mboost-dp1

Flickr - aloshbennett
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
"Grunden skyldes ifølge Struer Net en diskfejl på mailserveren, hvorefter der skulle bestilles reservedele hjem med posten, som først ville ankomme tirsdag."
Arghh mon dog... Så er det i hvert fald pænt skidt, hvis man ikke lige har et par diske på lager ... Men når blot intet er gået tabt så har de da gjort det bedre end så mange andre .. (hvis det er en successkriterie)
Arghh mon dog... Så er det i hvert fald pænt skidt, hvis man ikke lige har et par diske på lager ... Men når blot intet er gået tabt så har de da gjort det bedre end så mange andre .. (hvis det er en successkriterie)
Lyder som om de skulle få sig en bedre IT-leverandør. Os andre har en ny disk i løbet af max 4 timer.
Alt andet er uacceptabelt og dybt uprofessionelt især i deres position
Alt andet er uacceptabelt og dybt uprofessionelt især i deres position
Jeg er en af de 'heldige' som har Struer Net & Struer Net Hosting til mails. Synes også det virker en anelse uprofessionelt - specielt når jeg i dette tilfælde har nogle vigtige ansøgninger ude, som jeg går og venter svar på. Valgte at sende dem fra min private mail, da jeg personligt synes det virker mere professionelt end en g-mail/hotmail konto.
Kunne godt være man skulle overveje at bruge dem en anden gang - de kører i det mindste upåklageligt, eller også er fejlen rettet inden for få timer.
..men hey - lad os nu give dem en chance..det er trods alt ikke det de får deres penge for...nå jo -det er jo præcis det de får deres penge for. FÅ SÅ FINGEREN UD - gider ikke at vente på mine mails mere....
Til gengæld er folk jo så smarte, at de sender masser af testmails, som så også bare ender i køen...læs dog på deres hjemmeside vedr. driftstatus og giv dem lige fem til at indhente det forsømte....(siger en bitter person, der venter spændt på nogle mails)
Kunne godt være man skulle overveje at bruge dem en anden gang - de kører i det mindste upåklageligt, eller også er fejlen rettet inden for få timer.
..men hey - lad os nu give dem en chance..det er trods alt ikke det de får deres penge for...nå jo -det er jo præcis det de får deres penge for. FÅ SÅ FINGEREN UD - gider ikke at vente på mine mails mere....
Til gengæld er folk jo så smarte, at de sender masser af testmails, som så også bare ender i køen...læs dog på deres hjemmeside vedr. driftstatus og giv dem lige fem til at indhente det forsømte....(siger en bitter person, der venter spændt på nogle mails)
Til *Iceman
[offtopic]
Du kan bruge dit eget domæne med Gmail eks. iceman.dk. Så kan kan [email protected] håndteres af Gmail = Alle fordelene fra Gmail + dit egen mailadresse :-)
Læs mere på: google.com/a
[/offtopic]
[offtopic]
Du kan bruge dit eget domæne med Gmail eks. iceman.dk. Så kan kan [email protected] håndteres af Gmail = Alle fordelene fra Gmail + dit egen mailadresse :-)
Læs mere på: google.com/a
[/offtopic]
Det burde ikke kunne ske...
Når man håndtere kunders data så kører man med redundant diske så sådanne situationer ikke opstår.. og man bør have diske på lager og man bør have en leverendør der kan levere indenfor ganske kort tid...
Hvis man ikke selv kan det så bør man købe sig ind i et datacenter i stedet..
og ja det koster x2 prisen af en hdd at køre med redundante diske men det er småpenge i forhold til hvad sådan en situation som denne koster...
Når man håndtere kunders data så kører man med redundant diske så sådanne situationer ikke opstår.. og man bør have diske på lager og man bør have en leverendør der kan levere indenfor ganske kort tid...
Hvis man ikke selv kan det så bør man købe sig ind i et datacenter i stedet..
og ja det koster x2 prisen af en hdd at køre med redundante diske men det er småpenge i forhold til hvad sådan en situation som denne koster...
