mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
De brokker sig. Jeg ville bytte vores bilafgifter med deres sms-afgifter inden de kunne nå at sige "beelllaaaaa"..
Ja det virker jo egentlig absurd hvis de pålægger en SMS sådan en beskatning!
Det er jo en betydelig del af prisen for en SMS der pludselig bliver lagt oven i - så slut med fri SMS i Italien :)
Men egentlig er det vel ikke mere absurd end de 180% vi betaler i afgifter på at tage en bil over grænsen og ind i Danmark???
Så i sidste ende er en SMS beskatning jo blot endnu en indtægtskilde for en regering/stat...
Og som, næsten, enhver anden beskatning, vil størstedelen af befolkningen forbande den langt ud i verdensrummet
Det er jo en betydelig del af prisen for en SMS der pludselig bliver lagt oven i - så slut med fri SMS i Italien :)
Men egentlig er det vel ikke mere absurd end de 180% vi betaler i afgifter på at tage en bil over grænsen og ind i Danmark???
Så i sidste ende er en SMS beskatning jo blot endnu en indtægtskilde for en regering/stat...
Og som, næsten, enhver anden beskatning, vil størstedelen af befolkningen forbande den langt ud i verdensrummet
#3
Hvad har betalingsbalancen med det her at gøre?
Du mener vel statsbudgettet, da de løbende poster på betalingsbalancen er en balance/statistik over eksport og import. Statsbudgettet er den konto, hvorpå alle indtægter sættes ind på og alle udgifter trækkes fra. Sådan en smule simplificeret.
#4
Afgifterne på bilerne er egentlig ikke absurd, når man tænker over det. Biler er logisk set en luksusvare, og alle luksusvarer i Danmark beskattes på en eller anden måde. Det er en måde at skabe lighed i samfundet - ligesom skatterne på indtægt. Dem, der tjener mest, betaler mest. Så når man se bilafgifterne i velfærdsstatens lys, så er det logisk, at de er der.
Om de så er moralsk korrekte eller sindsyge, fordi procentsatsen er så høj, det er en helt anden diskussion :-D
Man kan også diskutere, om SMS'er er en luksusvare. Omvendt er Italien nok ikke verdens bedste velfærdsstat, så vi kommer nok ud på dybt vand, hvis vi skulle diskutere det.
Hvad har betalingsbalancen med det her at gøre?
Du mener vel statsbudgettet, da de løbende poster på betalingsbalancen er en balance/statistik over eksport og import. Statsbudgettet er den konto, hvorpå alle indtægter sættes ind på og alle udgifter trækkes fra. Sådan en smule simplificeret.
#4
Afgifterne på bilerne er egentlig ikke absurd, når man tænker over det. Biler er logisk set en luksusvare, og alle luksusvarer i Danmark beskattes på en eller anden måde. Det er en måde at skabe lighed i samfundet - ligesom skatterne på indtægt. Dem, der tjener mest, betaler mest. Så når man se bilafgifterne i velfærdsstatens lys, så er det logisk, at de er der.
Om de så er moralsk korrekte eller sindsyge, fordi procentsatsen er så høj, det er en helt anden diskussion :-D
Man kan også diskutere, om SMS'er er en luksusvare. Omvendt er Italien nok ikke verdens bedste velfærdsstat, så vi kommer nok ud på dybt vand, hvis vi skulle diskutere det.
Jeg skal fra skodby 1 til skodby 2. Der er 130 km. Der går ikke bus, tog, metro eller fly. Det er ikke realistisk at cykle. Er det så nødvendigt eller luksus at have en bil? Jeg er absolut ikke enig med dig.
I sin tid indførte man bilafgifterne bl.a. for at sikre at ikke for mange penge røg ud af landet, og dermed skabte en dårlig betalingsbalance, da DK ikke selv producerede biler. Det er jo som sådan ikke meget anderledes idag, bortset fra at Danmark eksporterer en del bildele, samt teknologi til biler. Jeg mener ikke at man skal fjerne bilafgiften helt, men sætte den betydelig ned. Evt. kunne man differenciere den noget mere end den er idag. Det er fuldstændig absurd, at man skal betale afgift på et partikkelfilter til en diesel-bil?!?
I sin tid indførte man bilafgifterne bl.a. for at sikre at ikke for mange penge røg ud af landet, og dermed skabte en dårlig betalingsbalance, da DK ikke selv producerede biler. Det er jo som sådan ikke meget anderledes idag, bortset fra at Danmark eksporterer en del bildele, samt teknologi til biler. Jeg mener ikke at man skal fjerne bilafgiften helt, men sætte den betydelig ned. Evt. kunne man differenciere den noget mere end den er idag. Det er fuldstændig absurd, at man skal betale afgift på et partikkelfilter til en diesel-bil?!?
Så vidt jeg husker så betaler vi faktisk stadig til lillebælt's broen da man i sin tid lagde - jeg mener det var 17 øre - en afgift oven i benzinprisen. Så selvom broen for længst er betalt så betaler i vi stadig til broen.
Det samme gælder sikkert storebælt. Den er sikkert betalt med al den traffik der er, men da det virkelig er sådan en pengemaskine, tror jeg aldrig at den betaling vil ophøre, den vil kun fortsætte med at dele landet op i to. For hvem gider betale penge for at køre over en bro + benzin for at se f.eks kbh/Tivoli?? Mange ville nok mene man kunne have den samme hygge ud af af besøge legoland.
Det samme gælder sikkert storebælt. Den er sikkert betalt med al den traffik der er, men da det virkelig er sådan en pengemaskine, tror jeg aldrig at den betaling vil ophøre, den vil kun fortsætte med at dele landet op i to. For hvem gider betale penge for at køre over en bro + benzin for at se f.eks kbh/Tivoli?? Mange ville nok mene man kunne have den samme hygge ud af af besøge legoland.
#8 -
Jeg tror nu ikke du kan finde ret mange steder i danmark, hvor du ikke kan komme til via offentlige transportmidler. Skulle du løbe ind i problemet, er det vel ikke værre end at tage det offentlige så tæt du kan komme og så nappe en taxa videre.
Så, jo.. biler er stadig en luksus, ligesom at en båd er en luksus, selvom der er en meget lille procentdel af danmarks befolkning som lever på små øer, hvor der kun kommer en færge én gang om ugen.. ekstremer kan man jo altid finde, hvis man absolut vil.
