mboost-dp1

Samsung

Samsung: Det er ikke rimeligt at kæmpe over et rektangel

- Via Wired - , redigeret af Pernicious

I forbindelse med retssagen mellem Apple og Samsung har Wired haft en snak med Samsungs produktchef, Kevin Packingham, i San Francisco.

Et af spørgsmålene fra Wired er angående Samsungs mange patenter og ikke så synlige designrettigheder, hvor Wired spørger Packingham om det er umuligt at patentere en rektangel, hvortil han svarer, at “det ikke er rimeligt at kæmpe om rektangler”.

Kevin Packingham, Samsung skrev:
In terms of patents, we have a made lot of contributions in the design space as well. I would say the patents we’re struggling with — where there’s a lot of discussion and litigation right now — are around these very broad design patents like a rectangle. For us, it’s unreasonable that we’re fighting over rectangles, that that’s being considered as an infringement, which is why we’re defending ourselves.

Kevin Packingham bliver også spurgt, om Samsung kan agere som fredsmægler i telekommunikationsindustrien, således at der ikke kommer flere retssager omkring patenter. Packingham er enig i, at de mange retssager er et problem i branchen, men peger på, at der især er ét firma, som bliver ved med at starte nye sager.

Kevin Packingham, Samsung skrev:
In the current environment, there’s just one company that’s firing the first shot consistently. Most everybody else seems to be getting along really well. There are a few areas where there has been some contention recently, but if you look at those areas of contention, they were legitimate and people were able to come to terms, business terms, that were reasonable. That’s the way the system should work.





Gå til bund
Gravatar #1 - moulder666
1. aug. 2012 06:04
In the current environment, there’s just one company that’s firing the first shot consistently. Most everybody else seems to be getting along really well.


Come on! Man kan da ikke komme med sådan en kommentar, og så undlade at nævne hvilket firma det er det er galt med!!!

/jk...
Gravatar #2 - Target
1. aug. 2012 06:11
moulder666 (1) skrev:
Come on! Man kan da ikke komme med sådan en kommentar, og så undlade at nævne hvilket firma det er det er galt med!!!

/jk...

Is there any doubt?
Gravatar #3 - Valkar
1. aug. 2012 06:20
Firmaet som indleder størstedelen af alle patent søgsmål, kendt for deres hvide produkter som er alt for dyre og mega hypede.
"Hvem er Apple"
Gravatar #4 - kriss3d
1. aug. 2012 06:25
Det kan sgu heller ikke være rimeligt at de skal kæmpe om formatet. Det er jo ikke ligefrem fordi at hverken Apple eller andre sådan lige har "opfundet rektangelet".
For det første. Prøv at kig på en avisside. Hvilket format har den ?
Alle magasiner og bøger ??

Og har Apple overhovedet opfundet tablet ?? Nej. De var da ude allerede i 80erne.. Prøv at se Space odysse 2001 og kig på starten hvor en af hovedpersonerne rejser til månen. Hvad er det han sidder med ?? Næppe et Steve Jobs produkt.
Gravatar #5 - Qw_freak
1. aug. 2012 06:51
moulder666 (1) skrev:
Come on! Man kan da ikke komme med sådan en kommentar, og så undlade at nævne hvilket firma det er det er galt med!!!

/jk...

Jo, det kan man, helt bevist, hvis han navngav firmaet, ville han højst sandsynligt blive hængt op på det....
Gravatar #6 - Jonas_
1. aug. 2012 07:29
kriss3d (4) skrev:
Og har Apple overhovedet opfundet tablet ?? Nej. De var da ude allerede i 80erne.. Prøv at se Space odysse 2001 og kig på starten hvor en af hovedpersonerne rejser til månen. Hvad er det han sidder med ?? Næppe et Steve Jobs produkt.


Space Odysse er fra 68'... men man kan vel næppe sige at de har opfundet Tablet'en... Men hvis de har, så tror jeg jeg stopper mit arbejde med teleport og tidsmaskine... de er jo opfundet for længe siden...
Gravatar #7 - duppidat
1. aug. 2012 07:45
Forestil jer at spil industrien og film industrien opførte sig på samme måde ....
Gravatar #8 - f-style
1. aug. 2012 07:50
#7
Eller bil industrien for den sags skyld... Vi sagsøger jer fordi i bryder vores patent med "4 runde hjul som kan dreje rundt om sig selv" i jeres biler, vi sagsøger jer for en milliard i erstatning og i skal have importforbud mod sådan en teknologi...
Gravatar #9 - Brugernavn
1. aug. 2012 08:01
kriss3d (4) skrev:
Prøv at se Space odysse 2001 og kig på starten hvor en af hovedpersonerne rejser til månen. Hvad er det han sidder med ??

