mboost-dp1

Apple

Skærmproblemer på nye iMacs

- Via Tom's Hardware - , redigeret af MiniatureZeus

Flere købere af den nye iMac-model, der er blevet solgt siden august 2007, har rapporteret, at der er en fejl i skærmen. Dette gælder for både 20″- og 24″-modellen.

Fejlen består i, at skærmen ikke kan vise en ensartet farve på hele arealet. Fejlen opdages ikke let ved almindeligt brug som f.eks. surfing, men da Apples primære marked altid har været den grafiske branche, vil mange købere nok opdage fejlen før eller siden, hvis man har fået en ramt model.

Apple har endnu ikke kommenteret på fejlen, der potientelt kan betyde, at der skal kaldes flere 100.000 iMacs tilbage.





Gå til bund
Gravatar #1 - rpey60
29. nov. 2007 13:58
Synes Apple er lidt i modvind med deres hardware for tiden.
Men det er vel kun ren logik, at ved højere salg kommer en tilsvarende stigning i fejlmeldinger.
Gravatar #2 - Oculus
29. nov. 2007 14:08
Apple skærme stinker til professionelt grafisk brug. Så er den bare ikke længere.

Det kommer selvfølgelig an på hvilket grafisk arbejde man skal lave, men hvis det er noget der kræver at skærmen kan vise éns farve over hele billedet, så er det bestemt ikke Apple man skal ha'.

Det firma jeg arbejder for bestilte et helt læs 23/24" Apple HD skærme hjem, bare for at finde ud af at ikk én var i stand til at vise den samme farve éns over hele skærmen.

Så indgik de en studehandel med Apple og fik 30" skærme istedet, men de er i den henseende ikke et hak bedre. Vores billedbehandlere får skiftet Apple skærmen til noget andet når de starter.
Gravatar #3 - MortenAA
29. nov. 2007 14:18
Apple:
Det er forbrugernes skyld! Vi nægter at lave det!


Kan lige forestille mig den udtalelse kommer snart...
Gravatar #4 - fidomuh
29. nov. 2007 14:20
#2

Hvilken skaerm foretraekker i saa fremfor Apples?

Spoerger bare :)

#topic

Ouch!
Den goer ondt paa Apple, naar de engang indroemmer det og fixer det :P
Gravatar #5 - chris
29. nov. 2007 14:21
ow nedren...


well..
apple smider vel lorten videre til leverandøren af LCD-panelerne
og står tilbage som den fortabte mellemmand
Gravatar #6 - Stingfury
29. nov. 2007 14:30
Big deal, hvem helvede har ens skærm til at stå bare for at spamme én farve, det er fanme da det lammeste jeg har hørt.
Det er sgu da dumt hvis de skal kalde skærmene tilbage...
Gravatar #7 - fidomuh
29. nov. 2007 14:31
#6

Ehm?

Big deal? Ja? Hvis du er grafiker og gerne vil have samme nuancer over hele billedet?

Hvis billedet ikke viser den samme farve ens over hele skaermen, saa bliver dit billede jo hurtigt forvraenget...
Gravatar #8 - themuss
29. nov. 2007 14:35
FRYD FRYD FRYD!!!!

DØ APPLE DØØØØØ!!!!!
Gravatar #9 - Oculus
29. nov. 2007 14:47
#4

Jeg mener det er EIZO skærme de sidder med pt.
Gravatar #10 - Hald
29. nov. 2007 14:47
Det er hårdt at ha' folks opmærksomhed heletiden, specielt hvis man går ud fra at de laver noget kvalitet.. ingen havde på noget tidspunkt nævnt det her om en aldi pc..

Flot at de tager produkterne tilbage igen når det ikke er iorden, og holder kunderne tilfreds, stor service, det kunne folkene bag microsoft vista lærer noget af.. hehe
Gravatar #11 - Oculus
29. nov. 2007 14:54
#10

Tja, det har nok nået at gøre med pris kontra forventinger at gøre.