Jeg tror nu ikke du kan finde ret mange steder i danmark, hvor du ikke kan komme til via offentlige transportmidler. Skulle du løbe ind i problemet, er det vel ikke værre end at tage det offentlige så tæt du kan komme og så nappe en taxa videre.
Så, jo.. biler er stadig en luksus, ligesom at en båd er en luksus, selvom der er en meget lille procentdel af danmarks befolkning som lever på små øer, hvor der kun kommer en færge én gang om ugen.. ekstremer kan man jo altid finde, hvis man absolut vil.
#8
Partikel filter, samt der er 180% afgift på sikkerheds udstyr som ABS bremser og airbags... Svært at få ind i mit bette hoved.
#7
Som der siges andetsteds: Biler er ikke en luksusvare alle steder i landet. Hvis du bor i Stor København kan jeg godt forstå din indstilling.
Men du skulle prøve hvordan det er, at rejse mellem de små byer ude i Vest Jylland. Hvis du er heldig går der måske 4 busser i løbet af en hel dag.
Du skal altså regne med at overnatte hvor du tager hen, og så tage bussen tilbage næste dag.
Her er biler en nødvendig del af hverdagen, der ikke kan erstattes. Der er simpelt hen for få mennesker på km2 til at offentlig transport i stor stil er rentabelt.
Partikel filter, samt der er 180% afgift på sikkerheds udstyr som ABS bremser og airbags... Svært at få ind i mit bette hoved.
#7
Som der siges andetsteds: Biler er ikke en luksusvare alle steder i landet. Hvis du bor i Stor København kan jeg godt forstå din indstilling.
Men du skulle prøve hvordan det er, at rejse mellem de små byer ude i Vest Jylland. Hvis du er heldig går der måske 4 busser i løbet af en hel dag.
Du skal altså regne med at overnatte hvor du tager hen, og så tage bussen tilbage næste dag.
Her er biler en nødvendig del af hverdagen, der ikke kan erstattes. Der er simpelt hen for få mennesker på km2 til at offentlig transport i stor stil er rentabelt.
#11 -
Man må jo indrette sit liv efter hvor man bor. :) Sidst jeg tjekkede, var der ingen tvang indvolveret i at bo i vestjylland eller andre steder, hvor busserne kører dårligt eller slet ikke.
Til gengæld har de folk der bor i disse egne som regel en anden fordel, nemlig billige huspriser, hvor folk der bor i byerne, tæt på transporten, så har en noget højere husleje.
Man må jo indrette sit liv efter hvor man bor. :) Sidst jeg tjekkede, var der ingen tvang indvolveret i at bo i vestjylland eller andre steder, hvor busserne kører dårligt eller slet ikke.
Til gengæld har de folk der bor i disse egne som regel en anden fordel, nemlig billige huspriser, hvor folk der bor i byerne, tæt på transporten, så har en noget højere husleje.
#12 Jeg kunne ikke være meget mere uening. Det hele er da ikke så sort og hvidt.
Der bor en landmand i Vestjylland. Han skaffer dig mælk og køb på bordet, og ham vil du have til at flytte til københavn. Så tror jeg nok, at vi skulle til at lede efter en tudkiks til dig min ven. :-p
Det er sat på spidsen, men jeg mener bare at du ser det hele meget sort og hvidt, uden overhovedet at se gråzonerne. Men je vil gå med så langt som til at sige, at biler er en luksus for nogle folk, men bestemt ikke for andre.
Der bor en landmand i Vestjylland. Han skaffer dig mælk og køb på bordet, og ham vil du have til at flytte til københavn. Så tror jeg nok, at vi skulle til at lede efter en tudkiks til dig min ven. :-p
Det er sat på spidsen, men jeg mener bare at du ser det hele meget sort og hvidt, uden overhovedet at se gråzonerne. Men je vil gå med så langt som til at sige, at biler er en luksus for nogle folk, men bestemt ikke for andre.
#Kadann
Biler er IKKE luxus ting.
Ja i storbyerne kan man komme frem og tilbage med det offentlige, men ude på landet, eller i små byer går der måske 1-2 buser om dagen !
Der er det bestemt ikke luxus, men man kunne selvfølgelig bare gøre så dem i byerne skulle betale luxus afgift osv.
Nej vel.
Hvis en bil er luxus, så er en knallert også, eller en cykel, eller et par sko man kan gå i, for folk kan jo bare indrette sig som du selv siger.
En stor BMW730i det er luxus, men en lille miljø venlig bil er ikke.
Biler er IKKE luxus ting.
Ja i storbyerne kan man komme frem og tilbage med det offentlige, men ude på landet, eller i små byer går der måske 1-2 buser om dagen !
Der er det bestemt ikke luxus, men man kunne selvfølgelig bare gøre så dem i byerne skulle betale luxus afgift osv.
Nej vel.
Hvis en bil er luxus, så er en knallert også, eller en cykel, eller et par sko man kan gå i, for folk kan jo bare indrette sig som du selv siger.
En stor BMW730i det er luxus, men en lille miljø venlig bil er ikke.
For lige at spore debatten tilbage til topic:
Afgifter på SMS synes jeg da helt bestemt er en god ide - set med grådige politikerøjne. Men i alle andre henseender er det da absolut tåbeligt.
Afgifter kan have mange årsager: Miljøhensyn, sikring af national handel etc. Men argumentet "Hold kæft hvor kan vi tjene kassen!!" er bare ikke acceptabelt.
Afgifter på SMS synes jeg da helt bestemt er en god ide - set med grådige politikerøjne. Men i alle andre henseender er det da absolut tåbeligt.
Afgifter kan have mange årsager: Miljøhensyn, sikring af national handel etc. Men argumentet "Hold kæft hvor kan vi tjene kassen!!" er bare ikke acceptabelt.
#13 -
Den sammenligning er jo så fjernt fra virkeligheden som noget kan være.
1. Landmanden arbejder på/i sit hjem, ergo ingen eller meget lidt transport for at komme på job.
2. For at arbejde optimalt, skal landmanden bruge diverse maskiner, f.eks. en traktor - han har altså et transportmiddel allerede dér som han kan benytte til sit job. Selv landmænd for mange år siden havde disse muligheder i form af heste og vogne som heste kunne trække.
3. Dyr og mælk bliver som regel afhentet hos landmanden, ergo skal han ikke bruge transport til dette.
Og sidst men ikke mindst, hvorfor skulle en vestjyde flytte til København? Er der ikke glimrende byer i jylland hvor der kører busser og tog, som er væsentlig mindre end København..?
