mboost-dp1

unknown

Slut med Udenlandske DVD’er

- Via Politiken -

Forbudet mod import af dvd’er med forkert region vil med stor sandsynlighed blive vedtaget inden 22. december. Venstres kulturpolitiske ordfører, Ester Larsen, siger “Reglerne i EU er klare. Vi bliver nødt til at stemme for, selvom indholdet byder os meget imod”





Gå til bund
Gravatar #1 - ns
15. sep. 2002 10:34
Politik er mærkeligt.. Man stemmer for noget man er imod.
Gravatar #2 - sparrez
15. sep. 2002 10:35
Lad os komme af med EU, ja og hold den klamme euro væk for helvede !
Gravatar #3 - pistacie
15. sep. 2002 10:36
Sparrez ... EU er da klart en fordel for Danmark!
Det fik vi da også et klart udtryk for ved afstemningen!

FFS..brok!
Gravatar #4 - sKIDROw
15. sep. 2002 10:41
AF HVAD FOR NOGET!?!?!?!?!?!!?!?
Se for helvede dog at få det forslag afvist, som den brøler det tydeligvis er!
Gravatar #5 - CableCat
15. sep. 2002 10:41
og hvad skete der så med "vares frie bevægelse"?
Gravatar #6 - Isenstone
15. sep. 2002 10:47
Om vi er med i EU eller ej rager mig en papand... så længe de ikke forhindrer mig i at se mine psyko edition filmz der ikke fåes på reg.2... Og fandme nej om jeg vil købe skod versionerne i stedet! Den lov kan de smide ud af vinduet med det samme!!!

Enough ranting! Mon ikke politikerne kunne finde en måde at anullere den lov uden at gå mod EU? Det kan da ikke passe at vi skal undvære vores film, bare fordi nogle spanioler, englændere, franskmænd eller whatever synes de skal kan undvære deres.

My 5 cents!
Gravatar #7 - MegaCore
15. sep. 2002 10:50
Alt deres ævl om at EU skal være til for folket og ikke for eliten????

Den her skal vi ikke glemme gutter! Den skal smides tilbage i fjæset næste gang en eller anden naiv politiker kværner løs om EU´s lyksaligheder, uden at vide hvordan det virkeligt ser ud.
Gravatar #8 - Hektor
15. sep. 2002 10:50
Som Ester Larsen sagde:
"Når man har sagt A, må man også sige B."

Som Dawk sagde:
"NEJ! Nogle gange er man nødt til at sige: 'Vi mente ikke A alligevel!'"

SÅ FAT DET DOG!!!
Gravatar #9 - Aykut
15. sep. 2002 10:52
Gutter... Jeg overvejer mere at tage ind og deltage de demonstrationer mod EU der snart finder sted...

Nogen der vil med??
Gravatar #10 - BeLLe
15. sep. 2002 10:58
Er jeg den eneste der ikke ser det som et større problem.
man kan da stadig importere fra feks usa og canada.
Og så kan men selvfølgelige downloade alt det man gider.
Filmbranchen får i hvert fald ikke ret meget ud af det her.


/BeLLe
Gravatar #11 - Hektor
15. sep. 2002 11:02
#10 BeLLe:
"man kan da stadig importere fra feks usa og canada."

Ja, det kan du - som privatperson, men jeg kan ikke købe andet end region 2-film i danske butikker, når dette lovforslag er vedtaget - og DET er problemet.
Gravatar #12 - BurningShadow
15. sep. 2002 11:11
#2
*klapper i mine små skandinaviske hænder*


#6
Der er ikke tale om ”at gå mod EU” men om at ”gå med EU” for alle forslag/direktiver skal godkendes, og ratificeres (jeg er ikke sikker på at det er stavet korrekt), før de gælder her i landet.


#8
Og med hensyn til EU, så dropper vi sq alfabetet.


#10
Ja det er du, for vi vil have lov til at gå ned og købe en LOVLIG DVD film, nede hos den lokale DVD pusher.
Gravatar #13 - sKIDROw
15. sep. 2002 11:51
#8 Hektor


"Som Ester Larsen sagde:"Når man har sagt A, må man også sige B."Som Dawk sagde:"NEJ! Nogle gange er man nødt til at sige: 'Vi mente ikke A alligevel!'"SÅ FAT DET DOG!!!"

