mboost-dp1

Apple Inc.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#1 Formålet med opfindelsen må være at det er helt vildt fancy schmancy ... og det ER det også! Så opfindelsen tjener sit formål!
Gad vide hvor stor forskel der må være på billederne. Tænker på at det billede der er ved fx solopgang er væsentlig anderledes end det ved middagstid, så kunne man sikkert lave nogle meget fede reklamerting.
Men ville det ikke være billigere med en LCD skærm med et eller andet video der gør det samme??!
Men ville det ikke være billigere med en LCD skærm med et eller andet video der gør det samme??!
Jeg må også indrømme at jeg har meget svært ved at se noget at bruge det til... Altså noget brugbart! At have en reklame på siden af en bygning hvor skyggen ændres i løbet af dagen er altså ikke at have fundet en fornuftig anvendelighed for teknologien, slet ikke med alt det besvær der er involveret i at tage billedet.
At bruge det eksempel som argument for at man kan bruge teknologien til noget er lidt på samme niveau som at sige at en bærbar computer er god at have fordi den kan være i de fleste ovne...
At bruge det eksempel som argument for at man kan bruge teknologien til noget er lidt på samme niveau som at sige at en bærbar computer er god at have fordi den kan være i de fleste ovne...
vandstanden stiger, der er mangel på mad og der er formange mennesker på kloden..
Men heldigvis kan vores Coca-Cola reklamer ses i perfekt perspektiv i forhold til solen,
Det var godt at der blev lagt forskning i dét...
Gud* forbyde at vores klistrede brune yndlingsdrik bliver belyst forkert...
*Der tages forbehold for Guds frie vilje
Men heldigvis kan vores Coca-Cola reklamer ses i perfekt perspektiv i forhold til solen,
Det var godt at der blev lagt forskning i dét...
Gud* forbyde at vores klistrede brune yndlingsdrik bliver belyst forkert...
*Der tages forbehold for Guds frie vilje
svenning (7) skrev:Men ville det ikke være billigere med en LCD skærm med et eller andet video der gør det samme??!
Det ville jeg også tro..
Det lyder da alt for dyrt? Jeg håber ikke for deres forskning at prisen på sådan et billede i en betydelig størrelse er 200.000+ :b
#topic #2
Så hvis man står i timevist og glor på en rekvalme, så vil man se lyset ændre sig i reklamen? Smart... eller...
Det kunne dog være sjovt at have familiefotos osv stående i rammer i vindueskarmen, og så give dem lidt mere liv med denne teknologi. Men prøv lige at få familien til at stå stille den tid, det tager at tage alle de billeder, samt at omgivelserne og så skal stå stille (ikke mindst at slæbe alt det grej med, som skal til for at tage sådan et billede)...
Så hvis man står i timevist og glor på en rekvalme, så vil man se lyset ændre sig i reklamen? Smart... eller...
Det kunne dog være sjovt at have familiefotos osv stående i rammer i vindueskarmen, og så give dem lidt mere liv med denne teknologi. Men prøv lige at få familien til at stå stille den tid, det tager at tage alle de billeder, samt at omgivelserne og så skal stå stille (ikke mindst at slæbe alt det grej med, som skal til for at tage sådan et billede)...
Gud, hvorfor vil I alle sammen have et kommercielt formål?
Det er tydeligvis en ny teknologi indenfor fremvisninger af billeder. Hvad det kan bruges til direkte, må vi jo se I fremtiden. Forsknings formål er jo ikke at lave et produkt der skal sælges - det må virksomhederne bøvle med. Det er derimod at udvikle nye teknologier, uanset hvor ligegyldige I så må anse det for at være.
Sammen med HDR billeder, skaber det her da en ny grænse for hvor meget information et billede kan indeholde og vise.
Det er tydeligvis en ny teknologi indenfor fremvisninger af billeder. Hvad det kan bruges til direkte, må vi jo se I fremtiden. Forsknings formål er jo ikke at lave et produkt der skal sælges - det må virksomhederne bøvle med. Det er derimod at udvikle nye teknologier, uanset hvor ligegyldige I så må anse det for at være.
Sammen med HDR billeder, skaber det her da en ny grænse for hvor meget information et billede kan indeholde og vise.
NinjaZee (8) skrev:Jeg må også indrømme at jeg har meget svært ved at se noget at bruge det til... Altså noget brugbart!
Definer "brugbart"
Selv den mest latterlige gimmick, er særdeles brugbar, hvis den tiltrækker opmærksomhed, som kan bruges til reklamer.
Fx. har DSB-Harry da indtjent ganske godt, og har været ganske effektiv til at skaffe "brød på bordet" (og måske en ekstra bil i garagen) hos nogle stykker, som arbejder i reklame-branchen.
(Sikke nogle lange sætninger, BTW...)
