mboost-dp1

unknown

Sony-chef erkender at PS3 er for dyr

- Via BetaNews - , redigeret af Pernicious

Sony store satsning, PlayStation 3, har ikke solgt så godt som forventet. Nu erkender bestyrelsesformanden at prisen skal ned, hvis PS3 skal sælge.

I et interview med Howard Stringer, bestyrelsesformand i Sony, til Financial Times angives prisen på Wii, som årsag til meget af Nintendos succes:

Jeg skal være den første til at sige, at Nintendo Wii har været et succesfuldt foretagende og en meget god forretningsmodel sammenlignet med vores.

Prisen i Japan er allerede faldet med 20 procent, og alligevel har Sony ikke kunne konkurrere med Wii. Stringer ville dog ikke kommentere på, hvor stor en prisnedsættelse forbrugerne kan forvente.





Gå til bund
Gravatar #1 - lille hjælper
19. jun. 2007 05:23
og det har de først fundet ud af nu... de der japanere, hvor kloge er de endelig... det kom jo også bag på dem at når først alle PS fansene havde købt deres maskine, så gik salget nærmest i stå :)

Men at de først finder ud af nu, at prisen er sat for højt... Jeg tror der er en kalkulations afdeling ovre i sony som får en pegefinger, pga. sony´s manglende indtjening på PS3...

Men det lugter lidt af en kommende prisnedsættelse... selvom jeg tror stadigvæk der kommer til at gå lidt tid før man kan købe PS3 for 2.000 kr. :)
Gravatar #2 - ethereal
19. jun. 2007 05:24
Tror ikke engang vi kan forvente en plovmand i prisnedsættelse herhjemme >_<

Jo maskinen er dyr, men de der virkelig gerne vil have den, køber den også. Spilkataloget derimod, er svært imponerende, og den tidligere alenlange liste over eksklusive titler, er efterhånden minimeret til det rene ingenting.

Kan ikke sige hvad "krigens" udfald måtte være, men skærer Sony et par tusind af deres konsols pris (så de taber endnu flere penge pr. enhed) er jeg næsten sikker på at Playstation branded endnu engang vil stå stærkt ;)
Gravatar #3 - Anqders1
19. jun. 2007 05:43
Sony har da så vidt jeg ved også udtalt at der ikke vil blive tale om prisnedsættelser før 2008 når IBM har den næste udgave af processoren klar.. Man kan jo ikke nødvendigvis bare sætte prisen ned hvis andre sælger en anden type konsol billigere.. Der skal jo være fornuft i det. PS3 konsollen er også den eneste konsol som har et HD drev.
Gravatar #4 - lost-viking
19. jun. 2007 05:44
Jeg er stor fan af playstation. Har haft båede en ps og en ps 2.. og ville rigtig gerne have en 3'er men vil bare ikke betale så meget for den! 5000kr er sku for meget.. men altså hvis brisen faldt til 3000 så ku det måske være.. men så er det at wii kommer ind i billedet.. den koster nemlig kun 2500 hvilket gør den til en fabelagtig pris og med det den kan så må jeg sige det nok er den jeg vil fortrække.. :) Men en pris nedsænkelse ville være i orden..
Gravatar #5 - DR KOBALL
19. jun. 2007 05:47
El-giganten havde rigtig mange til 4000 dkr af 60gb udgaven og der fulgte tony hawk project 8 med.
Da de åbnede i Taastrup :-D
Så de kan sagtens sætte den ned men jeg tror ikke den kommer under de 4 kilo :-D
Gravatar #6 - tgr
19. jun. 2007 06:09
Jeg forstår ikke folk bliver ved med at sammenligne Playstation 3 og Nintendo Wii. Det er to vidt forskellige segmenter de to maskiner rammer og derfor også den store prisforskel.

Dog vil jeg indrømme at PS3 er dyr, men når man har prøvet en hungrer man bare efter at få en selv.

