mboost-dp1

Microsoft Corporation

Så stiger prisen på Windows 8

- Via Version2 - , redigeret af Net_Srak

Har du ikke fået opdateret til Windows 8 endnu, men overvejer det, så er det på tide at få det gjort da prisen skyder i vejret d. 1 februar, hvor prisen får et gigantisk hop fra de nuværende 229 kroner op til 2000 kroner for en Pro version. Det skriver Version2.

Microsoft lancerede tilbage i oktober 2012 Windows 8, hvor folk med ældre versioner af Windows fik en mulighed for at opgradere til den nye version for den beskedne sum af 229 kroner i form af et introduktionstilbud.

Windows 8 kommer som tidligere versioner ud i en basis og en professionel udgave. Microsoft har overfor Version2 oplyst, at den normale version vil få en pris på godt 900 kroner for en opdateringsudgave, mens Pro versionen altså ender på godt 2000 kroner.





Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
23. jan. 2013 10:11
De 229 kroner er for en opgradering, mens de 2000 kroner er for en ny installation. Det er ikke samme produkt som der bliver sammenligner priser på.

De 229 kroner bliver til 900 kroner, hvilket stadig er dyrere end i dag, men ikke så dyrt som ellers angivet.
Gravatar #2 - Montago.NET
23. jan. 2013 10:13
Vil da hellere have Windows 7 Pro hvis de falder i pris
Gravatar #3 - AlienDarkmind
23. jan. 2013 10:14
Aldrig om jeg skal have det på min maskine, har prøvet det på arbejdet og alle de ekstra klik for de ting jeg vil, samt det horrible metro design gidder jeg ikke vende mig til..
Gravatar #4 - Maias227
23. jan. 2013 10:25
Det er altså en frygtelig vinklet historie, der er ikke tale om prisstigning, men et opgraderings-tilbud der udløber. Det er to vidt forskellige ting.
Gravatar #5 - tachylatus
23. jan. 2013 10:26
Darkmind (3) skrev:
Aldrig om jeg skal have det på min maskine, har prøvet det på arbejdet og alle de ekstra klik for de ting jeg vil, samt det horrible metro design gidder jeg ikke vende mig til..

Jeg prøvede virkelig... VIRKELIG at give det en chance, men måtte også give op efter et par uger. Egentlig mest fordi et eller andet fuckede i logon-processen, som gjorde login/logout ekstremt langsomt, samtidigt med at ingen af gendannelsesfunktionerne virkede. Så var det enten reinstall eller nyt styresystem - jeg valgte at skifte til Xubuntu, og det kører da sådan nogenlunde.
Gravatar #6 - matt1
23. jan. 2013 10:33
Gravatar #7 - Schranke
23. jan. 2013 10:40
[quote=matt1 (6)]
Haha fantastisk. hvorfor ser microsoft ikke snart det smarte i det?
Gravatar #8 - Paranoir
23. jan. 2013 10:48
[quote=matt1 (6)]

Haha, elsker det klip.
Det sjove havde dog været hvis han havde startet med at sige Ultimate Version til $1290...... "... oh.. and one more thing! Let's get rid of that 0 at the end... $129 for Ultimate! Bye!"
Gravatar #9 - Trentors
23. jan. 2013 11:21
Schranke (7) skrev:
Haha fantastisk. hvorfor ser microsoft ikke snart det smarte i det?

Lever Microsoft af at sælger hardware eller software?
Tænk. Det kommer til dig ;-)
Gravatar #10 - Schranke
23. jan. 2013 11:26
Trentors (9) skrev:
Lever Microsoft af at sælger hardware eller software?
Tænk. Det kommer til dig ;-)


Det er da vidst software, men hvis de nu lavde 1 version på et fornuftigt prisgrundlag, så tror jeg da de ville se at antallet af ulovlige versioner vil falde, og så tror jeg de tjener mere på office pakkerne end de gør på styresystemet.
og jeg ville da være mere tilbøjlig til at købe en officepakke hvis jeg ikke skulle punge en masse ud for styresystemet.
Gravatar #11 - Trentors
23. jan. 2013 11:35
Hehe ja ;-)

Som udgangspunkt tror jeg ikke pirat-kopiering af Windows i den vestlige verden er et stort problem. De almindelig versioner bliver alligevel bundled med folks PC'er.

