mboost-dp1

Telenor ASA
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
hmmm jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige til det.. jeg har cybercity lige nu men altså så længe der ikke sker nogle dårlige ændreinger ved navne skifte ja så kan jeg ikke se noget problem med det..
Det er dog ikke alle, der mener at planen er god. Flere eksperter inden for branding mener, at det er risikabelt at droppe de to brands, brands der er investeret over 250 millioner reklamekroner i.
Det er da ligegyldigt hvor meget der tidligere er investeret i de to brands, hvis det ikke er rentabelt.
Mærkværdigt, Sonofon og Cybercity virker både som populære og gode brands.
Så i går Sonofons nyeste reklame med Sonifonien, så ikke ligefrem billig ud, desuden er det da synd eftersom Sonofon jo har en historie og et mærke som alle kender.
På den anden side, hvis vi ser på tidligere hændelser med navneskift er det jo ikke noget der har skadet Orange.
Samlingen af de to brands giver desuden en fordel i kun en hjemmeside/portal til forbrugerne og billigere reklame. Desuden kan man sælge totalløsninger med mobil og internet hvis man lægger dem sammen på den måde.
Håber da bare de finder et fedt navn i stedet for Telenor, Sonofon og Cybercity lyder bare lidt mere, up-to-date?
Så i går Sonofons nyeste reklame med Sonifonien, så ikke ligefrem billig ud, desuden er det da synd eftersom Sonofon jo har en historie og et mærke som alle kender.
På den anden side, hvis vi ser på tidligere hændelser med navneskift er det jo ikke noget der har skadet Orange.
Samlingen af de to brands giver desuden en fordel i kun en hjemmeside/portal til forbrugerne og billigere reklame. Desuden kan man sælge totalløsninger med mobil og internet hvis man lægger dem sammen på den måde.
Håber da bare de finder et fedt navn i stedet for Telenor, Sonofon og Cybercity lyder bare lidt mere, up-to-date?
3 skrev:Det er da ligegyldigt hvor meget der tidligere er investeret i de to brands, hvis det ikke er rentabelt.
Du har ikke helt ret. Langt flere danskere ved hvad Sonofon og Cybercity er, hvorimod de færreste ved hvad Telenor er. Dermed koster det Telenor en hel del penge at gøre den almindelige forbruger opmærksom på et navneskift. Mange vil desuden være utrygge ved et nyt navn, da de således skal forholde sig til en ny virksomhed (i deres øjne), hvilket giver reduceret omsætning.
4 skrev:Håber da bare de finder et fedt navn i stedet for Telenor, Sonofon og Cybercity lyder bare lidt mere, up-to-date?
Det tror jeg ikke, du skal regne med. Telenor er verdens 8. største teleselskab, og på det grundlag kommer TDC til at blegne.
Måske kender danske privatforbrugere dem ikke så godt, men lur mig, om der ikke findes en stor pulje af virksomheder, der gerne vil samarbejde med så stort et firma? ;-)
Rent brandingmæssigt er jeg overbevist om, at skiftet nok skal blive en succés (men jeg kan jo tage fejl).
7 skrev:ja det kan jo godt være, men telenor er et uber grimt navn, der ikke osser af kvalitet.
Næ...og anstændighed kan man heller ikke anklage dem for at have:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1007...
Det er sq ikke godt nok...
Sonofon, Cybercity og Telenor - Ikke just tiltalende navne, men det er da åndssvagt at have det "samme" firma kørnede under flere navne. :)?
Jeg tror de skulle lave en ordentlig markedsanalyse. Jeg er ikke i tvivl om at både Sonofon og Cybercity er RIGTIG gode brands i DK. Jeg er også CC kunde og har altid været tilfreds med dem, på nær når jeg skal flytte :p
Men de har god service og har altid givet rigtig fair kompensation, hvis ventetiderne er blevet for lange eller der har været noget at klage over.
I hvert fald er de to navne noget jeg ville være lidt stolt over at have stående på min arbejds t-shirt... hvor noget som TDC eller Telenor er en koncern og i min verden noget ubehageligt og træls.
Men de har god service og har altid givet rigtig fair kompensation, hvis ventetiderne er blevet for lange eller der har været noget at klage over.
I hvert fald er de to navne noget jeg ville være lidt stolt over at have stående på min arbejds t-shirt... hvor noget som TDC eller Telenor er en koncern og i min verden noget ubehageligt og træls.
