mboost-dp1

SXC - CMSeter
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Man burde da også hives ud af bilen og nakkeskydes, hvis man mener at det er så vigtigt at kontrollere sine opdateringer imens man kører.
#3 jeg tror mere der hentydes til overraskede udbrud fra de folk som stod rund om hjørnet.
Men jeg vil give dig ret i at man måske skulle fokusere mere på nogle vigtigere og mere realistiske ting, så som ikke at røre en telefon imens man kører. (eller at lade være med at bakke om hjørner uden udsyn...)
Men jeg vil give dig ret i at man måske skulle fokusere mere på nogle vigtigere og mere realistiske ting, så som ikke at røre en telefon imens man kører. (eller at lade være med at bakke om hjørner uden udsyn...)
Dette kommer netop som Audi har valgt at integrere Facebook med deres nye underholdningssystem som føren skulle være i stand til at betjene mens vedkommende kører bil: http://www.engadget.com/2012/03/06/audi-a3-with-mm...
Det giver sig selv at man reagerer væsentligt langsommere når man konstant sidder og fjerner blikket fra vejen...
Det virker umiddelbart mere skræmmende at det er lovligt at køre med 12,5% langsommere reaktionstid - Så stor en effekt havde jeg alligevel ikke regnet med at 0,8 promille ville have.
Det virker umiddelbart mere skræmmende at det er lovligt at køre med 12,5% langsommere reaktionstid - Så stor en effekt havde jeg alligevel ikke regnet med at 0,8 promille ville have.
Hvordan kan dette komme som nogen overralkelse ... Just sayin.
Håndfri eller telefon i hånden ... kan du ikke finde ud af at køre bil er begge dele sq lige farligt ... taler af erfaring da jeg fik mit kort for mange år siden. I dag kan jeg nemt begge dele uden problemer. Så håndfri eller ej ... HAHAHAH, ingen problem.
mvh
Håndfri eller telefon i hånden ... kan du ikke finde ud af at køre bil er begge dele sq lige farligt ... taler af erfaring da jeg fik mit kort for mange år siden. I dag kan jeg nemt begge dele uden problemer. Så håndfri eller ej ... HAHAHAH, ingen problem.
mvh
Ja det giver jo fint mening..
Når opmærksomheden flyttes fra vejen og ned på en telefon, så er risikoen for at noget går galt da klart større.
En lettere beruset person har da trods alt stadig øjene på vejen, omend reaktions-tiden jo som nævnt er nedsat.
Sammenlignings-grundlaget er helt ude i hegnet synes jeg, det kræver sgu da ikke en undersøgelse at finde frem til den slags.
Når opmærksomheden flyttes fra vejen og ned på en telefon, så er risikoen for at noget går galt da klart større.
En lettere beruset person har da trods alt stadig øjene på vejen, omend reaktions-tiden jo som nævnt er nedsat.
Sammenlignings-grundlaget er helt ude i hegnet synes jeg, det kræver sgu da ikke en undersøgelse at finde frem til den slags.
mrtb (7) skrev:Det virker umiddelbart mere skræmmende at det er lovligt at køre med 12,5% langsommere reaktionstid - Så stor en effekt havde jeg alligevel ikke regnet med at 0,8 promille ville have.
Nu ved jeg ikke helt hvor du bor, men her i Danmark hvor jeg bor, hedder det promillekørsel når du er på 0,5promille. Så 0,8 er ikke super lovligt ;)
Jeg må erkende at touchtelefoner er ret farlige i trafikken. Gamle mobiltelefoner kunne man betjene uden at kigge på dem, hvis ens fingre kunne manøvrere henover tasterne. Jeg har skrevet masser af sms'er tilbage i tiden, uden at have været nødsaget til at kigge på telefonen, bortset fra indledende sms og eventuelle svar som har været læst.
Hvis man sidder og glor på facebook/twitter/andre super irrellevante ting mens man kører bil, bør man skydes med lunken lort.
Hvis man læser mails hvor der ikke er andre trafikanter som eventuelt kan komme tilskade ved at man kører galt, so be it - det kan ikke bringe mit pis i kog, men jeg er også glad for mit arbejde :/
RpR (3) skrev:Lygtepæle siger Iøvrigt ik ret meget før man rammer dem!
Det gør det træ jeg plejer at bakke ind i herhjemme heller ikke! Kofangeren kan dog finde på at sige en lyd, men så har man jo ramt... I ved, når man tænker "der er stadig 1½cm tilbage til træet!". Det er der ikke...