De dyre versioner er ofter rettet mod det business-segmentet og her er piratkopiering heller ikke stærkt udpræget.


Personligt kender jeg stort set ikke nogen som køber Windows privat. Men ej heller nogen som piratkopierer det. Men jeg kender mange firma som køber Windows og ingen som piratkopierer det.
Gravatar #12 - Cloud02
23. jan. 2013 11:36
Schranke (10) skrev:
Det er da vidst software, men hvis de nu lavde 1 version på et fornuftigt prisgrundlag, så tror jeg da de ville se at antallet af ulovlige versioner vil falde, og så tror jeg de tjener mere på office pakkerne end de gør på styresystemet.

Det private løssalg af windows licenser er peanuts.
Gravatar #13 - Montago.NET
23. jan. 2013 11:36
#9, #10

Noget kunne tyde på at Microsoft ikke tror på at Win8 bliver en App success siden de prissætter Windows 8 så højt.

Pointen med en App-Platform er jo at inddrive penge på Apps, snarre end på platformen ... hvilket derfor kan undre når Windows 8 bliver SÅ dyrt !?

Gravatar #14 - KickAssFairy
23. jan. 2013 11:40
Trentors (9) skrev:
Lever Microsoft af at sælger hardware eller software?
Tænk. Det kommer til dig ;-)


Begge dele?

True, mange af deres hardware løsninger har ikke så meget success, men jeg vil sige at en væsentlig del af deres portefølje ER altså hardware...
Gravatar #15 - dk_picard
23. jan. 2013 11:45
Så windows 8 pro retail for samme pris som windows 7 ultimate retail
Så fik vi da endelig en pris på deres 8 pro retail udgave, eller system builder licens som jeg mener den kommer til at hedde.
Gravatar #16 - Jim Night
23. jan. 2013 11:45
Jeg må sige at jeg i lang tid har været modstander af win 8, bl.a. fordi startmenuen manglede, men nu har jeg købt den til 229,- og gi'r det en chance.

Der findes også muligheder for at få startmenuen fra win 7 tilbage.

Jeg synes indtil videre at det er fornuftigt nok at bruge i det daglige..
Gravatar #17 - Taco
23. jan. 2013 11:50
Og jeg som gik med tankerne om at skulle have min første lovliglige windows licens på min BootCamp partition. Det kan jeg da vist godt skyde en hvid pil efter nu...
Gravatar #18 - Net_Srak
23. jan. 2013 11:50
#1

Ifølge Version2 har Microsoft overfor dem sagt at der er tale om opgraderingspriser. Det vil nu heller ikke være så overraskende, da Microsoft også tidligere har holdt opgraderingspriserne ret tæt på prisen for en stand alone version.
Gravatar #19 - Magten
23. jan. 2013 11:51
Taco (17) skrev:
Og jeg som gik med tankerne om at skulle have min første lovliglige windows licens på min BootCamp partition. Det kan jeg da vist godt skyde en hvid pil efter nu...
Du har 8 dage endnu.
Gravatar #20 - Skovsneglen
23. jan. 2013 11:52
Altså man har jo 90 dages prøve og med en mod kan den udvides til 180 dage.. men tvivler på jeg vil have det i så lang tid..
Gravatar #21 - Jim Night
23. jan. 2013 11:56
#20 Da jeg betalte for den her til 229,- stod der, at jeg havde 14 dages fuld returret, ligesom købeloven foreskriver. Hvordan får man 90 eller 180 dages returret?
Gravatar #22 - Hubert
23. jan. 2013 12:04
Jim Night (21) skrev:
#20 Da jeg betalte for den her til 229,- stod der, at jeg havde 14 dages fuld returret, ligesom købeloven foreskriver. Hvordan får man 90 eller 180 dages returret?


