mboost-dp1

No Thumbnail

Sammenlign Call of Duty 3 på Wii, Xbox 360 og PS3

- Via Gametrailers - , redigeret af Net_Srak

Gametrailers har lavet en film, som viser forskellene i grafikken på de tre nyeste konsoller.

Wii kan som forventet ikke hamle op med de to andre, og leverer grafik som er noget bag af dansen. Det er interessant at bemærke, at det faktisk er xbox’en som leverer det bedste resultat i de fleste scener, selvom Sony mener de har den kraftigste konsol.

Det er selvfølgeligt ikke et definitivt resultat, men mere en tidlig sammenligning af hvilket niveau man pt. kan forvente på de nye konsoller, for spil der ikke er konsolspecifikke.





Gå til bund
Gravatar #51 - merdistaneren
4. dec. 2006 21:52
Det kan da ikke komme som en overraskelse at det ser bedre ud på xbox 360. For det første har den været ude i et år nu hvilket betyder at udviklerne der arbejder på multyplatform spil vil lave deres spil til 360 og så porte det til ps3.

Og her støder de så på det tilbagevenden problem med at porte til noget der er svagere. Xbox har lige godt 60 mb ram mere end ps3 (de har begge 512 mb, ps3 bruger bare latterligt meget på os'et) hvilket gør det svært at for den samme detalje grad med på ps3. Ps3'ens rsx/7900 chip halter desuden gevaldigt efter Xenon i 360'eren der med unified shader og embed ram der gør at AA næsten ikke tager nogen kræfter er langt foran ps3.
Gravatar #52 - masterg
4. dec. 2006 23:04
Som andre også skriver kan du aldrig lave sammenligninger imellem de samme spil på forskellige konsoller. Spiller somregel være lavet til en konsol og derefter tilpasset de andre.

Hvis man skal lave en sammenligning skal det være imellem de bedste spil hver konsol har.
I X360 tilfælde er det Gears of War.
Til PS3 er der endnu ikke kommet nogle af de helt store titler.

Jeg vil skyde på at den første sammenligning kan laves til marts hvor KillZone udkommer.

Killzone vs Gears of war (med mindre et flottere spil udkommer inden til x360)

For nu er Gears of War det flotteste spil på nogen platform.
Gravatar #53 - jones2720
4. dec. 2006 23:52
off-topic: Jeg glæder mig til at se hvordan Killzone kommer til at se ud, for indtil videre har vi ikke set et eneste screenshot. Jeg tvivler også på, at det kommer til marts.
Gravatar #54 - Xill
5. dec. 2006 00:08
#46 .. hvis man kun skal bruge et "Wii Component Video Cable" til TV hvad skal man så bruge til HD tv. . efter hvad jeg har læst mig til kan man kun få 480p ud hvis man bruger det Component Cable, ellers kan man kun få 480i

men er da ikke sikke på det er rigtigt .. da det jeg har læst måske er til dem som ikke har vores TV standart .. eller noget ..
Gravatar #55 - Jake
5. dec. 2006 00:28
#50 pixil_druid

Pæne tal.. men se lige her.. ;-)


The GFLOP numbers for the PS3 were calculated based on 8 running SPE, so the fact that the PS3 uses only 6 SPE for game applications lowers the peak theoretical even further, as majority of the floating point work on the PS3’s CPU is done via the SPE. Each SPE has a peak theoretical of 25.6GFLOPS. So the total peak theoretical performance for all 6 SPE would be 153.6GFLOPS, but why is that number also not achievable?
Gravatar #56 - hvad!
5. dec. 2006 06:17
Hey #37 er du blind dum og døv?

Gik du glip af at den fantastiske 360 maskine med UNLIMITED POWAR ikke var istand til at trække COD3 i "fuld opløsning" men måtte reducere antallet af pixels med over 30% for ikke at hakke og sprutte konstant..

Og siden hvornår har et 720p spil som slet ikke er et 720p spil været en banalitet? NÅÅ JA DA PGR3 UDKOM!

I det mindste viser det at den fantastiske teoretiske fordel med 10MB ram direkte på Grafik Chippen åbenbart ikke har det fedt med 720P.. Hurra hurra

Og selvom nogle fulde folk her mener at "der ingen erfaring er fra COD2 til COD3" bare fordi der er nogle andre udviklere.. well spiser i søm i jeres havregryn? Det er sq da logisk at udviklere vil snakke sammen når de er under samme fucking brand.
Gravatar #57 - LeChuck
5. dec. 2006 07:53
#56

1040x620, 2x FSAA, 32 bit farve dybde, 8 bit stencil og 24 bit Z, giver faktisk en frame buffer meget tæt på 10mb. Så det Treyarch gør er at udnytte EDrammen 100%, istedet for bare at lade den køre i 720p med en framebuffer på 7 mb. Det samme var forresten tilfældet med PGR3.

Så reelt skal du sammenligne på denne måde:
X360: 1040x620 2x FSAA
PS3: 1280x720

I relation til ovenstående kan man jo spørge om COD3 virkelig er udviklet med X360 som primær platform? Hvis spillet fra bunden af er bygget til X360 og derefter portet til PS3, giver manglende understøttelse af Tiling ingen mening.

Mht. udviklernes tid med hardware, så kom der så vidt jeg husker et devkit til PS3 med en 2.4ghz Cell og en 6800 GPU i foråret 2005. Til sammenligning mener jeg at X360 udviklere kørte med en dualcore 2.5 ghz PowerPC og en X800 GPU indtil en månedstid før launch. Så PS3 har haft dev-kits tæt på den endelige hardware et godt stykke tid længere end X360.
Gravatar #58 - funfan31
5. dec. 2006 15:30
Nu ved jeg ikke hvor mange der kan huske, den gang det fedeste i verden var at spille pacman, men dem der kan, ved at grafik ikke var det afgørende, men selve spillet.

Jeg kunne heller ikke få mig til at købe et stereoanlæg til det vide ud af øjene, bare for at få lidt mere ren lyd, men hvis der var den sygeste jukebox indbygget, eller andet nytænkning, kunne det da godt være at jeg købte det.....s

PS3 - box 360 = nex-gen

wii = NEW-GEN

Kald nu en spade for en spade...
Gravatar #59 - foo`
5. dec. 2006 15:46
Syntes da klart at 260'eren har den flotteste graffik... Dermed ikke sagt det er den fedeste maskine (selvom det nu er den jeg seriøst overvejer), men PS3 er bare grim... end of story
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login