Hvor smukt.. :õ)
Jeg har lige skrevet en mail til vores kære kulturminister, nu mangler jeg lige at finde email adresserne til de andre 'ansvarlige'.. ;)
Gravatar #14 - SonnySoufflé
15. sep. 2002 12:28
De politikere fatter ikke kuk . Der gå ikke mange dage før politikerne piver over at der ikke komme penge i skatte kassen , fordi folk henter filmene på nettet .
Gravatar #15 - Lowkey
15. sep. 2002 12:47
Hold kæft hvor bliver jeg aggressiv når jeg læser sådan noget pis!
Hvad fanden er der sket med det frie marked?

Er der ikke også nogen der kan forklare mig hvorfor vi <STRONG>skal</STRONG> acceptere det her:
»Reglerne i EU er klare. Vi bliver nødt til at stemme for, selvom indholdet byder os meget imod«

Hvis man ikke kan stemme imod, hvorfor stemmer man så?
Er det ikke en slags diktatur når der kun er et felt på stemmesedlen?
Shite!
Gravatar #16 - Pringle
15. sep. 2002 12:53
Eh, er jeg den eneste der ikke kan se en sammenhæng mellem forbud af DVD-import og "harmonisering af ophavsretten indenfor EU"...

Hvad betyder det? Og hvorfor?
Faktisk en utroligt ringe artikel, der lader en tilbage med flere spørgsmål end svar :P
Gravatar #17 - sKIDROw
15. sep. 2002 13:01
=>HAL9000

Tjohh..
Der bliver rent faktisk holdt valg i Irak.
Sidst var der kun en der ikke havde stemt på saddam hussein, og den blev erklæret ugyldig.. LOL
Gravatar #18 - PSiX
15. sep. 2002 13:41
Faldt over et stykke tekst skrevet af Laserdiskens ejer, Hans Kristian Pedersen. Laserdisken er et af de firmaer, der står til at tabe stort på et forbud mod import af DVD-film fra tredie-lande, hvorfor han selvfølgelig er interesseret i at få afklaret situationen.Han har et par spændende facts, bl.a. ordlyden fra det oprindelige direktiv og kommentarer til dette. Bl.a. er han kommet frem til, at det oprindelige EU-direktiv og dettes kommentarer intet indeholder om forbud - blot en fremmelse af den <STRONG>interne</STRONG> handel her i EU. Ydermere har han fundet, at der ingen kommentarer eller indvendinger har været til netop den del af direktivet, der nu fortolkes som et blankt forbud mod importen. Ikke én eneste EU-repræsentant har kunne læse den betydning direktivet nu tillægges.En stor del af ansvaret for dette hviler på Kulturministeriet og specielt lobbyisterne i dette. Bland andet en enkelt advokat, der repræsenterer IFPI og diverse har udtalt, at tilliden til ham er så stor, at han er den eneste der kontaktes i rettigheds-spørgsmål indenfor musik- og underholdningsbranchen. Sørgeligt at én mand skal tillægges så stor betydning, for nu kan vi se hvad vi reelt får ud af det.Direktivet er altså ikke skyld i import-forbudet. Men det er lobbyisterne, der har presset så meget på kulturministeriet, som igen har skullet forelægge sagen for regeringen. Og her har ingen altså reageret på den meget utydelige formulering i direktivet, som gennem de kære lobbyister er blevet tillagt en betydning, det aldrig skulle have haft. Alt sammen for at fremme deres egen forretning.Jeg væmmes.Kilde: <A href="http://www.laserdisken.com/html/visnyhed.dna?nyhed=182" target=_blank>http://www.laserdisken.com/html/visnyhed.dna?nyhed=182</A>
Gravatar #19 - PSiX
15. sep. 2002 13:45
HAL9000: Vi er tvunget til at stemme for, for vi hvis vi undlader at indlemme EU-lovgivningen i vores egen begår vi traktatbrud (ikke at jeg finder det negativt hvis det endelig skulle ske). Og desværre er der stadig flere EU-tilhængere i Danmark end der er modstandere.

Folk skulle kraftedeme skydes nogengange...
Gravatar #20 - BurningShadow
15. sep. 2002 13:47
”Folk skulle kraftedeme skydes nogengange...”
Ja, og andre skal skydes tit og ofte :)
Gravatar #21 - Lowkey
15. sep. 2002 14:05
#17:
Nice, det er da i det mindste konsekvent...