Er det ikke fordi man har 90 til at få en licens på dyret?
Gravatar #23 - Magten
23. jan. 2013 12:06
Hubert (22) skrev:
Er det ikke fordi man har 90 til at få en licens på dyret?
Jo :)
Gravatar #24 - Eldrups
23. jan. 2013 12:08
#1, Der er ingen forskel på produktet du ender ud med. Jeg har en Windows 8 Pro key + DVD, og jeg blev aldrig bedt om min Windows 7 key, eller noget andet. Jeg havde Windows 8 RTM på maskinen da jeg "opgraderede" til Windows 8 Pro.

Og jeg gav kun 119,- for min :-)



Darkmind (3) skrev:
Aldrig om jeg skal have det på min maskine, har prøvet det på arbejdet og alle de ekstra klik for de ting jeg vil, samt det horrible metro design gidder jeg ikke vende mig til..


Er det også DSB's skyld hvis du skal fra Århus til Odense, og gør det ved at tage et tog fra Århus til Aalborg, for derefter at køre til Odense? Nej, det er manglende viden fra din side, og det kan du ikke klandre en virksomhed for. Der er intet som kræver flere klik med musen, da stort set alle gamle Windows genveje stadig fungerer. Og jeg vil vove at påstå at de fleste ting faktisk kan gøres med færre klik.

At du aldrig har lært at bruge Windows ordentligt kan vel ikke være Microsofts skyld. At de kunne have gjort mere ud af at lave en ordentlig vejledning evt. som et program man kan starte i Windows 8, det er en helt anden snak, og DET kan du klandre Microsoft for.

Ps. browser med stavekontrol. :-)

Jim Night (21) skrev:
#20 Da jeg betalte for den her til 229,- stod der, at jeg havde 14 dages fuld returret, ligesom købeloven foreskriver. Hvordan får man 90 eller 180 dages returret?


90 dages prøve periode har jo intet med en returret at gøre. Jeg tror de 90 dage han snakker om, er Windows 8 RTM udgaven. Den fungerede i 90 dage.
Gravatar #25 - XorpiZ
23. jan. 2013 12:19
Montago (13) skrev:
#9, #10

Noget kunne tyde på at Microsoft ikke tror på at Win8 bliver en App success siden de prissætter Windows 8 så højt.

Pointen med en App-Platform er jo at inddrive penge på Apps, snarre end på platformen ... hvilket derfor kan undre når Windows 8 bliver SÅ dyrt !?


Hvor mange penge tjener (ikke omsætter, men tjener) Apple på deres app-store?
Gravatar #26 - AmbY
23. jan. 2013 12:29
Windows 8 Pro fungere FANTASTISK og endda på en alm. PC !

Og dem der OVERVEJER det:

Gå ind på deres side,
Hent deres opgraderings fil,
Start den,
Køb produktet til 229,
Få tilsendt Key til din mail,

NÅR (ikke hvis men når) du så en gang mener at der er kommet opdateringer nok til det, til at du gerne "vil prøve" så kan du gøre det uden at skal af med en formue. Og hvis du idag har en Windows 7 som du vil opgradere fra, er der INTET der forhindre dig i at beholde din nuværende installations disk/pen og lave en ny til Windows 8, og på den måde kan du DOWNGRADE som du lyster.!

De 229 kroner du betaler for det NU er så latterligt lidt, at næste gang du vil på Mac D så siger du "nej i dag skal jeg kun have det halve af hvad jeg plejer" og SMÆK så er de penge hjemme igen!


Og JA:

Der er ikke mange App's ENDNU
Der er nogle få fejl ENDNU
Der er ingen start menu men en GENVEJ til skrive bordet ENDNU
Der er lidt man skal vende sig til ENDNU

MEN:

Det fungere langt hurtigere på mindre maskiner end W7
Det har langt hurtigere boot tid på laptops hvor SLEEPMODE bruges
Det er langt nemmere at bruge end folk* siger
Alle W7 programmer/spil kan installeres som normalt
Skrivebordet ER DER men du bruger det bare ikke.

