mboost-dp1

Logitech

Rygter florerer om Microsoft-opkøb af Logitech

- Via Reuters - , redigeret af Pernicious

Rygterne svirrer i Schweiz, omkring at Microsoft muligvis vil opkøbe Logitech, og det sørgede for at få Logitech-aktien til at stige med godt 3,7 %.

Microsoft skulle efter sigende være parate med et bud på 48 francs pr. aktie, hvilket er 38 % højere, end hvad aktien bliver solgt til på børsen. Med dette bud vil værdien, som Microsoft har sat på Logitech, være 9,16 mia. schweiziske franc (41,5 mia. dkk) mod markedsværdien på 7 mia. franc (31,7 mia. dkk).

Medstifter af Logitech, Daniel Borel, som har den største aktieandel i virksomheden med 6%, vil ikke kommentere på rygterne, men gør det dog klart, at han ikke vil sælge sin andel af virksomheden.

Aktieanalytikere i Schweiz mener derimod ikke, at der er hold i rygterne, og at Logitech prøver at hente et fald på 20 % af aktien hjem igen, ved at lække rygter om et opkøb.





Gå til bund
Gravatar #1 - oOAnriOo
10. jan. 2008 21:06
Ej det ville sgu være en skam..

Jeg er ikke anti-MS, men nu da MS og Logitech er de største leverandører af samme vare, KAN det ikke andet end skade udbudet, innovationen og konkurrencen på de produkter.
Gravatar #2 - Kjær^
10. jan. 2008 21:07
Efter at mikroblød har kørt sammen med razer har logitech nærmest været det eneste alternativ til at få et godt tastatur/mus.

Jeg skal aldrig i mit liv have mikroblød hardware... BASTA
Gravatar #3 - ParusMajor
10. jan. 2008 21:09
ARGHH!!!! DET MÅ IKKE SKE!!!! Så er det slut fra min side med at købe logitech, er ellers vildt glade for deres produkter. Sidder med webcam, speakers, mus og tastatur fra logitech.
Gravatar #4 - inckie
10. jan. 2008 21:20
#3 og du tror kvaliteten daler fordi alt Microsoft opkøber dem?


jeg er nu ret så ligeglad
Gravatar #5 - PaW^
10. jan. 2008 21:39
Altså de køber bare nogle aktier.. det betyder vel ikke at de skal indsætte mikroblød leder i logitech ? så burde logitech være som det plejer, bortset fra at driverne måske bliver bedre
Gravatar #6 - engfeh
10. jan. 2008 21:40
#4

Tror nu han mener af princip... Hvilket jeg godt kan forstå.
Jeg vil heller ikke støtte MS hvis jeg kan undgå det!
Gravatar #7 - oOAnriOo
10. jan. 2008 21:47
#4 Nej kvaliteten bliver nok ikke ringere, og hvis de holder firmaerne adskilt med hver ders udviklings-team, så er der ingen fare på færde, men hvis de nu slår udvikler-holdene sammen, så må man da i sidste ende sidde med et reduceret udvalg i produkter.
Gravatar #8 - rwzxy
10. jan. 2008 21:48
har studeret aktier i mange år med specielt henblik på IT-branchen og jeg tør med sikkerhed sige at dette bare er et rygte. Det er tydeligt at de prøver at hente et fald hjem. NO doubt.
Gravatar #9 - rwzxy
10. jan. 2008 21:58
fortsættelse.. rent aktieanalytisk er det et perfekt tidspunk for logitech at komme med disse rygter, simpelthen så perfekt at enhver idiot med bare lidt forstand på aktier kan se gennem dette rygte-spin.

endvidere så vil logitech ikke just lade microsoft overtage styringen.. dette ville ske gradvist. et pludseligt køb af logitech lyder højst usandsynligt. haha mig og min kammerat faldt ned af stolen af grin da vi hørte om dette spin. det er simpelthen et genialt træk fra logitech :)
Gravatar #10 - Mumitrolden
10. jan. 2008 22:05
Helt hen i vejret.
Gravatar #11 - Laziter
10. jan. 2008 22:10
Tja, hverken Logitech eller Microsoft laver dårlige produkter.
Og skulle MS nu opkøbe Logitech, mon så ikke en stor del af den gamle udviklingsenhed fra Logitech ville få lov til at blive?