Flot at de tager produkterne tilbage igen når det ikke er iorden, og holder kunderne tilfreds, stor service, det kunne folkene bag microsoft vista lærer noget af.. hehe


Hvor har du lige læst de gør det? Det har jeg ikke hørt noget om og set i lyset af at det tog 2 år plus retsager før de erkendte problemer på deres MacBooks, så tvivler jeg stærkt på at det er sandt.
Gravatar #12 - chris
29. nov. 2007 15:05
11#


jeg fik da en mail om at der kunne være en fejl i skærmen på min IPOD nano og at jeg bare kunne gå ned til den nærmeste certificerede apple-forhandler og få den byttet...
Gravatar #13 - Newt
29. nov. 2007 15:16
Det underlige er, at hvis man på det her site går ind og forsvarer Apple i den kritik der kommer strømmende i øjeblikket, så bliver man med det samme dømt som en blåøjet, ukritisk, Mac Fanboy, men hvis man kommer med en kommentar som themuss i indlæg #8, hvad er man så? -altså ud over en narrøv? ;-)
Gravatar #14 - El_Coyote
29. nov. 2007 15:18
hmm Jeg har analyseret min imac 24" i photoshop med en hel bunke nuancer, og jeg har ikke kunne måle nogle forskelle.
hellerikke når jeg laver samme tests som fyren i youtube videoen i TFA
Gravatar #15 - chris
29. nov. 2007 15:23
nogen der ved hvem der laver LCD-panelerne til imac´s
Gravatar #16 - reefermadness2
29. nov. 2007 15:36
#15 - et gæt underbetalte arbejdere i taiwan :-)
Gravatar #17 - MathiasLM
29. nov. 2007 15:51
Apple må bare til at følge med markedets standard.

Når de rammer mainstream-brugeren, må de forvente at blive kontrolleret. Det med at 1ste generation af et produkt ikke virker, kan ikke bruges som undskyldning mere...
Gravatar #18 - Palle bøf
29. nov. 2007 15:56
helt objektivt set er det vel noget man også oplever i andre skærme til samme pris(af samme type), eller?
Hvis det er tilfældet handler det vel mere om at man ikke har tænkt over hvad man har betalt for hardwaren - Altså at man måske ikke har overvejet at til den pris kan man kun forvente en hvis kvalitet(på fx. skærmen).

Jeg tror man skal smide en helt bunke slanter for en kvalitets skærm som viser samme farve over hele skærmen, uanset om det er en "alm. PC skærm" eller en Apple skærm.


Alt i alt handler det vel om at producenten af skærmen ikke har gjort det godt nok(eller at det bare er hvad man får for prisen på sådan en skærm), og at Apple så måske har været lidt for hurtige til at vælge producent. Hvis det sidste er tilfældet så er det sgu klart at Apple skal have smæk over nallerne for det, ligesom de endelig fik i sagen om de defekte ibooks.

Samsung og alle de andre som leverer displays til Apple har vel samme fejl på de displays af samme type som de sælger til andre købere, som på dem de sælger til Apple...


artiklen skrev:
Fejlen opdages ikke let ved almindeligt brug som f.eks. surfing, men da Apples primære marked altid har været den grafiske branche, vil mange købere nok opdage fejlen før eller siden, hvis man har fået en ramt model.


Jeg tror nærmere at mange grafikere/den grafiske branche bruger Apple. Men det er noget andet end at deres primære marked er "den grafiske branche". Uden at have nogle til til at bakke det op, vil jeg gætte på at det primært er almindelige forbrugere der spytter penge i Apple-kassen :-).

#9: Af ren interesse, hvor meget koster de der EIZO skærme? Og hvor store er de?
Gravatar #19 - neoneye
29. nov. 2007 16:06
btw. hvis man skal opgradere sin skærm, skal man så vente til de her multi-touch skærme bliver mere udbredte. Eller vil der gå adskillige år?
Gravatar #20 - chris
29. nov. 2007 16:08
#19

det har taget et patent på et KONCEPT..
eller de har søgt patentet..


så der ka nemt gå laaaang tid endnu
Gravatar #21 - Geek.Lund
29. nov. 2007 16:12
Jeg er egentlig meget enig med #13
Alle der forsvarer Apple bliver korsfæstet.
Men så kan i godt bare finde korset fordi jeg syntes vi fokusere lidt for meget på det dårlige fra apple. Jeg er enig i at hvis den fejl her er sand så skal den rettes ud. Ligesom den fejl vi hørte om tidligere med 20" udgaven (Matte farver i bunden).
MEN, jeg har lige fået købt mig en 13,3" MacBook og den virker upåklageligt. Den er med deres nyeste OS X (10.5.1) og jeg må indrømme at min stationære Windows PC knap har været tændt siden.
Apple laver generelt set nogle gode produkter. Men en gang imellem så laver de en fejl, og bliver totalt slagtet. Og det er der jeg vil hen. Hvad med alt det gode. Det hører eller taler vi ikke om. Deres Time Machine fx. GENIAL. Den tager backup af det du vil have. Og gemmer det i hver sin mappe på backup drevet. Hver mappe har den størrelse som ens filer har. Og hvis man markere mapperne og beder om info, så får du at vide fx 88 GB brugt. Og når du beder om drevets plads. Så er der måske kun brugt 8,8 GB. (Her vil så være ca. 10 backup punkter) Nice feature. Den omtaler ingen!