Plus DSB også har været ganske tilfreds med resultaterne.
Du kan da godt mene at han ikke kan andet end at vær dum at se og høre på, men han kan nu også skovle masser af penge ind, og underholde en masse mennesker. (Reklamerne var så gode, at DSB sælger (solgte?) dem på DVD, og så vidt jeg har hørt med success.)
NinjaZee (8) skrev:At bruge det eksempel som argument for at man kan bruge teknologien til noget er lidt på samme niveau som at sige at en bærbar computer er god at have fordi den kan være i de fleste ovne...
Hvem skulle dog have gavn af det?
Det er jo meget sødt, og nye muligheder er altid fedt ..
Men det er en overdrevet kompliceret "løsning" der leder efter et problem.
Men det er en overdrevet kompliceret "løsning" der leder efter et problem.
Jeg kan ikke rigtig se pointen med denne opfindelse, men mon ikke de som har opfundet den, har haft et eller andet incitament? Fred være med det. Måske kommer der endda noget fedt ud af det.
Hvorfor er der ALTID mindst én som skal blande sultne mennesker ind i nyheder om ny teknologi? Hvis man har et problem med andres fattigdom, kan man sælge sin computer og give pengene væk, i stedet for at brokke sig over andres prioriteter.
blaaoejet (9) skrev:vandstanden stiger, der er mangel på mad og der er formange mennesker på kloden..
Men heldigvis kan vores Coca-Cola reklamer ses i perfekt perspektiv i forhold til solen,
Det var godt at der blev lagt forskning i dét...
Gud* forbyde at vores klistrede brune yndlingsdrik bliver belyst forkert...
Hvorfor er der ALTID mindst én som skal blande sultne mennesker ind i nyheder om ny teknologi? Hvis man har et problem med andres fattigdom, kan man sælge sin computer og give pengene væk, i stedet for at brokke sig over andres prioriteter.
Hůňděštějlě2 (17) skrev:Jeg kan ikke rigtig se pointen med denne opfindelse, men mon ikke de som har opfundet den, har haft et eller andet incitament? Fred være med det. Måske kommer der endda noget fedt ud af det.blaaoejet (9) skrev:vandstanden stiger, der er mangel på mad og der er formange mennesker på kloden..
Men heldigvis kan vores Coca-Cola reklamer ses i perfekt perspektiv i forhold til solen,
Det var godt at der blev lagt forskning i dét...
Gud* forbyde at vores klistrede brune yndlingsdrik bliver belyst forkert...
Hvorfor er der ALTID mindst én som skal blande sultne mennesker ind i nyheder om ny teknologi? Hvis man har et problem med andres fattigdom, kan man sælge sin computer og give pengene væk, i stedet for at brokke sig over andres prioriteter.
Jeg kunne godt fortælle dig hvorfor - men ville blive nød til at dræbe dig bagefter :D
ej..
det er ikke teknologien..
Det er mere målet for teknologien...
Der burde efterhånden være medier nok til at formidle reklamer..
og de uhyrlige summer virksomhedder bruger på at gøre opmærksom på sig selv er jo ved at være absurd
#2, #7, #11
Præcis. Det kræver jo som alt andet elektronik: Strøm.
Det er muligt teknologien kan bruges til noget helt andet end billeder, der bevæger sig med lyset og sikkert også noget, der er meget smartere. Men indtil da, så vil jeg sige, at dette er den mest meningsløse opfindelse, jeg kan huske jeg nogensinde har set.
Ang. kunst, så har jeg svært ved at se hvordan det skulle blive mere fantastisk fordi billedet andre sig over en periode på måske 30-60 minutter.
Præcis. Det kræver jo som alt andet elektronik: Strøm.
Det er muligt teknologien kan bruges til noget helt andet end billeder, der bevæger sig med lyset og sikkert også noget, der er meget smartere. Men indtil da, så vil jeg sige, at dette er den mest meningsløse opfindelse, jeg kan huske jeg nogensinde har set.
Ang. kunst, så har jeg svært ved at se hvordan det skulle blive mere fantastisk fordi billedet andre sig over en periode på måske 30-60 minutter.
blaaoejet (18) skrev:
det er ikke teknologien..
Det er mere målet for teknologien...
Der burde efterhånden være medier nok til at formidle reklamer..
og de uhyrlige summer virksomhedder bruger på at gøre opmærksom på sig selv er jo ved at være absurd
Du mener muligvis at det er spild af penge. Jeg kan heller ikke udstå reklamer, hvilket bl.a. er grunden til at jeg ikke ejer et TV.
Men man bestemmer selv hvad man vil bruge sine penge til, og hvis man ønsker at poste dem i udvikling af reklame-orienteret teknologi, så må man selv om det.
Desuden kan vi jo ikke udelukke, at teknologien bliver brugbar inden for andre områder end reklameindustrien.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.