Selvfølgelig ville det slække på konkurrence delen, men alligevel vil der stadig være gode produkter at forvente.

Og nej, jeg er ikke MS fan.. Jeg er blot bruger af det der passer bedst til mig. (køber snart en Logitech G9 mus..).

Sådan lidt ude på sidelinien..
Man kunne jo også fristes til at tro det var et PR stunt for at få aktierne til at stige.. Man ved jo aldrig i denne pengeverden..
Gravatar #12 - Deleet
10. jan. 2008 22:12
AHRG, ikke tag Logitech fra mig. :(

Joke: Efter at have prøvet mange forskellige 'blødvare' produkter fra 'mikroblød', så vil jeg helst ikke prøve 'hårdevare'. :P
Gravatar #13 - Hack4Crack
10. jan. 2008 22:25
#2 Hvis du vil bare være lidt seriøs, kan du starte med at skrive det engelske ord for mikroblød.

BASTA...
Gravatar #14 - angelenglen
10. jan. 2008 22:41
Whatever it takes!
Bare de går tilbage til det rigtige tastatur-layout!!
Gravatar #15 - mazing
10. jan. 2008 22:43
Sjovt stunt fra logitechs side :)

/rant

btw.. er det kun mig som slår sig til panden når jeg ser de nyeste Logitech tastaturer og muse?

Tastaturerne ligner jo rumstationens control center og de er næsten lige så brede som mit skrivebord.. Wooo! LCD skærm på! Lige hvad enhver gamer har brug for.. eller?


Musene bliver bare proppet med alt muligt underlig teknologi *NU MED GYROSKOP - MAX STABILITY* og så kan de sælge det til dobbeltpris af deres sidste model... Det er de færeste af os som tager til CPL og konkurrerer i gaming, så kan det ikke være ligemeget om det er G17 eller MX518?
Gravatar #16 - angelenglen
10. jan. 2008 22:45
#15: Det jeg finder mest underligt ved LCD-displays på tastaturet, er at det er rettet mod gamers - men når man spiller, har man da ikke tid til at kigge på tastaturet - al relevant info skal vises på skærmen, så man ikke skal fjerne øjnene fra spillet.
Gravatar #17 - plazm
10. jan. 2008 23:04
#16 Det er da der jeg kan se fordelen ved et lille display, hvis man sidder og gamer, og så kan se hvilket musiknummer der kører på winamp og om man har modtaget mail på tastaturet.
En videre udvikling af mailled på nogle asus bærbare :)
Gravatar #18 - Magten
10. jan. 2008 23:19
#15

Well, de laver jo stadig de små fine tastaturer? diNovo Edge er det nyeste afaik.. At det så har det forkerte layout er noget andet (se #14)..

Iøvrigt synes jeg diNove Edge er pisseflot.. Går ikke lang tid før det ligger på mit skrivebord :D
Gravatar #19 - WhiteSpider
11. jan. 2008 01:30
Arh har edge, og det spiller max... Men nok blær her fra hehe

Ej jeg ville ikke vælge at tro på at MS skulle have i tankerne at opkøbe Logitech. Måske de drømmer om det, da man jo må indrømme at der findes ikke noget bedre end Logitech tastature og mus...!
Man skulle også mene at dem der er goe til at lave hardware, skulle rette der erfaring på dette område og dem der laver software, skal sq holde sig til det...
Gravatar #20 - Skobbolop
11. jan. 2008 01:42
#15 korrekt.. der er gået lidt selvsing i den når det gælder om at finde på nye funktioner til computermus.

