mboost-dp1

unknown

Søgemaskineguruen Mike Moran kommer til Danmark

- Via FDIH - , redigeret af ZOPTIKEREN

Markedsføring gennem søgemaskiner er eksploderet i hele verden på grund af lave priser og stor effekt. Ved en konference i København d. 8. februar skal den amerikanske søgemaskineguru, Mike Moran, og en række andre eksperter lære danske marketingfolk, hvordan de udnytter det nye medium effektivt.

I USA og Canada var man i 2005 tæt på et forbrug på 6 mia. dollars alene på ‘Search Marketing’. Pengene blev især brugt på ‘Pay Per Click’-kampagner, men også søgemaskineoptimering, der styrker virksomhedernes placering på f.eks. Googles organiske resultater, stod for store beløb.

Den store vækst på ‘Search Marketing’ skyldes, at flere og flere annoncører flytter midler fra andre medier over til søgemaskinerne. I Danmark er der forventninger om, at op imod 10 % af det samlede reklamebudget i Danmark i 2006 bliver brugt online, og væksten vil næppe stoppe foreløbig.

Grundene er, at søgemaskinerne tiltrækker brugerne i store mængder, samt at kontaktudgifterne oftest er meget lavere end hos andre medier, og alle resultater kan måles. Også om de kontakter, som søgemaskinerne skaffer, bliver konverteret til salg eller andre ønskede handlinger.

Mike Moran fra IBM er en guru på området og forfatter til bogen “Search Engine Marketing, Inc.”, der grundigt gennemgår, hvordan man får succes på søgemaskinerne. Hans præsentation ved konferencen har samme budskab. Udover Mike Moran taler følgende ved konferencen: Peter Friis fra Google Danmark, Edward O’Hara fra Jupiter Research og de danske søgemaskineeksperter Mikkel deMib Svendsen fra deMib.com og Jan Mortensen fra M&P e-marketing.

Alle kan deltage i konferencen. Prisen er 500 kr. for medlemmer af FDIH og 1.000 kr. for andre (priserne er ekskl. moms).





Gå til bund
Gravatar #1 - esbenandreasen
28. jan. 2006 13:17
Lidt for meget tekst til den nyhed?

Mike Moran fra IBM er en guru på området og forfatter til bogen Search Engine Marketing, Inc., der grundigt gennemgår, hvordan man får succes på søgemaskinerne. Hans præsentation ved konferencen har samme budskab. Udover Mike Moran, taler følgende ved konferencen: Peter Friis fra Google Danmark, Edward O’Hara fra Jupiter Research og de danske søgemaskineeksperter Mikkel deMib Svendsen fra deMib.com og Jan Mortensen fra M&P e-marketing.

Alle kan deltage i konferencen, prisen er 500 kr. for medlemmer af FDIH og 1.000 kr. for andre (priserne er ekskl. moms).


Må da være nok til selve nyheden?
Gravatar #2 - -N-
28. jan. 2006 14:47
#1 Der er vel fint nok, der sker ikke så meget i weekenden og man kan vel bare skimte den, hvis man ikke gider læse det hele. Men ja, der er rigtig lang i forhold til gennemsnittet det undrede også mig.
Gravatar #3 - angelenglen
28. jan. 2006 15:40
Okay det ser da interessant ud - tror lige jeg vil sende et link til min chef om ikke vores web-afdeling skal på kursus :)
-og så er det okay billigt oveni!
Gravatar #4 - dauer962c
28. jan. 2006 16:10
"Søgemaskineoptimering" der burde vel nærmere stå "søgemaskinemanipulation".
Jeg kommer ihvertfald til at tænke på:
Microsoft rydder op i Google-annoncer:
http://www.newz.dk/forum/item/61787/

Og der har vist været flere eksempler på at folk søger på produkt A men finder produkt B...
Gravatar #5 - SmackedFly
28. jan. 2006 16:33
#4

Det er som sådan en lidt trist trend med reklamer i forbindelse med søgeresultater, omend jeg kan forstå nødvendigheden. Men en søgning skal helst være noget af det mest informerende, og det er lidt en skam at reklameverdenen bliver en del af den verden, da de om nogen lever af at manipulere.
Gravatar #6 - snailwalker
28. jan. 2006 17:15
Ja søgemaskineoptimering har på mange måder ødelagt google lidt synes jeg. Mange gange får man en mængde irrelevante links bare fordi de pågældende sider har benyttet sig af fx Netpointers eller andre af disse SEO'er.
Gravatar #7 - angelenglen
28. jan. 2006 17:52
Jep det er irriterende når folk manipulerer med søgemaskinerne så man for irrelevante resultater...

Men det kan også være svært at optimere ens side til at give hits på relevante søgeord.

-Hvis man eksempelvis har en bowlinghal, kan det være svært at få ens side til at hitte på ting som bowling, sport eller lignende...
Og så er det godt man kan få hjælp til hvordan det gøres...

Der er mange der betaler gode penge for at få sine sider optimeret - og det kan godt betale sig at gøre noget ved det, hvis man ikke får gode hits.

Jeg syntes specielt det kan være svært at få hits på ord som er ret almindelige og ofte brugt på de fleste hjemmesider, som eksempelvis "bil, sko, hus, automatik" osv.

-men ja - det bør absolut ikke misbruges, som i det rigtigt irriterende eksempel med Microsoft som #4 påpeger.
Gravatar #8 - Zayin
30. jan. 2006 11:56
Jeg har booket plads og en tur med flyveren....
Skal nok efterfølgende lige kigge forbi denne tråd og give min mening om seminaret.
Gravatar #9 - maxt.dk
30. jan. 2006 23:11
Zayin > helst en audio optagelse af det ;) tak :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login