Under alle omstændigheder, så må man stadig indrette sit liv efter hvor man bor.. der er altså også folk på landet som ikke har kørekort, som overraskende nok overlever uden bil og som har indrettet livet efter det.
Jeg har tilfældigvis selv prøvet at bo langt så langt ude på landet, at der var 5-7 km. til det nærmeste busstoppested og bussen kun kørte om morgenen og om eftermiddagen, hvor folk tog til og fra arbejde, så det her er ikke grebet ud af den blå luft, selvom jeg så ikke boede i vestjylland. ;)
Den sammenligning er jo så fjernt fra virkeligheden som noget kan være.
1. Landmanden arbejder på/i sit hjem, ergo ingen eller meget lidt transport for at komme på job.
2. For at arbejde optimalt, skal landmanden bruge diverse maskiner, f.eks. en traktor - han har altså et transportmiddel allerede dér som han kan benytte til sit job. Selv landmænd for mange år siden havde disse muligheder i form af heste og vogne som heste kunne trække.
3. Dyr og mælk bliver som regel afhentet hos landmanden, ergo skal han ikke bruge transport til dette.
Og sidst men ikke mindst, hvorfor skulle en vestjyde flytte til København? Er der ikke glimrende byer i jylland hvor der kører busser og tog, som er væsentlig mindre end København..?
Under alle omstændigheder, så må man stadig indrette sit liv efter hvor man bor.. der er altså også folk på landet som ikke har kørekort, som overraskende nok overlever uden bil og som har indrettet livet efter det.
Jeg har tilfældigvis selv prøvet at bo langt så langt ude på landet, at der var 5-7 km. til det nærmeste busstoppested og bussen kun kørte om morgenen og om eftermiddagen, hvor folk tog til og fra arbejde, så det her er ikke grebet ud af den blå luft, selvom jeg så ikke boede i vestjylland. ;)
Det er sgu da bare endnu en måde til at hive penge ud af folk ! Lidt lissom Aukens "grønne afgifter" i danmark. De blev inført for at financere vandmiliøplanen, fint nok og nu er den inført ! er afgifterne så fjernet ?
Prøv i stedet at indføre afgift på tv/radio sendetid dernede så kan vi jo se hvad landet's leder syntes om det !
Det er totalt absurt !!!!
Weekendhilsner til nørderne herfra..
:)LeonM
NB: Har et forslag som er meget nemmere: Min løn går ind på statens konto og så udbetaler de mig et rådighedsbeløb !
Prøv i stedet at indføre afgift på tv/radio sendetid dernede så kan vi jo se hvad landet's leder syntes om det !
Det er totalt absurt !!!!
Weekendhilsner til nørderne herfra..
:)LeonM
NB: Har et forslag som er meget nemmere: Min løn går ind på statens konto og så udbetaler de mig et rådighedsbeløb !
#18 Det er vel "socialt" i den forstand at det offentlige gir tilskud til at du kan køre med bussen i KBH (dvs at vi andre betaler til din busbillet)
Modsat os som har egen bil må betale i dyre domme for at befordre os selv.
Kan jeg sende den afgift som jeg betaler på min næste bensinregning til dig ?
:)LeonM
Modsat os som har egen bil må betale i dyre domme for at befordre os selv.
Kan jeg sende den afgift som jeg betaler på min næste bensinregning til dig ?
:)LeonM
#16
En landmand kan - absolut og på ingen måde overhovedet slet ikke klare sig uden en bil. Faktisk skal der måske flere en en til.
Jeg er født og opvokset på landet - det er du helt klart ikke.
Du ved ikke hvad en landmands dagligdag består i. Og du ved heller ikke hvilke opgaver der ligger heri.
Hvis du tog bilen væk fra folk på landet ville DK gå helt i stå. Hvordan vil du have, at en landmand skal kunne hente de varer / produkter han skal bruge? Bag på sin cykel?
"1. Landmanden arbejder på/i sit hjem, ergo ingen eller meget lidt transport for at komme på job."
Landmænd i dag har store bedrifter med jord, der ligger langt væk fra gården. Det gøres fordi, der stilles krav om, forhold eks. mellem antal svin og antal ha. Din opfattelse beror på en "Jens Hansens" bondegårds tanke der er meget idyllisk og romantisk. Og totalt uden forbindelse til virkeligheden.
Et landbrug i dag er en virksomhed, der skal drives som eks Dandy, GN store Nord eller anden virksomhed.
Tror du også de kunne klare sig uden biler?
"2. For at arbejde optimalt, skal landmanden bruge diverse maskiner, f.eks. en traktor - han har altså et transportmiddel allerede dér som han kan benytte til sit job. Selv landmænd for mange år siden havde disse muligheder i form af heste og vogne som heste kunne trække."
For at arbejde optimalt? For at kunne eksistere i det hele taget. Hvis der skulle arbejdes med heste i det danske landbrug ville en liter mælk sikkert koste dig 75,-.
Ved du hvad en traktor er? Det er et arbejdsredskab ligesom en gravemaskine eller en stiksav. Det er IKKE et transport middel. En traktor fyrer diesel af i rå mængder. Ikke noget der passer godt ind i dit "grønne verdensbillede", hvis alle landmænd kørte rundt i dem i stedet for i en bil.
En traktor kører max 30 km/t. Prøv at regne på, hvor lang tid en tur fra Herning til Aalborg vil tage.
"3. Dyr og mælk bliver som regel afhentet hos landmanden, ergo skal han ikke bruge transport til dette."
Tror du virkelig det er det eneste der skal ud og ind af et landbrug? Naivt.
"Og sidst men ikke mindst, hvorfor skulle en vestjyde flytte til København? Er der ikke glimrende byer i jylland hvor der kører busser og tog, som er væsentlig mindre end København..?"
Du ønsker altså at af folke land områderne og flytte alle ind til byerne? Hvad så med landområderne?
Jeg ser dig gerne forsøge at finde plads til et 100 ha landbrug i downtown Herning.
Du lever på en anden planet end resten af os.
En landmand kan - absolut og på ingen måde overhovedet slet ikke klare sig uden en bil. Faktisk skal der måske flere en en til.
Jeg er født og opvokset på landet - det er du helt klart ikke.
Du ved ikke hvad en landmands dagligdag består i. Og du ved heller ikke hvilke opgaver der ligger heri.
Hvis du tog bilen væk fra folk på landet ville DK gå helt i stå. Hvordan vil du have, at en landmand skal kunne hente de varer / produkter han skal bruge? Bag på sin cykel?