Jeg kan forstå at Wii'en har fået en slags anti-kampagne i USA, hvor de amerikanere der har købt og ejer en Wii simpelthen er blevet for træt af den. Nu vil jeg ikke lyde som en gammel mand der ikke vil se forandringer, men det lader til at styremåden har en rigtig negativ effekt på de fleste "ikke Nintendo"-spil.
Gravatar #7 - manisto
19. jun. 2007 06:37
Det er fint nok at Sony har lavet en megavild konsol, men de kunne måske også have nøjes med at gå knap så meget amok, og så lavet en konsol der stadig var vild, men som samtidig ikke kostede det samme som en okay fornuftig stationær computer (eksl. skærm og forsendelse :). Det der dog nok er "gået mest galt" er, at de har puttet et blue-ray drev i, og så vidt jeg kan forstå, koster det stadig knaster at producere. Det er selvfølgelig gjort for at promovere deres blue-ray format og bringe det ind på markedet, men det er bare synd, at deres ellers udemærkede konsol skal lide under det. Man kunne sikkert lave lige så flotte spil der kunne ligge på en dual-layer dvd, så ville man nok bare have knap så mange 1080p-mellemsekvenser... :)

Mht. "krigen" mellem Wii og PS3.
Der er ingen krig. Som #6 siger, så sigter de to konsoller efter helt forskellige markeder. PS3 sigter efter hardcore gamers, som ikke vil gå på kompromis med grafik og ydeevne. Wii sigter efter casual/party gamers, som primært spiller sammen med andre mennesker (på samme fysiske sted :). Så jeg tror som sådan at der er fint plads på markedet til begge konsoller, men 5000 spir er immervæk stadig noget af en investering, selv for hardcore gamers. Wii'en er billig at købe sig til (~2200), og da den benytter en væsentlig ny styremåde, vil den naturligvis skabe omtale, som fører til et øget salg.

Afslutningsvist vil jeg give #6 ret i, at det nok ikke er alle spiltyper der får gavn af Wii's styremåde. Det er jo lidt en niche, men de fleste spil jeg har prøvet har nu virket rigtig godt. Det gælder nok bare for programmørerne om at lære at gøre styringen tilpas intuitiv til den givne form for spil.
Gravatar #8 - ztyle
19. jun. 2007 07:07
JEg er enig i at vis man kun har tænkt sig at bruge PS3 som konsol er det en lidt pebret løsning, med alt for få spiltitler, hvoraf de fleste bare er dårligt omkonverteret 360 spil, som ikke bruger en brøkdel af konsollens evner,
men er man der imod film bøf, så er det en genial BD/DVD afspiller til en fair pris,
og kigger vi på maskinen som linux computer, så er den et fund for pengene, dog lige med den undtagelse at nVidia ikke har givet fuld andgang til G70 GPU'en
Gravatar #9 - -N-
19. jun. 2007 08:06
Det ville også være trist hvis ikke direktør ikke kunne udlede det af udbud og efterspørgsmodellen... Vi sælger ikke det vi gerne vil, betyder jo ligesom at prisen er for høj :-D
Gravatar #10 - fidomuh
19. jun. 2007 09:30
#9

Mjah, det er fint praktiseret i mange andre brancher :P
( fx Pladebranchen :D )

Spoergsmaalet er mere om Sony vaelger at saenke prisen nok til at JEG skal have en :P
Gravatar #11 - BluepaiN
19. jun. 2007 10:24
Hvis de kan få den ned i samme pris som xbox 360'eren, så vil jeg skam gerne købe den :)
Den er aaaalt for dyr nu, og det er det der afholder de fleste fra at købe den, når man nu kan få en 360'er der kan det samme, til den halve pris.
Gravatar #12 - fidomuh
19. jun. 2007 11:12
#11

Halve pris?

X360 koster 2700 + 1400 for et hd-drev..
Det giver 4100..

Jeg kan koebe en PS3 til 5000...

Halve pris? .....
Gravatar #13 - Pally
19. jun. 2007 11:53
#12 fidomuh
HD-drevet er valgfrit - det er i mine øjne Sony's egen tåbelighed at de har gjort BR obligatorisk i PS3.

Baseret på kvaliteten af DVD playback i sidste generation af konsoller, så vil jeg til enhver tid købe en stand-alone HD-DVD/BR afspiller i stedet.