#19:
Hvad er straffen for traktatbrud?
Gravatar #22 - S.i.H
15. sep. 2002 14:13
Sagt på godt gammelt dansk "<STRONG>LORTE LAND</STRONG>".
Gravatar #23 - Yasw
15. sep. 2002 14:30
Kommer det også til at gælde DVD film uden for region? Som fx. porno- og musik DVD'er.
Gravatar #24 - kennethbp
15. sep. 2002 15:25
Jeg har været inde på laserdiskens hjemmeside og set i deres leder ang. emnet, og det er skræmmende så kloge folk med en længervarende udannelse kan være man skulle tro at der er en udannelse der hedder idiot.can.polit.
Men se/læs deres leder og få lidt mere indblik i tingene
http://www.laserdisken.com/html/visnyhed.dna?nyhed...
Jeg har kun et ord at skrive IMPONERENDE.
Gravatar #25 - PSiX
15. sep. 2002 16:22
<STRONG>Kennethbp:</STRONG> Lidt imponerende, ja - men også for sent ifølge #18.

<STRONG>HAL9000:</STRONG> Straffen mener jeg konsekvent er udmeldelse af EU, men jeg er ikke sikker. Uanset hvad kan straffen umuligt være så slem, at vi tager skade af det.

<STRONG>Yasw:</STRONG> Forbuddet vil være globalt idet det gælder samtlige lande udenfor EU. Region 0 udgivelser vil således være forbudte på lige fod med region 1, så længe filmene sælges uden direkte samtykke fra producenten i pågældende land.

Iøvrigt skal det siges, at en af formuleringerne (selvom den er lige så uheldig som de andre) går på, at import stadig vil være lovligt, hvis rettighedshaveren har givet tilladelse hertil. Dog tror jeg næppe én eneste producent vil overveje ét sekund at tillade det, eftersom det fjerner deres egen fortjeneste på region 2 filmene, der pt. sælges i latterlig kvalitet til en alt for høj pris.

Jeg tror jeg vil gå på lobbyist-jagt i aften. Husk lommelærke og riffel.
Gravatar #26 - ssboisen
15. sep. 2002 16:56
Og endnu engang bliver vi bekræftet i de mange ulemper ved EU!
Gravatar #27 - Hektor
15. sep. 2002 17:02
#24 Kennethbp:
Ved du tilfældigvis, hvordan man får fat i den mand?

#26 ssboisen:
Er du SIKKER på, det er EUs skyld? Kunne det ikke tænkes, at vi har nogle inkompetente fladpander i Folketinget?
Gravatar #28 - BurningShadow
15. sep. 2002 17:15
#27
Jeg tror at det er begge dele…
Vi har nogle (mange) inkompetente fladpander i folketinget. Og EU fladpanderne udnytter det, til at skade den Danske befolkning.
Gravatar #29 - Hektor
15. sep. 2002 17:29
#28 BurningShadow:
Det vil sige, at de 345+ millioner andre mennesker i EU har besluttet sig for at slå sig sammen - alt sammen blot for at få Danmark ned med nakken?

Damn ...

Jeg har en mistanke om, at det ikke er dig, staniol-hatten trykker på.
Gravatar #30 - PSiX
15. sep. 2002 17:42
Hektor:

Tror du rent faktisk, at det "EU" BurningShadow snakker om er den samlede befolkning?

For så kender jeg da én staniol-kasketten åbenbart har trykket hele vejen op gennem barndommen...

I retfærdighedens navn skal det siges, at den "unyttelse" der sker af Danmark sker i kraft af ensordningen der er ved at ske i EU, og som er dårligt forenelig med vores love og standarder.
Gravatar #31 - Yasw
15. sep. 2002 17:51
Så flytter man vel bare sin foretning ind på Christania da det ligger uden for EU :-)
Gravatar #32 - BurningShadow
15. sep. 2002 18:01
#31
Christiania er aldrig blevet officielt anerkendt som EU-frit område, og staten vil derfor sandsynligvis gennemtvinge det der også.
Gravatar #33 - hamsterdance
15. sep. 2002 18:10
Jeg tror snart at jeg flytter til Norge for at slippe for EU.
Gravatar #34 - annoia
15. sep. 2002 18:44
hamsterdance - Hvorfor?
Gravatar #35 - Copyright
15. sep. 2002 19:12
Fuck da DVD

De skriver jo at det også kan gå ude over importen af Bl.a. tegneserier

Hvor skal jeg så få mine Amerikanske tegneserier fra ?
Håber dælme ikke det går ud over f.eks Fantask...

