mboost-dp1

Samsung

Samsung står for 45 % af de solgte mobiltelefoner i Europa

- Via Kantar Worldpanel Comtech - , redigeret af Net_Srak

Kantar Worldpanel Comtech har undersøgt markedstendensen på mobiltelefonmarkedet fra juli sidste år til juli i år.

De har i fem europæiske lande, Storbritannien, Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien, samt USA og Australien interviewet forbrugere om deres køb af mobiltelefoner.

Tallene viser, at Samsung har 45 % af det europæiske mobiltelefonmarked i de undersøgte lande. Dette har blandt betydet, at Android er steget fra 42,7 % af solgte mobiltelefoner sidste år til i år at have en markedsandel på 65,7 %. Tilsvarende ligger salget af iOS-produkter kun mellem 14,0 % og 22,9 %.


Dominic Sunnebo fra Kantar Worldpanel Comtech udtaler, at Samsung også har andre produkter, der ligger i toppen.

Dominic Sunnebo, Kantar Worldpanel Comtech skrev:
While the majority of noise is focused on big-name products such as the S3 or S2, it’s easy to forget that Samsung is selling smartphones across all tiers. As a result it now makes up five out of the top ten best selling smartphones in Great Britain – with even the smartphone/tablet hybrid Samsung Galaxy Note making it into the top ten.

Undersøgelsen viser også, at Apple øger sin markedsandel i USA, hvor iOS nu står for 38,2 %. Dog udtaler Sunnebo, at det også ses, at andelen af ejere af Apple produkter, som har ejet deres Apple produkt i mere end 18 måneder er steget. Han mener det er et tegn på, at ejerne venter på den nye iPhone. Loyaliteten overfor Apple er meget stor, hvor 92 % af ejere af iPhone vil købe en ny iPhone, når de skifter deres mobiltelefon.

Tallene viser at Windows Phone ligger på en markedsandel på mellem 1,2 % – 4,8 %. Symbian er som platform også ved at forsvinde, hvor det i de undersøgte lande ligger på mellem 1,7 % – 4,7 %. Dog er Italien en undtagelse, hvor Symbian stadig har en markedsandel på 12,8 %.





Gå til bund
Gravatar #1 - webwarp
7. aug. 2012 14:36
Tja passer meget godt med de globale tal, selvom det er lidt sjovt, at der her kun foreligger tal for europa og usa, når de er "ligegyldige" anno 2012, hvor det er de asiatiske lande, der trækker læsset for alvor i antallet af solgte enheder...

Det er da meget godt at have stor markedsandel i fx USA, men potentialet ligger i Kina, Indien osv, hvor der stadig er en masse nye kunder at sælge til og hvor det er nemmere at kæde dem sammen med ens produkt, før de har vænnet sig til et bestemt mærke gennem mange år.. PS: Italien, kom nu ind i kampen :=)
Gravatar #2 - Hubert
7. aug. 2012 14:52
Godt at se at WP er på vej frem i rækkerne. Vi skulle gerne beholde alle spillere på markedet for at højne konkurrence.
Gravatar #3 - webwarp
7. aug. 2012 15:34
#2 der står jo nu altså at salget står stille med WP :=)
(med forventning om at det stiger når WP8 kommer, nok ganske som med iphone5)..
Gravatar #4 - jblidd
7. aug. 2012 15:52
Jeg er så en af dem, der tæller med i de ca 45%, da jeg har købt mig en Galaxy Y fordi jeg ikke ønskede at bruge for mange penge på en ny telefon, når jeg alligevel helst vil have en iPhone 5 og derfor ikke ville punge ud for en iPhone 3GS, 4 eller 4S.

2 ting er blevet bekræftet af det købe
1. Ting kan købes for billigt. Hold da op for en gang lort.
Android 2.3.x kører 10 gange bedre på den HTC desire, som jeg også har adgang til end det køre på min Samsung blandt andet fordi bogstaverne, når man skal skrive SMS er alt for små på Samsung telefonen.
2. Android tilfredshedsundersøgelser bør være delt ind i forhold til prisen på produktet, for man får altså en væsentlig bedre Android bruger oplevelse ved at investerer lidt mere end de 800, som min Galaxy Y har kostet mig. F.eks 1600-3000 kroner

Det skal dog sides at den var et ganske fremragende modem, da vi var i sommerhuset. Her sad den i oplageren og fungerede som wifi hub under hele ferien.