Dengang jeg brugte Struer Net magtede de ikke engang at holde en web-server kørende. Der var 1-2 timers nedetid hver dag :-(
At de heller ikke kan holde en mail server kørende, er vel bare hvad man kan forvente...
At de heller ikke kan holde en mail server kørende, er vel bare hvad man kan forvente...
Hmm...
Fra os andre der lever af at kunden betaler EFTER vi har leveret varen, kan jeg hermed videregive et lille trick:
1. Konstater maskinnedbrud
2. Hent reservedel på lager
3. Ring til leverandør hvis reservedel ikke findes
og guldkornet...:
4. Ring efter en hyrevogn og HENT LORTET MED DET SAMME! (Det plejer at tage mellem 1-2 timer og koste et par tusind (plus reservedel)).
Men hva, når man har fået sine penge på forhånd, og ikke bliver belemret med strafbøder ved manglende overholdelse af kontrakt, kan man jo sagtens tage tingene stille og roligt. :/
Fra os andre der lever af at kunden betaler EFTER vi har leveret varen, kan jeg hermed videregive et lille trick:
1. Konstater maskinnedbrud
2. Hent reservedel på lager
3. Ring til leverandør hvis reservedel ikke findes
og guldkornet...:
4. Ring efter en hyrevogn og HENT LORTET MED DET SAMME! (Det plejer at tage mellem 1-2 timer og koste et par tusind (plus reservedel)).
Men hva, når man har fået sine penge på forhånd, og ikke bliver belemret med strafbøder ved manglende overholdelse af kontrakt, kan man jo sagtens tage tingene stille og roligt. :/
Efter at have skullet redde et par kunder der havde truffet det uheldige valg at være hostet hos det amatør firma og selv kæmpet med dem i et år da jeg købte et domæne der havde boet hos dem før jeg købte det, og modtaget adskillige regninger/breve med informationer om tidligere ejere de slet ikke måtte sende til mig.
Så må man bare forbavses over at de stadigvæk eksisterer.
Men okay nu er vi jo i Danmark godt tilfreds med at ting kører bare nogenlunde bare en gang imellem.
Ellers var firmaer af den type/kvalitet nok en historisk ting vi blot ville trække lidt på smilebåndet af.
Så må man bare forbavses over at de stadigvæk eksisterer.
Men okay nu er vi jo i Danmark godt tilfreds med at ting kører bare nogenlunde bare en gang imellem.
Ellers var firmaer af den type/kvalitet nok en historisk ting vi blot ville trække lidt på smilebåndet af.
Vi kunne jo også drage Jepponet ind i den her debat... Hvis noget, så ville de bestemt slå Struer net med mange mange længder! (Altså i at sutte gevaldigt!!)
Helt enig jAST. Japponet er ikke en krone bedre.
jeg er dog meget trilfreds for min internet og mail løsning hos Struer.net Jeg mistede ca 200 mails. ja og hvad så, jeg har backup af dem og kan til hver en tid gendanne mine mails.
Ja mange siger det burde ikke ske, og ja det burde ikke ske men skete alligevel, Jorge W Bush, "Burde" Ikke være president men det kom han til..
sådan er det nogle gange at tingene ikke går efter planen.
mht. Amatørfirma, tja der er mange amatørfirmaer der ude.
men jeg har aldrig haft problemer med struer.net
kundeservicen syntes jeg personlig er god, hvis der er noget galt ringer jeg til dem og wupti så er der altid en løsning på
problemet, jeg sidder ikke og venter 45 min på at komme til som man nu gør hos TDC.
hvor det ende med at de sender dig nye koder og smider røret på når den "såkaldte" supporter ikke kender svaret.
- meco
jeg er dog meget trilfreds for min internet og mail løsning hos Struer.net Jeg mistede ca 200 mails. ja og hvad så, jeg har backup af dem og kan til hver en tid gendanne mine mails.