Men nu er der selvfølgelig stadig kun halvlunkne B-spil til PS3, så de 'lykkelige' PS3-ejere har vel ikke andet at bruge konsollen til end at se BluRay-film...
Gravatar #14 - DR KOBALL
19. jun. 2007 12:05
#13,
har du set en dvd blive afspillet i 1080i fra ps3, det er supernice, minimum ligeså nice som på min panasonic dvd afspiller.
jeg syntes faktisk også det er nice at man ikke behøver at pege på konsollen med sin "remote" da den jo er bt og ikke ir :-D
Jeg synes heller ikke det er B-spil der er til den, men det er jo en smags sag ikke.
Gravatar #15 - bjerh
19. jun. 2007 12:07
#4.. 2500kr? Jeg købte mig 2200kr. den 23. december. Altså ikke mere end et par uger efter lanceringen i Danmark. Og den kan umuligt have steget i pris.

Med mindre selvfølgelig du køber den med modchip i. :)

Ang. PS3. Jeg har det også lidt sådan, at når prisen er så høj, skal jeg ikke nyde noget af den. Men hvis den faldt 2-2,5k så ville jeg da helt sikkert købe den på stedet. Det er virkelig kun prisen der holder mig tilbage.
Gravatar #16 - Taxwars
19. jun. 2007 13:03
Sæt den ned til 1000 kr og jeg skal straks være der.
Gravatar #17 - fidomuh
19. jun. 2007 13:05
#13

Men saa koeber du en underlegen maskine til halv pris..

Saa det er _IKKE_ et tilsvarende produkt.

Om det er Sonys skyld eller ej, er 100% irrelevant.
Hvis folk ikke vil have hd-dvd, saa er sandsynligheden for at de vil have en PS3 ret lav ;)
( Medmindre de vil have blu-ray :P )

Baseret på kvaliteten af DVD playback i sidste generation af konsoller, så vil jeg til enhver tid købe en stand-alone HD-DVD/BR afspiller i stedet.


Faktisk er PS3 lige pt. den bedste Blu-ray afspiller paa markedet..
Skal lige proeve at se hvad jeg kan finde af links, men mener ihvertfald det er den generelle opfattelse..

Om ikke andet, saa er det den meste featurefyldte afspiller paa markedet til prisen :P
( Eller var det ihvertfald da den udkom.. Hvordan fremtiden bliver skal jeg ikke sige ;) )

#15

Det er virkelig kun prisen der holder mig tilbage.
me 2 :D
Gravatar #18 - tagjersammen
19. jun. 2007 13:19
#13, PS3 Blu-Ray afspiller bliver generelt anset for at være den bedste Blu-Ray afspiller, overhovedet. Dens DVD playback er absolut også i den tunge klasse siden den sidste patch.

Og i modsætning til PS2 bliver Blu-Ray afspilleren forbedret fra nu og indtil PS3 ikke produceres mere. Der er ikke nogen "weak" links i PS3 hvad angår Video Kvalitet, tværtimod er der højt til loftet med HDMI 1.3. Enhver sammenligning mellem PS2 DVD og PS3 Blu-Ray kan kun skyldes uvidenhed, uvidenhed er ok men så bør man holde sin kæft. Eller er det fanboy sickness hvor man skal lyve om konkurrentens produkt. Som forøvrigt sutter i forhold til standalone HD-DVD players :-)

Din "hentydning" til den ekstreme pris pga. af BluRay er vist endnu en uvidenhed/fanboy kommentar. PS3 har IKKE et abonnement på netaccess, den har Wireless indbygget, en INTERN strømforsyning, køling som virker og ikke larmer, indbygget FlashCard Reader, default HD der kan upgraderes af DIG, indbygget browser og mindsandten om den trådløse controller leveres så den kan lades op, HDMI 1.3 (MED fuld PCM support unlike some others), du kan spille de fleste PS2 spil på den og bruge dine gamle saves hvis du køber en adaptor. Og ja så har den et Blu-Ray drive som betyder du kan se Blu-Ray film og at udviklerne ikke behøves at indgå kompromis.

Nej der er ikke en milliard fede spil til PS3, men der er rigtig gode titler ude nu, f.eks. Resistance Fall Of Man, Motorstorm, Oblivion og en række "ok" titler som genre fans nok skal nyde. Desuden er der GT:HD for free som virklig er lækkert, og et mindre hav af demoer og Buyables fra PSN. Snart er der Home, selvf. gratis og en stribe AAA titles som bare venter på at sommeren skal skride.