"1. Landmanden arbejder på/i sit hjem, ergo ingen eller meget lidt transport for at komme på job."
Landmænd i dag har store bedrifter med jord, der ligger langt væk fra gården. Det gøres fordi, der stilles krav om, forhold eks. mellem antal svin og antal ha. Din opfattelse beror på en "Jens Hansens" bondegårds tanke der er meget idyllisk og romantisk. Og totalt uden forbindelse til virkeligheden.
Et landbrug i dag er en virksomhed, der skal drives som eks Dandy, GN store Nord eller anden virksomhed.
Tror du også de kunne klare sig uden biler?
"2. For at arbejde optimalt, skal landmanden bruge diverse maskiner, f.eks. en traktor - han har altså et transportmiddel allerede dér som han kan benytte til sit job. Selv landmænd for mange år siden havde disse muligheder i form af heste og vogne som heste kunne trække."
For at arbejde optimalt? For at kunne eksistere i det hele taget. Hvis der skulle arbejdes med heste i det danske landbrug ville en liter mælk sikkert koste dig 75,-.
Ved du hvad en traktor er? Det er et arbejdsredskab ligesom en gravemaskine eller en stiksav. Det er IKKE et transport middel. En traktor fyrer diesel af i rå mængder. Ikke noget der passer godt ind i dit "grønne verdensbillede", hvis alle landmænd kørte rundt i dem i stedet for i en bil.
En traktor kører max 30 km/t. Prøv at regne på, hvor lang tid en tur fra Herning til Aalborg vil tage.
"3. Dyr og mælk bliver som regel afhentet hos landmanden, ergo skal han ikke bruge transport til dette."
Tror du virkelig det er det eneste der skal ud og ind af et landbrug? Naivt.
"Og sidst men ikke mindst, hvorfor skulle en vestjyde flytte til København? Er der ikke glimrende byer i jylland hvor der kører busser og tog, som er væsentlig mindre end København..?"
Du ønsker altså at af folke land områderne og flytte alle ind til byerne? Hvad så med landområderne?
Jeg ser dig gerne forsøge at finde plads til et 100 ha landbrug i downtown Herning.
Du lever på en anden planet end resten af os.
#24 -
Nu blev der stillet et meget firkantet eksempel op, derfor kom jeg med firkantede svar. :)
Jeg er ked af at skuffe dig, men jeg er rent faktisk opvokset på landet, har boet på landet en stor del af mit liv, jeg har endda arbejdet hos en bonde på et tidspunkt og ved udemærket hvad en traktor er og hvordan sådan en føres, da jeg tog traktorkort da jeg var yngre.
Og du har tydeligvis ikke fanget noget som helst af mit indlæg, så drop attituden med "en anden planet.." :)
Nu blev der stillet et meget firkantet eksempel op, derfor kom jeg med firkantede svar. :)
Jeg er ked af at skuffe dig, men jeg er rent faktisk opvokset på landet, har boet på landet en stor del af mit liv, jeg har endda arbejdet hos en bonde på et tidspunkt og ved udemærket hvad en traktor er og hvordan sådan en føres, da jeg tog traktorkort da jeg var yngre.
Og du har tydeligvis ikke fanget noget som helst af mit indlæg, så drop attituden med "en anden planet.." :)
# 26 & "Kadann" gennerelt
Jeg håber sq at du bare lukke luft ud for magen til pis har jeg da ikke læst her på newz.dk endnu... (men jeg følger måske ikke så meget med?!)
hvis du rent faktisk tog et "rigtigt" traktor kørekort ville du vide at en traktor ikke må bruges til transport udenfor produktionen. dvs det fx ikke er tilladt at køre ud at handle i en traktor. og da landmænd har det med at bo på landet(man skal bo på en gård for at eje en gård) er der som regl forholdsvist langt til indkøbsmulighederne. En travl mand har sq ikke tid til at tage cyklen 5km hen for at købe lidt ind. og der er iøvrigt også afgifter på cykler...
jeg kunne blive ved med at argumentere, men gider ikke da denne diskution er for idiotisk
/on topic:
bare vent til socialisterne kommer tilbage til magten.. så får vi det også her hjemme.
Jeg håber sq at du bare lukke luft ud for magen til pis har jeg da ikke læst her på newz.dk endnu... (men jeg følger måske ikke så meget med?!)
hvis du rent faktisk tog et "rigtigt" traktor kørekort ville du vide at en traktor ikke må bruges til transport udenfor produktionen. dvs det fx ikke er tilladt at køre ud at handle i en traktor. og da landmænd har det med at bo på landet(man skal bo på en gård for at eje en gård) er der som regl forholdsvist langt til indkøbsmulighederne. En travl mand har sq ikke tid til at tage cyklen 5km hen for at købe lidt ind. og der er iøvrigt også afgifter på cykler...
jeg kunne blive ved med at argumentere, men gider ikke da denne diskution er for idiotisk
/on topic:
bare vent til socialisterne kommer tilbage til magten.. så får vi det også her hjemme.
Kadann:
Nu er jeg fks landmands elev. Ergo har jeg ikk min egen gård.
Jeg bor dog på landet og arbejder på landet. Jeg har ca 10 km til fra arbejde, der går faktisk ikke en bus.
Der hvor jeg arbejder er et firma på ligefod med ethvert andet firma med 15 ansatte, folk skal til fra arbejde ligesom andre steder. Men da det sjovt nok ligger på landet, så kan man ikk tage bussen. Altså en bil er faktisk nødvendigt.
Man behøver ikke eje, sin egen gård for at være landmand. Det er en forestilling du har, fra dengang du selv var knægt og far ordnede det hele. Idag er der mange landmænd, der arbejder for en stor gård. De er stadigvæk landmænd, da betegnelsen "landmand" dækker over en uddannelse man kan tage på en landbrugsskole fks.
Nu har jeg også en del kendskab til traktore. Og jeg vil påpege at de faktisk ikke har særlig godt, at at køre på vejen. De køre med et meget lavt dæktryk, så man slider hårdt på traktoren ved at benytte den på vejen. Man skal også være opmærksom på at man køre på diesel, som der ikke er betalt afgift på. Derfor må man ikke køre ud og handle.
En bil er nødvendigt, og ikke luksus husk det.
Der er ikke andre alternativer. Og køre cykel og knallert om vinteren, holder bare ikke. Det er for farligt.