Ja mange siger det burde ikke ske, og ja det burde ikke ske men skete alligevel, Jorge W Bush, "Burde" Ikke være president men det kom han til..
sådan er det nogle gange at tingene ikke går efter planen.
mht. Amatørfirma, tja der er mange amatørfirmaer der ude.
men jeg har aldrig haft problemer med struer.net
kundeservicen syntes jeg personlig er god, hvis der er noget galt ringer jeg til dem og wupti så er der altid en løsning på
problemet, jeg sidder ikke og venter 45 min på at komme til som man nu gør hos TDC.
hvor det ende med at de sender dig nye koder og smider røret på når den "såkaldte" supporter ikke kender svaret.
- meco
#20 det er da helt fint de kan levere internet og korte telefontider hvis du har brug for support men for nogle af os er en mailadresse bare en nødvendighed.
de fleste hr og fru danmark kan nok leve 3 dage uden mail, men når man kører et "professionelt" hosting firma må man jo antage at kunderne netop har et behov for en stabil løsning (tjek iøvrigt deres priser, de er IKKE billige på web/mail hoteller), og så er det fuldstændigt katastrofalt at det tager 3 dage at få en mailserver op igen.
som der gøres opmærksom på af andre her skal der bare hentes dele med ekspress fart.
så lad os antage at du betaler en lille formue for en "hosted server" hos dem, og der så dør en router eller lignende hos dem, så mener du også at det ikke er katastrofalt at vente 3 dage på posten får leveret nogle dele?
facit er bare at når man tager sig (tykt) betalt for en mailservice skal man dælme også kunne lvere varen. havde jeg haft servere/websteder/mailadresse hos struer net var de blevet flyttet omgående
de fleste hr og fru danmark kan nok leve 3 dage uden mail, men når man kører et "professionelt" hosting firma må man jo antage at kunderne netop har et behov for en stabil løsning (tjek iøvrigt deres priser, de er IKKE billige på web/mail hoteller), og så er det fuldstændigt katastrofalt at det tager 3 dage at få en mailserver op igen.
som der gøres opmærksom på af andre her skal der bare hentes dele med ekspress fart.
så lad os antage at du betaler en lille formue for en "hosted server" hos dem, og der så dør en router eller lignende hos dem, så mener du også at det ikke er katastrofalt at vente 3 dage på posten får leveret nogle dele?
facit er bare at når man tager sig (tykt) betalt for en mailservice skal man dælme også kunne lvere varen. havde jeg haft servere/websteder/mailadresse hos struer net var de blevet flyttet omgående
Ja er ganske utroligt at de ikke har kørt med spejling af disk i et RAID - så havde de været oppe at køre igen efter max 10 minutter ... mon ikke de har en heeeelt anden forklaring som kun de kender til, for en diskfejl bør i et professionelt hosting firma ikke forårsage 3 DAGES NEDBRUD
#23
nej, raid er ikke ensbetydene man lav ned tid.
hvis flere diske i raidt bryder sammen så ryger raidte og med til stræklige store mænger data tager det ikke 10 minutter at ligge det ind, det kan tage op til en dag.
version 2 have en artilken om det for lidt tid siden http://www.version2.dk/artikel/8149
nej, raid er ikke ensbetydene man lav ned tid.
hvis flere diske i raidt bryder sammen så ryger raidte og med til stræklige store mænger data tager det ikke 10 minutter at ligge det ind, det kan tage op til en dag.
version 2 have en artilken om det for lidt tid siden http://www.version2.dk/artikel/8149
Jo raid er enbetydende med højre oppetid... det er ligepræcis hvad raid går ud på, og der findes masser af muligheder med raid der tillader at mere end en disk står af samtidig...
Og selv hvis samtlige disks i raid systemet bryder sammen, hvor svært kan det så være at restore sin system backup og starte mailserveren igen inden for 1-2 timer, så kan man tage data restore bagefter, og så må den tage den tid den tager.
Og hvor er backup mailserveren som tager over når den her slags sker?
Og hvordan kan man ikke have disks på lager til den her slags situationer?
Det er uprofiessionelt på garage niveau sådan noget her - det viser klart og tydeligt at man ikke har planlagt sådan en situation og der har stået nogle teknikere der skulle finde på noget on the fly
Og selv hvis samtlige disks i raid systemet bryder sammen, hvor svært kan det så være at restore sin system backup og starte mailserveren igen inden for 1-2 timer, så kan man tage data restore bagefter, og så må den tage den tid den tager.
