de mener er Guds gave til mennesket i form af VR-briller. Men hvis de aldrig bliver lanceret som et rigtigt consumer produkt, så er det hele vel lidt lige meget.
Jeg kan jo ikke leve af drømme og varm luft fra R'v'n. Jeg har behov for noget konkret jeg kan holde i hånden og se på.
:)
Fint at Sony, Samsung, Occulus etc. snakker, viser og præsenterer hvad de mener er Guds gave til mennesket i form af VR-briller. Men hvis de aldrig bliver lanceret som et rigtigt consumer produkt, så er det hele vel lidt lige meget.
Jeg kan jo ikke leve af drømme og varm luft fra R'v'n. Jeg har behov for noget konkret jeg kan holde i hånden og se på.
:)
Man vil gerne vide alt om udviklingen HELT fra start af, men i sidste ende hader man at vente flere år. DayZ, Oculus Rift osv... Nogle gange er det sgu rart først at høre om produktet når det ligger klar på hylden i butikken.
Jeg er helt sikker på at VR briller stadig vil ændre alting fuldstændig uanset om de kommer snart eller om et år.
Man kan få så meget ud af meget lidt plads! Det kræver 3*32" for at have et nogenlunde realistisk racer cockpit... Det kan erstattes af en enkelt Oculus rift. Can't wait!!
Jeg er helt sikker på at VR briller stadig vil ændre alting fuldstændig uanset om de kommer snart eller om et år.
Man kan få så meget ud af meget lidt plads! Det kræver 3*32" for at have et nogenlunde realistisk racer cockpit... Det kan erstattes af en enkelt Oculus rift. Can't wait!!
thimon (4) skrev:Her må jeg sige at Apple (næsten) lancerer produkter, der virker fra dag 1 (med undtagelse af antenner, gummibånd etc.).
du glemte copy/paste, multithreading, falmende farver, dårlig lodning, wifi der ikke virker etc. etc.
For nogle er det bedre at udgive et næsten-færdig produkt og blive ledende indenfor markedet
Tjaa... Skal vi ikke sige at det var det... det var spændende i starten.. men det var vel en grund til at det ikke slog igennem sidst VR var det helt store...
http://i.imgur.com/yWKh9Lb.png
Måske ville der være en lille chance med DX12 samt Azure på Xbox one...
http://i.imgur.com/yWKh9Lb.png
Måske ville der være en lille chance med DX12 samt Azure på Xbox one...
Fuldstændig irrelevant web comic: http://www.pidjin.net/2014/03/27/early-adopters/
Ehm, kan den vise 120 billeder i sekundet? Hvad nytter det, når selv den nyeste generation af konsoller er så grufuldt fortabte, at de ikke kan klare mere end 30 fps i de nyeste AAA titler?
Staeren Revived (9) skrev:Ehm, kan den vise 120 billeder i sekundet? Hvad nytter det, når selv den nyeste generation af konsoller er så grufuldt fortabte, at de ikke kan klare mere end 30 fps i de nyeste AAA titler?
Det kunne jo eventuelt hentyde til, at "Morpheus" ikke blot er lavet til konsol :)
Blot et gæt..
Mr.Smiley (10) skrev:Det kunne jo eventuelt hentyde til, at "Morpheus" ikke blot er lavet til konsol :)
Blot et gæt..
Nu har Sony ikke rigtig det store ry for at give særligt meget for PC gaming. Deres controllere virker ikke engang ordentligt til PC uden brug af 3. parts software.
Så undskyld mig, hvis jeg ikke har den store tiltro til deres interesse i at understøtte PC på et anstændigt plan.
Hvad skulle headsættet ellers være kompatibelt med? TV? Sony stopper produktionen af TV, så der ikke meget tilbage, udover Playstation.
Håndholte? Telefoner? Tablets? Har Sony virkelig så markant en tilstedeværelse på de markeder, at det ville kunne bære dette produkt?
Staeren Revived (9) skrev:Ehm, kan den vise 120 billeder i sekundet? Hvad nytter det, når selv den nyeste generation af konsoller er så grufuldt fortabte, at de ikke kan klare mere end 30 fps i de nyeste AAA titler?