#7: RMJdk
Enig, det giver assiciationer til Norges svar på Tele Danmark, altså et støvet gammelt monopolforetagende, der udnytter sin position til at holde konkurrenter og kunder nede med ufine forretningsmetoder. Og så er "nor" jo tilmed heller ikke noget særligt positivt ord på engelsk.
telenor er et uber grimt navn, der ikke osser af kvalitet.
Enig, det giver assiciationer til Norges svar på Tele Danmark, altså et støvet gammelt monopolforetagende, der udnytter sin position til at holde konkurrenter og kunder nede med ufine forretningsmetoder. Og så er "nor" jo tilmed heller ikke noget særligt positivt ord på engelsk.
Fordi Sonofon ER Telenor?14 skrev:Og nu dropper de Sonofon... som er et fremragende brand. Hvorfor skal danskerne lære "Telenor", når de kender Sonofon så godt?
Jeg ser frem til sammenlægningen! Letter os for en del triste opgaver ude på arbejdet :)
#15
Enig, det giver assiciationer til Norges svar på Tele Danmark, altså et støvet gammelt monopolforetagende, der udnytter sin position til at holde konkurrenter og kunder nede med ufine forretningsmetoder.
Så kan vi konkludere at det er forskelligt fra person til person... Der vil ALTID være nogen der synes noget andet er bedre...! Nogle gange bliver man bare nød til at springe ud i det...
Begge firmaer giver super service... Er dog pt. kun kunde hos Sonofon.
Godt nok er der kun tale om et navneskift, men det er vel et led i en økonomisk effektiviseringsprocess... så hvad bliver det næste? Jeg kan godt frygte at det første ord i begrebet 'god service' med tiden drukner i kæmpekoncernen...
Er det ikke netop en af årsagerne til at YouSee er skilt ud fra resten af TDC? Jeg har i hvert fald fra YouSee oplevet god service i en grad jeg aldrig har modtaget fra resten af TDC.
Godt nok er der kun tale om et navneskift, men det er vel et led i en økonomisk effektiviseringsprocess... så hvad bliver det næste? Jeg kan godt frygte at det første ord i begrebet 'god service' med tiden drukner i kæmpekoncernen...
Er det ikke netop en af årsagerne til at YouSee er skilt ud fra resten af TDC? Jeg har i hvert fald fra YouSee oplevet god service i en grad jeg aldrig har modtaget fra resten af TDC.
Det var da et yderst besynderligt træk. Cybercity har en lang historik og en lang tradition som ikke videreføres bare fordi firmaet skifter navn. Det er naivt at tro at bare fordi navnet overtages og slettes så følger historikken med. Cybercity eksisterer udadtil i kraft af sit navn og jeg vil vove den påstand at folks overbevisning og historik er knyttet til navnet Cybercity og ikke 'bare' til et nyt logo som jeg også havde en del problemer med at sluge.
Og som kommentatoren siger i artiklen så er det at undervurdere og jeg kan ikke forstå at de ommunikative medarbejdere internt ikke kan se man ikke bare lige sletter et navn fra overfladen og samtidig tror man hurtigt kan skifte navnet ud mens folk blinker med øjnene. Præcis det samme med Sonofon.
Iøvrigt så har Telenor måske også glemt at Telenor klinger elendigt på dansk i forhold til norsk og muligvis svensk. Det lyder lidt som om Telenor har lidt for travlt med at tænke på sig selv, sig selv og så sig selv.
Spørgsmålet er om man kan tale om Cybercity på samme måde som man taler om fx økologiske grøntsager: baggrundshistorien er vigtig og i et kaos af tilbud bliver den tit afgørende. Jeg havde kun hørt positivt om Cybercity og derfor var jeg også kunde der. Telenor har et grimt navn, ingen historik - hvordan kan de argumentere sig ud af at de gør det rigtige?
Og som kommentatoren siger i artiklen så er det at undervurdere og jeg kan ikke forstå at de ommunikative medarbejdere internt ikke kan se man ikke bare lige sletter et navn fra overfladen og samtidig tror man hurtigt kan skifte navnet ud mens folk blinker med øjnene. Præcis det samme med Sonofon.
Iøvrigt så har Telenor måske også glemt at Telenor klinger elendigt på dansk i forhold til norsk og muligvis svensk. Det lyder lidt som om Telenor har lidt for travlt med at tænke på sig selv, sig selv og så sig selv.
Spørgsmålet er om man kan tale om Cybercity på samme måde som man taler om fx økologiske grøntsager: baggrundshistorien er vigtig og i et kaos af tilbud bliver den tit afgørende. Jeg havde kun hørt positivt om Cybercity og derfor var jeg også kunde der. Telenor har et grimt navn, ingen historik - hvordan kan de argumentere sig ud af at de gør det rigtige?
