mboost-dp1

SXC - otjep
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Nu har jeg ikke haft fastnet i 5 år.
Men alligevel får jeg det igen via TDC Home Duo, når de får leveret det.
Ikke fordi jeg har noget at bruge det til, eller der nogensinde bliver sat telefon på den linje(ejer ikke en gammeldags telefon).
Det er udelukkende fordi hvis jeg bare vil have den "rene" ADSL linie så skal jeg betale 30 om måneden i "bærelinie gebyr".
Om det gælder for andre end TDC ved jeg ikke(TDC er de eneste der kan levere en ordenlig hastighed på linien hvor jeg bor).
Men jeg kommer så desværre til at tælle med i statistikken som en af dem der stadig har de gamle linier, hvilket nok er det der irriterer mig mest. :)
Men alligevel får jeg det igen via TDC Home Duo, når de får leveret det.
Ikke fordi jeg har noget at bruge det til, eller der nogensinde bliver sat telefon på den linje(ejer ikke en gammeldags telefon).
Det er udelukkende fordi hvis jeg bare vil have den "rene" ADSL linie så skal jeg betale 30 om måneden i "bærelinie gebyr".
Om det gælder for andre end TDC ved jeg ikke(TDC er de eneste der kan levere en ordenlig hastighed på linien hvor jeg bor).
Men jeg kommer så desværre til at tælle med i statistikken som en af dem der stadig har de gamle linier, hvilket nok er det der irriterer mig mest. :)
Mine forældre insisterer også på at have fastnettelefon, på trods af at de aldrig ringer fra den. Det er kun for at folk kan ringe til dem.. For man kan jo ikke ringe til de dersens mobiltelefoner som de alligevel bruger til at ringe fra.
Nogle af deres venner ringer så altid fastnet, for det er jo voldsomt dyrt at ringe på en mobil -.-
Nogle af deres venner ringer så altid fastnet, for det er jo voldsomt dyrt at ringe på en mobil -.-
#2 Nåja, hvis de alligevel udfaser fastnettelefonen, vil det jo fri op en masse numre, som passende kunne bruges på mobilos. Det kunne jeg da forestille mig, at de på et tidspunkt vil gøre.
#3 Jeg har heller aldrig haft fastnet i de 7 år, jeg har boet for mig selv. De gamle havde heller ikke fastnettelefon, dengang jeg boede hjemme, og har det heller ikke i dag.
Men i næste måned får jeg for første gang fastnet, fordi jeg skifter bredbåndsudbyder til Fullrate, og de smider automatisk et (gratis) telefonabonnement med. Jeg aner ikke hvorfor, eller hvordan det teknisk set hænger sammen, men det er ikke noget jeg planlægger at bruge. Så skulle det da være som en firmatelefon.
#3 Jeg har heller aldrig haft fastnet i de 7 år, jeg har boet for mig selv. De gamle havde heller ikke fastnettelefon, dengang jeg boede hjemme, og har det heller ikke i dag.
Men i næste måned får jeg for første gang fastnet, fordi jeg skifter bredbåndsudbyder til Fullrate, og de smider automatisk et (gratis) telefonabonnement med. Jeg aner ikke hvorfor, eller hvordan det teknisk set hænger sammen, men det er ikke noget jeg planlægger at bruge. Så skulle det da være som en firmatelefon.
#6
Det er med sikkerhed IP-telefoni du får med gratis.
Når vi snakker "fastnet" i denne artikel refereres til en gammeldags telefonforbindelse som går direkte over kobberledningen, evt. sideløbende med en ADSL-forbindelse som bliver filtreret fra i en splitter.
Ved IP-telefoni sætter du telefonen til ADSL-routeren som digitaliserer signalet og sender det til centralen over bredbåndsforbindelsen. Fra brugerens side virker det som almindeligt fastnet, med telefonnummer og det hele, men reelt kører det over internetforbindelsen.
Det er med sikkerhed IP-telefoni du får med gratis.
Når vi snakker "fastnet" i denne artikel refereres til en gammeldags telefonforbindelse som går direkte over kobberledningen, evt. sideløbende med en ADSL-forbindelse som bliver filtreret fra i en splitter.
Ved IP-telefoni sætter du telefonen til ADSL-routeren som digitaliserer signalet og sender det til centralen over bredbåndsforbindelsen. Fra brugerens side virker det som almindeligt fastnet, med telefonnummer og det hele, men reelt kører det over internetforbindelsen.
fjols (9) skrev:#2: Så vidt jeg husker så har Telenor haft den mulighed i et stykke tid. Jeg mindes i hvert fald at have hørt det i den TV reklame med Peter Belli.
Njarrr.. Det er blot viderstilling af opkald. Synes generelt det er en rigtig træls løsning.
http://www.telenor.dk/privat/mobil/mobil/abonnemen...
Synes man overser virksomheders behov for fastnetlinjer her.
Synes også det ville være uheldigt at køre alt over ip telefoni, f.eks. kan man ikke ringe til 112 hvis strømmen er gået, da modemmet kræver strøm.