derfor jeg også synes den nye Ikari mus fra steelseries ser spændende ud. Enkelt design og ingen overflødige funktioner... det blir mit næste køb vil jeg tro...
Gravatar #21 - BurningShadow
11. jan. 2008 02:26
Der skal ikke være nogen tvivl om at jeg mener at Microsoft er bedre til at lave hardware, end software, men alligevel håber jeg ikke at det her er andet end rygter. Udelukkende fordi et opkøb på lang sigt vil skade udbudet, medmindre en af de små viser sig at have det der skal til, for at overtage den plads Logitech har idag.
Gravatar #22 - Denn
11. jan. 2008 05:55
Jeg ville nu egentlig være ked af, hvis Microsoft skulle opkøbe Logitech.

Det er ikke fordi jeg har så meget imod Microsoft, men er bare bange for at i det længere løb, vil alle logitechs muse og tastatur lign. Microsofts egne produkter. Det så jeg helst ikke ske.

Endvidere deler jeg også mening med nogle af jer herinde, angående musenes udformning og knapper. Der er sgu kommet alt for mange knapper på dem, det er jo urealistisk at man bruger alle?

Jeg er yderst glad for min MX1000, ligeledes har jeg været det for min MX700. Der er ikke flere knapper end nødvendigt.
Gravatar #23 - NeoNmaN
11. jan. 2008 06:51
Altså hvis de beholder navnet Logitech er jeg ligeglad med hardwaren hvem der enligt står bag, lige som bilere tror nok de ter en Audi der hra VW motor i sig det er jo også sagen ligegyldigt hvem der levere hvad bare det funger så kunden er tilfræs :0)
Gravatar #24 - anars
11. jan. 2008 07:16
#2, #3: ja, hvis det var Sun, Mozilla eller lignende, der overvejede at opkøbe Logitech, havde I bare klappet i jeres fedtede hænder af glæder og iver.

#9: det er smart, nu hvor den schweiziske aktieanalytiker sjovt nok udtalte det samme? Jeg tror bare du har studeret aktieverden på hobbyniveau. Jeg falder til gengæld ned ad stolen af grin over din kommentar, når/hvis dette viser sig at være sandt :-)
Gravatar #25 - revald
11. jan. 2008 08:46
Jeg støtter sku et opkøb. Logitech laver ganske fede produkter, men deres software (til musen) er mega fejlbehæftet og deres support er nærmest ikke eksisterende - Måske kan MS rette en smule op på det. MS skal nok også sørge for at der er fejl, men man kan jo håbe på de også bliver rettet nu. Havde et rimeligt gustent problem med muse-softwaren, som jeg kunne læse på nettet at mange andre også havde. Prøvede at åbnede en sag hos Logitech. Efter omkring 46 (no kidding!) mails frem og tilbage mellem en hjernedød supporter og mig, så endte jeg med at give op. Han nægtede simpelhen at videregive sagen til udviklerne, til trods for jeg kunne påvise at mange andre havde skrevet om samme problem - jeg blev bare konstant bombarderet med de samme spørgsmål: "have you reinstalled?", hvilket jeg gjorde, uden det hjalp. Har siden observeret mange andre fejl i deres software, men jeg skal sku ikke spilde mere tid på at oprette support-sager hos dem :-)
Gravatar #26 - Justin
11. jan. 2008 09:09
#14
kunne ikke være mere enig
Gravatar #27 - engfeh
11. jan. 2008 09:48
#24