Nu er jeg fks landmands elev. Ergo har jeg ikk min egen gård.
Jeg bor dog på landet og arbejder på landet. Jeg har ca 10 km til fra arbejde, der går faktisk ikke en bus.
Der hvor jeg arbejder er et firma på ligefod med ethvert andet firma med 15 ansatte, folk skal til fra arbejde ligesom andre steder. Men da det sjovt nok ligger på landet, så kan man ikk tage bussen. Altså en bil er faktisk nødvendigt.
Man behøver ikke eje, sin egen gård for at være landmand. Det er en forestilling du har, fra dengang du selv var knægt og far ordnede det hele. Idag er der mange landmænd, der arbejder for en stor gård. De er stadigvæk landmænd, da betegnelsen "landmand" dækker over en uddannelse man kan tage på en landbrugsskole fks.
Nu har jeg også en del kendskab til traktore. Og jeg vil påpege at de faktisk ikke har særlig godt, at at køre på vejen. De køre med et meget lavt dæktryk, så man slider hårdt på traktoren ved at benytte den på vejen. Man skal også være opmærksom på at man køre på diesel, som der ikke er betalt afgift på. Derfor må man ikke køre ud og handle.
En bil er nødvendigt, og ikke luksus husk det.
Der er ikke andre alternativer. Og køre cykel og knallert om vinteren, holder bare ikke. Det er for farligt.
#29 -
"Man behøver ikke eje, sin egen gård for at være landmand. Det er en forestilling du har, fra dengang du selv var knægt og far ordnede det hele."
Hvilket ikke er min forestilling, men din forestilling om hvad jeg ved eller ikke ved om landbrug, men tak for forsøget. :)
"En bil er nødvendigt, og ikke luksus husk det."
Nu gik diskussionen på hvorvidt en bil er luksus til privat brug eller ej, indtil #13 hev en landmand ind i billedet og kom med et eksempel som var helt hen i vejret.. og som skrevet to gange allerede, så var svaret derefter.
Jeg er helt enig i at en bil sagtens kan være et nødvendigt arbejdsredskab, men jeg mener bestemt at det stadig er luksus, uanset hvor man bor i landet.
Som skrevet før, så er det et spørgsmål om at indrette sit liv efter omstændighederne, fordi, som skrevet før, så er der jo reelt folk som ikke har kørekort og som stadig bor steder hvor den offentlige transport er mangelfuld eller ikke-eksisterende og der er jo rent faktisk folk derude som ikke har råd til en bil, som også bor de steder.
At det så kunne være praktisk og mere optimalt med en bil, er så en anden sag.
"Man behøver ikke eje, sin egen gård for at være landmand. Det er en forestilling du har, fra dengang du selv var knægt og far ordnede det hele."
Hvilket ikke er min forestilling, men din forestilling om hvad jeg ved eller ikke ved om landbrug, men tak for forsøget. :)
"En bil er nødvendigt, og ikke luksus husk det."
Nu gik diskussionen på hvorvidt en bil er luksus til privat brug eller ej, indtil #13 hev en landmand ind i billedet og kom med et eksempel som var helt hen i vejret.. og som skrevet to gange allerede, så var svaret derefter.
Jeg er helt enig i at en bil sagtens kan være et nødvendigt arbejdsredskab, men jeg mener bestemt at det stadig er luksus, uanset hvor man bor i landet.
Som skrevet før, så er det et spørgsmål om at indrette sit liv efter omstændighederne, fordi, som skrevet før, så er der jo reelt folk som ikke har kørekort og som stadig bor steder hvor den offentlige transport er mangelfuld eller ikke-eksisterende og der er jo rent faktisk folk derude som ikke har råd til en bil, som også bor de steder.
At det så kunne være praktisk og mere optimalt med en bil, er så en anden sag.
#28: Nu er vi jo ved essensen i politisk debat i Danmark: Man diskuterer altid det ene tilfælde hvor tingene ser groteske ud. Folk uden bil mener at enhver afgift på dem under 2000% er for lidt, og folk med bil er kolde i røven over om busbilletterne stiger med 800%. Heldigvis har vi en presse som altid finder den ene person enhver ændring af en regel vil ramme, og med det som argument forhindrer enhver ændring, uanset positive effekter.
Ontopic er det jo ikke overraskende at de finder på nye afgifter, for det er jo vejen frem når man ikke vil begrænse udgifter. Og mafia-staten kan jo lægge afgifter på lige hvad den har lyst til.
Det kan den danske stat egentlig også, men igen, man skal helst eje medierne for at kunne undgå at miste for mange stemmer, og det er jo tilfældigvis hvad hr. Berlusconi gør.
PS: For en anden gangs skyld: drop de firkantede formuleringer, for de 7 mia som staten tjener på den danske bilpark bliver jo ikke lavet om på under 30 år, selvom de begyndte idag.
Der er jo altid 2 muligheder en afgift har for at overleve: 1. den er lagt på overflødig luksus, eller 2. den tjener så godt til kassen at den ikke kan fjernes.
Ontopic er det jo ikke overraskende at de finder på nye afgifter, for det er jo vejen frem når man ikke vil begrænse udgifter. Og mafia-staten kan jo lægge afgifter på lige hvad den har lyst til.
Det kan den danske stat egentlig også, men igen, man skal helst eje medierne for at kunne undgå at miste for mange stemmer, og det er jo tilfældigvis hvad hr. Berlusconi gør.
PS: For en anden gangs skyld: drop de firkantede formuleringer, for de 7 mia som staten tjener på den danske bilpark bliver jo ikke lavet om på under 30 år, selvom de begyndte idag.
Der er jo altid 2 muligheder en afgift har for at overleve: 1. den er lagt på overflødig luksus, eller 2. den tjener så godt til kassen at den ikke kan fjernes.
#30 Nej, men dem det er en nødvendighed betaler lige så meget i afgift, som dem en bil er en luksus for. Det beviser da vist meget godt min påstand.. :-)
Jeg vil gerne undskylde for, at have bragt denne diskussion helt væk fra sporet. Det var ikke hensigten. Jeg stopper her :0)
Jeg vil gerne undskylde for, at have bragt denne diskussion helt væk fra sporet. Det var ikke hensigten. Jeg stopper her :0)
#30
Er du fra kbh eller omegnen af en storby hvor bussen kører hver kvarter??? Hvis ikke, så syntes jeg du skulle tage 2 små børn og cykle dem af sted i dag institutioner, kør på arbejde, hent børnene, handle ind og betale regninger, for derefter at cykle hjem igen... Lad os se dig cykle de 25 km det vil tage os andre der ikke lige har den luksus at kunne bo på hjørnet af jagtvejen hvor bussen alligevel stopper om 5 min....