Gravatar #5 - webwarp
7. aug. 2012 16:26
#4 SwiftKey keyboard :-)
Gravatar #6 - lindysign
7. aug. 2012 17:05
@4 - sjovt at du konstatere en hel masse om noget, hvor du har købt budget-modellen. :-)

Modsat Apple, så har Android givet folk mulighed for at vælge den telefon de har behov for, ved at lave billige og dyre telefoner, solide og stilfulde, små og store, gode til musik, gode til at fotografere eller gode til film. Du kan vælge hvad du vil, og du valgte så en billig model, fordi du vil have en anden. Det forstår jeg godt, men jeg forstår ikke, hvor du finder din kritik berettiget?

Men tillykke til Samsung, det er fortjent, for de laver en god bredde af mobiler, og har pt. den bedste mobil på markedet... Jeg har svært ved at tro, at Apple kan komme op på siden af SGS3 med Android 4.0.4
Gravatar #7 - Hubert
7. aug. 2012 17:30
webwarp (3) skrev:
#2 der står jo nu altså at salget står stille med WP :=)
(med forventning om at det stiger når WP8 kommer, nok ganske som med iphone5)..


Jeg fik blandet de generelle salgstal sammen med samsungs.
Gravatar #8 - nubus
7. aug. 2012 18:15
lindysign (6) skrev:
Modsat Apple, så har Android givet folk mulighed for at vælge den telefon de har behov for


Apple tilbyder 3 generationer af telefoner - og modsat Android opdaterer de OS'et på dem omgående.

At Samsung står for 2 af 3 Androidtelefoner betyder at LG, HTC, Sony, ZTE og Motorola skal forsøge at få de til at hænge sammen med 1-cifrede markedsandele. De har ikke penge til udvikling fordi deres telefoner sælger så lidt. Den cirkel øger bare Samsungs forspring. Resultat: Android er totalt domineret af Samsung.

Synes du monokultur er en god ting for Android?
Gravatar #9 - lindysign
7. aug. 2012 19:16
@8 - Ej, kom nu ind på banen. :-)

Du kan da ikke sammenligne generationer med spændevidde af funktionsrige modeller? Det håber jeg ikke var dit seriøse svar?!?

Jeg kan desværre ikke andet end grine af dig, når du er fortaler for Apple, og taler om at monokultur er dårligt. :-) Det er en af de sjoveste "jeg skyder lige mig selv i foden" argumenter jeg længe har set. Tak for den. :-)

Android er jo ikke domineret af Samsung, da det står alle frit for at bruge Android. Apple må også gerne bruge det. ;-)
Udbuddet er stort, og der er mange producenter... De kan jo så lære af hinandens succes, og det skifter hele tiden. HTC var dominerede herhjemme, Wuawei var mest dominerende på det kinesiske markes osv. osv.... Det skifter hele tiden, og den der laver den model der rammer bredest og gør folk mest tilfredse vil sidde på markedet... i et stykke tid, og så kommer der en anden spiller på markedet. Det bekymre ikke mig, og det bekymre mig ikke, at nogle firmaer må gå nedom og hjem, sådan er livet for firmaer... Det kan så ikke ske for iOS, da der kun er EN (det du kalder mono) spiller på markedet, nemlig Apple selv.