Jeg er fuldstændig enig i at Apple skal rette deres fejl, ingen tvivl om det. Men sammenligner jeg Apple & Microsoft. Så vil jeg da sige at det var Microsoft der skulle slagtes!
Gravatar #22 - plazm
29. nov. 2007 17:02
#21 Hvor mange gange har vi ikke slagtet Microsoft herinde? Det er efterhånden en del, og nu er det efterhånden pasé(staveplade). Nu er der fundet en ny syndebuk og det er Apple, og jeg synes ikke at det er helt ufortjent, taget deres bashing af diverse andre produkter og markedsføring i betragtning.
Gravatar #23 - Oculus
29. nov. 2007 17:05
#21

En stor del af den meget ekstra fokus (og kritik) skal nok ses i lyset af at Apple ikke er blege for at fremstille sig selv som de bedste af de bedste, og deres reklamer efterhånden er blevet noget selvhøjtideligt mudderkaste pis.

Udover det, så har vi her i Danmark, nok den dårligste service omkring Apple produkter overhovedet da den primært går via humac, som er en flok inkompetente klamphuggere som ikke kan kritiseres nok.

Hvad Microsoft angår? De får vist kritik nok ;)

Apple-fanatikere skal abre vende sig til at Apple er blevet et mainstream produkter, og derfor er der rent faktisk respons på alt det gospel der kommer fra den lejr.
Gravatar #24 - Oculus
29. nov. 2007 17:11
#18

EIZO fås i alle gængse størrelser så vidt jeg ved.

Dem vi bruger er ColorEdge, og koster fra 15k til 40k afhængig af model og størrelse.
Gravatar #25 - Geek.Lund
29. nov. 2007 17:17
#22 Jeg er komplet enig i at den markedsføring apple de har den er ikke okay. Men Bill han er nu heller ikke lige frem kommet frem uden at bruge lidt ufine metoder. (fx har jeg fået at vide at han huggede DOS fra en af hans "venner") Jeg er derudover enig i at en slagtning af Microsoft har været og stadigvæk er nødvendig. Bruger selv Vista. Som jeg efterhånden godt kan se er lidt noget skidt, selvom jeg har haft forsvaret det. Jeg vil sige at det virker til en hvis grad (med det er vist ikke lige det her emne vi skal bruge til at diskutere det)

#23 Stadigvæk enig i at deres markedsføring ikke er okay. Men man skal bare huske at forkusere på det gode såvel som dårlige. Jeg syntes vi har hørt meget dårlig og intet godt!

Lige for god ordens skyld bekendtgjorde jeg også bare min mening. Og vil kunne sable både Apple Og Microsoft på flere punkter.
Gravatar #26 - mireigi
29. nov. 2007 17:40
#21 - Geek.Lund:

Jeg har ikke noget imod Apple, blot deres marketingsstrategi. Og taget den i mente vil jeg forbeholde mig retten til at rakke ned på dem når de, til tider, ikke er et hak bedre end de(t) firma(er) de udstiller i deres markedsføring.

Jeg hentyder selvfølgelig til deres nedsættende ord om Microsoft produkter og at deres egne produkter er meget bedre.

Hvis de ikke selv er et hak bedre, hvorfor så ikke stikke til dem og få dem til at indse det? :)

#on-topic:
Ærgeligt for de grafiske designere der bruger Apples produkter. Jeg håber virkeligt at Apple har mod nok til at erstatte alle skærmene. Det kan godt være at deres underleverandør laver dårlige LCD-paneler, men det er stadig Apples QAD (Quality Assurance Department) der har ansvaret for at slutbrugerens produkt er fejlfrit og tilfredsstillende.
Gravatar #27 - Geek.Lund
29. nov. 2007 17:58
Jeg siger heller ikke at jeg tilfreds med deres markedsførings strategi. Fordi det er jeg ikke. Jeg syntes de der reklamer de har lavet på deres hjemmeside er lidt for lamme. Den der med at skifte hardware. Det skal man da også hvis man er en gammel Mac. Men en forholdsvis ny Mac kan opgraderes ligesom en forholdsvis ny PC. Det samme koncept. Så den er da, bare for et eks., totalt meningsløs. Og jeg kunne finde flere værdiløse reklamer fra dem. Det er slet ikke det.

