mboost-dp1

unknown

Skyd ikke politiet

- , redigeret af Net_Srak

I en ny kontroversiel-lovpakke som guvernøren af Washington underskrev, blev det ulovligtgjort at sælge voldelige computerspil til mindreårige i Washington.

Definitionen voldelig er dog ret flydende, men et punkt er helt klart, spil hvori man kan lave vold mod »Law Enforcement Officials«, hvilket bl.a. er politiet, er ulovlige.





Gå til bund
Gravatar #1 - exploit
23. maj 2003 05:08
ja..det udelukker jo en hel del spil :(
stakkels dem
Gravatar #2 - TYBO
23. maj 2003 05:28
Tror at Postal 2 er ulovlig så :)
Damn det er syret det spil.
Gravatar #3 - Munchen
23. maj 2003 05:28
Jammen, det er jo sygt!!! Får det aldrig en ende med alle deres underlige love ?!?!
Gravatar #4 - TYBO
23. maj 2003 05:39
Munchen: Jeg synes sgu det er fair nok.
Hvis meget unge spiller sådanne spil kan de påvirke dem så de mister respekten for politiet.
Gravatar #5 - jensendk
23. maj 2003 06:00
synes nu det er ok til mindreårige, de bliver letter påvirket af hvad de oplever i deres spil.. Forbudet er jo ikke globalt..
Gravatar #6 - Porthos
23. maj 2003 06:05
Desuden er det jo et forbud mod at sælge dem.
Lidt som at sælge alkohol i Dk.
ungerne kan jo bare få deres forældre til at købe dem hvis forældrene syntes det er ok.

Jeg kan ikke rigtigt se noget kontroversielt i den lov. udover måske dens definition af hvilke former for vold der er ulovlige.
Gravatar #7 - Proximus
23. maj 2003 06:50
Jeg synes det er helt i orden. Ganske vidst er det voldsomt, at fjerne al vold i spil - men når vi taler om politivold, er jeg helt med på vognen. Embedsmænd er et af de helt centrale elementer i vores samfund, og det er derfor vigtigt, at børn ikke bliver opdraget til ikke at have respekt for disse.
Gravatar #8 - 3case
23. maj 2003 06:58
#4 TYBO:

"Hvis meget unge spiller sådanne spil kan de påvirke dem så de mister respekten for politiet."

Hvor har du det fra?

Det er nøjagtig den samme diskussion der var fremme da "Monopoly" i sin tid blev introduceret i forlængelse af depressionen i 30'erne. På det tidspunkt mente man at det ville lede folk i fordærv og give et forkvaklet forhold til penge. I dag er der vist ikke mange, der for alvor tror på det?

Mens vi er ved det, hvorfor så ikke forbyde radiobiler for mindreårige, for skal man følge dit argument, så burde unge få et forkvaklet forhold til at køre bil. Og vi ved jo allesammen godt hvordan folk smadrer ind i alting, når de kører hjem fra Bakken.

Og lad os ikke glemme skydeteltet. Vi lægger rask væk våben i hænderne på unge mennesker og forventer samtidig at de efterfølgende skulle kunne kende forskel på den ene situation og den anden. Nej nu ophører al logik.

Kort sagt: computerspil (og for så vidt radiobiler og skydetelte) fungerer inden for og i kraft af en sikkerhedsmæssig forståelsesramme. Hvad der sker i spillet !forbliver! i spillet og har ikke konsekvens uden for det. Det er jeg overbevist om at de som spiller er fuldstændig klar over. Ellers ville de ikke være i stand til at spille det.
Gravatar #9 - DarkHill
23. maj 2003 07:08
#8 præcist!

Og derudover har jeg den opfattelse, at de personer som iflg amerikanerne bliver påvirket af disse spil.. nooook ville være endt i samme grøft alligevel.. jeg nægter at tro på at folk i den grad kan blive sendt ud i kriminalitet og i en anti autoritér holdning på grund af noget de har oplevet i et spil...

tsktsktsk man kan jo bare ryste på hovedet af dem.. endnu en gang..

PS: mon ik GTA1-2-3 og vice city bliver banlyst.. ;)
Gravatar #10 - 3case
23. maj 2003 07:09
#7 Proximus:

"det er derfor vigtigt, at børn ikke bliver opdraget til ikke at have respekt for disse"

Det gør børn heller ikke.

Den holdning du giver udtryk for er - undskyld jeg siger det - en forældet tanke om at børn er ukritiske mediebrugere, som man helt uhindret kan påvirke i en hvilken som helst retning man lyster. Det er der intet der tyder på.

Computerspil stille ofte spilleren i en farlig eller truende situation, som spilleren ellers aldrig ville blive stillet i i virkeligheden og det er børn og unge helt klar over. Inden for rammerne af spillet kan man altså prøve nogen situationer af, uden at påføre sig de konsekvenser disse situationer ville medføre i virkeligheden.

Dette ville selvfølgelig ikke fungere, hvis ikke spilleren var fuldstændig klar over at hvad der udfolder sig i spillet hører !kun! til i spillet og i ingen andre sammenhænge.

Læs evt. rapporten "Det er bare noget der er lavet ..." fra Medieraadet for børn og unge, eller børnekulturforsker Carsten Jessens arbejder.
Gravatar #11 - log
23. maj 2003 08:18
Ligger denne rapport online et sted? Jeg kunne godt tænke mig at læse den men jeg kan ikke lige finde den nogen steder. Har du et link?
Gravatar #12 - WarCow
23. maj 2003 08:29
#11 log

Du kan læse den her: http://www.medieraadet.dk/html/bibliotek/comp_rap/...

Orh..total nice at se så mange gode kommentarer på newz.dk :)
Gravatar #13 - 3case
23. maj 2003 08:33
#11 log:

http://www.carsten-jessen.dk/

er også et godt sted at starte. Artiklen "Fortolkningsfællesskaber" (http://www.carsten-jessen.dk/fortolk.html) er en af mine favoritter.
Gravatar #14 - Klumpen
23. maj 2003 09:57
3case >> Tak for de links, det er ret spændende læsning
Gravatar #15 - 3case
23. maj 2003 10:07
#14 Klumpen:

Det var så lidt :)
Gravatar #16 - tukm
23. maj 2003 10:19
Lidt syndt for dem... ikke mere cs til den stat
Gravatar #17 - Seth-Enoch
23. maj 2003 18:20
#16
Ja. Mon ikke de bliver glade når der joiner en fra en anden stat? Jeg mener, de må da juble helt vildt. Der render 7 CT'er rundt og keder sig, men pludselig har de noget at skyde på, nemlig én T. :)
Gravatar #18 - Cyrack
24. maj 2003 08:33
#17 - Seth-Enoch

Eller også er det bare øv for de CS-terroister der kommer fra Washington...
CT: "Øvbøv, i må ikke skyde os"
#indsæt lyden af tungt maskingevær der mejer terroister ned
C: "ArggHHH*smock*"
Gravatar #19 - Anubis(P4)
26. maj 2003 02:17
jeg bliver sq nødt til at give dig 100% ret #8
Gravatar #20 - Kennedy
28. maj 2003 20:34
Der røg GTA...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login