Og hvor er backup mailserveren som tager over når den her slags sker?
Og hvordan kan man ikke have disks på lager til den her slags situationer?
Det er uprofiessionelt på garage niveau sådan noget her - det viser klart og tydeligt at man ikke har planlagt sådan en situation og der har stået nogle teknikere der skulle finde på noget on the fly
Da jeg arbejdede i DHL havde vi forholdsvis tit opgaver med at køre en eller anden glemt bærbar PC, prototype, harddisk, reservedel, vigtig dims eller lign. med kurér fra den ene ende af landet til den anden.
Det undrer mig at Struer Net ligefrem var nødt til at bestille en ny disk med posten, godt nok er det Vestjylland, men jeg tror da at der er adskillige kurerfirmaer der opererer der :)
Uanset hvad er det meget underligt at de ikke har nogle hotswap-diske liggende som kunne fodres med nyeste backup og så smide sådan en i...
Det undrer mig at Struer Net ligefrem var nødt til at bestille en ny disk med posten, godt nok er det Vestjylland, men jeg tror da at der er adskillige kurerfirmaer der opererer der :)
Uanset hvad er det meget underligt at de ikke har nogle hotswap-diske liggende som kunne fodres med nyeste backup og så smide sådan en i...
#25
raid giver i de fleste tilfælde højre oppetid, men som du selv nævner, vis alle/for mange diske bryder sammen så er det lige meget om det køre i raid eller ikke gøre.
hvis man har et raid hvor harddisken serie nummer ligger tæt på henanden så bryder de normalt også sammen på ca. det samme tidspunkt, så ja raid kan betyde højre oppetid, men det kræver at det bliver sat op ordenligt.
hvorfor det ikke kan sættes op på 1-2 timer, simplet det kræver tid at kopi'er store mængeder af data
raid giver i de fleste tilfælde højre oppetid, men som du selv nævner, vis alle/for mange diske bryder sammen så er det lige meget om det køre i raid eller ikke gøre.
hvis man har et raid hvor harddisken serie nummer ligger tæt på henanden så bryder de normalt også sammen på ca. det samme tidspunkt, så ja raid kan betyde højre oppetid, men det kræver at det bliver sat op ordenligt.
hvorfor det ikke kan sættes op på 1-2 timer, simplet det kræver tid at kopi'er store mængeder af data
#27
Siden hvornår er operativsystem og mailservere blevet store mængder data??
Restore de ting og få det til at køre så folk kan sende og modtage mails igen, så kan man lave restore af de preeksisterende emails bagefter og lade det tage den tid det tager.
Og selv hvis diskene ligger lige i rap serienummermæssigt bryder de næppe ned inden for samme time og din hotspare vil for længst være sat i drift inden disk nr 3 ryger, og den tekniker der modtog en sms da disk nr. 1 strøg vil også være inde ved serveren og skifte disks i rigelig tid til at rette op på det, alt andet er bare sløset.
Siden hvornår er operativsystem og mailservere blevet store mængder data??
Restore de ting og få det til at køre så folk kan sende og modtage mails igen, så kan man lave restore af de preeksisterende emails bagefter og lade det tage den tid det tager.
Og selv hvis diskene ligger lige i rap serienummermæssigt bryder de næppe ned inden for samme time og din hotspare vil for længst være sat i drift inden disk nr 3 ryger, og den tekniker der modtog en sms da disk nr. 1 strøg vil også være inde ved serveren og skifte disks i rigelig tid til at rette op på det, alt andet er bare sløset.
Den slags bør som minimum ligge på Raid5, gerne Raid6. Jeg har ingen forståelse for det her, hvis man ikke har en servicekontrakt der garanterer levering indenfor minimum 12 timer, så har man altid reservedele på lager selv, og diske er da om noget den vigtigste reservedel.
Og ligegyldigt om man har en platinkontrakt på serveren så kører man RAID på ALT. Operativsystem, boot partition ALT, Data, selvom du har 25 dobbelt redundant backup!
