mboost-dp1

shg.dk A/S

shg.dk og PRC Data fusionerer

- Via Thyregod.dk - , redigeret af Pernicious

Ifølge en pressemeddelelse udsendt i går, fusionerer shg.dk og PRC-data under shg.dk-brandet.

PRC-datas afdeling i Viborg bliver således til en shg.dk med samme koncept som shg.dks afdeling i Århus.

Poul Thyregod, Direktør skrev:
For at opnå den fulde synergi fusionerer vi de to selskaber. Både SHG og PRC henvender sig til den erfarne e-handler, som ved hvad han vil have, og begge selskaber har et stort salg til erhvervskunder. Der er derfor mange fordele ved at samle kræfterne.

Ifølge pressemeddelelsen har shg.dk i flere måneder sendt pakker ud for PRC-data, samtidig med at kundeservice og flere interne funktioner allerede nu arbejder tæt sammen.

Poul Thyregod, Direktør skrev:
Vi har haft en god vækst på salget i vores outlet i Viborg, og med det større sortiment og den udvidede service forventer vi ekstra turbo på den udvikling.

Varer, der er bestilt inden kl. 13.00, vil kunne hentes kl. 15.00 i butikken i Viborg, selvom de ligger på lageret i Århus. Kunderne i Viborg-området får således adgang til et langt større sortiment, end de er vant til.





Gå til bund
Gravatar #1 - webwarp
22. okt. 2009 09:47
Shg branded... Det er i min verden nogen dage siden det var et brandt, en skygge af sig selv. Men held og lykke med det, er jo nok helt sikkert nødvendigt for begge butikker, hvis de skal kunne overleve.
Gravatar #2 - knekker
22. okt. 2009 10:00
hvad mener du med at shg's brand nu er en skygge af sig selv?
Gravatar #3 - vandfarve
22. okt. 2009 10:02
knekker (2) skrev:
hvad mener du med at shg's brand nu er en skygge af sig selv?


Efter fadæsen med konkursen, hvor de nuværende ejere lod SHG.dk falde til fordel for et nyt selskab med (næsten) ens navn, ens design, ens koncept m.m., men med alle ulemperne fra et konkursbo, bl.a. tabet af reklamationsret, adgang til kvitteringer og lignende.

Det menes der.
Gravatar #4 - Curon
22. okt. 2009 10:03
tror nu alligevel det bliver en fordel at de to virksomheder kommer til at høre under det samme...

Altså Getmore presser dem jo alligevel ned i pris kan man sige. Færre konkurrenter ved jeg nu ikke, hvis SHG og PRC data har haft samarbejde i forvejen og lagt op til det, så er det vel bare sådan som det endte. Men man kan håbe på de stadig får pres mht pris på hardware, så vi har billigere varer :)
Gravatar #5 - gnаrfsan
22. okt. 2009 10:03
Færre konkurrenter?
Øvbøv :-\
Gravatar #6 - atrox
22. okt. 2009 10:23
#4

Det er ikke nemt at konkurrere imod momssvindlere.
Gravatar #7 - cjoey
22. okt. 2009 10:24
vandfarve (3) skrev:
Efter fadæsen med konkursen, hvor de nuværende ejere lod SHG.dk falde til fordel for et nyt selskab med (næsten) ens navn, ens design, ens koncept m.m., men med alle ulemperne fra et konkursbo, bl.a. tabet af reklamationsret, adgang til kvitteringer og lignende.

Det menes der.


En typisk kommentar fra en der ikke har sat sig ind i realiteterne. De gamle ejere lod shg.dk falde og de nye købte delene ud af konkursboet.

Reklamationsret fra det gamle selskab kan du stadig benytte - de har lavet en aftale med 95% (tror jeg det var) af leverandørerne om at de ville reparere produkterne fra det gamle shg.

Adgang til kvitteringer har du ligeledes, men det kræver at du logger ind på siden med dit kundenummer og åbner øjnene.