Spillene skal udvikles specielt til at have understøttelse af Morpheus. Der er ikke tale om, at The Order 1886 skal afvikles i 120 fps. I øvrigt er det kun 60 fps, der resten bliver klaret af noget "reprojecting", mener jeg det hedder.
Staeren Revived (11) skrev:Nu har Sony ikke rigtig det store ry for at give særligt meget for PC gaming. Deres controllere virker ikke engang ordentligt til PC uden brug af 3. parts software.
Kommer det virkeligt som en overraskelse ?
Selv "xbox" har problemer med at få deres controllere til at fungere ordentligt med windows.
Ehm, jeg havde en kablet 360 controller, jeg smuttede den bare i en USB port, og så var det det - den virkede med det samme. Jeg fik en X1 controller i sommers, samme historie der - virkede upåklageligt... både i Windows 7 og i Windows 10 betaen jeg kører nu.
Min svoger fik min gamle 360 controller, men da den stod af i sidste uge købte han en X1 controller, og den virkede wireless out of the box på hans Windows 7 maskine.
Min svoger fik min gamle 360 controller, men da den stod af i sidste uge købte han en X1 controller, og den virkede wireless out of the box på hans Windows 7 maskine.
Her er en artikel fra NY Times, hvor der skrives om hvorfor VR er så lang tid om at blive udbredt.
http://www.nytimes.com/2015/03/05/technology/solut...
Grundet er åbenbart, at det skal modtages positivt. Hvis det hele ender i en gang lort, kan det sende VR tilbage til 90'erne. Eksempelvis hvis VR forårsager køresyge, vil det få en dårlig modtagelse.
Der vil de personer, som journalisten har snakket med, gerne sørge for at det bliver en god positiv oplevelse uden bræk og andet.
Samsung har sine Gear VR til salg i begrænset omfang.
Occulus Rift kommer på markedet i år.
Sony kommer næste år (som der står i OP)
Derudover påstår Valve at de har løst problemet med deres VR-brille.
Google har investeret i Magic Leap
Microsoft har deres Hololenns
etc.
Så det hele kan koges ned til: Sørg for at VR ikke fører til bræk-oplevelser.
if (VR==bræk) go to 90'
else Go For It
http://www.nytimes.com/2015/03/05/technology/solut...
Grundet er åbenbart, at det skal modtages positivt. Hvis det hele ender i en gang lort, kan det sende VR tilbage til 90'erne. Eksempelvis hvis VR forårsager køresyge, vil det få en dårlig modtagelse.
Der vil de personer, som journalisten har snakket med, gerne sørge for at det bliver en god positiv oplevelse uden bræk og andet.
Samsung har sine Gear VR til salg i begrænset omfang.
Occulus Rift kommer på markedet i år.
Sony kommer næste år (som der står i OP)
Derudover påstår Valve at de har løst problemet med deres VR-brille.
Google har investeret i Magic Leap
Microsoft har deres Hololenns
etc.
Så det hele kan koges ned til: Sørg for at VR ikke fører til bræk-oplevelser.
if (VR==bræk) go to 90'
else Go For It
Mythbuster holdets tech drenge har kigget på Valves VR brille, og de mente begge at det var første gang, at de oplevede fuld, ægte indlevelse.
Valve har også løst "holodeck problemet" med deres omvendte måde at beregne headsættets position i 3D, så man uhindret kan bevæge sig rundt i lokalet med minimal fare for at støde ind i vægge, møbler, m.v.
Valve har også løst "holodeck problemet" med deres omvendte måde at beregne headsættets position i 3D, så man uhindret kan bevæge sig rundt i lokalet med minimal fare for at støde ind i vægge, møbler, m.v.
Staeren Revived (11) skrev:Nu har Sony ikke rigtig det store ry for at give særligt meget for PC gaming. Deres controllere virker ikke engang ordentligt til PC uden brug af 3. parts software.
Det er sjovt, for min PS3 controller virker på min PC uden 3. parts software.
Det kan godt være at Sony's controllere ikke fungerer særlig godt i Windows - men det har vist en del mere med Microsoft at gøre end Sony.
PS3 controlleren er plug and play i Ubuntu 14.04 (med USB kabel), og det samme gør sig gældende i OS X 10.9 (selv med bluetooth).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.