Men nu Apple skal til at tage hånd om deres skærme så kunne godt tage sig af deres skærm til 20" også.
Tjek evt. dette link. Farve udvask
Gravatar #28 - BranDBorG
29. nov. 2007 18:22
#10 (Offtopic)

Flot at de tager produkterne tilbage igen når det ikke er iorden, og holder kunderne tilfreds, stor service, det kunne folkene bag microsoft vista lærer noget af

Hmmm... Hvad kan folkene bag vista lære af det? Man kan installere Vista og bruge det i 30 dage inden man skal købe og registrere det.

Gad vist om ikke det der dig der har behov for at lære noget? :)
Gravatar #29 - fidomuh
29. nov. 2007 18:56
#24

Helt Offtopic:

Jamen saa kan jeg da godt se at Apples skaerme til langt under halvdelen af prisen, sutter ;)

Saa kan du jo selv forstaa at Apples skaerme er saa billige, naar den kvalitet du efterspoerger, er saa dyr :P
Gravatar #30 - apr3ntice
29. nov. 2007 19:49
Nu er apple jo også kun 99% hype og 1% kvalitet, så der skal også være plads til forbedring

(læs lige nyheden om steve jobs før i flamer mig :-D )
Gravatar #31 - LaMaH
29. nov. 2007 20:13
Noget helt andet er, hvorfor bruger den grafiske industri stadigvæk Apple?..

Alle nyere Apple maskiner er ganske normale PCer, bare med et andet styresystem. Generelt set kunne du få det samme ud af en PC med WindowsXP og Adobe som du kan få ud af en Mac med Adobe, hell måske endda et speedboost da Mac æder mere hukommelse og cpu end XP gør.

Men det er vel en smagssag går jeg ud fra :)
Gravatar #32 - solitary man
29. nov. 2007 20:27
Det virker en smule repetitivt, med mac suger / win ditto debatte. Men så igen, det er ofte meget sjovt at læse. Det må man aldrig undervurdere.

Når det så er sagt, bør jeg tilføje at jeg overhovedet ingen erfaringer med Apple hardware/software har. Jeg har kun set én iMac de sidste 2 år og den var gået grundigt ned. :) Håber ikke det er statistisk repræsentativt.

Hvad jeg derimod har noget imod er Apples uudholdelige markedsføringsstrategi. Den er virkelig med til at gøre mig dårligt stemt over deres produkter, hvilket hvirker lidt som det forkerte reultat. Men så igen, jeg er nok ikke lige en del af deres segment.
Deres segment, ud fra mine overvejelser af deres reklamer, må være nogle utålelige selvgode, egocentrerede computerretardere metroseksuelle stakler. Mon dog, men det fremstår sådan.

En af mine kammerater derimod synes at Apple er guds gave til mennesket. Jeg tror seriøst at hvis Steve Jobs sagde lort var guld, ville kammeraten købe det. Bare der var et fancy logo på.

Det jeg egentlig prøvede at sige inden jeg digresserede langt væk var, at jeg synes Apple efterhånden er ligeså arrogante som MS. Og ligeså selvgode.
Selvfølgelig laver de fejl ligesom os andre. De er bare ikke så tændte på at indrømme det.
Gravatar #33 - solitary man
29. nov. 2007 20:30
Meget underligt, så var det først da jeg så den nye Die Hard film 3- gang at det gik op hvorfor jeg ikke kunne lide Bruce Willis' sidekick.
Udover at han er vildt irriterende, selvfølgelig.
Gravatar #34 - neoneye
29. nov. 2007 20:45
#32

jeg tror det har noget med den danske jantelov at gøre. Lige så snart man bruge happy talk, så bliver man sat på plads.

Det er fy fy at sige
1. demonstrating a brilliant understanding.
2. create stunning visualizations.
3. the most comprehensive pr0n application on the market.
4. features more than 100 enhancements.
5. pr0n is the perfect solution.
6. built for the 21st century.
7. world leading innovative surgery

Jeg ved ikke om det er et dansk fænomen. I udlandet syntes jeg at være store problemer med at bruge happy talk, og det er både apple, ms, osv. "pc vs mac" reklamerne tror jeg mange danskere får kryb af.
Gravatar #35 - trylleklovn
29. nov. 2007 20:51
Jeg har ikke set nogle skærme til den pris, der kan vise en ens farve over hele skærmen (medmindre vi snakker LCD skærme).
Gravatar #36 - acoon
29. nov. 2007 20:54
#31
Generelt set kunne du få det samme ud af en PC med WindowsXP og Adobe som du kan få ud af en Mac med Adobe, hell måske endda et speedboost da Mac æder mere hukommelse og cpu end XP gør.