Det koster dig 1 disk at køre Raid5, hvis det var mig ville jeg køre Raid6 med 1 hot-spare (det koster så 3 diske), det er ikke iorden det der. Jeg vil nødigt give server folkene skylden, da jeg ikke aner hvor problemet ligger, men hvis ledelsen ikke har givet dem midlerne til at køre Raid, burde de sige op og gå et andet sted hen. Der er massevis af arbejde at finde indenfor IT idag, og det er åndsvagt at få sit gode navn ødelagt ved at arbejde for en virksomhed der er kendt for dårlig oppetid.
Hvis det er ledelsen der er problemet, skift job!!
Og ligegyldigt om man har en platinkontrakt på serveren så kører man RAID på ALT. Operativsystem, boot partition ALT, Data, selvom du har 25 dobbelt redundant backup!
Det koster dig 1 disk at køre Raid5, hvis det var mig ville jeg køre Raid6 med 1 hot-spare (det koster så 3 diske), det er ikke iorden det der. Jeg vil nødigt give server folkene skylden, da jeg ikke aner hvor problemet ligger, men hvis ledelsen ikke har givet dem midlerne til at køre Raid, burde de sige op og gå et andet sted hen. Der er massevis af arbejde at finde indenfor IT idag, og det er åndsvagt at få sit gode navn ødelagt ved at arbejde for en virksomhed der er kendt for dårlig oppetid.
Hvis det er ledelsen der er problemet, skift job!!
#29
trode du ville restore det hele på 1-2 timer, min fejl.
nej det kan vel være de ikke ryger ind for samme time, men vis deres system er sat op dårligt så køre os og alt andet i samme raid, så er det sansynligt på større harddiske og de tager tid at genoprette.
så kan godt være disk 3 først ryger 5 timer efter, men vis disk 1 ikke er færdig så dør systemet
trode du ville restore det hele på 1-2 timer, min fejl.
nej det kan vel være de ikke ryger ind for samme time, men vis deres system er sat op dårligt så køre os og alt andet i samme raid, så er det sansynligt på større harddiske og de tager tid at genoprette.
så kan godt være disk 3 først ryger 5 timer efter, men vis disk 1 ikke er færdig så dør systemet
#31
Jamen jeg tror ikke der er nogen der ikke kan forstå hvordan situationen kan opstå...
Det jeg og givet vis andre ikke kan forstå er at man tillader at situationen opstår - selv jeg ved nok til at undgå det og jeg har ikke den vilde erfaring med den slags... jeg er "bare" softwareudvikler...
Jamen jeg tror ikke der er nogen der ikke kan forstå hvordan situationen kan opstå...
Det jeg og givet vis andre ikke kan forstå er at man tillader at situationen opstår - selv jeg ved nok til at undgå det og jeg har ikke den vilde erfaring med den slags... jeg er "bare" softwareudvikler...
Nu er det jo på ingen måde Struer Net A/S der har problemet, da de har solgt al hosting fra 3 juli 2007 til Struer Net Hosting ApS, som i dag kalder sig selv SN Hosting ApS. Det står også i deres pressemeddelse på www.struer.net.
Men Struer Net A/S har sin mail hosted hos SN Hosting ApS, så Struer Net A/S kunder (dem som har ADSL hos Struer Net A/S), de har samme mail problemer som alle SN Hosting ApS's kunder har, derfor har de valgt at bringe driftmeddelserne fra SN Hosting ApS, på deres eget site også.
Alt mail ligger hos SN Hosting ApS i dag.
Men Struer Net A/S har sin mail hosted hos SN Hosting ApS, så Struer Net A/S kunder (dem som har ADSL hos Struer Net A/S), de har samme mail problemer som alle SN Hosting ApS's kunder har, derfor har de valgt at bringe driftmeddelserne fra SN Hosting ApS, på deres eget site også.
Alt mail ligger hos SN Hosting ApS i dag.
Hvis man hoster profesionelt, så kører man med redundante servere og redundante disksystemer på flere lokationer. Man sætter ikke sin tro på at et enkelt RAID system kan klare ærterne. For der kan jo gå en controller eller flere diske af gangen. Eller hvad hvis det brænder ud?