Jeg fornemmer en klar arrogance i din post, jeg tror ikke du bryder dig om PS3, og faktisk har du ikke sat dig ind i hvad en PS3 egentlig er.
Gravatar #19 - hammedhaaret
19. jun. 2007 13:50
rigtige mænd har en af hver...
Gravatar #20 - l1z4rd
19. jun. 2007 14:25
Syntes det var på tide..
ville rigtig gerne have en, men over 4000kr. er simpelthen for meget på en sølle SU :S
Gravatar #21 - Pally
19. jun. 2007 14:44
#18
Du overser det faktum at både HD-DVD og BluRay stand-alone afspillere allerede nu er markant bedre og hurtigere (eller mere responderende om du vil) end den første generation af afspillerne. PS3 vil (selvfølgelig) få firmware-updates hen ad vejen; men - igen baseret på DVD afspillernes udvikling - så vil der sandsynligvis på et tidspunkt være stand-alone afspillere med hardware, der klart forbedrer kvalitet og/eller brugeroplevelsen. Det er IMHO naivt at forestille sig andet.

Om HD-DVD eller BluRay vinder er egenlig mig underordnet; jeg har ikke tænkt mig at støtte nogen af formaterne de første par generationer og slet ikke før, der viser sig et klart billede af hvilket format sætter sig på det største udvalg af titler. Hvis 'vinderen' bliver combi-drev - hvilket jeg synes meget tyder på pt - har jeg det ganske fint med det. Så dit flæberi om fanboi-isme falder til jorden med et drøn.

Det er så helt morsomt at se dig flæbe om fanboy-tendenser om andre for derefter at lyve om prisen: der er IKKE et abonnement på Live-silver (uvidenhed? så skulle du efter egen opfattelse holde din kæft). Bemærk valgfriheden her: på én konsol er det VALGFRIT med udvidet Live-funktionalitet og VALGFRIT om man vil bruge konsollen af HD-content afspiller; den anden konsol har et TVUNGET tilvalg af afspiller.

Hvis/når der kommer en ordenlig exclusive PS3 titel køber jeg med 90% garanti konsollen; medmindre jeg stadig irriteres over den høje pris pga Sony's tvungne tilvalg.
Gravatar #22 - Pally
19. jun. 2007 14:53
#18
Addendum: vi er faktisk ganske enige om PS3'ens fordele mht køling og larm. XBox360 er UBRUGELIG som HD-DVD-afspiller (med det valgfri drev) på de af konsollerne hvor blæserne larmer. Af samme grund har jeg ikke en 360'er - og jeg har yderst svært ved at forestille mig en exclusive, der kan få mig til at ændre opfattelse.

Så bemærk hvordan jeg sagtens kan være kritisk overfor PS3 uden at være XBox360 fanatiker... Prøv det samme ;)
Gravatar #23 - ztyle
19. jun. 2007 15:27
#Pally
PS3 er blevet testet i T3 Juni/2007, og viste sig at være den klart bedste afspiller,
på 2. pladsen kom Toshiba HD-E1 til 5000kr.

Angående ventetid på at loade medierne
DVD max 10 sec. og instant jump
Og med BD går det hurtigere, og det er ikke kun på DVD siden at der kommer forbedringer på, når der er software opdateringer også BD får opdateringer så den kan være med de nyeste afpillere, senest fik den 1080P 24Hz afspilning

Men hvis man har en 360'er kan jeg godt se modviljen til at kaste 5k efter en PS3, da den sidder med nogle rigtige fede spil, og der er kun 2 grunde til jeg ikke selv har en
1. blæser støjen er for høj
2. personligt kan jeg ikke døje designet på den, og dens kontrollere

#Til alle det hedder BD(Blu-ray Disk)
Gravatar #24 - Pally
19. jun. 2007 16:46
#23
Min pointe er, at vi lige nu kigger på de tidlige generationer af afspillere. Jeg ser ingen grund til at formode at lige præcis BluRay afspillere skulle være anderledes end al anden forbrugerelektronik, ergo er de første generationer forholdsvis dyre og med funktionalitet som om få år virker begrænset.