Hvis du vil debattere de forskelle der er, så forhold dig venligst til, at enten snakket vi begge to om generationer af telefoner, om selve telefonen, eller om styresystemet på telefonen, og lad så være med at sammenligne på kryds og tværs. :-)
Gravatar #10 - zamm-
7. aug. 2012 22:14
Kan godt være at Samsungs (skod)telefoner er et nice produkt, MEN... jeg ville ikke røre dem med en ildtang!
Gravatar #11 - xink64
7. aug. 2012 23:24
Jeg syntes Samsung laver de bedste smartphones atm. Jeg har haft galaxy s2 og er lige skiftet til galaxy note:-P
Der er ingen tvivl om for mig, hvorfor Samsung dominerer markedet, da deres produkter bare er helt suværene ;-)
Jeg syntes også HTC er gode, men de kan bare ikke matche Samsung som bare lancerer den ene iphone killer efter den anden!
Gravatar #12 - arne_v
8. aug. 2012 02:42
jblidd (4) skrev:
2. Android tilfredshedsundersøgelser bør være delt ind i forhold til prisen på produktet, for man får altså en væsentlig bedre Android bruger oplevelse ved at investerer lidt mere end de 800, som min Galaxy Y har kostet mig. F.eks 1600-3000 kroner


Det gælder vist de fleste ting.

De fleste ville også foretrække en BMW fremfor en Kia, hvis der ikke skulle kigges på prisen. Men det skal der jo for de fleste.
Gravatar #13 - arne_v
8. aug. 2012 02:43
nubus (8) skrev:
Apple tilbyder 3 generationer af telefoner


Ja. Hvor mange forskellige Android telefoner kan du vælge imellem? 30?
Gravatar #14 - arne_v
8. aug. 2012 02:50
nubus (8) skrev:
At Samsung står for 2 af 3 Androidtelefoner betyder at LG, HTC, Sony, ZTE og Motorola skal forsøge at få de til at hænge sammen med 1-cifrede markedsandele. De har ikke penge til udvikling fordi deres telefoner sælger så lidt.


Det er jo en hypotese.

En hypotese som e nem at teste.

Hvor mange nye telefoner har Apple, Samsung, LG, HTC, Sony og Motorola releaset indenfor de sidste 12 måneder?
Gravatar #15 - Lowkey
8. aug. 2012 08:17
Gad vide hvor mange af disse Samsung-ejere, der i virkeligheden tror at de har en iPhone.
Ifølge Apple ville det nok være en hel del, da produkterne praktisk talt er umulige at kende fra hinanden.
Gravatar #16 - ListiC
8. aug. 2012 13:38
lindysign (6) skrev:
Modsat Apple, så har Android givet folk mulighed for at vælge den telefon de har behov for, ved at lave billige og dyre telefoner, solide og stilfulde, små og store, gode til musik, gode til at fotografere eller gode til film. Du kan vælge hvad du vil, og du valgte så en billig model, fordi du vil have en anden. Det forstår jeg godt, men jeg forstår ikke, hvor du finder din kritik berettiget?


Han mener vel, at det generelt er en god ting, at Apple ikke vil stille deres software til rådighed for hardware som ikke kan levere en samlet optimal brugeroplevelse. - modsat Android
Her må jeg indrømme at jeg er helt enig. Der er ingen grund til at give folk en dårlig oplevelse med et billigt produkt, bare for at gøre et billigt produkt tilgængeligt på markedet.

Det samme kan vel siget om netbook-eventyret?
Gravatar #17 - lindysign
8. aug. 2012 15:42
@16 - Jeg er ikke enig. Skal vi så kun lave produkter til de rigeste? Det var dog en tåbelig æble-tankegang.

Android er et frit styresystem, og hvis nogle vælger at bruge det på billige produkter, så er det jo ikke en reflektion af Android, men af producenterne af enhederne. Og hvis de laver billige produkter, så må det jo også være fordi der er et marked for dem.

Jeg tror (modsat mange æblefans), at folk godt kan regne ud, at når de køber en mobil til 1800,-, så er den nok ikke på niveau med en til 4500,-... Det er jo kun et stærkt styresystem der kan omfavne flere enheder (hvilket jeg tvivler på, at iOS kan, hvilket gør det meget svagt i mine øjne).

Så ja, du kan lave dyre produkter, der ofte skyder over målet, og som bliver lavet af folk, der nogle gange hellere begår selvmord, end fortsætter med at arbejde, eller du kan lave et system, der frit og stærkt kan dække producenternes produkter, hvad enten det er dyre kvalitetsprodukter, eller billige produkter. Jeg foretrækker det sidste. :-)
Gravatar #18 - ListiC
9. aug. 2012 10:07
lindysign (17) skrev:
Jeg er ikke enig. Skal vi så kun lave produkter til de rigeste? Det var dog en tåbelig æble-tankegang.


