mboost-dp1

unknown

Sonofon køber CBB mobil

- Via Sonofon - , redigeret af Net_Srak

Ligesom TDC købte en af konkurrenterne, Telmore, køber Sonofon nu en af de andre succesfulde spillere på mobilmarkedet, nemlig CBB mobil.

Aktionærerne i CBB mobil A/S har i dag indgået aftale med Sonofon om at gennemføre købet. Hvad salgsprisen blev ønsker ingen af parterne at oplyse. Direktøren for Sonofon, Tage Reinert, siger at de vil bygge videre på CBB’s succes og vil styrke det yderligere.

CBB mobil vil fortsætte som selvstændigt selskab med eget navn og brand.





Gå til bund
Gravatar #1 - Lobais
30. apr. 2004 12:25
Håber ikke det svækker CBB...
Gravatar #2 - Redhack
30. apr. 2004 12:29
Nooooo.... Ikke Sonofon!!!

Men okay Telmore klarer sig godt nok fint selvom TDC har blandet sig...

CBB Mobil - Ærlig mobiltelefoni

Mon det holder? Jeg har desværre ikke så megen tiltro til Sonofon...
Gravatar #3 - Klok
30. apr. 2004 12:32
hehe :D

I sidste uge skiftede jeg abbonement fra Sonofon til CBB.
I denne uge ryger jeg så lige tilbage ;o)
Sjovt nok.

Jeg tror ikke Sonofon kan ændre ret meget på CBB's koncept(priser). Det er der simpelthen for hård konkurrence til.
Gravatar #4 - Disky
30. apr. 2004 12:32
Ja det er vel ikke noget stor overraskelse at det skete.
Gravatar #5 - Hack4Crack
30. apr. 2004 12:35
"CBB mobil vil fortsætte som selvstændigt selskab med eget navn og brand."

Nu er der jo nok mere samarbejde da de r kollegaer...
og håber da at priserne bliver bedre endnu!
Gravatar #6 - amokk
30. apr. 2004 12:37
#2 hvem så? det er i forvejen Sonofon der lægger net til CBB

Well det måtte jo komme... Selskaber som Telmore og CBB er i forvejen meget store indtægtskilder for TDC og Sonofon, som jo sælger flere millioner minutter hver måned, uden at have nogen særlige omkostninger...

Chancen for at Telmore og CBB bliver lukket, er nok meget små, da de kunder de har, er nogen som TDC og sononfon aldrig ville komme til at tjene penge på hvis de var TDC eller sonofon kunder... i og med at de TDC/sonofons faste komkostninger pr kunde er så meget højere end Telmore/CBBs

TDC købte Telmore fordi det var en sund forretning og for at undgå at de blev købt af sonofon, og dermed skiftede til sonofons net.

Jeg tror Sonofons motiv med CBB er præcis det samme.
Gravatar #7 - FISKER_Q
30. apr. 2004 12:40
#2 CBB har allerede selv fucket "ærlig mobiltelefoni" op ved først at kræve 200kr for plus kunde, så bagefter en 200 kr's optankning og så til sidste var alle det bare.
 
Gravatar #8 - Tusk
30. apr. 2004 12:41
Er jeg den eneste som er helt på vej væk fra både CBB og nu også Sonofon, i 60-70% af tilfældene når jeg laver opkald virker det ikke og det har været galt før, nu er det fejlmeldt for 220'ende gang og det samme problem har et par bekendte med CBB..... gok nok er det billigt, men hvad fanden kan man bruge det til når det ikke virker som det skal... farvel CBB goddag TDC, selvom TDC har høje priser, så virker der lort fandme også HVER GANG.
Gravatar #9 - Disky
30. apr. 2004 12:44
Tusk:
Skift til Telmore, har aldrig haft problemmer med dem, og deres dækning er rigtig god.
Gravatar #10 - Nielsen
30. apr. 2004 12:45
Kedligt at man skal opkøbe til højre og venstre....
Så stiger prisen vel på min og sms....
Gravatar #11 - atrox
30. apr. 2004 12:45
Tusk: jeg tror også at mobilkunder i Danmark snart begynder at blive mere kvali bevidste. Om en sms koster 20 eller 35 øre er jo ligemeget hvis man altid kan ringe, og sms'er aldrig kommer 5 timer efter man har sendt dem. Jeg vil til enhver tid vælge det teleprodukt der kan tilbyder den bedste kvalitet/pris.
Gravatar #12 - Klok
30. apr. 2004 12:46
Jeg har nu ingen problemer haft med CBB so fare....Men jeg var også på Sonofons net tidligerer.
Gravatar #13 - Redhack
30. apr. 2004 12:49
#8 Jeg har brugt CBB Mobil i over et år, og jeg har aldrig haft nogle problemer med dem, og bedst af alt, så passede regningerne.