Bean (6) skrev:Dette kommer netop som Audi har valgt at integrere Facebook med deres nye underholdningssystem som føren skulle være i stand til at betjene mens vedkommende kører bil: http://www.engadget.com/2012/03/06/audi-a3-with-mm...
uanset hvordan det er integreret, gør det kørslen farligere. Det der tæller er, om man er opmærksom på trafikken ... og det er sådan set ligemeget om man piller ved radioen, gps'en, telefonen, facebook... det er farligt.
DON*T DO IT.
Min personlige holdning er hellere snakke i telefon uden håndfri end at sende sms'er... Værste ved det hele er at ALLE kan skjule at de sms'er... dvs at folk er mere tilbøjelige til at sms'e frem for at ringe hvilket øger riskoen for uheld.
Så kan vi diskuterer hvordan vi nemmest reducerer antallet af uheld ved at beholde nuværende lovgivning med skabs sms'ere eller ved at give folk lov til at snakke telefon håndholdt igen så de rent faktisk kigger på vejen.
Edit:
Bild mig ikke ind at folk bare skal overholde loven for det gør de alligevel ikke. Det er der talrige eksempler på
Så kan vi diskuterer hvordan vi nemmest reducerer antallet af uheld ved at beholde nuværende lovgivning med skabs sms'ere eller ved at give folk lov til at snakke telefon håndholdt igen så de rent faktisk kigger på vejen.
Edit:
Bild mig ikke ind at folk bare skal overholde loven for det gør de alligevel ikke. Det er der talrige eksempler på
Törleif Val Viking (14) skrev:Så kan vi diskuterer hvordan vi nemmest reducerer antallet af uheld ved at beholde nuværende lovgivning med skabs sms'ere eller ved at give folk lov til at snakke telefon håndholdt igen så de rent faktisk kigger på vejen.
Edit:
Bild mig ikke ind at folk bare skal overholde loven for det gør de alligevel ikke. Det er der talrige eksempler på
Man kan vel lave noget der låser en smartphone, hvis den bevæger sig over en hvis hastighed (målt via GPS og/eller indbygget Gyroskop). Evt koble det sammen med ansigtsgenkendelse via et kamera i bilens rat, således at telefonen kun er låst, hvis du er føreren af bilen.
Efterhånden som smartphones bliver en større og større del af vores hverdag og integreret med andre teknologier, kan det vel også tænkes at nøglen til bilen udskiftes med en kode sendt fra en App på ens smartphone. Derved kan førerens smartphone nemmere identificeres og låses ved højere hastigheder.
Sikots (12) skrev:Nu ved jeg ikke helt hvor du bor, men her i Danmark hvor jeg bor, hedder det promillekørsel når du er på 0,5promille. Så 0,8 er ikke super lovligt ;)
Jeg tillader mig lige bare at nøjes med at citere noget fra posten:
"når førernes blodalkoholprocent lå 0,08 %, der er det højeste, som den britiske lov tillader."
:)
mireigi (15) skrev:Man kan vel lave noget der låser en smartphone, hvis den bevæger sig over enhvisvis hastighed
Så hvis jeg gerne ville have brugt min telefon i toget, så er det bare ærgeligt? :D Ellers på passagersædet... :)
Det må sgu være op til brugeren at afgøre hvornår det er OK at sidde og pille ved svinet, det er bare ærgeligt at så mange ikke fatter at køre forsvarligt.
#alkohol
Spritbilister forsøger ofte at køre ekstra pænt, ifølge kørelærer. Altså de er ekstra opmærksomme, da de ved at de kører ulovligt. Nok fordi de ikke vil være impliceret i en ulykke, da de så vil blive målt når politiet dukker op.
#15
Sjovt, det samme sad jeg og kæresten og snakkede om igår. Altså at ens telefon skulle blokere for andet end nødopkald, når netop GPSen registrere at man ikke holder stille.
At der stadig er ufatteligt mange bilister der sidder med en mobil i hånden og snakker, når et håndfri sæt ikke koster alverden, er for dumt. De fleste sidder og 'kigger rundt' mens de snakker, altså har ikke opmærksomheden på trafikken foran dem.
Det er så lidt der skal til, for at noget går galt i trafikken, så tag jer nu sammen, mobilister.
Sjovt, det samme sad jeg og kæresten og snakkede om igår. Altså at ens telefon skulle blokere for andet end nødopkald, når netop GPSen registrere at man ikke holder stille.