Alt dette er tidligere meldt ud, derfor er det svært at forstå hvorfor folk stadig hænger i de detaljer ligesom du gør.
Gravatar #8 - nioxic
22. okt. 2009 10:25
hvad får vi i Århus ud af det så? :P
jeg vil også ha noget ud af det :<

tud!
Gravatar #9 - binderup
22. okt. 2009 10:28
#8 et par kroner i rabat på Cola i deres automat? ;-)
Gravatar #10 - Nize
22. okt. 2009 10:35
#7

Nej, det kan man ikke på meget af det, fordi de aftaler er noget de selv bestemmer om de vil benytte; hvis det medfører dem en udgift gider de ikke, det er kun på eksisterende lagervarer det fungerer - og det er få ting der ligger på lager 1½ år efter man har købt det. Jeg røg selv i den med reklamation ved dem, hvor jeg måtte give op, og de nægtede.

En sukkerglaseret lort er stadig en lort, uanset indpakning.
Gravatar #11 - vandfarve
22. okt. 2009 10:35
#7 Det, som jeg fik at vide, og som man kunne læse her på Newz.dk SVJH, var, at de ville forsøge at hjælpe en, hvis man har problemer. Hvis hukommelsen svigter, så er der en genudsendelse her:

http://newz.dk/shg-starter-paa-en-frisk-paa-onsdag#new skrev:
Den tidligere ejer af Shg, Thomas Falborg, fortsætter i selskabet, men nu som regnskabschef. Opkøbet kommer til at påvirke de, der har købt varer hos Shg de seneste 2 år, idet det nye selskab ikke overtager garantisager fra det gamle selskab.

Thyregod vil dog arbejde på at lave en ordning, der kan hjælpe med at skabe kontakt til leverandører og producenter i tilfælde af fejl.


Det kan måske godt være, at jeg ikke kan huske alle ting i detaljer, men jeg satte mig i sagen i tidernes morgen, så slå lige bak, skipper.

Alt dette skal sættes op i mod, at de forsøger at udnytte (det gamle, forstås) SHG's omdømme, kundebase og netværk, men med problemer for kunderne.

Eksempelvis kan jeg ikke forstå, hvor svært det må være at gemme kvitteringerne fra de tidligere kunder, men de nye ejere mente, at de sagtens kunne slette dem. Mit bud vil være, at de slettede data sagtens kunne være på en enkelt 1TB-disk, så det er ikke der er ingen økonomiske grunde bag det.

I stedet valgte de at beholde min kundedata (Gee, wonder why!), så vi kan ikke komme uden om, at der var en fadæse, og en rimelig grund til, hvorfor SHG.dk har mistet kredit blandt deres kunder. Dette tydeliggøres kun af debatten under nyheden og i diverse tråde.

Vi behøver ikke gå ind i diskussionen igen, men min holdning er, at hvis de opfører sig som det gamle SHG, så skal de også følge det til dørs. At tage alle fordelene og droppe ulemperne er sgu for plat og hører ikke til blandt god markedsføringsskik i min bog, ligesom i mange andres (tjek selv trådene).
Gravatar #12 - fjols
22. okt. 2009 10:36
Jeg køber for det meste fra PRC, fordi jeg har oplevet utrolig god service, de sender gratis og butikken er i nærheden, men det vil jeg bestemt tage op til revision efter de smelter sammen med SHG.

Mht. Getmore så bestiller jeg aldrig derfra, for de har alligevel aldrig varerne når det kommer til stykket.

#7: Jeg er nu stadig godt gal i skralden på SHG, idet de umiddelbart før konkursen besluttede at jeg skyldte dem 1300 kr. hvilket jeg vidste jeg ikke gjorde.
Det endte med at jeg kom til at betale pengene, selvom jeg havde en kvittering på deres side hvor der stod afhentes og dankort betalt, dvs. jeg har betalt i butikken. Men fordi jeg ikke havde dankort kvitteringen og jeg havde skiftet bank siden så kunne jeg ikke bevise jeg havde betalt.
Gravatar #13 - zymes
22. okt. 2009 10:44
fjols (12) skrev:
Mht. Getmore så bestiller jeg aldrig derfra, for de har alligevel aldrig varerne når det kommer til stykket.


Jeg har handlet ved Getmore mange gange, og aldrig haft problemer..
Gravatar #14 - MiniatureZeus
22. okt. 2009 10:46
fjols (12) skrev:
Det endte med at jeg kom til at betale pengene, selvom jeg havde en kvittering på deres side hvor der stod afhentes og dankort betalt, dvs. jeg har betalt i butikken. Men fordi jeg ikke havde dankort kvitteringen og jeg havde skiftet bank siden så kunne jeg ikke bevise jeg havde betalt.