#7 Sådan er livet jo. Jeg købte en 3 telefon for 800 kr. Og de endte med at sælge de sidste for 1 kr. Men det har jo ikke noget med ærlig mobiltelefoni at gøre...

#6 "hvem så? det er i forvejen Sonofon der lægger net til CBB".
Ja, men skulle det være en begrundelse for at lade Sonofon købe dem?

De skulle hellere forblive selvstændige. (eller hvad man nu kalder det).
Gravatar #14 - mofo911
30. apr. 2004 12:49
Jeg synes det er godt de store selskaber overtager de små spillere på markedet, så bliver der orden i sagerne, var selv telmore kunde da tdc overtog, og jeg sysnes at det bedre at de koncentrerer sig om at drive forretningen ordenligt, end hele tiden at sætte priserne ned !!!
Gravatar #15 - maj0r
30. apr. 2004 13:13
#14

Det er sg da ikke godt at et større firma overtager et lille.. Du må lige tænke på at større firma = flere medarbejdere som skal have løn.

Hvis du bliver kunde hos et en af de ukendte firmaer, kan du kun ringe og sende sms, men tilgengæld ringe til den samme pris som fastnet telefoner. Grunden til at større firmaer har så mange andre latterlige services som du faktisk betaler for hver eneste gang du foretager dig noget på din mobil, er at de skal betale flere tussinde medarbejdere hvor de ukendte kun skal betale 10 mennesker. De store firmaer kan simpelthen tillade sig at gøre sådanne.
Gravatar #16 - Redhack
30. apr. 2004 13:17
Hva' skal der mon ske med selvhenter nu?

Var det ikke en ide at droppe det skidt?
Der er nok navne at huske på allerede...
Gravatar #17 - mofo911
30. apr. 2004 13:21
#15 - Har du nogensinde hørt om stordriftsfordele. De store firmaer behøver da ikke nær så mange ansatte pr. kunde.
Gravatar #18 - balstrup
30. apr. 2004 13:25
Selvhenter forbliver sikkert på markedet ligesom TDC stadig har Mixit, selvom de har købt Telmore.
Både CBB og Telmore kører jo videre som selvstændige firmaer, hvor det bare er de nye ejere der får del i overskuddet istedet for de gamle.
Gravatar #19 - lameKID
30. apr. 2004 17:13
Nu er sonofon jo, ejet af norske telenor - så telenor = sonofon = cbb
Gravatar #20 - FISKER_Q
30. apr. 2004 17:28
#13 Det er ikke så meget at de sænkede prisen der pissede mig af, mere måden de klarede det på.

Det samme skete med GPRS, og så vidt jeg forstod på det hele så skulle ændringer som ikke var til fordel for forbrugeren træde i kraft med 30 dages varsel, der var sågar nogle der skrev at det vist var 45 dage CBB havde skrevet, men normalt hvertfald 30 dage.

Og jeg er 100% sikker på at det notits på siden om at GPRS blev sat tilbage til normal hverken var der en måned eller 2 uger før det skete.
Samt blev det ikke afsendt til forbrugeren før der var 2-3 dage til det tog sin effekt.

Men deres produkt er der skam intet i vejen med. Hvilket også er hvad holder mig ovre hos dem som kunde.
 
Gravatar #21 - sKIDROw
30. apr. 2004 19:31
Det var forudsigeligt.
Men stadig beklageligt.
Nu har henholdsvis TDC og Sonofon stukket hånden op i hver deres plageånd, og kan du bremse priskrigen effektivt.
Bliver nu hos CBB indtil jeg får grund til andet.
Gravatar #22 - Hack4Crack
30. apr. 2004 20:14
arhh... tror priskrigen bliver ved... fordi nu har de begge to jo et underlag... og et samarbejde... forhåbentlig....
Gravatar #23 - Simm
30. apr. 2004 22:04
Hmm.. tjah.. må sige opkøbet ik' kommer som en overraskelse for mig - sonofon skulle jo ha' noget at stå imod med efter TDC købte Telmore.