5 skrev:Du har ikke helt ret. Langt flere danskere ved hvad Sonofon og Cybercity er, hvorimod de færreste ved hvad Telenor er. Dermed koster det Telenor en hel del penge at gøre den almindelige forbruger opmærksom på et navneskift. Mange vil desuden være utrygge ved et nyt navn, da de således skal forholde sig til en ny virksomhed (i deres øjne), hvilket giver reduceret omsætning.
Jo, jag har helt ret. Hvis det ikke er rentabelt kan det ikke betale sig at beholde de to brands, det kan ikke være mere simpelt. Telenor har tydeligvis beregnet at det kan betale sig i fremtiden kun at promovere ét brand, derfor er det ligegyldigt om de tidligere har brugt 1DKK eller hundrede milliarder DKK på at fremme navnene Sonofon og Cybercity.
#17
Mig bekendt bliver god kundeservice vægtet rigtigt højt indenfor telenor, så jeg tror faktisk bare den bliver bedre.
-----
Men anyways selvom det hele kommer til at hedde Telenor er der stadigvæk en dansk direktør der har noget at skulle have sagt, og selvfølgelig skal alt ikke gøres på samme måde som det bliver gjort i Norge. - Men alligevel er der nok en grund til at Telenor er så stort et selskab.
Telenor er også ca. 40% ejet af den norske stat, så helt monopolistisk er det nu ikke.
Mig bekendt bliver god kundeservice vægtet rigtigt højt indenfor telenor, så jeg tror faktisk bare den bliver bedre.
-----
Men anyways selvom det hele kommer til at hedde Telenor er der stadigvæk en dansk direktør der har noget at skulle have sagt, og selvfølgelig skal alt ikke gøres på samme måde som det bliver gjort i Norge. - Men alligevel er der nok en grund til at Telenor er så stort et selskab.
Telenor er også ca. 40% ejet af den norske stat, så helt monopolistisk er det nu ikke.
Forstår ikke hvorfor I ikke kan lide Telenor-navnet. Synes Cybercity og Sonofon er nogle virkelig grimme navne. De lyder lidt uprofessionelle (hvilket er synd, da det ikke er tilfældet)
Ironien i at denne nyhed kommer på præcis samme dag som denne er simpelthen ufattelig. Hvis jeg var Telenor, ville jeg nok arbejde lidt med min timing.
#24 - Det er jo ikke ligefrem Telenor der bestemmer under hvilke forhold deres produkter som de jo nok køber af firmaer, som Cisco og Zyxel, bliver lavet?
Jeg synes ikke man kan stille dem til ansvar for sådan noget, men hvis de tilgengæld for lavet et specifikt produkt (kan ikke lige se hvad det skulle være) af børn, så er det self skidt :)
On topic:
Jeg synes det er synd at de skifter navn, min hustand er kunder ved både Sonofon og Cybercity. Det værste er at man dræber sådan nogle gode brands, for som der bliver sagt, kender privat delen af markedet ikke Telenor særlig godt, men man kender derimod Sonofon og Cybercity. :)
Jeg synes ikke man kan stille dem til ansvar for sådan noget, men hvis de tilgengæld for lavet et specifikt produkt (kan ikke lige se hvad det skulle være) af børn, så er det self skidt :)
On topic:
Jeg synes det er synd at de skifter navn, min hustand er kunder ved både Sonofon og Cybercity. Det værste er at man dræber sådan nogle gode brands, for som der bliver sagt, kender privat delen af markedet ikke Telenor særlig godt, men man kender derimod Sonofon og Cybercity. :)
#24 Ja det er sku humor...
#19 Nu er det jo netop meget svært at beregne så de kloge hoveder kan være vel tage fejl. Man skal jo ikke glemme at marktingsfolk elsker nye Brands da det jo betyder en røv fuld af penge som de får lov at bruge.
Det kan godt være det kan betale sig men så er det en meget meget langsigtede plan og det vil koste rigtig mange penge. Dem kunne man måske have brugt på prisnedsættelser som nok ville tiltrække endnu flere kunder :)
#19 Nu er det jo netop meget svært at beregne så de kloge hoveder kan være vel tage fejl. Man skal jo ikke glemme at marktingsfolk elsker nye Brands da det jo betyder en røv fuld af penge som de får lov at bruge.
Det kan godt være det kan betale sig men så er det en meget meget langsigtede plan og det vil koste rigtig mange penge. Dem kunne man måske have brugt på prisnedsættelser som nok ville tiltrække endnu flere kunder :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.