Ja, jeg ville da meget hellere støtte Mozilla eller Sun end Micro$oft!
Hvad er der galt i det? Bare fordi du er ligeglad betyder det ikke at alle andre skal være det!
Det ville da i øvrigt også være meget rart med SetPoint til Linux... Noget jeg tvivler stærkt på MS villle lave!
Gravatar #28 - NioBe
11. jan. 2008 09:53
Tja.... lidt surt hvis MS køber dem... MEN så længe at logitech er og blir LOGITECH som vi alle er så glade for, synes jeg ikke fra min side af at det er et problem at MS køber dem... men håber nu at det kun er et rygte... BTW var til noget IT messe for noget tid siden og så nogle nye designs for MS nye tastatur og mus... synes selv at de er ved at lære at levere varen.. men holder mig nu stadigvæk til Logitech fordi de har NUMPAD!!!
Gravatar #29 - anars
11. jan. 2008 10:14
#27: Og imens går verden videre.
Gravatar #30 - starz#1
11. jan. 2008 11:28
jeg tvivler at de ville få lov, MS ville komme til at sidde med en alt for stor markedsandel indenfor deres fælles område.
og, som tidligere nævnt, timingen passer lidt for godt for Logitech's aktieindex...^^
Gravatar #31 - byteeater
12. jan. 2008 09:52
#8 Eller også har du bare læst hvad de andre danske medier allerede har skrevet om den sag
Gravatar #32 - engfeh
12. jan. 2008 11:35
#29

Det håber jeg da, og jeg har heller ikke set noget der tyder på verdens snarlige undergang... Men jeg kan ikke se hvad det har med sagen at gøre!? Forklar venligst.
Gravatar #33 - angelenglen
13. jan. 2008 00:02
kæft hvor er det sjovt at se folk prøve at blive taget seriøst, og samtidig kalde Microsoft for mikroblød, mikrosaft, M$, Micro$soft osv osv osv... det er sq da jer der er til grin dér, ikke Microsoft!
Gravatar #34 - Borg[One]
13. jan. 2008 23:48
#21 jeg synes det er en kedelig og unuanceret holdning du har.
Det er klart at der findes strategiske opkøb, hvor det alene er et spørgsmål om at eliminere en konkurrent, eller købe sig til yderligere styrke på et marked.
Ofte er et opkøb, samtidig et indskud af kapital til det opkøbte firma, der styrker deres position i markedet, samt videreudviklingen af deres produkt.

#27 erhh - hvad er det der gør, at du mener Sun er en bedre forretning at støtte end MS?

Eksistere SetPoint til Linux idag?
Hvis det gør, ændrer det sig nok ikke synderligt, fordi det ligger på MS's hænder, desuden er det vel OpenSource, så du kan jo selv videreudvikle på produktet.
og hvis det ikke gør, så ændre et ejerskab jo ikke rigtig så meget på den sag?

#30 Der findes da bunker af producenter af keyboards og mus - hvorfor skulle et MS-opkøb af Logitech bringe monopol-lovgivningen ind i billedet. Det er jo ikke OS-markedet vi taler om.

Jeg taler hverken for eller imod sådan et opkøb her, jeg synes bare at mange herinde piver fordi, de af uransagelige grunde mener MS er et værre firma end andre firmaer, eller fordi de har en Logitech-mus, og gerne vil have at den næste mus de køber, også har Logitech-klistermærke op siden.
Helt ærlig - ingen af begrundelserne er særlig seriøse.
Gravatar #35 - engfeh
15. jan. 2008 11:36
#34
erhh - hvad er det der gør, at du mener Sun er en bedre forretning at støtte end MS?


FOSS!?

Eksistere SetPoint til Linux idag?
Hvis det gør, ændrer det sig nok ikke synderligt, fordi det ligger på MS's hænder, desuden er det vel OpenSource, så du kan jo selv videreudvikle på produktet.
og hvis det ikke gør, så ændre et ejerskab jo ikke rigtig så meget på den sag?


Nej, det gør det ikke. Men det ville være en del mere sandsynligt at det kom hvis Logitech blev ejet af fx Mozilla end af Microsoft!
Gravatar #36 - Borg[One]
16. jan. 2008 11:04
#35 Det giver ikke rigtig mening, det du skriver.

Du vil ikke have MS køber Logitech, fordi der er større sandsynlighed for at Logitech starter udvikling af et produkt, hvis et firma, der overhovedet ikke er i spil, opkøbte Logitech, end hvis MS gjorde.