Dit nick passer vidst godt til dig...
Bankerne skal gemme information omkring dig i min. 5 år, ligesom du selv skal, og ligesom SHG, PRC etc. skal.
Hvis du har betalt med Dankort kan du uden problemer gå ned i din gamle bank, underskrive nogle formulare og få kvitteringen. Har prøvet det selv med Nordea..
Gravatar #15 - MiniatureZeus
22. okt. 2009 10:48
OT: Kender næsten ikke nogen personer som køber hos SHG mere, og gør det heller ikke selv. Synes de er alt for dyre i både produktpriser og fragtpriser, i forhold til den service de giver ved reklamationer og forsendelser.

#13 Har også brugt Getmore en del gange og har heller aldrig haft problemer, men produkterne har så heller ikke fejlet noget, så har ikke haft mulighed for at bruge deres reklamationsservice, som skulle være dér hvor kæden hopper af.
Gravatar #16 - paradise_lost
22. okt. 2009 11:08
Der er godt nok ikke mange tilbage af de gode gamle som ikke er fussioneret eller som ikke har været gået konkurs. Den eneste som jeg lige kan komme på og som jeg somregel også altid bruger er dem med jordens grimmeste hjemmeside BJ Trading
Gravatar #17 - gnаrfsan
22. okt. 2009 11:11
Jeg bruger stadig PROconsult af og til. Den er også pænt gammel.
Gravatar #18 - GurliGebis
22. okt. 2009 11:11
#16> Ved BJ Trading skal du dog være opmærksom på, om det er den rette pris man får, da de nogle gange har præcist den samme være, men med forskellige varenumre og forskellige priser.

Tag f.eks. denne:
http://www.bj-trading.dk/shop1/default.asp?side=in...
http://www.bj-trading.dk/shop1/default.asp?side=in...

Eneste forskel er, at den billige er den som EDBPriser linker til, hvorimod man ikke kan få den hvis man måtte møde op, eller ringe og bestille (med mindre man kender varenummeret, da en søgning ikke kan finde den billige).

Så lidt nogle fuskere er de altså.
Gravatar #19 - fjols
22. okt. 2009 11:19
#13: Fint for dig. I min omgangskreds har vi dog aldrig fået vores varer til den lovede tid. 3/4 gange har vi afbestilt og bestilt ved PRC og fået det dagen efter.

#14: Dit billede passer vist også godt til dig... Eller noget.
Min gamle bank ville have penge for det. Den gratis undersøgelse de lavede for mig kunne ikke række længe nok tilbage. Desuden var jeg i tvivl om hvis kort der var blevet brugt da varene ikke var til mig selv. SHG ville ikke oplyse hvem kortet var udstedt til, ej heller hvilken bank det var fra.
Egentlig var pointen også bare at jeg ikke stoler på dem længere, såvel som mange andre åbenbart.
Gravatar #20 - MiniatureZeus
22. okt. 2009 11:29
paradise_lost (16) skrev:
Der er godt nok ikke mange tilbage af de gode gamle som ikke er fussioneret eller som ikke har været gået konkurs. Den eneste som jeg lige kan komme på og som jeg somregel også altid bruger er dem med jordens grimmeste hjemmeside BJ Trading

DataTel Partner i Valby er også en af de gamle. Deres kundeservice er virkelig professionel, og de 4-5 gange (godt nok for nogle år siden) jeg har været inde med en stationær købt hos dem, har de fixet den mens man venter og så betaler man kun for det de sætter i, til ret fair priser i forhold til nettet. Samtidig med, da vi købte computeren, fik vi en gevaldig rabat.
Gravatar #21 - Roan
22. okt. 2009 11:31
#19

Så du siger at du havde skiftet bank, og den du skulle have købt varen til havde skiftet bank og I kunne ikke huske hvem af jer havde betalt ?
Lyder godt nok mærkeligt,

Jeg har altid handlet ved SHG, og varerne har aldrig fejlet noget, så kan ikke sige ret meget om deres service på den kant.
Gravatar #22 - Micch20
22. okt. 2009 11:41
#19 "Du stoler ikke på dem længere" dog er alt det du beskriver det gamle selvskab der gjorde det.