At der stadig er ufatteligt mange bilister der sidder med en mobil i hånden og snakker, når et håndfri sæt ikke koster alverden, er for dumt. De fleste sidder og 'kigger rundt' mens de snakker, altså har ikke opmærksomheden på trafikken foran dem.
Det er så lidt der skal til, for at noget går galt i trafikken, så tag jer nu sammen, mobilister.
Clauzii (20) skrev:#15
Sjovt, det samme sad jeg og kæresten og snakkede om igår. Altså at ens telefon skulle blokere for andet end nødopkald, når netop GPSen registrere at man ikke holder stille.
Så skulle jeg nok hurtigt finde et andet mærke telefon at købe eller få patchet den software så den holder op med det. Hvorfor må jeg ikke snakke i telefon hvis jeg er passager i en bil eller sidder i toget? Ja, det er irriterende at høre på folk der snakker telefon i toget, men der må alligevel være en grænse for hvor meget man skal tvinge folk til at opføre sig 'pænt' gennem lovgivning.
Har den samme holdning til alkometre - jeg kunne aldrig finde på at køre bil fuld (drikker stort set aldrig), så det virker tåbeligt at skulle tvinges til at puste hver gang man skal køre som nogle foreslår. Hvis man én gang er blevet taget i spritkørsel, så giver det langt mere mening hvis man f.eks. kan nøjes med en betinget frakendelse hvis man får installeret et alkometer i sin bil. Ellers skal det hedde ubetinget.
demolition (21) skrev:Hvorfor må jeg ikke snakke i telefon hvis jeg er passager i en bil eller sidder i toget?
Som #15 siger:
Efterhånden som smartphones bliver en større og større del af vores hverdag og integreret med andre teknologier, kan det vel også tænkes at nøglen til bilen udskiftes med en kode sendt fra en App på ens smartphone. Derved kan førerens smartphone nemmere identificeres og låses ved højere hastigheder.
Clauzii (22) skrev:Som #15 siger:
Efterhånden som smartphones bliver en større og større del af vores hverdag og integreret med andre teknologier, kan det vel også tænkes at nøglen til bilen udskiftes med en kode sendt fra en App på ens smartphone. Derved kan førerens smartphone nemmere identificeres og låses ved højere hastigheder.
Men som med alle andre spærringer, så vil der hurtigt findes en måde at omgå det på.
Det kan godt være det vil få få folk til at tænke over, om de skal anvende mobilen mens de kører, hvor dem som er vant til det og som i forvejen ignorerer farene ved det, nok skal finde en måde at omgå spærringen på.
Som #21 skriver, så er disse spærringer kun til gene for de folk som spærringen reelt ikke er tiltænkt. De folk som spærringen skal virke overfor, finder en måde at omgå dem på. Nøjagtig som med f.eks. kopi-sikring på spil, musik og film.
mrtb (7) skrev:Det virker umiddelbart mere skræmmende at det er lovligt at køre med 12,5% langsommere reaktionstid - Så stor en effekt havde jeg alligevel ikke regnet med at 0,8 promille ville have.
På den anden side - hvordan er reaktionstiden mens man læser "autoværn mangler", "hold til højre ved udrykning", man holder øje med legende børn, sol-skyggens justeres når man blændes osv.?
Selvfølgelig er det skidt med nedsat reaktionstid, men der er MANGE ting til forstyrre koncentrationen.
aben (13) skrev:det er sådan set ligemeget om man piller ved radioen, gps'en, telefonen, facebook... det er farligt.
Jojo. Men der er stor forskel på at sidde og nuldre med en smartphone med lille skrift, qwerty-tastatur, komplicerede menuer osv., og at betjene et apparat med få store knapper som fx. kabine-blæser, vindues-visker eller en vel-designet app til formålet (og en ordentlig dock).
At bruge smartphone under kørslen kan betyde MANGE ting. Nogle af dem er ikke mindre farlige end så mange ting man er tvunget til at gøre mens man kører bil.
Clauzii (20) skrev:De fleste sidder og 'kigger rundt' mens de snakker, altså har ikke opmærksomheden på trafikken foran dem.
Så er det jo DET der er farligt, og ikke selve det at snakke i telefon.
Jeg har skræmmende mange gange set folk have svært ved at holde banen på motorvejen, og så viser det sig fanme at de holder en telefon med den ene hånd, og IKKE KIGGER UD AF FORRUDEN!
Så kan man snakke om at forbyde telefoni under kørslen, men jeg synes nu det er mere relevant at styre bilen, end at undlade telefoni. Folk som ikke kan begge dele på samme tid må så vælge.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.