mboost-dp1

Microsoft Corporation
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#1 I Ringernes Herre, der brugte de 3D til at animere den der hestehær der stormer tropperne foran den hvide by.
Hestene blev filmet iført en masse fikspunkter mens de løb, og så skabte filmfolkene en 3D model på computeren.
Og er ikke i tvivl om at man gør det samme for spil. Men igen, jeg har set en del videoer på Youtube hvor en gut tegner en bil, med mange detaljer, f.eks. i MSPaint - så jeg tror alligevel en del ting bliver skabt 100% digitalt. :P
Hestene blev filmet iført en masse fikspunkter mens de løb, og så skabte filmfolkene en 3D model på computeren.
Og er ikke i tvivl om at man gør det samme for spil. Men igen, jeg har set en del videoer på Youtube hvor en gut tegner en bil, med mange detaljer, f.eks. i MSPaint - så jeg tror alligevel en del ting bliver skabt 100% digitalt. :P
#1
Fordi det går hurtigere at lave det digitalt end det gør at få en perfect skanning. En dygtig modeller kan kaste et lowpoly highquality køretøj ud på en 8-10 timer og hvis det så er lavet i østeuropa eller lign. til en 50'er i timen så skal du godt nok have et rimeligt fedt, særdeles costefficient setup, masser af plads med mange skannere etc for at kunne konkurrere.
Fordi det går hurtigere at lave det digitalt end det gør at få en perfect skanning. En dygtig modeller kan kaste et lowpoly highquality køretøj ud på en 8-10 timer og hvis det så er lavet i østeuropa eller lign. til en 50'er i timen så skal du godt nok have et rimeligt fedt, særdeles costefficient setup, masser af plads med mange skannere etc for at kunne konkurrere.
#1
Grunden er at 3d skannere oftest får en masse ekstra ubruglig data ud. Derefter skal du have en artist til at sidde og tilpasse modellen til at kunne bruges i spil.
Så går det hurtigere, og det ser bedre ud, hvis du bare får dine artists til at lave det for bunden af.
Grunden er at 3d skannere oftest får en masse ekstra ubruglig data ud. Derefter skal du have en artist til at sidde og tilpasse modellen til at kunne bruges i spil.
Så går det hurtigere, og det ser bedre ud, hvis du bare får dine artists til at lave det for bunden af.
Min erfaring med Kinect er at dens dybdesensor er ret upræcis. Hvis man optager en række billedframes, af et stillestående landskab, så vil afstanden til hver optaget pixel stå og flimre frem og tilbage.
Hvis man bruger en averaging algoritme til at filtrere den støj ud, så kan det godt være at det kan bruges, men jeg tvivler på at det er særlig nøjagtigt.
Hvis man bruger en averaging algoritme til at filtrere den støj ud, så kan det godt være at det kan bruges, men jeg tvivler på at det er særlig nøjagtigt.
#3: Jeg snakker ikke om motion capture, jeg mener en måde at masseproducere props til 3D spil på (stole, borde, glas, simple planter, skabe, kommoder osv osv)
Jeg ved det allerede er muligt at gøre men det er ikke specielt praktisk. F.eks. blev "standford bunny"'en indscannet i 3D ud fra et fysisk objekt hvor en laser scanner skal køre rundt om den.
Du kan allerede udtrække dybdeinformation fra flere forskellige billedkilder f.eks. video eller flere fotos (se Microsoft's PhotoSynth der laver store 3D point-clouds ud fra brugeres fotos). Med det i tankerne kunne man bare med et simpelt videokamera gå rundt om fysiske objekter og udtrække nogle fine 3D modeller ud fra dem og endda også få textures og så videre. Et Kinect kamera vil kunne få endnu mere præcis dybdeinformation end et simpelt bevægende video-feed.
Med nogle ordentlige simplificeringsalgoritmer kan du nemt få dem reduceret ned til noget som en 3D atist kan pille ved.
Jeg ved det allerede er muligt at gøre men det er ikke specielt praktisk. F.eks. blev "standford bunny"'en indscannet i 3D ud fra et fysisk objekt hvor en laser scanner skal køre rundt om den.
Du kan allerede udtrække dybdeinformation fra flere forskellige billedkilder f.eks. video eller flere fotos (se Microsoft's PhotoSynth der laver store 3D point-clouds ud fra brugeres fotos). Med det i tankerne kunne man bare med et simpelt videokamera gå rundt om fysiske objekter og udtrække nogle fine 3D modeller ud fra dem og endda også få textures og så videre. Et Kinect kamera vil kunne få endnu mere præcis dybdeinformation end et simpelt bevægende video-feed.
Med nogle ordentlige simplificeringsalgoritmer kan du nemt få dem reduceret ned til noget som en 3D atist kan pille ved.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.