Desuden kører man også med noget CPS (continues protection server). Det er en server som har realtime backup der dækker et par dage, liggende på et disksystem og som er hurtigere at spoole ind. Foruden det har man selvfølgelig også sin tapebackup, men det er sidste valg hvis de andre fejler.
Hvis SN Hosting kun har tape backup, så har kunderne jo mistet den mail modtaget siden sidste backup vindue. Medmindre SN Hosting har en SMTP backup de kan gensende fra.
Desuden kører man også med noget CPS (continues protection server). Det er en server som har realtime backup der dækker et par dage, liggende på et disksystem og som er hurtigere at spoole ind. Foruden det har man selvfølgelig også sin tapebackup, men det er sidste valg hvis de andre fejler.
Hvis SN Hosting kun har tape backup, så har kunderne jo mistet den mail modtaget siden sidste backup vindue. Medmindre SN Hosting har en SMTP backup de kan gensende fra.
Bare rent teoretisk hvad er restoretiden så pr Gb?? Tænker her på læse/skrive hastighed for diske, netværk hastighed osv.
Lad os antage at et raid 5 system er gået helt ned (begge diske er brændt af) med 100 Gb data på. Nye diske er sat i og en restore kan hentes fra et backup system. Hvor lang tid ville det så tage at flytte 100 Gb data fra backup centralen til diskene??
Lad os antage at et raid 5 system er gået helt ned (begge diske er brændt af) med 100 Gb data på. Nye diske er sat i og en restore kan hentes fra et backup system. Hvor lang tid ville det så tage at flytte 100 Gb data fra backup centralen til diskene??
Hvis de ikke har et 100% redundant mail-system (som kan være ret dyrt), så kunne de i det mindste sørge for at distribuere det over X antal servere. X står for så mange servere det kræver, for at de kan tage løbende backup en gang i timen eller lign.
I tilfælde af fejl (på én server), kan de tage denne ud af drift, indsætte en ny i dens sted, restore seneste backup (max 1 time gammel), og derefter bruge tiden på at genskabe de (få) data der ikke var på backup.
Jeg ved ikke hvor store SN Hosting A/S er, men hvis de ikke er store nok til en rigtig redundant løsning, så findes der altså rigtig mange gode alternativer!
Så jeg kan kun være enig med flertallet herinde - det er bare ikke godt nok!
(min egen server med under 20 mail-brugere har større sikkerhed end dette... hmm...)
Pinligt for Struer Net / Hosting...
Og nå ja, så kan jeg slet ikke se hvordan de kan finde på at skrive:
Det er da noget af det dummeste jeg længe har læst i sammenhæng med et nedbrud :(
I tilfælde af fejl (på én server), kan de tage denne ud af drift, indsætte en ny i dens sted, restore seneste backup (max 1 time gammel), og derefter bruge tiden på at genskabe de (få) data der ikke var på backup.
Jeg ved ikke hvor store SN Hosting A/S er, men hvis de ikke er store nok til en rigtig redundant løsning, så findes der altså rigtig mange gode alternativer!
Så jeg kan kun være enig med flertallet herinde - det er bare ikke godt nok!
(min egen server med under 20 mail-brugere har større sikkerhed end dette... hmm...)
Pinligt for Struer Net / Hosting...
Og nå ja, så kan jeg slet ikke se hvordan de kan finde på at skrive:
Serveren er åbenbart ikke oppe og kører endnu, trods den overskredet deadline. Struer Net A/S har ikke haft held med at komme i kontakt med SN Hosting ApS endnu for at få en status.
Det er da noget af det dummeste jeg længe har læst i sammenhæng med et nedbrud :(
#39:
Det skyldes at Struer Net A/S ikke har haft held med at komme i kontakt med SN Hosting ApS, og efter som Struer Net A/S's kunder har efterlyst en løbende opdatering, så de har vist noget. Har man valgt at være ærlige over for kunderne, og skrive det som det var.