Det er kun tdc, der ripper deres kunder på den måde.
Synes også det ville være uheldigt at køre alt over ip telefoni, f.eks. kan man ikke ringe til 112 hvis strømmen er gået, da modemmet kræver strøm.
h8x0r (3) skrev:Det er udelukkende fordi hvis jeg bare vil have den "rene" ADSL linie så skal jeg betale 30 om måneden i "bærelinie gebyr".
Det er kun tdc, der ripper deres kunder på den måde.
#2
Som #9 siger har det været muligt for Telenor i over et halvt år nu, og det samme for TDC. TDC har bare ikke reklameret med det hidtil da det hører til deres "bagkatalog", altså noget man ikke selv kan vælge, men i stedet får tilbudt.
Hvis man har TDC og ønsker det skal man bare gøre følgende:
Ringe til deres kundeservice på 80808010 og sige man ønsker at opsige sit abn. Derefter bliver man viderestillet til deres opsigelses linje, eller "save-team" som de kalder det internt, hvor du kan blive tilbudt de mest fabelagtige priser og tilbud hvis bare man taler sin sag godt nok.
I save-team forklarer man selvfølgelig bare at Telenor har haft ringet og tilbudt en løsning for ens fastnetnummer kommer over på ens mobil, og at man derfor ønsker at opsige TDC.
Så sker der ting og sager :) Det er generelt ikke dumt at blive viderestillet til opsigelses linjen hvis man ønsker bedre priser!
#11
Ja, det er blot en direkte viderestilling af ens fastnetnummer til et tilfældigt mobilnr du får udleveret, det gælder også for TDC
#12
Hmm, det ved jeg ikke rigtigt. De giver dig bare valget at fravælge tlf, mod et mdn gebyr. Fullrate tvinger dig til at have en så vidt jeg ved..
Som #9 siger har det været muligt for Telenor i over et halvt år nu, og det samme for TDC. TDC har bare ikke reklameret med det hidtil da det hører til deres "bagkatalog", altså noget man ikke selv kan vælge, men i stedet får tilbudt.
Hvis man har TDC og ønsker det skal man bare gøre følgende:
Ringe til deres kundeservice på 80808010 og sige man ønsker at opsige sit abn. Derefter bliver man viderestillet til deres opsigelses linje, eller "save-team" som de kalder det internt, hvor du kan blive tilbudt de mest fabelagtige priser og tilbud hvis bare man taler sin sag godt nok.
I save-team forklarer man selvfølgelig bare at Telenor har haft ringet og tilbudt en løsning for ens fastnetnummer kommer over på ens mobil, og at man derfor ønsker at opsige TDC.
Så sker der ting og sager :) Det er generelt ikke dumt at blive viderestillet til opsigelses linjen hvis man ønsker bedre priser!
#11
Ja, det er blot en direkte viderestilling af ens fastnetnummer til et tilfældigt mobilnr du får udleveret, det gælder også for TDC
#12
Hmm, det ved jeg ikke rigtigt. De giver dig bare valget at fravælge tlf, mod et mdn gebyr. Fullrate tvinger dig til at have en så vidt jeg ved..
Ikke første gang nogen har været ude med den påstand:
http://www.business.dk/diverse/telia-fremtid-uden-...
http://www.business.dk/diverse/telia-fremtid-uden-...
fjols (9) skrev:#2: Så vidt jeg husker så har Telenor haft den mulighed i et stykke tid. Jeg mindes i hvert fald at have hørt det i den TV reklame med Peter Belli.
#10: Godt du lige kan kompensere for min dovenskab.
Det er rigtigt, telenor kan krydsportere fastnetnumre. Du skal dog bare ikke regne med at kunne modtage sms fra kunder hos andre operatører, med mindre telenor overflytter hele nummerserien.
Zentriple (2) skrev:Det ville være super hvis man kunne flytte et fastnetnummer til et mobilabbonement, men det er vel TDC der styrer det, og det ville jo nok fremrykke fastnettelefonens død med et år eller to. Er TDC mon interesseret i det?
mener at man kan få det flyttet. der kom (eller kommer?) en eu direktiv i tele området, hvor der ikke skal gøres forskel på mobil og fastnet for bl.a. at der ikke skal være prisforskel på at ringe til mobil fra fastnet, samt mulighed for at flytte numre mellem fastnet og mobil
Zentriple (2) skrev:Det ville være super hvis man kunne flytte et fastnetnummer til et mobilabbonement, men det er vel TDC der styrer det, og det ville jo nok fremrykke fastnettelefonens død med et år eller to. Er TDC mon interesseret i det?
Det findes da allerede.
http://www.telenor.dk/privat/mobil/mobil/abonnemen...
tachylatus (8) skrev:#6
Det er med sikkerhed IP-telefoni du får med gratis.
Når vi snakker "fastnet" i denne artikel refereres til en gammeldags telefonforbindelse som går direkte over kobberledningen, evt. sideløbende med en ADSL-forbindelse som bliver filtreret fra i en splitter.