Et TV? Personerne ser TV på dem og interagerer på ingen måde med dem, så hvad får dig til at tro det er tablet computere? Der er ingen antydning af at de har en touch skærm eller nogen form for interaktiv funktionalitet.

Ud over det, tror jeg ikke at der er nogen, der seriøst tror på at Apple har opfundet tabletten.
Gravatar #10 - ragemar
1. aug. 2012 08:16
Der er ikke nogen vej rundt om at det er nogle åndsvage patenter der er blevet godkendt.

Man kan dog ikke kun give Apple hele skylden. Hvis de ikke sagsøger hver gang der er er en mulig brud på en af deres fjollede patenter bliver det svært at vinde en sag senere.

Med mindre det er registeret som et trademark så "skal" man ellers mister man retten til det.

Imo er det patentsystemet der er skyld i det mange af disse patenter burde aldrig have blevet givet/godkendt

Gravatar #11 - idiotiskelogin
1. aug. 2012 08:27
Selvom jeg har alt i Apple så kan det sku sommetider godt være svært at syntes godt om deres patent helvede.
Man kan dog trøste sig med at de nu ikke heelt er så ene om det som mr. Samsung gør det til.
Gravatar #12 - Petrander
1. aug. 2012 08:33
Brugernavn (9) skrev:
Et TV? Personerne ser TV på dem og interagerer på ingen måde med dem, så hvad får dig til at tro det er tablet computere? Der er ingen antydning af at de har en touch skærm eller nogen form for interaktiv funktionalitet.

Ud over det, tror jeg ikke at der er nogen, der seriøst tror på at Apple har opfundet tabletten.


Det er rigtigt, men den såkaldte PADD fra Star Trek: The Next Generation serien og efterfølgende spinoffs ER interaktiv og multifunktionel, ligesom en iPad. Så konceptet var ikke helt ny.

Det minder mig for øvrigt om det program på Discovery: "How Techies changed the world" :-)
Gravatar #13 - Brugernavn
1. aug. 2012 08:37
Petrander (12) skrev:
Så konceptet var ikke helt ny.

Nope. Det skriver jeg også. Man må dog give apple at der ikke er andre, der har formået at have samme success med tablet PC'ere.
Gravatar #14 - HenrikH
1. aug. 2012 08:40
Jonas_ (6) skrev:
Space Odysse er fra 68'... men man kan vel næppe sige at de har opfundet Tablet'en... Men hvis de har, så tror jeg jeg stopper mit arbejde med teleport og tidsmaskine... de er jo opfundet for længe siden...

Nej, du fortsætter bare, der er jo ikke tale om patenter på virkemåden.
Du kommer kun i knibe hvis din maskine er rektangulær udformet med afrundede hjørner. Hvis den er trekantet eller rund skulle du ikke komme i problemer ;-)

Så fortsæt du bare, men husk at tage patent på udformningen af den kasse du stopper det i - hvis ikke du vil risikere at nogen tager patent på kubisk, cylindrisk eller sfærisk, og igennem den vej forhindrer dig i at sælge dine maskiner ;-)
Gravatar #15 - Remmerboy
1. aug. 2012 08:57
ragemar (10) skrev:
Man kan dog ikke kun give Apple hele skylden. Hvis de ikke sagsøger hver gang der er er en mulig brud på en af deres fjollede patenter bliver det svært at vinde en sag senere.

men når apple taber de fleste sager de starter, så er det hele apples skyld
Gravatar #16 - interpol
1. aug. 2012 09:30
Når Samsung-manden simplificerer det til et spørgsmål om en rektangel så er det bevidst retorisk manipulation fordi vi alle godt kan blive enige om at et rektangel i sig selv ikke er noget særligt. Men det er jo heller ikke bare pga. en rektangulær form i Samsungs produkter at Apple har valgt at sagsøge dem. Det er nærmere fordi Apple mener at Samsung på alle mulige måder ukritisk kopier Apples designudtryk for at lukrere på Apples succes. Apple bruger derfor de intellektuelle rettigheder de har til at forsvare sig mod Samsungs kopiering.
Gravatar #17 - Otto Racecar
1. aug. 2012 09:32
Samsung kan jo bare lade være med at lave stort set 100% kopi af apple. Alle andre kan godt finde ud af at lave deres eget design. Men Samsung vælger at kopiere fuldstændigt. Hvis Toyota laver en bil 100% magen til en Audi, så skal i se, så kommer Audi også på krigsstien. Man skal jo være en blind idiot uden nogen forstand på designprocesser, hvis man ikke kan se det er en kopi og ikke kan regne ud at det er ren tyveri af en meget dyr og langtidsvarende designproces.

