mboost-dp1

Sony Ericsson
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hvis de nu havde taget sig sammen med deres X10 modeller og lod være med at skide på kunderne og få lukket fanblogs, og måske havde holdt hvad de havde lovet mht. opdateringer, så kunne det være folk ville fortsætte med at købe deres produkter.
Jeg tog alligevel chancen og købte en Xperia Pro, som jeg er rigtig glad for indtil videre, efter min x10 gik død.
Jeg tog alligevel chancen og købte en Xperia Pro, som jeg er rigtig glad for indtil videre, efter min x10 gik død.
David Munch (1) skrev:Men hvad er så det 'overall' tab/gevinst ved den her venture?
Ja. Det siger intet om hvad deres samlede overskud eller tab er. Det siger kun hvad deres forventede overskud brude være, hvor de så ikke tjente så meget som de regnede med. I virkeligheden kunne de have det vildeste samlet overskud i den afdeling.
#2 - Tror nu ikke kun det var der kagen faldt sammen.
SE har smidt ALT for mange modeller på markedet ALT for hurtigt efter hinanden. Istedet for at fokusere på kvalitet, fokuserede de på kvantitet, og den slags duer bare ikke.
Ikke sagt at alt der er kommet fra SE har været skidt, men der er langt imellem de gode modeller. Enten kan de en masse og har elendig hardware, eller også har de god hardware og kan intet.
Deres software opdateringer er som 3 måneders solskin i træk i Danmark, ikke noget der sker alt for ofte, så der kan man også skrive FAIL på deres C.V., desværre..
SE har smidt ALT for mange modeller på markedet ALT for hurtigt efter hinanden. Istedet for at fokusere på kvalitet, fokuserede de på kvantitet, og den slags duer bare ikke.
Ikke sagt at alt der er kommet fra SE har været skidt, men der er langt imellem de gode modeller. Enten kan de en masse og har elendig hardware, eller også har de god hardware og kan intet.
Deres software opdateringer er som 3 måneders solskin i træk i Danmark, ikke noget der sker alt for ofte, så der kan man også skrive FAIL på deres C.V., desværre..
Laziter (5) skrev:#2 - Tror nu ikke kun det var der kagen faldt sammen.
SE har smidt ALT for mange modeller på markedet ALT for hurtigt efter hinanden. Istedet for at fokusere på kvalitet, fokuserede de på kvantitet, og den slags duer bare ikke.
Ikke sagt at alt der er kommet fra SE har været skidt, men der er langt imellem de gode modeller. Enten kan de en masse og har elendig hardware, eller også har de god hardware og kan intet.
Deres software opdateringer er som 3 måneders solskin i træk i Danmark, ikke noget der sker alt for ofte, så der kan man også skrive FAIL på deres C.V., desværre..
Enig. De har lige præcis spredt sig over for meget, i stedet for at koncentrere sig om at producere nogle få, fremragende modeller.
Mon ikke de har skudt med spredhagl fordi de ikke turde satse på en enkelt hest? Aka ikke har haft vision til at forudse markedet.
Jeg har købt én Android telefon fra SE, og der havde de ingen opdateringer og en låst telefon med crap software fra SE og ingen support. Det er de blevet bedre til efter at deres salgstal viste at der ikke er mange der vender tilbage til en SE telefon men for mit vedkommende er det for sent. Køber aldrig en SE telefon igen lige forløbig.
Har været rigtig glad for min Xperia Arc som blev lanceret i april 2010. Siden jeg købte den et par måneder efter er det nærmest strømmet ind med opdateringer, så forstår ikke folks problemer mht. dette. Ærgeligt de stopper samarbejdet, har altid foretrukket SE da deres design lige er den tand federe end de andres.
Men jeg giver #5 ret i at de skulle tage at slappe af med alle de modeller, Arc var knap nok blevet reklameret for i TV før den var glemt og en ny kom ud.
Men jeg giver #5 ret i at de skulle tage at slappe af med alle de modeller, Arc var knap nok blevet reklameret for i TV før den var glemt og en ny kom ud.