Bilen er helt klar en LUKSUS hvis du bor et sted hvor der hele tiden er en bus!!!
For os der har længere imellem bus tiderne er bilen en NØDVENDIGHED!
Back on topic!
Jeg er sikker på at den dejlige lille regering, som folk har været så (Undskyld mit fransk) latterligt åndsvage at stemme ind (Alle har ret til deres mening, gudske tak og lov for det) også vil forsøge skat her, det virker lidt som om det er generelt det de vil, lukke for sygehus væsnet og hive penge ind andre steder!!!
Se men den nye komunal reform, den lægger klart op til at skatten i samtlige kommuner skal være den samme, selv om der er klar forskel på den idag!!!
Det vil sige jeg rissikere at skulle betale mere i skat en hvad jeg gør i forvejen fordi at nabo kommunen ikke lige kan finde ud af at administere deres penge!!!
Alt dette lægger stort set op til at når nu vores kære ministere får øjnene for denne lille sms skat så kommer den sq nok også til danmark!!!
Min ærlige mening er, vi har en droning, hvorfor ikke bare bruge hende som en præsident?
Et lille hint til folk der ønsker billigere biler, Køb og indregistrer dem i tyskland/sverige og lad staten bide i det sure æble!!!
Er du fra kbh eller omegnen af en storby hvor bussen kører hver kvarter??? Hvis ikke, så syntes jeg du skulle tage 2 små børn og cykle dem af sted i dag institutioner, kør på arbejde, hent børnene, handle ind og betale regninger, for derefter at cykle hjem igen... Lad os se dig cykle de 25 km det vil tage os andre der ikke lige har den luksus at kunne bo på hjørnet af jagtvejen hvor bussen alligevel stopper om 5 min....
Bilen er helt klar en LUKSUS hvis du bor et sted hvor der hele tiden er en bus!!!
For os der har længere imellem bus tiderne er bilen en NØDVENDIGHED!
Back on topic!
Jeg er sikker på at den dejlige lille regering, som folk har været så (Undskyld mit fransk) latterligt åndsvage at stemme ind (Alle har ret til deres mening, gudske tak og lov for det) også vil forsøge skat her, det virker lidt som om det er generelt det de vil, lukke for sygehus væsnet og hive penge ind andre steder!!!
Se men den nye komunal reform, den lægger klart op til at skatten i samtlige kommuner skal være den samme, selv om der er klar forskel på den idag!!!
Det vil sige jeg rissikere at skulle betale mere i skat en hvad jeg gør i forvejen fordi at nabo kommunen ikke lige kan finde ud af at administere deres penge!!!
Alt dette lægger stort set op til at når nu vores kære ministere får øjnene for denne lille sms skat så kommer den sq nok også til danmark!!!
Min ærlige mening er, vi har en droning, hvorfor ikke bare bruge hende som en præsident?
Et lille hint til folk der ønsker billigere biler, Køb og indregistrer dem i tyskland/sverige og lad staten bide i det sure æble!!!
#34 -
Mit udgangspunkt her, er at du har børn og bor på landet, eftersom du argumenterer sådan, så ret mig hvis det ikke er tilfældet.
Er børnene ikke et frivilligt valg du har foretaget dig? Er valget af bopæl ikke et frivilligt valg? Hvis svaret er ja til begge, så er det jo dig selv der har gjort behovet for en bil til en nødvendighed, altså et luksusspørgsmål, da du har haft muligheden for at kunne vælge anderledes.. rigtigt eller forkert?
Mit udgangspunkt her, er at du har børn og bor på landet, eftersom du argumenterer sådan, så ret mig hvis det ikke er tilfældet.
Er børnene ikke et frivilligt valg du har foretaget dig? Er valget af bopæl ikke et frivilligt valg? Hvis svaret er ja til begge, så er det jo dig selv der har gjort behovet for en bil til en nødvendighed, altså et luksusspørgsmål, da du har haft muligheden for at kunne vælge anderledes.. rigtigt eller forkert?
#35 -
Hey Kadann... din mor og far valgte nok forkert et sted i kronologien ;)
ej... man vælger skudda ikke om man vil have børn, Børn er en nødvendighed for artens overlevelse - især hvis man er een af de bedre stillede i samfundet
Biler er luksus så længe man ikke nødvendigvis har brug for een
jeg bor 10 km fra 'skole/arbejde' og cykler alle kilometerne, jeg har ikke råd til en bil og da distancen er overkommelig (faktisk opfriskende) så ville luksus være at have en bil
boede jeg 30km fra 'skole/arbejde' ville bilen ikke være luksus, medmindre en bus/tog linie gik direkte - altså ikke luksus
jeg tror ikke man kan diskutere om en bil er luksus eller ej !
Hey Kadann... din mor og far valgte nok forkert et sted i kronologien ;)
ej... man vælger skudda ikke om man vil have børn, Børn er en nødvendighed for artens overlevelse - især hvis man er een af de bedre stillede i samfundet
Biler er luksus så længe man ikke nødvendigvis har brug for een
jeg bor 10 km fra 'skole/arbejde' og cykler alle kilometerne, jeg har ikke råd til en bil og da distancen er overkommelig (faktisk opfriskende) så ville luksus være at have en bil
boede jeg 30km fra 'skole/arbejde' ville bilen ikke være luksus, medmindre en bus/tog linie gik direkte - altså ikke luksus
jeg tror ikke man kan diskutere om en bil er luksus eller ej !
Nu betaler vi jo 25% i moms af vores telefon regning, så SMS'er i danmark er brand beskattet i forvejen. Med mange abb. er det vel ikke så langt fra de 7 øre som der er foreslået i Italien?
hæ hæ hæ hæ . det tror jeg entlig ikke der er nogle partiere her der tør forslå, ivertfald ikke før, efter komunal valget
#37
Selvfølgelig, teknikernes arbejde er også beskattet, og det mad teknikerne køber er også beskattet, og dem der producerer det mad teknikerne spiser, og det udstyr teknikkerne bruger er også beskattet. Men der er stadig langt fra at lægge en fast skat på et produkt og en relativ skat på et produkt.