Men selvfølgelig, sådan en flok kodere og tekniknørder som er herinde, har jo heller aldrig haft noget der ligner æstetisk sans.
Gravatar #18 - ragemar
1. aug. 2012 09:50
@16

Nu var en firkantet ramme jo lige et af de ting som apple sagsøgte samsung for at have brugt i deres Galaxy Tab

(1) A rectangular, biaxially symmetrical slab with four evenly, slightly rounded corners.
http://newz.dk/samsung-galaxy-tab-kraenker-ikke-ap...

Gravatar #19 - interpol
1. aug. 2012 09:54
#18
ja men det er bare midlet til at nå målet: at få Samsung til at stoppe med deres ublu kopiering.
Gravatar #20 - PinHigh
1. aug. 2012 09:55
@17

Hvis der er en branche der i den grad lader sig "inspirere" af hinanden, så er det vist netop automobil-branchen.....
Men stort set alle brancher, er det normen at man følger den trend der er oppe i tiden. Og det uden at man konstant jagter hinanden.....
Gravatar #21 - PinHigh
1. aug. 2012 09:58
@19

Det er så ikke alle der mener at midlet altid helliger målet.....
Gravatar #22 - Kian
1. aug. 2012 09:59
Jonas_ (6) skrev:
Space Odysse er fra 68'... men man kan vel næppe sige at de har opfundet Tablet'en... Men hvis de har, så tror jeg jeg stopper mit arbejde med teleport og tidsmaskine... de er jo opfundet for længe siden...


Jeg er ikke enig med dig i din præmis. Det handler ikke om at opfinde, men om at tænke tanken. i Space Odysse var tanken tænkt - og jeg mener godt man kan spore tabletten tilbage til denne tanke. Selvfølgelig kørte tabletten i Space Odysse ikke iOS (thi dette ikke var opfundet), men konceptet var opfundet og i bund og grund er det vel også det Apple konstant himler op om - deres ejerfornemmelse over tablet-konceptet.
Gravatar #23 - interpol
1. aug. 2012 10:52
#21
det er heller ikke alle der mener at Samsungs mål om at sælge mange telefoner, tjene mange penge eller hvad det nu er helliger deres middel til det: at kopiere Apple succesfulde design og lukrere på deres brand-værdi.
Gravatar #24 - vatnissen
1. aug. 2012 11:13
Som jeg ser det tager begge virksomheders brand svær skade af en opslidende patentkrig der på ingen måde er i forbrugerens interesse.

Der sagsøges for astronomiske erstatningsbeløb for enheder indeholdende ellers relativ almen teknologi og prisbillige komponenter.

Jeg fatter det ikke... for mig at se har det udviklet sig til lidt af et børnehavesalgsmål hvor børnene i den ene ende af sandkassen bekriger børnene i den anden ende for at beholde den røde spand og skovl og omvendt.

Gravatar #25 - SHAREONLINE
1. aug. 2012 11:42
Jeg bryder mig ikke om ios og finder det ret så irriterende at arbejde med. Det betyder dog ikke at jeg ikke har ejet en Mac og en iphone.. alt skal prøves efter min mening:-)

jeg vil dog med 100% sikkerhed ALDRIG købe et apple produkt igen! Det er fuldstændig ligegyldigt om de opfinder den dybe tallerken igen, jeg køber det ikke.. for mig handler det om moral og respekt, hvilket jeg ikke syntes apple besidder nogle af.. havde de ikke startet denne her patent krig, havde jeg ikke nødvendigvis boykottet dem, men det har jeg sku nu!!

Jeg håber de går nedenom og hjem...

Over and out..
Gravatar #26 - moulder666
1. aug. 2012 13:56
interpol (19) skrev:

ja men det er bare midlet til at nå målet: at få Samsung til at stoppe med deres ublu kopiering.


Jeg har ratet dig "sjov", for det virkede som ret god humor, men nu kom jeg pludselig i tvivl...

Mener du rent faktisk, at det er ok at sagsøge for "A rectangular, biaxially symmetrical slab with four evenly, slightly rounded corners." for at de skal stoppe med deres "ublu kopiering"?
Gravatar #27 - terracide
1. aug. 2012 17:37
Bliver sjovt når Samsung hiver Sony ind i debatten:

http://www.dailytech.com/Samsung+Apples+iPhone+Sta...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login