Det er vist kun din konklusion der er tåbelig... Man skal lave billige produkter der kan det de skal kunne 'ordentligt', i stedet for, at lave billige produkter der førsøger at være noget de ikke kan leve op til.

lindysign (17) skrev:
Android er et frit styresystem, og hvis nogle vælger at bruge det på billige produkter, så er det jo ikke en reflektion af Android, men af producenterne af enhederne. Og hvis de laver billige produkter, så må det jo også være fordi der er et marked for dem.


Selvfølgelig er der et marked for billige telefoner. Problemet er, at mange af de billige andriodtelefoner potientielt ikke lever op til den brugeroplevelse som forbrugeren har forventete.
Jeg synes forretningsmodellen minder mest om de turistfælder i udlandet, som proklamerer at kunne lave god mad til billige penge. Når du så har spist deres hundemad bliver enig med dig selv om ,at der skal du aldrig spise igen. Men det ved den næste turist jo ikke...
Når det kommer til telefoner kan forbrugeren huske oplevelsen på, at det var en andriod-telefon, hvilket jeg synes er synd for de telefoner med andriod der leverer en fantastisk bruger oplevelse.

Med resten at din kommentar vil jeg bare sige, at jeg tror den største fanboy her, er dig.


Gravatar #19 - arne_v
9. aug. 2012 13:13
ListiC (16) skrev:
Han mener vel, at det generelt er en god ting, at Apple ikke vil stille deres software til rådighed for hardware som ikke kan levere en samlet optimal brugeroplevelse. - modsat Android


ListiC (18) skrev:
Man skal lave billige produkter der kan det de skal kunne 'ordentligt', i stedet for, at lave billige produkter der førsøger at være noget de ikke kan leve op til.


ListiC (18) skrev:
Selvfølgelig er der et marked for billige telefoner. Problemet er, at mange af de billige andriodtelefoner potientielt ikke lever op til den brugeroplevelse som forbrugeren har forventete.


Der er forskellige meninger om frihed.

Nogen foretrækker at Apple træffer valget om hvad der skal til for at brugeroplevelsen er god.

Nogen foretrækker selv at træffe det valg.

ListiC (18) skrev:
Jeg synes forretningsmodellen minder mest om de turistfælder i udlandet, som proklamerer at kunne lave god mad til billige penge. Når du så har spist deres hundemad bliver enig med dig selv om ,at der skal du aldrig spise igen. Men det ved den næste turist jo ikke...


Du skal nok vælge et rejsebureau hvor guiderne har en liste over spisesteder som de synes er gode og så kan du nøjes med den liste.

Og så lade andre gå på oplevelse og gøre deres egne erfaringer på godt og skidt.
Gravatar #20 - ListiC
9. aug. 2012 13:56
#19
arne_v, tak for dit objektive inspark til vores debat omkring pris, kvalitet og bruger oplevelse.

Jeg beundre specielt din indledende bemærkning, hvor din egen mening om enmet kommer frem, og din afsluttende bemærkning hvor du øser af egne erfaringer og giver mig gode råd med på vejen.
Jeg kan nu trygt ligge min interesse for andres mening på hylden, da min behov på dette punkt er fuldt og endeligt indfriet.
Gravatar #21 - snesman
9. aug. 2012 21:29
På mig virker Arne-vs kommentar rimelig objektiv. Er det forkert at Apple tager valget for kunden? Er det forkert at Android gør det op til kunden at vælge? Hvis ikke så lad os da høre argumenterne imod ...
Gravatar #22 - ListiC
10. aug. 2012 11:00
Jeg synes jo intet der står i arne_vs kommentar:

Kogt ned står der følgende:
1.
"Nogen vælger noget, nogen vælger noget andet"
2.
"Du skal nok vælge noget, lad andre vælge noget andet"

- really.... Her prøver man både med billedsprog og 3 forskellige formuleringer at udtrykke sin konkrete mening og så kommer der sådan en gang hø..

Det var såmænd bare det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login