*Vil* man være blandt de første, så spiller prisen minimal rolle og man accepterer, at der snart vil komme modeller med flere funktioner, bedre hardware osv osv (som man så osse kan vælge at være blandt de første til at anskaffe).

Et alternativ er at afvente at børnesygdomme bliver udbedret og se hvad der teknisk er på vej og vælge bedste løsning derudfra. For BluRay er det pt PS3; men det vil selvsagt ændre sig. Det springende punkt er om det ændrer sig inden format krigen officielt har en vinder eller er uafgjort. Personligt tror jeg skyttegravene er så dybe, at combi-afspillere 'vinder' og de vil teknisk set med garanti overgå markedes nuværende bedste afspillere indenfor relativt kort tid.

Under alle omstændigheder er PS3 den eneste konsol der potentiel *kan* blive et underholdningscenter (i og med larmen diskvalificerer 360'eren); men forbrugerne betaler en hæftig pris for det potentiale og med PS3'ens salgstal ser det ikke ud til at vi forbrugere bare blindt har købt PS3'en pga dens brand (sikkert til Sony's store forbavselse)
Gravatar #25 - fidomuh
19. jun. 2007 18:42
#24

ergo er de første generationer forholdsvis dyre og med funktionalitet som om få år virker begrænset.


Men om faa aar er vi ( jeg fx ) hoejst sandsynligt gaaet helt vaek fra optiske medier da jeg spaar en langt lysere fremtid for online salg og generelt harddiske :)

Og det er da fint at du regner med at PS3'eren ikke er den bedste om et par aar, pt er den KLART den bedste.. Baare mht. soegetid og kvalitet.

Saa vil man have en BD afspiller, saa er det faktisk et ret godt bud.. Specielt hvis man gaar efter kvalitet og ikke bare vil have den billigste..
Saa kan man jo se det som en bonus at den kan alt muligt andet ogsaa :P

Hvad koster andre BD afspillere egentligt? den sidste jeg saa kostede omkring 5k ... Saa er PS3 da ligefrem billig :P
Og hvis de saa saenker prisen her op til jul, saa kan det da kun blive godt :P
Gravatar #26 - Pally
19. jun. 2007 18:58
#25
Giver dig ret i at fremtiden ligger i online salg; men med industriens inerti (læs: skræk for nytænkning) tror jeg det ligger mere end et par år ude i fremtiden :-/

Videofile vil sikkert kunne ignorere det faktum, at der er en formatkrig igang. Jeg personligt ville ha' foretrukket meromkostningerne til kunstigt at booste en HD-afspiller brugt på nogle spændende eksklusive titler - forestil dig: et PS3 spil der rent faktisk var bemærkelsesværdige!!1one!
Gravatar #27 - fidomuh
19. jun. 2007 19:00
#26

So true :/

Men ja, jeg savner ogsaa nogle "must-have" spil til PS3..

Der kommer Assasins Creed, men det kommer ogsaa til X360 ...
Ehm, saa kommer der jo selvfoelgelig noget Final Fantasy, men der kommer ogsaa noget FF til X360 ...

Pt er x360 altsaa et bedre koeb ifht. gaming.. :(

Men jeg satser paa julen .. Der maa der vaere gang i udviklingen saa jeg kan faa mig en PS3 :d
Gravatar #28 - tagjersammen
19. jun. 2007 20:27
#18 Live Silver giver IKKE de samme muligheder som GOLD eller tager jeg fejl eller er det dig der skulle lukke kæften? Der er INGEN forskel på PSN free og PSN free. Sjovt som extra payments bliver til "valg" i Microsoft verden, deres fanbois æder der råt.

Din Analog til DVD failer, der var MANGE grunde til at PS2 ikke nødvendigvis kunne matche en standalone Player. Primært i dens Video del og PGA Copy Beskyttelse. Med HDMI kan du få alle lydformater ud af PS3 og Video i Digital format. Du bliver nødt til at komme op med en god grund til at en Standalone afspiller skulle kunne noget som du IKKE kan med en PS3 bortset fra at være langsomere, hvis du kan finde HD-DVD eller Blu-Ray afspillere som kan matche en PS3 vil jeg forøvrigt gerne have et link?