*OBS: Ofte folk der enten kun har brugt det et par dage, eller folk der slet ikke har brugt det men som bare skriver for at skrive.
Gravatar #27 - noltus
23. jan. 2013 12:38
TPB.
Gravatar #28 - contradel
23. jan. 2013 12:40
26#
- Har ikke lyst til at hente halvdårlige limited tablet apps til min stationær.
- Gider ikke rode med børne fejl, W7 virker fint. Skal bruge det i skolen, så skal det helst bare køre.
- W7 har en startmenu
- W7 er en iteration oven på XP oven på W2000 osv. så man behøver ikke "vænne" sig så meget som man gør i W8 med alle de ubrugelige muse-gesture som er overflødige hvis man kender alt+tab og Windows-key + "hvad man vil gøre"
Gravatar #29 - moulder666
23. jan. 2013 12:41
AmbY (26) skrev:
Wall of text
Caps Lock equals truth?
Gravatar #30 - cyberdude
23. jan. 2013 12:41
#26

1) McD ikke "Mac D".. Det er ikke æble burgere :P..
2) Hvis du æder for 460kr på McD på en aften er du fanden edme ulækker.

3) ENDNU er lige netop problemet. Det samme kunne siges om Vista, det var også elendigt gennemført til først, men efter SP1 hjalp det en del på det. Så vi afventer bare Win8 SP1, Windows Blue eller Win9.

4) "Skrivebordet ER DER men du bruger det bare ikke." - WRONG!! Jeg bruger det. Jeg bruger ikke "The interface formerly known as Metro AKA Win8 UI AKA Modern UI AKA Whatever"

5) Jeg har brugt det, og bruger det stadig, men nej det er ikke noget for mig, og nej det er ikke nemmere at bruge end folk siger. Jo, hvis det eneste du skal er åbne din email, og glo din Facebook. Men så passer Win8 også fint til dig. Laver du mere end det kan der ikke herske meget tvivl om at Win8 som default er elendigt.
Gravatar #31 - PinHigh
23. jan. 2013 12:43
Jim Night (16) skrev:
Jeg må sige at jeg i lang tid har været modstander af win 8, bl.a. fordi startmenuen manglede, men nu har jeg købt den til 229,- og gi'r det en chance.

Der findes også muligheder for at få startmenuen fra win 7 tilbage.

Jeg synes indtil videre at det er fornuftigt nok at bruge i det daglige..


Så ka' du lære ikke at høre på tågehornene, ka' du. ;-)

Den manglende start-knap, som du på forhånd dømte Win8 ude på, betyder at du har direkte adgang til væsentligt flere programmen, end du havde med star-knappen.
Hvordan folk opfatter dette som et minus, forstår jeg ikke.
Gravatar #32 - PinHigh
23. jan. 2013 12:47
cyberdude (30) skrev:
Laver du mere end det kan der ikke herske meget tvivl om at Win8 som default er elendigt.


Kunne du tænke dig at underbygge hvorfor?
Gravatar #33 - RpR
23. jan. 2013 12:48
#31
Mit skrivebord er større end din start skærm :-)
Når det så er sagt, så regner jeg med at punge ud til Windows 8 en af dagene. Men den får et af de utallige start menu apps ind pronto!
Gravatar #34 - bjerh
23. jan. 2013 12:52
Nu kører jeg lige Fidomuh-stil.. :)

cyberdude (30) skrev:
1) McD ikke "Mac D".. Det er ikke æble burgere :P..