Det nye selvskab der har en helt andet ejerkreds har intet med det at gøre.

Er det ikke forkert at straffe nogle helt andre mennesker for noget de gamle ejere har gjort?

#13/#15 nu er spørgsmålet vel heller ikke om man har haft problemer eller ej. Men om man vil støtte nogen der snyder den danske stat (og dermed os alle) ved ikke at betale moms på de vare de køber. Det er fandme nemt at være konkurence dygtig når man har 25% extra fortjenelse.

#3/#11 Folk som dig burde fandme aflives... eller i hvert fald fra tages retten til at få børn.

Jeg hader folk der udtaler sig om ting de intet aner om.

De gamle Faktura er IKKE blevet slettet. Du kan stadig set dem hvis du som #7 skriver "åbner dine øjne"... vil nok vælge at kalde det at tage hovedet ud af røven.

Lige ledes er det korrekt at SHG ville hjælpe folk så vidt de kunne med reklamation. Dog er der sådan at nogle importører også gik/går konkurs. Og i de tilfælde var det at SHG ikke kunne hjælpe.

#10 Det er klar at hvis det er en uhændsigstmæssig stor udgift. Så som at importøren er gået konkurs. Og der ikke er nogen der vil ombytte den. Så skal SHG self. ikke betale for at sende den til fx. Kina eller give dit et nyt produkt for egen regning.

Tror de har brugt utroligt mange penge på porto til og fra producenter for det gamle selvskab.

Hvis i har andre spørgsmål... så stil dem bare... for det er åbenbart kun jeg selv og #7 der har sat os ind i sagen.
Gravatar #23 - Sikots
22. okt. 2009 11:46
Ekstra turbo?

Dvs det bliver en trykladet butik? Lad nu være med at voldtage sproget ...

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo
Gravatar #24 - Magten
22. okt. 2009 11:51
#23


Sikots (23) skrev:
Lad nu være med at voldtage sproget
http://da.wikipedia.org/wiki/Voldtægt

Stop selv.
Gravatar #25 - XorpiZ
22. okt. 2009 11:53
Sikots (23) skrev:
Ekstra turbo?

Dvs det bliver en trykladet butik? Lad nu være med at voldtage sproget ...

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo


http://www.ordbogen.com/opslag.php?word=turbo&...

Du kan ikke bruge den engelske wiki til at forklare betydning af det danske ord.

Se også her:

http://nyeordidansk.dk/noid/noid.htm?q=turbo
Gravatar #26 - Znotler
22. okt. 2009 11:57
Da både SHG og PRC data i forvejen er ejet af elbodan tror jeg de står ret stærkt på markedet. Så den eneste grund til at de bliver lagt sammen er for at holde det hele under et regnskab istedet for 2.

Ok, jeg har vist idt for hurtig.. det er kun shg så vidt jeg kan finde belæg for som er ejet af Elbodan...

Kom til at forveklse PRC-data med proshop(som også er ejet af elbodan)
Gravatar #27 - vandfarve
22. okt. 2009 12:07
Micch20 (22) skrev:
#3/#11 Folk som dig burde fandme aflives... eller i hvert fald fra tages retten til at få børn.

Jeg hader folk der udtaler sig om ting de intet aner om.

De gamle Faktura er IKKE blevet slettet. Du kan stadig set dem hvis du som #7 skriver "åbner dine øjne"... vil nok vælge at kalde det at tage hovedet ud af røven.

Lige ledes er det korrekt at SHG ville hjælpe folk så vidt de kunne med reklamation. Dog er der sådan at nogle importører også gik/går konkurs. Og i de tilfælde var det at SHG ikke kunne hjælpe.


Easy now, tiger. Blodtrykket skal helst holdes under 200, hvis ikke pulsåren i din hals skal sprænge til fare for dine kolleger, kone, mand og børn...

Til pointen: Du er da velkommen til at finde dem for mig, men indtil videre er de ikke tilgængelig på deres hjemmeside som i gamle dage. Desuden misser du totalt pointen, hvorfor du er meget velkommen til at læse mine indlæg igen.