Anyway så er den driftmeddelse du kan finde på www.struer.net, jo henvent til Struer Net A/S's ADSL kunder der har 5 gratis mail adresser i gennem deres ADSL produkt hos Struer Net A/S. Og ikke til de mange hosting kunder som SN Hosting ApS har. Der skal man jo ind på www.snhosting.dk
Det skyldes at Struer Net A/S ikke har haft held med at komme i kontakt med SN Hosting ApS, og efter som Struer Net A/S's kunder har efterlyst en løbende opdatering, så de har vist noget. Har man valgt at være ærlige over for kunderne, og skrive det som det var.
Anyway så er den driftmeddelse du kan finde på www.struer.net, jo henvent til Struer Net A/S's ADSL kunder der har 5 gratis mail adresser i gennem deres ADSL produkt hos Struer Net A/S. Og ikke til de mange hosting kunder som SN Hosting ApS har. Der skal man jo ind på www.snhosting.dk
Jeg har aldrig sagt at det er en undskyldning.. Folk tænker bare ikke over det før det er for sent.. men nej, det er ikke en undskyldning for at det skulle have været lavet på andre måder.Regus (38) skrev:#33
Jo men det er jo netop også garagementalitet, og man kan da ikke forvente at blive taget alvorligt hvis man kører sådan et setup.
Og det er da fuldstændigt uundskyldeligt at en virksomhed i den størelse kører på den måde.
Edit:
Udover det, så er det vel også tankengangen med - "If it's not broken, don't fix it".. Så længe det kører så er der ingen grund til at lave det om.. Det holder bare ikke når det er sådan noget her :)
støv (41) skrev:struer hosting tager kr110/måned for 100mb diskplads!
Jaja... men så er det også uden moms! ;)
Deres priser bærer præg af meget lidt kreativitet.
Man hører mange sige "man får hvad man betaler for", men det har Struer Net Hosting ApS så lige valgt at overhøre. Det er jo forrykt så høje priser de har på henholdsvis mail og web-hoteller.
Det giver jo ingen mening at give 15 mailbrugere 15 MB plads. Hvad sker der når man rammer denne ekstremt lave grænse? Er det en soft limit eller en hard limit? Der står intet i deres betingelser om dette, og det er heller ikke nævnt i deres OSS. Man kunne jo frygte, at de bare begynder at afvise mails med beskeden "Mailbox full.".
Antallet af mailboxe og prisen ser jo ganske fornuftigt ud - og endda i den billige ende... hvis man ikke lige havde valgt at give hver bruger 1 MB plads. Det er jo absurd. Jeg kan slet ikke forstå, hvis de har kunder på de løsninger. Det kræver ikke mange mails før det kan betale sig at leje en dedikeret mailserver, og så tage de ekstra muligheder med (og lidt vedligeholdelse).
Undskyld, det blev lidt off topic. Jeg bliver bare lidt harm på de stakkels kunders vegne...
OT: Tag jer sammen SN Hosting A/S.
Det ser ud som om SN Hosting drives af Azero, eller nogle folk bag Azero.
Jeg faldt over dette på deres hjemmeside:
Jeg faldt over dette på deres hjemmeside:
Struer Net Hosting ApS er overtaget af Kasper Tikjøb Andersen og Henrik W. Jørgensen som begge har stor erfaring med drift og udvikling af hostingvirksomheder, i form af deres mangeårige ejerskab af webhotellet Azero A/S sammen med en 3. partner.http://www.struernethosting.dk/default.asp?catID=663
Nuværende direktør for Azero A/S og ny direktør for Struer Net Hosting ApSFordi Azero har jo altid haft styr på deres ting...
Faldt lige over et jobopslag fra struernet inde på jobindex.dk
"For at kunne fortsætte vores succes med at levere stabil drift af de nyeste teknologier og yde dedikeret support, søger vi i øjeblikket en kollega som kan tilføre viden og kapacitet til firmaet."
Stabil drift...... umm.... yea
"For at kunne fortsætte vores succes med at levere stabil drift af de nyeste teknologier og yde dedikeret support, søger vi i øjeblikket en kollega som kan tilføre viden og kapacitet til firmaet."
Stabil drift...... umm.... yea
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.