F.eks. det med HD-DVD på Xbox 360 Elite. Den har en HDMI "1.2" udgang, bortset fra den rent fysisk ikke kan leve op til HDMI 1.2 standarden og derfor IKKE kan levere mere end 2 PCM kanaler.

Bemærk jeg ikke bitcher over 360 som spille maskine det gør den fint nok, som hardware syntes jeg den er til grin, de dør som fluer og må være bygget af lort, den larmer, den har en gigantisk PSU som flyder på gulvet og så må den nøjes med et DVD drev. Microsoft betaler prisen for at være først sammen med deres brugere.

Hvorfor ignorere du min lange liste af andre grunde til PS3 prisen og hiver endnu engang Blu-Ray FILM frem som grunden til at PS3 er dyr. Tror du helt seriøst at Microsoft ville have give deres købere et VALG om de vil have DVD drev eller HD-DVD drev hvis de ikke havde launchet så tideligt? Der ville selvfølgelig være et HD-DVD drev i en 360. Alt andet er dig som tror på PR spin.
Gravatar #29 - tagjersammen
19. jun. 2007 20:31
#24 Det vil KUN være fordi Sony stopper udviklingen på Blu-Ray funktionaliteten i PS3 at det skulle ske. It´s all digital man, og med en Cell CPU er der ikke nogen grænser.
Gravatar #30 - -N-
19. jun. 2007 22:32
#24 Nu må du ikke glemme at en BD film fylder op til 45GB og jeg har allerede set piratfilm i den størrelse. Det henter normale mennesker ikke bare lige fra nettet en fredag aften, fordi de hygge med popcorn... Men jeg håber at du har ret, men skal vi ikke lige hilse +100Mbit/s forbindelser velkommen først? :-D

Desuden med hensyn til PS3'en evne til at afspille BD så var det vist en test jyllandsposten i fredag, her var ps3'en langt hurtigere end de andre til at opperere på BD og kvaliteten ca. den samme.

Generelt er jeg nu egentligt lidt skuffet over alt det HD halløj, filmene er opdateget i super dårlig kvalitet i forhold til hvad HD kan levere, så det hele ser lidt grumset ud hvis man kigger efter. Desuden er er alle specialeffects lavet i super lav opløsning. Har man øjenene noglenlunden rigtig struet ind hovedet, så liger selv nye action film hat og briller. Film selskaber har vist i flere år at det ville komme, så det er til tamt at selv nye film er dårlige i HD. Ja det står super flot, man kan se alle fejlene i orginalfilmen, men hvor fedt er det? Der er nogle sandheder man helst vil være foruden.
Gravatar #31 - Pally
19. jun. 2007 23:17
#28
Selvfølgelig er Live Silver ikke lig Live Gold; det antydes jo svagt i navnet Einstein... Ingen af delene er påkrævet, derfor er det ukorrekt at angive det som en tvungen pris. Det er VALGFRIT - en ting jeg sætter pris på. Men hvis du barnligt ikke vil erkende, at du i indlæg #18 først lyver om prisen på netaccess og derefter ufrivilligt komisk buldrer om hvordan fanbois lyver om 'modstanderens' produkt, så fred være med det.

En forventning om at PS3 - som er blandt de tidlige generationer af afspillere - forbliver spitzenklasse i en årrække frem virker ikke sandsynlig. Upscaleren har vist sig problematisk; men det kunne de heldigvis fixe med en firmware opdatering. Jeg ser ikke nogen grund til at HD-content afspillere ikke gennemgår en udvikling lignende DVD; idag er support for DTS, Digital Dolby decoder, HDMI udgang osv ikke unormalt på en DVD-afspiller - i stærk modsætning til de tidlige generationer.

Så hvis du ellers dropper dine frådende Sony-briller, så bemærk lige, at jeg på INTET tidspunkt har betvivlet PS3'en evner FOR NUVÆRENDE; jeg forventer [Baseret på kvaliteten af DVD playback i sidste generation af konsoller] at PS3-kvaliteten lynhurtigt vil være entry-level kvalitet; NØJAGTIG som skete i sidste konsol-generation. Som uddybet i et tidligere indlæg; mener jeg ikke at et køb nu (af hverken BD eller HD-DVD) er specielt fornuftigt, med mindre man er videofil og *vil* være frontløber.