Sonys forretningsmodel for deres mobiltelefoner bør ændres, så man satser på kvalitet i hardware og software, og fx 1 års SW opdateringer gratis fra købsdatoen.
Derefter skal deres kunder tilvælge at betale for SW opdateringer, hvilket vil sikre indtægter til SW vedligeholdelsen fra de eksisterende HW modeller.
Idag har ingen mobiltelefonproducenter interesse i at opdatere softwaren særligt længe, da de alene tjener penge på nye modeller som kunderne egentligt ikke vil have, da vi i forvejen har HW, der til fulde dækker vores behov.
Ville selv gerne betale 10-20 Euros for et års SW opdateringer til min Android telefon, og mener at mange andre vil gøre det samme.
Så se mulighederne Sony, og start med at tilbyde kunderne en bedre SW service, så de fortsætte med at være kunder hos dig og ikke skifter til konkurrenten.
Derefter skal deres kunder tilvælge at betale for SW opdateringer, hvilket vil sikre indtægter til SW vedligeholdelsen fra de eksisterende HW modeller.
Idag har ingen mobiltelefonproducenter interesse i at opdatere softwaren særligt længe, da de alene tjener penge på nye modeller som kunderne egentligt ikke vil have, da vi i forvejen har HW, der til fulde dækker vores behov.
Ville selv gerne betale 10-20 Euros for et års SW opdateringer til min Android telefon, og mener at mange andre vil gøre det samme.
Så se mulighederne Sony, og start med at tilbyde kunderne en bedre SW service, så de fortsætte med at være kunder hos dig og ikke skifter til konkurrenten.
C_P (11) skrev:Sonys forretningsmodel for deres mobiltelefoner bør ændres, så man satser på kvalitet i hardware og software, og fx 1 års SW opdateringer gratis fra købsdatoen.
Derefter skal deres kunder tilvælge at betale for SW opdateringer, hvilket vil sikre indtægter til SW vedligeholdelsen fra de eksisterende HW modeller.
Idag har ingen mobiltelefonproducenter interesse i at opdatere softwaren særligt længe, da de alene tjener penge på nye modeller som kunderne egentligt ikke vil have, da vi i forvejen har HW, der til fulde dækker vores behov.
Ville selv gerne betale 10-20 Euros for et års SW opdateringer til min Android telefon, og mener at mange andre vil gøre det samme.
Så se mulighederne Sony, og start med at tilbyde kunderne en bedre SW service, så de fortsætte med at være kunder hos dig og ikke skifter til konkurrenten.
Synes bare det er tarveligt, at sælge et defekt produkt og så tage penge for at lave det senere hen. Det er sgu en tarvelig måde at tjene penge på.
Så burde de differentiere deres opdateringer og skelne mellem fejlrettelser og nye funktioner. Fejlrettelser BØR være gratis, når du køber en telefon, som ofte koster over 3000kr.
Jeg kan slet slet ikke nikke genkendene til denn kritik de får. Jeg har haft Ericsson - Senere SonyEricsson - altid, lige siden mit mobilkøb, og har altid haft nogen problemer med dem.
Men den samme kritik ser jeg jo også tilfalde alle andre mærker, som har et skuffende antal forbrugere.
Ved godt at de var længe om at opdatere deres X10 serie. Folk havde nok nogen forventninger, men så vidt jeg ved, så var der aldrig blevet lovet nogen opdateringer af Andriod...
Men den samme kritik ser jeg jo også tilfalde alle andre mærker, som har et skuffende antal forbrugere.
Ved godt at de var længe om at opdatere deres X10 serie. Folk havde nok nogen forventninger, men så vidt jeg ved, så var der aldrig blevet lovet nogen opdateringer af Andriod...
Ja Sony, der er nogen der stadig kan huske da i inficerede vores computere med root-kits. Det er også en måde at sikre at kunderne holder sig væk i fremtiden...
I found here some full details of their loss. It's very sad looking to the fact of it superb xperia phones. Sony reports for 2011
dubau_razvan (16) skrev:I found here some full details of their loss. It's very sad looking to the fact of it superb xperia phones. Sony reports for 2011
Brugeren er LIGE oprettet, og hans post er på "engelsk".
I call bullshit!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.