Ved IP-telefoni sætter du telefonen til ADSL-routeren som digitaliserer signalet og sender det til centralen over bredbåndsforbindelsen. Fra brugerens side virker det som almindeligt fastnet, med telefonnummer og det hele, men reelt kører det over internetforbindelsen.
Det er altså ikke sikkert at det er IP-telefoni man får med gratis. Ved Telenor er det VoDSL og altså ikke IP-telefoni. Telefondataene ligger ved siden af internetsignalet og bliver altså ikke puttet i en TCP/IP-pakke. Derfor er det så tæt på gammeldags fastnet som det kan være uden rigtigt at være det. IP-telefoni ligger på et meget højere lag og skal konkurrere om trafikken (QoS er ingen garanti).
Tror ikke de dør.
I dag ville jeg hjælpe min svigerinde med at få bestilt noget internet til hendes lejlighed.
FullRate kunne ikke finde adressen, men ville gerne have en kopi af lejekontrakten (hvad det så end skulle hjælpe).
Glem det - jeg fik fat i Telenor og en af mine gamle kolleger, hvor det så viser sig at der ikke er nogen ledningsvej ud.
Og hvad tror I betingelsen er for at få oprettet en ledningsvej? (Der er ledningsvej til etagen, bare ikke til lejligheden) JEP! Man skal bestille en PSTN-linie - altså god gammeldags fastnettelefon - som man binder sig til i 6 måneder. TAK TDC!
I dag ville jeg hjælpe min svigerinde med at få bestilt noget internet til hendes lejlighed.
FullRate kunne ikke finde adressen, men ville gerne have en kopi af lejekontrakten (hvad det så end skulle hjælpe).
Glem det - jeg fik fat i Telenor og en af mine gamle kolleger, hvor det så viser sig at der ikke er nogen ledningsvej ud.
Og hvad tror I betingelsen er for at få oprettet en ledningsvej? (Der er ledningsvej til etagen, bare ikke til lejligheden) JEP! Man skal bestille en PSTN-linie - altså god gammeldags fastnettelefon - som man binder sig til i 6 måneder. TAK TDC!
Zentriple (2) skrev:Det ville være super hvis man kunne flytte et fastnetnummer til et mobilabbonement, men det er vel TDC der styrer det, og det ville jo nok fremrykke fastnettelefonens død med et år eller to. Er TDC mon interesseret i det?
så er det jo heldigt for dig af telenor er intereseret i det
http://www.telenor.dk/privat/mobil/mobil/abonnemen...
puttitat (20) skrev:
Og hvad tror I betingelsen er for at få oprettet en ledningsvej? (Der er ledningsvej til etagen, bare ikke til lejligheden) JEP! Man skal bestille en PSTN-linie - altså god gammeldags fastnettelefon - som man binder sig til i 6 måneder. TAK TDC!
Det er da klart, havde du troede af TDC bare ville sende en tekniker ud til dig helt gratis ???
Ser man på en statistik for antallet af minutter brugt på det kredsløbskoblede telefonnet for de seneste 10 år, så er tendensen meget klar. Siden år 2000 er antallet af minutter faldet linært fra omkring 12 milliarder minutter pr. halvår til i dag at være på cirka 3 milliarder.
Det meget stabile fald angiver en slutdato omkring 2013-2014, men ifølge teleanalytiker Torben Rune, direktør i Netplan, som Ingeniøren har talt med, så vil det ske inden.
Analysen holder naturligvis hvis det er en naturlov at forbruget af minutter er lineært.
Hvis den er eksponentielt faldende, så falder hele fremskrivnings argumentationen fra hinanden.
Og så vidt jeg lige kan sjusse mig til så kunne den godt være eksponentielt faldende.
#23
Og jeg er lidt skeptisk overfor at TDC skulle tvinge folk over på IP.
Omkostningerne ved at folk har ADSL kan vel ikke være mindre end omkostningerne ved at folk har traditionel fastnet.
Og hvis de tvinger et stort antal landets pensionister over på en dyrere telefon ordning, så vil der komme et ramaskrig.
Og jeg er lidt skeptisk overfor at TDC skulle tvinge folk over på IP.
Omkostningerne ved at folk har ADSL kan vel ikke være mindre end omkostningerne ved at folk har traditionel fastnet.
Og hvis de tvinger et stort antal landets pensionister over på en dyrere telefon ordning, så vil der komme et ramaskrig.
#24 det kan da vel umuligt blive dyrere end TDC fastnet er i forvejen.
Justin (22) skrev:Det er da klart, havde du troede af TDC bare ville sende en tekniker ud til dig helt gratis ???
Hvis de vil have mig som kunde, så ja. Alt andet lige kunne de sgu bare tage de 695 som de plejer istedet for man skal være tvunget til skillefilter og pis og lort i perioden. Mere hardware = større risiko for fejl. (og så kunne de fortsat prale af at fastnettelefonen er på vej ud)
Udfaldet blev at Stofa fik lov at levere gennem TV-stikket. Ja, TDC vil nok skide den ene kunde et stykke.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.