Igen må jeg undres over hvorfor du inddrager XB0x 360'eren. Det er jo næsten morsomt, at du forventer at personer der formaster sig til at være kritiske overfor PS3 absolut må være en XBox-fanatiker. Well, check i tråden. Jeg er ENDNU mere kritisk overfor boxen.

Mht til din liste af åh-så-fantastiske ting der retfærdiggør den høje pris:
- Netdelen (sidst jeg så den) er bagud XBL i sidste generation. Det virker i ekstrem høj grad som en panik udvidelse; hvor de har tyvstjålet et af tiden poppede koncepter: 2nd Life. Sony's version af Online-Boredom er bare mere flere polygoner og pænere textures...
- Wireless indbygget: nice
- Intern strømforsyning. En detalje der er komplet uvæsentlig og som på ingen måde retfærdiggør en merpris.
- God byggekvalitet: nice - ikke det man præcis husker PS1 eller PS2 men PS3 virker som kram
- HD support: nice
- Browser: foretrækker til enhver tid PC'en til den opgave; og igen en merpris for en browser??
- Rumble; nårh nej. Det kommer som et tilvalg.

Både Sony og MS valgte at lave en skrabet model og en 'rigtig' model; og ja, jeg er overbevist om at det er en bevidst og smart handling at gøre HD-DVD'drevet valgfrit. Netop for at presse Sony på prisen. Salgstallene viser måned for måned, at kun de mest forblændede er hoppet på Sony's BD-afspiller forklædt som en konsol.

Og. PR-spin. Høhøh. [med en Cell CPU er der ikke nogen grænser]. Ment som en joke håber jeg. Hvis de havde droppet BluRay-drevet og sat en ordenlig GPU i, så havde PS3 været en killer-konsol
Gravatar #32 - ztyle
20. jun. 2007 06:20
#31
sat en ordenlig GPU i????
Nu må du da lige slappe af, hvad har du tænkt dig at køre i 1920*1080 som en "PS3 tilpasset GeForce 7800 GTX" ikke kan håndtere?
Gravatar #33 - tagjersammen
20. jun. 2007 06:21
#31 Intern PSU er ligegyldig? Ja ok, det er din menning ikke lige den der deles af fleste, måske lige Microsofts fordi de ikke var istand til at bygge den ind i maskinen, tak for det ellers havde de nok halveret holdbarheden endnu en gang :-)

- Browser, ja fordi du bor hjemme på dit værelse hvor dine pornoblade deler hyldeplads med din XBOX så fair nok. Men for voksne og andre over 14 så er det faktisk rigtig nice og det giver f.eks. Folding at Home og andre apps nem access til nettet.
- PS1 og PS2 har noget at gøre med PS3 byggekvalitet? Ja men så må XBOX som satte huse i brænd vel også nævnes, og så er man måske ikke så overrasket over at alt for mange har byttet 2-3-4-5-6-7 360'er som er brændt af.
- Kun en som burde holde kæft sammenligner Home med 2nd life (im not surprised)
- Upscaleren? Problematisk? Read and learn stupid. DVD Upscaling er "Top Notch", sandsynligvis bruges Cell CPU´s til upscaling ved DVD playback. Cell CPUén har mere end rigeligt med bøffer til at klare den opgave. Der også hintet flere gange at RSX vil blive indvolveret med shader funktioner, sikkert drømme tænkning men hey!

Fremtids sikret Blu-Ray support, hvad er det lige for en pipe jeg har røget af siden jeg er så skråsikker?

Såvidt jeg husker var MPEG2 dekoderen i PS2 Hardware baseret, desuden var der kun SPDIF som ren digital udgang og Video delen var ren analog. Det sætter sine begrænsninger, på trods af dette var den primære kritik retter mod kompatibilitet med diverse DVD film. Nå ja, og så var der vist nogle af de første PS2 som ikke kunne spille DVDér med MPEG2 lyd ;-) IGN.COM lavede en XBOX DVD vs PS2 DVD test og mindsandten om PS2 ikke vandt, pga bedre billedkvalitet.