Selvfølgelig, teknikernes arbejde er også beskattet, og det mad teknikerne køber er også beskattet, og dem der producerer det mad teknikerne spiser, og det udstyr teknikkerne bruger er også beskattet. Men der er stadig langt fra at lægge en fast skat på et produkt og en relativ skat på et produkt.
# 30
"Jeg er helt enig i at en bil sagtens kan være et nødvendigt arbejdsredskab, men jeg mener bestemt at det stadig er luksus, uanset hvor man bor i landet."
-Så en bil er et luksus arbejdsredskab?? ... interessant!
"så er der jo reelt folk som ikke har kørekort og som stadig bor steder hvor den offentlige transport er mangelfuld eller ikke-eksisterende og der er jo rent faktisk folk derude som ikke har råd til en bil, som også bor de steder."
-der er også folk der tæver deres koner eller flyver ind i høje bygninger med vilje... det betyder sq da ikke at det er en holdbar løsning!
#35
"Er valget af bopæl ikke et frivilligt valg?"
- nej det er det ikke for alle, som tidligere nævnt er der lovkrav om at man skal bo på en landbrugs-ejndom hvis man ejer en landbrugs-ejndom. der ud over er det ikke alle der har råd til at bo i byen da det kan være ret dyrt. og hvis alle skulle bo i byer med bybusser og lignende ville der sq ikke være plads nok.
til de fjolser der tror at den nuværende regering vil indføre en sådan skat: da der er skatte stop (jeg ved godt at det ikke er overholdt, men man må da sige at de gør deres bedste) tror jeg ikke at de kunne finde på at prøve på at indføre en lignende skat her hjemme. især ikke nu hvor det jo går rimeligt godt.
"Jeg er helt enig i at en bil sagtens kan være et nødvendigt arbejdsredskab, men jeg mener bestemt at det stadig er luksus, uanset hvor man bor i landet."
-Så en bil er et luksus arbejdsredskab?? ... interessant!
"så er der jo reelt folk som ikke har kørekort og som stadig bor steder hvor den offentlige transport er mangelfuld eller ikke-eksisterende og der er jo rent faktisk folk derude som ikke har råd til en bil, som også bor de steder."
-der er også folk der tæver deres koner eller flyver ind i høje bygninger med vilje... det betyder sq da ikke at det er en holdbar løsning!
#35
"Er valget af bopæl ikke et frivilligt valg?"
- nej det er det ikke for alle, som tidligere nævnt er der lovkrav om at man skal bo på en landbrugs-ejndom hvis man ejer en landbrugs-ejndom. der ud over er det ikke alle der har råd til at bo i byen da det kan være ret dyrt. og hvis alle skulle bo i byer med bybusser og lignende ville der sq ikke være plads nok.
til de fjolser der tror at den nuværende regering vil indføre en sådan skat: da der er skatte stop (jeg ved godt at det ikke er overholdt, men man må da sige at de gør deres bedste) tror jeg ikke at de kunne finde på at prøve på at indføre en lignende skat her hjemme. især ikke nu hvor det jo går rimeligt godt.
#41 -
"-Så en bil er et luksus arbejdsredskab?? ... interessant!"
Nej, der mangler et "til privat brug" i sætningen, så den bør se sådan ud:
"..men til privat brug jeg mener bestemt at det stadig er luksus, uanset hvor man bor i landet."
"-der er også folk der tæver deres koner eller flyver ind i høje bygninger med vilje... det betyder sq da ikke at det er en holdbar løsning!"
Øh.. ja ok, jeg citerer: "Jeg håber sq at du bare lukke luft ud for magen til pis har jeg da ikke læst her på newz.dk endnu..."
Til resten:
Størstedelen af danmarks befolkning består ikke af bønder, mig bekendt, så hvis vi nu ser bort fra den meget lille procentdel, der sammen med f.eks. bistandsklienter, er bundet lovmæssigt mht. valg af bolig, er der så ikke frit valg for alle os andre?
Desuden har jeg ikke argumenteret for at folk bare kan flytte til byen, det er blot den måde du og andre tolker det.
Og.. hvis folk kun har råd til at bo på landet, hvordan har de så råd til en bil? Hvis du lægger udgifterne til bolig sammen med udgifterne til bil, så bliver det faktisk en god sjat penge på månedsbasis.
"-Så en bil er et luksus arbejdsredskab?? ... interessant!"
Nej, der mangler et "til privat brug" i sætningen, så den bør se sådan ud:
"..men til privat brug jeg mener bestemt at det stadig er luksus, uanset hvor man bor i landet."
"-der er også folk der tæver deres koner eller flyver ind i høje bygninger med vilje... det betyder sq da ikke at det er en holdbar løsning!"
Øh.. ja ok, jeg citerer: "Jeg håber sq at du bare lukke luft ud for magen til pis har jeg da ikke læst her på newz.dk endnu..."
Til resten:
Størstedelen af danmarks befolkning består ikke af bønder, mig bekendt, så hvis vi nu ser bort fra den meget lille procentdel, der sammen med f.eks. bistandsklienter, er bundet lovmæssigt mht. valg af bolig, er der så ikke frit valg for alle os andre?
Desuden har jeg ikke argumenteret for at folk bare kan flytte til byen, det er blot den måde du og andre tolker det.
Og.. hvis folk kun har råd til at bo på landet, hvordan har de så råd til en bil? Hvis du lægger udgifterne til bolig sammen med udgifterne til bil, så bliver det faktisk en god sjat penge på månedsbasis.
#43 -
Ok, så folk foretager ikke et frivilligt valg i det tilfælde? Kontanthjælp/a-kasse vs. arbejde..?
Hvor er tvangen? Er der ingen andre muligheder, som f.eks. omskoling, arbejde uden at bruge sin uddannelse, kontakthjælp?
Jo, jeg kan se et problem, hvis vi taler en ekstrem situation, som f.eks. en eller anden person der bor på en af de små øer i de danske farvande, hvor færgen sejler én gang om ugen.. men igen, det er jo helt ekstreme tilfælde.
Ok, så folk foretager ikke et frivilligt valg i det tilfælde? Kontanthjælp/a-kasse vs. arbejde..?
Hvor er tvangen? Er der ingen andre muligheder, som f.eks. omskoling, arbejde uden at bruge sin uddannelse, kontakthjælp?
Jo, jeg kan se et problem, hvis vi taler en ekstrem situation, som f.eks. en eller anden person der bor på en af de små øer i de danske farvande, hvor færgen sejler én gang om ugen.. men igen, det er jo helt ekstreme tilfælde.