øv
Gravatar #36 - SnoTz
15. sep. 2002 19:34
- EU er nogle slemme nogen.

Typisk danskere, altid mig selv først.....
Det er tilsyneladende ikke alle der har opdaget der er undertekster på dansk fjernsyn. Hvis ikke importen bliver stoppet, vil det snart ikke kunne betale sig at "europæisere" film, og det vil gå ud over de små. Selvom det lader til det, kan ikke alle europæere engelsk, mandarin og en fandens masse andre sprog. Derfor har dette initiativ været en nødvendighed, for at sikre at alle har lige mulighed for at se alt.
Gravatar #37 - graynote
15. sep. 2002 20:14
#36 Snotz:

Øh??

graynote
Gravatar #38 - SnoTz
15. sep. 2002 20:18


#37 Graynote:

Øh??

SnoTz
Gravatar #39 - Yasw
15. sep. 2002 20:47
Var det ikke noget med at der skulle sættes gang i ehvervslivet? Nu giver EU da en sikker død for en hel masse små importører.
Gravatar #40 - Raenil
15. sep. 2002 21:06

#36
Nu er det jo nok hverken 3% eller 7% af de danske DVD film der er noget som helst andet end region 2 – så jeg tror simpelthen ikke på at den holder. Det som forslaget vil gå ud over, er eksempelvis Fantask (Amerikanske tegneserier) og Laserdisken (parallelimport af andre regionskodede DVD’er end region 2) – og det er jo ikke dem der står for at holde salgstallene oppe i det danske marked. De har fundet en niche, som nogle få procent af befolkningen bruger – og det vil kulturministeren på usaglig baggrund have stoppet (hvis jeg har læst og forstået Laserdiskens leder rigtigt, og der ikke er fiflet med sandheden i den leder).
Gravatar #41 - IceHunter
15. sep. 2002 21:16
<B>#38 </B>
Det han mener, er at det var noget frygteligt ævl at lukke ud - så meget at han var midlertidig målløs :)
Gravatar #42 - PSiX
15. sep. 2002 21:58
<STRONG>SnoTz:</STRONG> Det der var kraftedeme noget ævl...
Gravatar #43 - SnoTz
15. sep. 2002 22:02
#42

Hvad fanden taler du om?
Gravatar #44 - cyruz
15. sep. 2002 22:35
http://dvdboxoffice.com
free shipping worldwide
Gravatar #45 - SaD
15. sep. 2002 22:38
@ 43,
Han taler om at du ævler. Jeg giver ham ret.
Du ævler.
Gravatar #46 - SnoTz
15. sep. 2002 22:41
nåe ja,l hva' fanden, alle har ret til deres egen holdning, også selvom i ta'r fejl :P
Gravatar #47 - SaD
15. sep. 2002 22:46
Du er slet ikke interesseret i at vide hvorfor vi mener du ævler? Eller kan du selv godt se at,

"Derfor har dette initiativ været en nødvendighed, for at sikre at alle har lige mulighed for at se alt."

er noget ævl?
Gravatar #48 - SnoTz
15. sep. 2002 22:49


<B>#47</B>Bruger:<B>Sørgelig :(</B>
<STRONG></STRONG>
Selv fru Jensen, som ikke forstår en skid engelsk, skal kunne nyde Die Hard IV, den mulighed fjerner man hvis der ikke længere er penge i at oversætte filmene, fordi flertallet godt kan engelsk.


"Du er slet ikke interesseret i at vide hvorfor vi mener du ævler" JO, jeg kan sku ikke få meget ud af "ævl"
Gravatar #49 - SaD
15. sep. 2002 23:01
Så ved at fjerne EU-borgeres ret til selv at bestemme hvor de vil købe deres film, sikrer vi "..at alle har lige mulighed for se alt" - ?

Goddag mand Økseskaft.
Gravatar #50 - SnoTz
15. sep. 2002 23:09
#49

se #46.....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login