mboost-dp1

Dell

Salget af pc’er i frit fald for Dell i Danmark

- Via Computerworld DK - , redigeret af Net_Srak

Der har i den internationale presse været skrevet en del om at det går trægt for Dell med at sælge deres produkter, og i Danmark går det ikke meget bedre.

I løbet af andet kvartal i år, sammenlignet med det tilsvarende kvartal sidste år, da er Dells salg faldet fra 51.140 enheder til nu 35.198, hvilket er et fald på 31,2 %. Dette betyder samtidig at deres andel af salget af computere i Danmark er faldet fra næsten 20 % til 11,9 %.

Hvor Dell taber terræn er det især Acer som har fremgang, ikke mindst på salget af bærbare computere, men også HP har fremgang. Sidstnævnte er dermed den største spiller på det danske computer-marked.





Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
5. sep. 2007 10:29
Kan jeg kommenterere DELLs kvalitet uden at blive ratet flamebait? :p
Gravatar #2 - MortenAA
5. sep. 2007 10:33
#1 De laver faktisk nogle helt i orden computere.. Stabile, kraftfulde og støjsvage og ikke mindst er de ok pæne at se på.

Er man HELT ny kunde så er det så forbandet svært at handle hos dem, at man til sidst smider røret på, alle de formularer, godkendelser osv. gør det lidt problematisk at købe.

Dertil er salget også rykket over via online sites da folk ikke er bange for selv at samle efterhånden. Det sker i hele verden, bla i Brasilien ser man helt op mod 50% af salget er "det grå marked" hvor ingen har nogen indfyldelse på købetendensen.
Gravatar #3 - gensplejs
5. sep. 2007 10:35
1# kun hvis du samtidig sammenligner den med Acer og HP's kvalitet...
Gravatar #4 - Corholio
5. sep. 2007 10:37
@ #1 thedeathart

ja, hvis dine kommentarer holdes i en sober tone, kan jeg da ikke se at det skulle give anledningen til at rate dit indlæg som flamebait.

Min personlige holdning om Dell maskiner er ambivalent. Jeg har ikke selv ejet en Dell maskine, men en del bekendte har disse maskiner, og de har ikke haft noget at klage over.

Faktisk kender jeg kun en person som har en smule problemer med sin Dell laptop, de er grafikrelaterede (skærmen viser artifacts i adskillige programmer).

Personligt ville jeg aldrig selv købe en del, men det grunder nok mest i min nørd natur, og interesse i selv at stykke hardware komponenterne sammen til mit specifikke forbrug.

Det er da synd for Dell at deres forretning i Danmark går dårligt (eller værre end det plejede), men der er nu ikke noget så godt som lidt fri konkurrence.
Gravatar #5 - Zombie Steve Jobs
5. sep. 2007 10:38
#2 Jeg ved ikke om man sparer synderligt mange penge på at samle selv, men jeg har det bare bedst med selv at have helt styr på hvad der kommer i og hvordan.

Har ikke det store forhold til dell, men ved i hvert fald, at Indesign crasher oftere, efter jobbet skiftede PowerMac'en ud med Dell. (Og forøvrigt ville jeg aldrig købe en)
Gravatar #6 - Mumitrolden
5. sep. 2007 10:38
Jeg synes stadig Dell har nogle af de bedste serviceaftaler man kan få.
Gravatar #7 - Magten
5. sep. 2007 10:50
Holder mig helt væk fra DELL... Ekstremt dårlig kundeservice, blandet med forholdsvis dårlige computere gør at jeg ikke rør dem..

Skal jeg anbefale en billig og stabil stationær til en ven, så bliver det helt klart HP...

Det bedste er dog IMO at samle selv :)
Gravatar #8 - Saenjaina
5. sep. 2007 10:57
Dells problem er deres distance fra kunden. Jeg ser oftere og oftere nye studerende ude i butikkerne, der går rundt og kigger og evt. spørger ekspedienterne om råd til køb af studie-bærbar. Det er noget DELL mangler, og jeg tror det er dét der rammer dem.

Hvad der i første omgang var deres fordel, er blevet deres ulempe.

De skal ud i butikkerne og deres priser skal være mere konkurrencedygtige.