Når min Mac starter op har den brugt 126mb ram ud af 2gb. Jeg vil gerne se en XP eller Vista slå det.

Jeg bruger begge operativsystemer, så jeg er normalt rimelig neutral, men hvad hukommelse angår, oplever jeg Mac OS X som meget mere memory venlig end XP og Vista.
Gravatar #37 - Oculus
29. nov. 2007 21:00
#29

Ja og jeg kan se at du helt klart bare spurgte i #4 ;)

Gør prisen på en EIZO skærm lige pludselig en Apple skærm, der ikke kan vise ens farve over hele skærmen, ok til professionelt grafisk brug?

Ændrer det på det faktum at Apple skærme ikke kan bruges til det jeg nævnte?

Hvis der en én ting man ikke skal begynde på for at forsvare Apple, så er det at bring pris kontra kvalitet på banen.

Jeg har herhjemme en NEC skærm der koster ca. 500kr mindre end en tilsvarende Apple HD skærm. Der er ingen tvivl om hvilken af de to der er bedst hvis man sammenligner kvalitet.
Gravatar #38 - trylleklovn
29. nov. 2007 21:01
#35 Mente selvfølgelig, medmindre vi snakker CRT skærme.
Gravatar #39 - Oculus
29. nov. 2007 21:06
#31
Noget helt andet er, hvorfor bruger den grafiske industri stadigvæk Apple?..


Fordi den grafiske branche er vokset op med Mac og Mac OS. Folk er uddannet og oplært med programmerne på Mac OS.

Hardwaren kunne i princippet godt være "PC" ( som skiftet til Intel jo også viser ), men du får ikke folk i branchen væk fra OSX.
Gravatar #40 - solitary man
29. nov. 2007 21:13
#34
Jeg ved ærlig talt ikke om det hat noget med janteloven at gøre. Jeg håber at det for mit vedkommende ikke har. Men jeg ved det ikke. Hvis jeg skal give et bud på hvad min antipati grunder i, vil jeg igen sige at det er arrogancen. Jeg synes ikke at jeg normalt har noget imod at folk roser deres produkt.
Jeg synes bare Apple bruger for meget tid på at bashe andres produkter. Jeg synes det er umodent og hvis deres produkt ellers er godt nok, burde det vel ikke være nødvendigt?
Oven i det bliver jeg heller ikke venligere stemt når de nægter at anerkende fejl. Det virker umådeligt barnligt.
Ja, det må være mine nøgleord om Apple/Jobs: barnlig, umoden, arrogant.

Og ja, det samme kan uden de store problemer siges om Steve Ballmer. ;)
Gravatar #41 - elemental
29. nov. 2007 21:24
#6: hva fanden er du for en totalspasser? hvis ikke tingene er i orden, så ryger de retur, eller er du en fucking julemand der bare forærer dine penge væk?

jeg købte en 20" imac, den røg retur to dage efter pga. lige præcis det her problem. De nye imacs er ikke okay - de er også langsommere end de ældre, hvide modeller. og så er skærmene glossy... ufedt!
Gravatar #42 - elemental
29. nov. 2007 21:28
#31 : noget af det er vane, noget af det er snobberi - men der er også en stor del af det, der faktisk giver mening. F.eks. fungerer wacom tablets bedre under mac, ting er generelt mere glidende, og så ER der bare et eller andet vigtigt over, at man har et pænt OS når man beskæftiger sig med grafisk design. Så nytter det sgu ikke noget at man sidder og har en visuel referenceramme der hedder Windows Vista og ligner en flok mikadopinde nogen har lagt en lort oven på og hældt blæk ud over.
Gravatar #43 - Oculus
29. nov. 2007 21:39
#42

Hvis MS fik gjort det af med at et programs UI skal fylde hele skærmen ( medmindre selvfølgelig at man resizer hele skidtet ) og de fik introduceret Exposé lignende features, så kunne jeg godt forestille mig at lave mere grafisk arbejde på PC.

... men som det er nu, så er workflowet bare meget bedre i OSX når det gælder grafisk arbejde. Når der skal programmeres, ja så foretrækker jeg Windows.