Edit: Bonuspoint for at oprette en profil og bruge den første post på at svine en bruger til! Det er sgu stilen, sønnike. :D
Gravatar #28 - fjols
22. okt. 2009 13:05
#22: De har jo samme navn og så vidt jeg husker er en del af lederne fra det gamle også med i det nye SHG.
Gravatar #29 - Zombie Steve Jobs
22. okt. 2009 13:12
Det tidligere shg.dk A/S CVR-nr. 26665566, nu navneændret til BS af 19/6-2008 A/S, er med virkning fra den 7/7-2008 ophørt med at drive virksomhed og bliver efterfølgende erklæret konkurs.
Det nuværende shg.dk A/S CVR-nr. 31592569 er et nystiftet selskab, der ikke er indtrådt i rettigheder og forpligtelser tilkommende og påhvilende BS af 19/6-2008 A/S under konkurs.

Det nye selskab er ikke forpligtet til at håndtere reklamationer fra det ”gamle” shg.dk. Men vi vil dog gerne påtage os at bistå som formidlere af oplysninger og kontakter og udveksling/forsendelser af en vare, hvorover der reklameres, i tilfælde af garanti- og/eller mangelreklamationer relateret til køb foretaget hos BS af 19/6-2008 A/S under konkurs i perioden fra 19/6-2008 til 7/7-2008.

Vi påtager os derved ikke noget mangelansvar og indtræder ikke i nogen garantiforpligtelse eller i andre køberetlige og/eller forbrugeraftaleretlige forpligtelser, idet vi yder denne service pr. kulance. Ej heller påtager vi os nogen forpligtelser, der reelt kan/skal afledes fra producenten af den indkøbte vare.

Ved indlevering af en reklamation over en vare til formidling under disse omstændigheder vil du blive anmodet om en bekræftelse på disse vilkår, forinden reklamationen kan tages under behandling.
Gravatar #30 - Norrah
22. okt. 2009 13:17
Kan også godt li' shg. Så tillykke med udvidelsen.
Pas nu på i ikke går amok med det der gamer snask igen.

Anyway.
Har vel brugt omkring et par hundretusinde hos dem efterhånden, og jeg har lige pt kun et udestående med dem. Som så tilgengæld er privat og igang med uge 9 til rep. Men rent statistisk set er det vel ikke så skidt.
Gravatar #31 - Micch20
22. okt. 2009 13:21
#28 Hvis personalet ellers var dygtig nok er der vel ikke nogen grund til at fyre dem? Jeg ved at deres gamle bogholder fx. ikke er i firmaet mere... sjovt nok :P (de var vel aldrig gået konkurs hvis han var god nok)

Men har da ellers stor respekt for deres personal. De gange jeg har haft problemer har de hjulpet mig med stor kompetance.

Og det både før og efter konkurset. Så jeg kan da godt forstå de har beholdt dem. Ud fra min erfaring med andre lign. webshops ved de rent faktisk noget om Hardware ved SHG.


#29 Yup, det var ude i pressen.

#27 hvis du går ind på din Kundekonto. og ind i Kontooversigt. Der hvor du normalt finde dine faktura. Og så læser hvad der står (dog med småt) øverst over det link hvor man kan hente Adobe Reader.

"Klik her for at se dine gamle Faktura"

Vil tro det er gjort for at folk ikke skulle være i tvivl hvad der er købt hvor. Syntes personligt det er fint.

Jeg fandt min faktura på min LinkSyS router og SHG hjalp mig med at ombytte den.
Gravatar #32 - Mulpacha
22. okt. 2009 13:28
Micch20 (22) skrev:
#10 Det er klar at hvis det er en uhændsigstmæssig stor udgift. Så som at importøren er gået konkurs. Og der ikke er nogen der vil ombytte den. Så skal SHG self. ikke betale for at sende den til fx. Kina eller give dit et nyt produkt for egen regning.

Tror de har brugt utroligt mange penge på porto til og fra producenter for det gamle selvskab.

Jeg ved ikke hvem der har ret med hensyn til de nærmere detaljer om fakturare og reklamation. Men jeg synes stadig at hvis man overtager en forretnings navn og brand, så forpligter man sig (moralsk ihvetfald) også til at overtage det gamle selskabs løfter til kunderne, så som garanti. Det er jo takket være dem at brandet har værdi.
At det så måske ikke er ulovligt, er så en helt anden sag.