Det kan godt være jeg er blind, men jeg tvivler på, at Mozilla kan stampe 41 milliarder kroner op af jorden til indkøbet, hvilket betyder en overtagelse reelt er med et mindre økonomisk indskud, og det vil så igen gå ud over R&D.

I sidste end kan det godt være vi øger sandsynligheden for en applikation i Linux, men uden det økonomiske fundament til at gennemføre sådan en opgave, bliver den nok ikke til så meget - og samtidig må man stoppe produkt-udvikling.
Gravatar #37 - engfeh
16. jan. 2008 11:31
#35

Det var da for helvede ikke mig der bragte Mozilla på banen - det var et TÆNKT eksempel. Jeg ved sgu da godt de ikke har råd...
Hvis du læser tråden igennem igen vil du se at det var #24 der sagde at jeg ville klappe i hænderne hvis det var Mozilla der købte logitech. Det sagde jeg var korrekt og begrundede det...
Gravatar #38 - Borg[One]
16. jan. 2008 14:17
#37 min reference til Mozilla, var alene ud fra #35 hvor du skriver:
Nej, det gør det ikke. Men det ville være en del mere sandsynligt at det kom hvis Logitech blev ejet af fx Mozilla end af Microsoft!


Når du nu bruger Mozilla som et eksempel, er det vel også validt nok at kommentere det ejerskab.
Hvis du ikke havde ment Mozilla var et seriøst eksempel på en anden virksomhed der kunne opkøbe Logitech, går jeg da ud fra, at du havde ændret firmaet - uagtet hvem der har bragt Mozilla ind i diskussionen. At eksemplet pludselig er en tænkt konstellation, gør det ikke mindre hjernelamt - netop fordi midlerne ikke er tilstede i firmaet.

Din begrundelse er iøvrigt ligeså langt ude - det drejer sig alene om et enkelt stykke software, i Logitechs enorme produktportefølje, du gerne vil have portet til Linux.
Uagtet at Logitech ikke allerede har produktet til Linux, mener du at *sandsynligheden* for at Logitech (Der jo er kendt for deres enorme liste af software, portet til Linux *sigh*) begynder kaste sig over det projekt er større, end at Logitech, med MS som ejer, kaster sig over det.

Vi snakker om en et køb på 40 milliarder, og du begrunder din modstand med et lille fjollet stykke software - very nice.
Gravatar #39 - engfeh
17. jan. 2008 11:50
#38

[suk] Det var ment som et (gentager) TÆNKT eksempel på hvorfor man kan være interesseret i hvilket firma Logitech evt bliver opkøbt af, ikke som et oplæg til kæmpe diskussion. Det jeg mener er blot at jeg hellere ville købe et produkt fra et firma der (er ejet af nogen der) kunne tænkes at udvikle drivere osv. til Linux end et fra MS.

Vi snakker om en et køb på 40 milliarder, og du begrunder din modstand med et lille fjollet stykke software - very nice.

Det var ment som et (gentager igen) TÆNKT eksempel på, at man ikke nødvendigvis kan være helt ligeglad med hvem der ejer hvilke firmaer.
Jeg skrev faktisk også, at jeg hellere ville støtte et firma som SUN på grund af FOSS. Jeg begrunder det altså med mere end et lille fjollet stykke software.
Desuden er det vel ikke umuligt at det stykke software ville være den eneste forskel jeg ville kunne mærke - og så er det jo sådan set det vigtigste for mig!?

Uagtet at Logitech ikke allerede har produktet til Linux, mener du at *sandsynligheden* for at Logitech (Der jo er kendt for deres enorme liste af software, portet til Linux *sigh*) begynder kaste sig over det projekt er større, end at Logitech, med MS som ejer, kaster sig over det.

Hvis du læser mine indlæg igen vil du se, at det jeg siger er, at jeg skrev, at der nok ville komme bedre linux-support hvis de var ejet af Mozilla end af Microsoft.

Og kan vi ikke bare lukke denne diskussion - jeg kan ikke se at den leder nogle steder andet end til flamewar, og jeg er helt ærligt ret træt af den...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login