Mc er vel en forkortelse for Mac, så om man skriver det ene eller det andet er vel ligemeget... Er dog enig om at det er lidt småulækkert hvis man spiser for 460kr på McD. :P

cyberdude (30) skrev:

4) "Skrivebordet ER DER men du bruger det bare ikke." - WRONG!! Jeg bruger det. Jeg bruger ikke "The interface formerly known as Metro AKA Win8 UI AKA Modern UI AKA Whatever"


Jeg bruger det skam ikke (altså skrivebordet) og det gjorde jeg for den sags skyld heller ikke i W7. Jeg har altid favoriseret at bruge startmenuen til at finde mine ting. Jeg bruger dog den nye startmenu til at starte programmer jeg har lagt der, indkvarteret i forskellige arbejdsopgaver. De vigtigste i programbaren i vanilla W8 og de lidt mindre vigtige (f.eks. spotify og skype) på Modern UI startmenu...

cyberdude (30) skrev:

5) Jeg har brugt det, og bruger det stadig, men nej det er ikke noget for mig, og nej det er ikke nemmere at bruge end folk siger. Jo, hvis det eneste du skal er åbne din email, og glo din Facebook. Men så passer Win8 også fint til dig. Laver du mere end det kan der ikke herske meget tvivl om at Win8 som default er elendigt.


Jeg arbejder med UX-design og udvikling. Jeg laver både programmeringsarbejde og grafisk arbejde. Nåja og så tjekker jeg mail i den nye fuldskærms-mailklient der er med i W8. Hvis det ikke er rigtigt arbejde, så ved jeg ikke hvad er. Det fungerer aldeles glimrende og den automatisk udvidede programbar på min sekundære skærm er en berigelse ud over det sædvanelige. :P
Gravatar #35 - Grofle
23. jan. 2013 12:52
Jeg har Windows 8 på arbejds-computeren og jeg synes ikke at det er så slemt. Især fordi at man kan låse apps fast ude i siderne og så retter alle vinduer sig efter det.
På min arbejds-computer har jeg altid Mail-app åbent og låst fast ude i siden, så jeg altid kan se om der er kommet nye mails på en af mine mange arbejds-emails.
Gravatar #36 - PinHigh
23. jan. 2013 12:53
RpR (33) skrev:
Mit skrivebord er større end din start skærm :-)


Det er det helt sikkert. ;-)
Men nu var det start-knappen der var på tale.

RpR (33) skrev:
Men den får et af de utallige start menu apps ind pronto!


Hvis du ikke har prøvet Win8, så syntes jeg du skulle give start-skærmen en chance. Det er faktisk ret vanedannende, at have direkte adgang til 70+ programmer, uden at skulle åbne forskellige foldere først.
Gravatar #37 - Etherial
23. jan. 2013 12:54
Har ikke haft brug for en start menu endnu, og har kørt med 8'eren siden previewet. Win-key+X og Win-key + start typing har totalt overtaget mit behov for start menuen. Abejder dog mest i desktop mode, men Win-key genveje fungerer fint for mig. Win-C er iøvrigt et godt trick at kunne, når man ikke lige gider flytte musen ud i højre side.
Gravatar #38 - Eldrups
23. jan. 2013 13:02
contradel (28) skrev:
26#
- Har ikke lyst til at hente halvdårlige limited tablet apps til min stationær.
- Gider ikke rode med børne fejl, W7 virker fint. Skal bruge det i skolen, så skal det helst bare køre.
- W7 har en startmenu
- W7 er en iteration oven på XP oven på W2000 osv. så man behøver ikke "vænne" sig så meget som man gør i W8 med alle de ubrugelige muse-gesture som er overflødige hvis man kender alt+tab og Windows-key + "hvad man vil gøre"


- Hvorfor skulle du dog også hente tablet apps til en stationær? Det er da direkte dumt. Hvad med at du bare brugte de programmer som du bruger i Windows 7..?
- Børne fejl? Hvad får dig til at tro at der er børne fejl i Windows 8? Selv Windows 7 havde så vidt jeg husker stort set ingen "børne fejl". XP skulle bruge 3 SP's før det var noget værd, men udover det..?
- Windows 7 har en start menu, men man skal (undskyld mit sprog) virkelig være PC-analfabet for at bruge Start menuen til dagligt brug. Alt er meget hurtigere UDEN start menuen. Genialt træk af Microsoft hvis du spørger mig.
- Og Windows 8 er baseret på...? Alt+tab og Windows-key fungerer fint i Windows 8. Ja endda med endnu flere og bedre genveje tilføjet.