Pudsigt nok så er det lige de features der gør at jeg foretækker OSX til grafisk arbejde, der gør at jeg ikke kan holde ud at bruge det til programmering ;)
Gravatar #44 - elemental
29. nov. 2007 22:17
#43 - helt enig, jeg er også en af dem der skifter mellem de to. Jeg er for nylig skiftet til mac til grafisk designbrug, og så bare almindelig hjemmebrug, men skal der games foregår det (selvfølgelig) på PC'en, og skal der scriptes eller html'es - jeg er ikke "rigtig" programmør :) - så foregår det også der.

og

hvorfor fanden er min post 42 flamebait, mens 41 er relevant - det burde sguda være omvendt!! talentløse rankerspassere.
Gravatar #45 - fidomuh
29. nov. 2007 22:20
#37

Ja og jeg kan se at du helt klart bare spurgte i #4 ;)


Det gjorde jeg da, forventede netop et svar som Eizo :)

Gør prisen på en EIZO skærm lige pludselig en Apple skærm, der ikke kan vise ens farve over hele skærmen, ok til professionelt grafisk brug?


Men jeg kender en del der bruger Apples HD skaerme ( 30" ) til grafisk brug og 3d modellering, ingen af dem brokker sig.
De er godt klar over en Eizo til 40k er bedre, men prisen taget i betragtning saa er det ganske fint.

Ændrer det på det faktum at Apple skærme ikke kan bruges til det jeg nævnte?


Udover at dit faktum ikke er et faktum, saa nej, det aendrer ikke paa at i ikke kunne bruge dem.
Jeg spurgte netop bare, indlaeg #29 var ikke ment som flame overhovedet, blot en "du faar hvad du betaler for"-kommentar :)

Hvis der en én ting man ikke skal begynde på for at forsvare Apple, så er det at bring pris kontra kvalitet på banen.


Goer jeg det?

Jeg har herhjemme en NEC skærm der koster ca. 500kr mindre end en tilsvarende Apple HD skærm. Der er ingen tvivl om hvilken af de to der er bedst hvis man sammenligner kvalitet.


Og jeg har en Dell 20" paa arbejdet ( og en Dell 24" ), begge bruger samme paneler som Apples skaerme, giver praecis samme kvalitet med samme specs, selvom Dells skaerme faktisk har vaeret >1000kr billigere..

Det relevante er dog, om din NEC skaerm derhjemme giver samme billedekvalitet som Eizo skaermene, eller om merprisen netop er den krystalklare farvegengivelse du vil have ;)
Gravatar #46 - CoZiD
30. nov. 2007 00:08
#36

Det skulle da ikke være så svært at slå, jeg har en XP maskine med 2 gb ram som bruger 96 mb ved idle lige efter opstart med alt hvad den skal bruge loadet.
Jeg skal ik kunne sige om OSX er bedre til at klare det end Windows what ever, men de 126 mb var nemt at slå.
Gravatar #47 - Skobbolop
30. nov. 2007 01:41
Jeg har ikke så meget i mod selve Apple... jeg har mere noget i mod at de har fået så meget succes med så mange middelmådige produkter.... og at der så mange "utålelige selvgode, egocentrerede computerretardere metroseksuelle stakler" der køber lortet (tak til 32# :D)
Gravatar #48 - Newt
30. nov. 2007 02:17
#47

Så dit problem er i virkeligheden, at der findes mennesker der tænker anderledes end dig og ser på tingene på en anden måde end dig?
Gravatar #49 - Abekongen
30. nov. 2007 05:13
Man er da komplet idiot, hvis man betaler 40k for en skærm der kan vise detaljer/forskelle, som kun grafiske fanatikere kan se. Alle andre på denne klode er da fuldstændigt ligeglade. Apple laver fejl, MS laver fejl...DU laver fejl. Lev med det.
Gravatar #50 - caffery
30. nov. 2007 07:02
#49,

nu er det rimelig vigtigt for en del professionelle grafikere at have en skærm der netop er så farvekorrekt som overhovedet muligt. Det er såmænd ikke fordi at normale brugere bør købe disse dyre skærme, men det er mest vigtigt at grafikeren får lavet sit arbejde med de rigtige farver, som folk så får at se enten på tryk eller udgivet på anden måde. Det dur jo ikke at den blå farve i danske banks logo pludselig bliver præsenteret som værende lysere eller mørkere end det plejer at være.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login