#44 Hvad har tvang og frivillige valg med luksus at gøre?
Hvis du mener at det er mere luksus at flytte til et sted med arbejde hvor det er nødvendigt at have bil end det er at side på den flade og modtage bistand så fred være med det. Skal vi til at diskutere noget seriøst istedet for at høre om dine ligegyldige og grundløse meninger?
Vågn nu op til virkeligheden. Vi lever i en verden hvor bilen er gået fra at være luksus til at være et nyttigt redskab både i arbejdstiden og i fritiden. Tror du at så mange mennesker køber en bil bare fordi de har lyst og ikke fordi det er praktisk? Du må lige redefinere din version af ordet luksus.
Hvis du mener at det er mere luksus at flytte til et sted med arbejde hvor det er nødvendigt at have bil end det er at side på den flade og modtage bistand så fred være med det. Skal vi til at diskutere noget seriøst istedet for at høre om dine ligegyldige og grundløse meninger?
Vågn nu op til virkeligheden. Vi lever i en verden hvor bilen er gået fra at være luksus til at være et nyttigt redskab både i arbejdstiden og i fritiden. Tror du at så mange mennesker køber en bil bare fordi de har lyst og ikke fordi det er praktisk? Du må lige redefinere din version af ordet luksus.
Så kan man blive ved. Hvad har vi mennesker egentlig brug for?
Vi kan overleve af 1 kg korn om dagen, også vand. Alt andet er luxus!
Biler er luksus for nogle, men for andre er det bare ikke. Og dem der ikke tror på det, er velkomne til at komme og besøge mig i en uge, og leve mit og mange andre i min omgangskreds liv uden brug af bil. Hvis du efter den uge, stadigvæk kan sige at en bil er luksus så er der noget galt.
Husk vi betaler fanme også for der køre busser og tog, men vi ser fanme aldrig skyggen af dem. Og nej du betaler ikke en skid, for vejene fordi vi betaler vægafgift, bensin afgift, registrerings afgift, selv når vi tegner en bil forsikring skal staten have penge.
Men folk tuder stadigvæk over, hvad det koster at køre i tog.
Jeg kan ikke se, hvorfor folk skal tude over det? Det er jo bare ren luksus man kan vælge fra?
Vi kan overleve af 1 kg korn om dagen, også vand. Alt andet er luxus!
Biler er luksus for nogle, men for andre er det bare ikke. Og dem der ikke tror på det, er velkomne til at komme og besøge mig i en uge, og leve mit og mange andre i min omgangskreds liv uden brug af bil. Hvis du efter den uge, stadigvæk kan sige at en bil er luksus så er der noget galt.
Husk vi betaler fanme også for der køre busser og tog, men vi ser fanme aldrig skyggen af dem. Og nej du betaler ikke en skid, for vejene fordi vi betaler vægafgift, bensin afgift, registrerings afgift, selv når vi tegner en bil forsikring skal staten have penge.
Men folk tuder stadigvæk over, hvad det koster at køre i tog.
Jeg kan ikke se, hvorfor folk skal tude over det? Det er jo bare ren luksus man kan vælge fra?
Ja ja, I får ret. Det er livnødvendigt at eje en bil, så jeg vil straks suse ud og sætte mig i gæld for at få en. :)
Til Kadann + andre der måtte mene at Biler er luksus...
Jeg og min kæreste arbejder begge i københavn, men pga. af de høje huspriser og andre grunde til ikke at flytte til kbh.er vi faktisk nød til at have 2 biler.. Vi bor i en landsby, hvor nærmeste stationsby ligger 25 km væk.. Vi har 2 børnehave børn som skal hentes og bringes, vi kan på ingen måde følges på arbejde, da børnehaven åbner kl. 7.00 og lukker 16.45, derfor er den ene nød til at bringe og den anden hente... og aligevel er det svært at nå at have sine 37 timer om ugen... Jaja, Skift arbejde siger du... Det er lidt svært når alle virksomheder stortset vælger at være i kbh....
Jeg mener sagtens man kan have en afgift på biler, men man bør nok kigge på en nedsættelse af afgiften på bil nr. 2 betragteligt for Pendler familier...
Desværre kan vejene slet ikke holde til det.. dem der kender til myldretids trafik kan kun nikke genkendende til dette... Jeg tror nok at lige PT. kan man give DSB skylden for dette, da togene kører som vinden blæser.. Men jeg mener at man bør give skatte mæssige fordele ved at placere virksomheder uden for kbh...
Det hele er en ond cirkel som er svær at komme ud af..
Jeg og min kæreste arbejder begge i københavn, men pga. af de høje huspriser og andre grunde til ikke at flytte til kbh.er vi faktisk nød til at have 2 biler.. Vi bor i en landsby, hvor nærmeste stationsby ligger 25 km væk.. Vi har 2 børnehave børn som skal hentes og bringes, vi kan på ingen måde følges på arbejde, da børnehaven åbner kl. 7.00 og lukker 16.45, derfor er den ene nød til at bringe og den anden hente... og aligevel er det svært at nå at have sine 37 timer om ugen... Jaja, Skift arbejde siger du... Det er lidt svært når alle virksomheder stortset vælger at være i kbh....
Jeg mener sagtens man kan have en afgift på biler, men man bør nok kigge på en nedsættelse af afgiften på bil nr. 2 betragteligt for Pendler familier...
Desværre kan vejene slet ikke holde til det.. dem der kender til myldretids trafik kan kun nikke genkendende til dette... Jeg tror nok at lige PT. kan man give DSB skylden for dette, da togene kører som vinden blæser.. Men jeg mener at man bør give skatte mæssige fordele ved at placere virksomheder uden for kbh...
Det hele er en ond cirkel som er svær at komme ud af..
I stedet for al den tvivl om hvad vi betaler til, og hvad vi ikke betaler til kan man jo tage et kik på Finansministeriets finanslovsdatabase
#3 Du kan ikke have overskud på betalingsbalancen :) Du mener vel betalingsbalancens løbende poster, som iøvrigt har meget lidt at gøre med statens finanser. Betalingsbalancen er derfor på intet måde et en indikator for hvorvidt vi vil få stigende skatter.
#3 Du kan ikke have overskud på betalingsbalancen :) Du mener vel betalingsbalancens løbende poster, som iøvrigt har meget lidt at gøre med statens finanser. Betalingsbalancen er derfor på intet måde et en indikator for hvorvidt vi vil få stigende skatter.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.