Det er så tydeligt at se på folk om de dømmer Windows 8 ud fra en eller anden anti-Microsoft blogger, eller om de rent faktisk har prøvet at bruge det til dagligt brug. Hvis man er på en stationær, så bliv i Desktop, og brug det præcis som Windows 7. Og nyd forbedringerne.
Gravatar #39 - Ylle
23. jan. 2013 13:07
Mort (1) skrev:
De 229 kroner er for en opgradering, mens de 2000 kroner er for en ny installation. Det er ikke samme produkt som der bliver sammenligner priser på.

De 229 kroner bliver til 900 kroner, hvilket stadig er dyrere end i dag, men ikke så dyrt som ellers angivet.

Det er skam fuld install hvis man laver nogle små tricks.
Intet problem der ;)
Gravatar #40 - Nagelfar^^
23. jan. 2013 13:12
Eldrups (38) skrev:
- Windows 7 har en start menu, men man skal (undskyld mit sprog) virkelig være PC-analfabet for at bruge Start menuen til dagligt brug.

Du har aldrig fundet en fil eller et program i Win7, ved at klikke WIN+søg?
Gravatar #41 - Ylle
23. jan. 2013 13:15
^^
Det er jo som sådan heller ikke at bruge startmenuen :)
Gravatar #42 - -N-
23. jan. 2013 13:18
#40 Den funktion er der stadig, den hedder bare win+q.

Desuden er folks "jamen der er ikke nogen startmenu" lidt et usagligt angreb.

Startmenuen er blevet fuldskærm, ikke andet.

Du kan bare trykke esc og du kommer til skrivebordet. Ligesom i Win7, hvor man trykker ESC for at lukke startmenuen.

Jeg forstår simpelthen ikke den store ophidselse over SÅ små ændring.

I øvrig er App storen jo ikke en man behøver at bruge, hvilket jeg personligt ikke gør.

For mig er der to forskelle ved opgradering til win8, en væsentligt hurtigere computer, specielt når der browses på internettet og en fuldskærms startmenu. Om startmenuen er fuldskærm eller nede i hjørnet kan altså ikke sætte mit pis i kog.

Der er færre fejl end i Win7.
Gravatar #43 - Mr.Smiley
23. jan. 2013 13:19
Eldrups (38) skrev:
Det er så tydeligt at se på folk om de dømmer Windows 8 ud fra en eller anden anti-Microsoft blogger, eller om de rent faktisk har prøvet at bruge det til dagligt brug. Hvis man er på en stationær, så bliv i Desktop, og brug det præcis som Windows 7. Og nyd forbedringerne.


De dømmer alle udelukkende på det faktum, at det de er vant til, ændres så drastisk som det er gjort fra Win7->Win8.

Der er bare ikke mere i det.

Vi, som mennesker, er ikke glade for alt for store ændringer i vores hverdag - PC'en er blevet en stor del af vores hverdag og der ændres nu på den måde vi bruger den på.
Det er der mange der "går i baglås over".

Om man vil det eller ej, så vil Win8 nok blive afprøvet og på et eller andet tidspunkt også taget 100% i brug af disse folk.

Jeg er selv en af disse folk.
...men jeg ender da sikkert selv med Win8 på et eller andet tidspunkt.
Det er da direkte naivt at tro, at man ikke opgradere lige pludselig Der blev sagt det samme da man sad med XP og Vista så kom ud. "Nej! Det skal jeg aldrig ha'! Jeg går ikke væk fra XP!".
Så kom Win7... Mere eller mindre de samme kommentare, dog var det denne gang fra en del af de samme folk som lige var skiftet til Vista (selvom de sagde de aldrig ville gøre dette)..