Med HDTV er det anderledes, hvis du har HDMI 1.3 er du i princippet home free. HDMI 1.3 supportere Bitstreams fra alle de nye audio codecs som er i HD-DVD (yuk) og Blu-Ray formatet. Og en PS3 har ingen problemer med at Decode dem i realtime og sende dem som PCM via HDMI (i modsætning til 360 Elite). Eller bare pass Bitstreams. I en PS3 er det softwaren som sætter begrænsningen ikke hardwaren. Sådan var det ikke før hen :-) Der er simpelthen ikke noget i de nye HD formater som ikke kan understøttes af PS3. Blu-Ray i 24p på 240 cm bredt lærred.. det skal opleves..

Nej der er ikke nogen grænser med en Cell CPU i denne sammenhæng, du har måske nogle Cell svagheder du kan hive frem?

mht til GPU, burde 360éren ikke have fået den først? Forza 2 i 720p og en gratis PS3 demo på GT i 1080p som ser bedre ud!, lol!

Og inden jeg smutter, ja XBOX GOLD! OMG 4 Real! Du mener ikke at Microsoft strammer den når deres "fantastiske" gratis Silver Service ikke engang har trailere til deres egen spil, men folk skal betale for at se dem?

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=69...

FLOT! Keep it up fool...
Gravatar #34 - LeChuck
20. jun. 2007 06:58
Der er ingen tvivl om at PS3 fungerer rigtig godt som DVD / BD afspiller. Upscaleren er dog ikke "top notch", men følger fint med mellemklasse DVD afspillere. Kort sagt: Hvis man ønsker en HD afspiller er PS3 et af de bedste køb lige pt.. Jeg er dog heller ikke i tvivl om, at der om et par år vil være standalone afspillere, til en meget lav pris, der er ligeså gode som en PS3.

RSX er noget "dårligere" end Xenos, der kan man ikke være i tvivl om hvis man har sat sig en lille smule ind i tingene. Hvis man er interesseret kan man læse denne artikel: http://www.beyond3d.com/content/articles/4/ . Til gengæld har RSX Cell til at hjælpe den lidt på vej med de mere simple grafik operationer.

#31 RSX vil nu få en hel del problemer med at køre et moderne spil i 1920x1080. "PS3 tilpasset" betyder jo at chippen har fået meget mindre båndbredde, og det er altså ikke ligefrem en god ting. Dertil er der ingen indbyggede "genveje" i stil med 3DC, FP10 HDR eller EDram, hvilket gør problemet med båndbredde større.
Gravatar #35 - Pally
20. jun. 2007 15:19
#33
Har du nogle argumenter for at en intern strømforsyning retfærdiggør en merpris? Internettet er fyldt af kvabsede nørder, der har en grof kæft; så den form for 'argumentation' holder ikke.

Lidt læsestof om din 'top-notch' upscaler: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4971

Home (PS3 onlinedelen) er overhovedet ikke integreret i spillene; så hvad retfærdiggør merprisen?

HDMI 1.3 = home free. Måske i en statisk verden. Med raten af ændringer der har været i HDMI-spec'en over relativt få år, så taler alt for vi snart ser HDMI 1.5; HDMI 2.0 etc.

Cell kan forventes at havde problemer med memory bandwidth (pga lokal cache istedet for en samlet cache) medmindre der eksplicit programmeres for at undgå dette. Det er oplagt til fx codec-bearbejdning; tildels til spil; men i mindre grad all-round opgaver. Cell er ikke en silver-bullet fra IBM.

Siden du øjensynligt ikke er den skarpeste kniv i skuffen, så må jeg igen påpege at jeg ikke ejer en XBox (den blev solgt pga utilfredshed med larmen). Mine børn har en PS2 og en Gamecube, så dit ynkelige ad hominem vrøvl med at kalde andre for fanboy er lidt malplaceret.

Kunne du da bare ha' postet #29 lidt før, så kunne meget tid ha' været sparet. Men fat mod, der skal sikkert nok komme nogle gode PS3-titler engang; måske endda før prisen bliver sat ned for at få gang i det meget langsomme salg.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login