Hvis de havde kaldt sig SHG2.dk eller ligende, havde jeg ikke haft et problem med de løb fra de gamle ejeres ansvar, da de så signalerer at de er et nyt selskab, som vil vurderes på deres egne præmisser. Men det valgte de ikke at gøre.
Gravatar #33 - MBORANGER
22. okt. 2009 14:37
Ja, så er det slut med at købe ting i PRC data aka SHG.
SHG står og skylder mig 600 kr og sender mig blot videre til deres advokat for konkurs boet. Fair nok, det må de godt men så skal de ikke komme og sige at de meget gerne vil hjælpe kunder fra det gamle shg (jeg er så også dybt imod at de bruger navnet shg igen) når de bare benægter med det samme at de kan gøre noget og sender mig til en advokat.
Mangen til uforskammet kundeservice har jeg tilmed heller aldrig mødt, "at hjælpe kunder" må være en by i Rusland.

En trist nyhed. Jeg var nu glad for PRC.
Gravatar #34 - kalsmose
22. okt. 2009 15:15
#26

Det nye shg.dk A/S er ejet af 100% af Proshop Aps. Jeg ved ikke hvor du har det andet fra, men det er ikke korrekt.
Gravatar #35 - phaidros
22. okt. 2009 20:47
kalsmose (34) skrev:
#26

Det nye shg.dk A/S er ejet af 100% af Proshop Aps. Jeg ved ikke hvor du har det andet fra, men det er ikke korrekt.


Og Proshop ApS ejes af Expert Danmark A/S (Elbodan), og Expert Danmark A/S ejes af Expert Asa i Norge (om de så er ejet af Expert International GmbH i Schweiz kan jeg ikke lige lure)
Gravatar #36 - Znotler
23. okt. 2009 04:14
kalsmose (34) skrev:
#26

Det nye shg.dk A/S er ejet af 100% af Proshop Aps. Jeg ved ikke hvor du har det andet fra, men det er ikke korrekt.


Lige en kilde til min påstand: www.elbodan.dk

Jeg ved godt at det er forklaret i #35 men syntes lige der skulle en kilde på
Gravatar #37 - Znotler
23. okt. 2009 05:31
Vi prøver da lige med et link der virker:

Elbodan

og så kan jeg se at de ikke hedder Elbodan mere, men expert dankmark. Så burde alle facts omkring hvad den "lille" butik shg.dk har som bagland være på plads.

Så til #34 så vil jeg gerne se din kilde.
Gravatar #38 - phaidros
24. okt. 2009 19:39
Znotler (37) skrev:
Vi prøver da lige med et link der virker:

Elbodan

og så kan jeg se at de ikke hedder Elbodan mere, men expert dankmark. Så burde alle facts omkring hvad den "lille" butik shg.dk har som bagland være på plads.

Så til #34 så vil jeg gerne se din kilde.


Ifølge NN Markedsdata, så er det rigtigt hvad #34 skriver. SHG.dk A/S er 100% ejet af Proshop ApS. Opslaget kræver login, så jeg kan ikke sende et link der bekræfter det.
Gravatar #39 - BurningIce
24. okt. 2009 22:26
SHG har nu længe været min foretrukne leverandør da de sender til Grønland - det gør PRC ikke :( Håber helt klart de fastholder dette efter fusionen.
Gravatar #40 - meinder
26. okt. 2009 12:42
De er nogle svin shg jeg bestilde noget hos dem 1 md. FØR de gik konkurs og jeg fik aldrig mine 15.000.- tilbage eller mine vare. så nu betaler jeg låne firmaet tilbage. :(
Gravatar #41 - XorpiZ
26. okt. 2009 12:43
#40

Hvad kan man så lære det? Aldrig betal forud.
Gravatar #42 - MiniatureZeus
26. okt. 2009 12:54
meinder (40) skrev:
De er nogle svin shg jeg bestilde noget hos dem 1 md. FØR de gik konkurs og jeg fik aldrig mine 15.000.- tilbage eller mine vare. så nu betaler jeg låne firmaet tilbage. :(

Må ærligt indrømme, at når folk er så dumme ikke at følge selv de mest simple Internethandels-regler, såsom altid at betale med kort, så har jeg intet medlidenhed med dem. Tværtimod faktisk..
Gravatar #43 - Norrah
26. okt. 2009 12:56
#40 Har du betalt 15.000,- i kontant siden du ikke kan få pengene tilbage?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login