Vi er mystisk "indrettet" som PC-brugere. Indse det og kom videre.
Et "Nej" til en opgradering, bliver pludselig til et "Ja". Sådan er det.
Var det ikke tilfældet, tror jeg da bestemt at de fleste af os, stadig ville sidde med XP endnu, "For det virkede jo bare!".
Gravatar #44 - Trentors
23. jan. 2013 13:20
Eldrups (38) skrev:
Windows 7 har en start menu, men man skal (undskyld mit sprog) virkelig være PC-analfabet for at bruge Start menuen til dagligt brug. Alt er meget hurtigere UDEN start menuen.

Hurtigere end at have liste med de hyppigt brugte programmer som man ikke gider docke? Og så endda med jump-lister.

Hvordan kan det være langsomt?
Gravatar #45 - AmbY
23. jan. 2013 13:21
#28+29 - Jeg har valgt at vurderes jeres post som "sjov" da jeg ikke kan se det andet end det.

--

#30 - Pokkers så først selv fejlen med McD og MacD nu, tak for den rettelse.

Resten er jeg ikke enig med dig i, Metro er jo nøjagtig det samme som dit skrivebord, bare med støre mulighed for at arrangere dine "ikoner/genveje".... ??

Og hvis du mener 460 kroner er for meget på McD har du da aldrig været mæt før ;) hehe

--

#31 - Præcis !

--

#33 - Og sådan skal det være! :) Alt for mange har i dag genveje på skrivebordet som de kan finde i startmenu'en hvilket kun underbygger grunden til at "Metro" er vejen frem.

--

#34 - Bland min mad uden for XD Men jeg er enig i resten!

--

#35 - Enig, featuren med at kunne låse programmer fast, er en lækker ting, som jeg blandt andet bruger meget også.

--

#36 - Tror du er helt enig med #33 i det du skriver :D

--

#37 - tak for info!

--

#38 - ENIG ! Vildt vildt enig !

--

#39 - Små tricks? Du får muligheden for at lave en installer disk/pen igennem deres opgraderings program ? Så intet trick i det, helt igennem gennemtænkt af MS :)

--

#40 - I er jo enige, så din kommentar til ham er rettet forkert. Præcis som du beskriver bruger man genvejstaster til at opnå de ting i Windows 7 som man også vil gøre det i fx. Windows 8 :)

--

#42 - igen god info ! :)
Gravatar #46 - PinHigh
23. jan. 2013 13:29
AmbY (45) skrev:
#36 - Tror du er helt enig med #33 i det du skriver :D


Tror jeg også..... Havde læst det som start-knaps erstatning..... Hvordan pokker jeg så end kunne få det til det. ;-)
Gravatar #47 - Nagelfar^^
23. jan. 2013 13:33
-N- (42) skrev:
#40 Den funktion er der stadig, den hedder bare win+q.

Som jeg før har gjort, vil jeg gerne igen pointere at jeg synes det er mega lame, og en af de værste nye ting ved win8, at man ikke har een fælles søgning men at man skal trykke
WIN for apps
WIN+W for settings og
WIN+F for filer.
Det er pointless.
Gravatar #48 - GrillBiller
23. jan. 2013 13:36
man behøver da ikke at holde Win tasten nede for at søge efter en app eller file...
man skal bare starte med at skrive app navnet...
eks. Wor og så viser den alle apps der starter med Wor ude i Charm menuen.
noget ligende "Quicksilver" til OSX dog uden lige at launche programmet først..
Gravatar #49 - Petrander
23. jan. 2013 13:41
Windows 8... Gør det aldrig!

Gravatar #50 - AmbY
23. jan. 2013 13:45
#46 - :)

--

#47 - Jeg har det direkte omvendt, jeg synes det er meget rart at jeg ikke altid får resultater som intet har med det jeg søger efter at gøre. På den her måde skal jeg ikke nødvendigvis skrive hele ordet på det jeg søger efter men bare noget af det og undgår derved mange af de ting jeg ikke skal bruge.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login