Så skal vi bare lige ha' priskrig igen og gerne minuttaksten ned under 40-50 øre :-D
Gravatar #24 - XxX
1. maj 2004 08:46
#23

Glem nu de minuttakster, nej lad os få prisen på SMS ned, det er sgu der de tjener deres penge..

XxX
Gravatar #25 - kgp43
1. maj 2004 10:20
Det er vel okay at det er Sonofon, var jo også ventet. Så længe det ikke er Telia, så brokker jeg mig ikke. Overvejer at skifte til CBB, da deres minutpris er noget billigere (69 øre) end smarttalk. Og så tilbyder de også nogle temmelige fede services
Gravatar #26 - Zaphod_beblebronx
1. maj 2004 11:40
Ved ikke helt om det er en gyldig sammenligning, men hvis man kikker på de store tankstations kæder (ved sgu ikke lige havd jeg skulle kalde det), så ejer de jo også mere eller mindre et lavpris selskab hver. og det har bestemt ikke bremset nogle priskrig på benzin.
Gravatar #27 - Knuspar
1. maj 2004 19:02
#7

telnmore har da gjort noget ligende også ?

mener det var med sms priserne.
Gravatar #28 - snailwalker
2. maj 2004 15:16
Jeg tror desværre priskrigen er død i DK nu. TDC og Sonofon vil IKKE sætte priserne ned på lavprisselskaberne, da det vil skade deres egne produkter. Jeg tror vi vil se at priserne stagnerer nu.

Det er en sørgelig dag i dag :(
Gravatar #29 - Deternal
2. maj 2004 21:01
Lad os nu se hvad der sker - tele2 er trods alt billigst lige nu - og de reklamerer grumt nok - den største grund til at folk ikke skifter til dem i hobevis er vel at det koster penge at flytte nummer.

Anyway er stadig skummelt nok at det er billigere at drive et GSM net men dyrere at ringe på det end pots.
Gravatar #30 - amokk
2. maj 2004 22:23
#28 det er derfor telmore satte prisen ned til 80 år for en måneds tid siden?

læs #6, du kan måske få lidt dybere indsigt i branchen så...

#29 du har ikke tænkt over at man meget tit hører om hvor dårlig behandling tele2 kunder har fået? samt deres manglende support...

og hvad med de kunder som også bruger gprs og mms?

Det skal lige siges at jeg arbejder som kunderådgiver for private i TDC Mobil telemarketing, men har selv Telmore, så det er ikke fordi jeg synes man kan opfatte mine indlæg som at jeg har "valgt side", men fortæller blot om de facts som jeg ved som følge af mit arbejde.
Gravatar #31 - AndersAndersson
3. maj 2004 07:17
#30 ja lad os få prisen ned på GPRS!

jeg synes nu at telmore har en for høj mms pris 2,5 kr det er da noget i overkanten.
Gravatar #32 - XyborX
3. maj 2004 07:52
Det har nu også set ud til at de samarbejde meget, i hvertfald på den tekniske side, så det overrasker mig ikke.

Man kan vel kun håbe at det bliver bedre og billigere for kunderne. Håber især at GPRS bliver billigere. Ok ~10kr/MB er da rimelig billigt i forvejen, men det kan sikkert gøres endnu billigere :)
Gravatar #33 - Deternal
3. maj 2004 09:39
#30: Har jeg aldrig hørt om, hverken ifb. med internet eller med telefoni.

Der er mange skrøner der ryger rundt. F.eks. tror mange at Telia giver dårlig service - men er lang tid siden, og en af grundene til at de har haft mange sager har været 'efterslæb' fra tidligere hvor de vitterligt havde problemer.

Orange fik skudt i skoene at det skulle være voldsomt dyrt at ringe til deres mobiltelefoner hvilket heller ikke var rigtigt.

Personligt har jeg kun haft bøvl med TDC (som privatkunde) - så min erfaring er at Tele2 (g2n som jeg havde som modemkunde i hin tiders morgen), Telia, CBB, Cybercity, og Tiscali giver bedre service end TDC.

Det er også min oplevelse at Telia og Orange er de 2 selskaber med bedst mobildækning (viste den undersøgelse telestyrelsen lavede iøvrigt også).

På erhverssiden har de glemt at åbne for nogle ip'er for mig 2 gange (kan dog muligvis skyldes Uni-C) - hvilket var rimeligt kritisk.
Gravatar #34 - arnbak
4. maj 2004 08:17
#33 gir tiscali bedrer service end TDC det er da vist langt ude.

Jeg er blevet meget meget dårligt behandlet af Tiscali, det er aldrig sket hos TDC.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login