Jeg har selv en DELL bærbar, men stod jeg i dag og skulle handle hos DELL, ville jeg kun købe deres skærme.
Gravatar #9 - gensplejs
5. sep. 2007 11:08
Så et lille flaimbait fra mig...
Dell = skrammel....
HP = mere skrammel....
Acer = of doom galt skrammel!
Gravatar #10 - vulpus
5. sep. 2007 11:10
For mig står valget imellem at samle selv eller købe en Applemaskine. Det er jo altså forholdsvis let at samle sin egen PC. Det er ret begrænset hvad der kan gå galt hvis man bare bruger lidt tid på sammensætte sit rig. Der findes jo efterhånden et hav af forums på nettet der med glæde diskutere dit valg af komponenter, og med prisoversigter som edbpriser.dk, kan det sq ikke være meget lettere. Men når det gælder notebooks foretrækker jeg nu altså stadig macbook pro.
Gravatar #11 - TYBO
5. sep. 2007 11:16
Skal I have en ny PC kan jeg anbefale:
http://www.topdata.dk/

Rystende meget man får for pengene.
Jeg kan ikke samle det selv billigere.
Gravatar #12 - .dot
5. sep. 2007 11:26
Hvem fanden er de idioter der stadig køber Acer-pis? De må da snart have fundet ud af at det er noget billigt bras uden nogen form for langtidsholdbarhed
Gravatar #13 - olsen221
5. sep. 2007 12:39
Har haft fingerene i nogle acer bærbare, og vil sige at jeg er yderst tilfreds.

En har der været problemer med, jeg ringede og kort tid efter stod en fra UPS der hentede den, 14 dages tid efter kom den igen fixet og klar til brug.
De havde enda skiftet "coveret"/topen, der havde fået en mindre ridse.

Vil klart anbefale Acer hvis nogle skal købe bærbare. - eller Asus.
Gravatar #14 - Kisbye
5. sep. 2007 13:04
Det er vel ligemeget hvad man kalder sin maskine, det er indholdet der tæller.
Det er da langt bedre selv at samle sin maskine selv.
Så kan man også bestemme lige nøjagtigt hvad man vil have i.
Gravatar #15 - Windcape
5. sep. 2007 13:11
Det er vel ligemeget hvad man kalder sin maskine, det er indholdet der tæller.
Det er da langt bedre selv at samle sin maskine selv.
Så kan man også bestemme lige nøjagtigt hvad man vil have i.

Jeg kan godt lide at have et firma som kan stå for support, reperationer, klager osv.
Og komponent compabilitet er også ret vigtigt...

Derfor jeg foretrækker at købe et samlet produkt.
Gravatar #16 - Miphisto
5. sep. 2007 13:35
Nu har jeg arbejdet med dell i 2½ år her i firmaet og jeg må sige jeg er fuld ud tilfreds. Det er primært Server og Latitude 800 serien vi har.
De har et stort problem, det er de får stort set alle en mus der løber. det er rigtig træls, ud over det køre de fint.

mht. acer, har da set gode acer maskiner, men så kom vista, der gik det da helt galt for dem.
Gravatar #17 - Saxov
5. sep. 2007 13:47
#13, Jeg syntes det er fint hvis du kan acceptere at leve med en 14 dages reperationstid, men det kan jeg bare ikke.
Så jeg syntes det er super lækkert at man kan ringe til Dell og whine over at min laptop har et problem, og så dagen efter står der en teknikker hjemme hos mig og fixer problemet.

Den længste tid jeg har måtte leve uden min Dell laptop pga. defekter er fra fredag aften til tirsdag kl 9 om morgenen.
Det er acceptabelt da jeg ikke gider betale ekstra for at være forsikret i weekenden, men længere tid end det, bør der IMO ikke gå for at få repereret en maskine.
Gravatar #18 - Alex B
5. sep. 2007 13:51
Har nu alle dage haft gode erfaringer med Dell. På arbejdet bruger vi i dag Dell Precision 390 og Dell fladskærme og begge dele fungerer fuldt ud som forventet.

Har så ikke den store erfaring med HP og Acers nyere maskiner.

Har ikke det store forhold til dell, men ved i hvert fald, at Indesign crasher oftere, efter jobbet skiftede PowerMac'en ud med Dell.


Det har nok en hel del mere at gøre med styresystemet end producenten af maskinen!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login