mboost-dp1

Oculus

Rygte: Facebook planlægger at rebrande Oculus Rift

- Via NY Times - , redigeret af Pernicious

Oven på nyheden om, at Facebook har købt virtual reality-firmaet Oculus Rift, er der dukket et rygte op, som peger på, at den sociale mastodont har tænkt sig at rebrande firmaet.

Ifølge den unavngivne rygtemager, som efter sigende skulle have været involveret i handlen, har Facebook tænkt sig på et eller andet tidspunkt at redesigne Oculus Rift og omdøbe produktet, så det i stedet kommer til at have et Facebook-logo og interface.

Rygtet går umiddelbart meget godt i tråd med en udtalelse fra Facebook-skaber Mark Zuckerberg om, at omtrent 40 % af tiden brugt på computere er på spil, og 40 % af den er brugt på social kommunikation, og at de to ting skal fusioneres.





Gå til bund
Gravatar #1 - Slettet Bruger [2491610695]
26. mar. 2014 12:26
"Breathing intensifies"
Gravatar #2 - Keeper32
26. mar. 2014 12:32
Og suk.
Giver fint mening at de vil have en del af cadeau'en når de har punget ud men... suk.
Gravatar #3 - XorpiZ
26. mar. 2014 12:35
Det er også et lortenavn - Oculus Rift altså - så det forstår jeg egentlig godt.
Gravatar #4 - Izaaq
26. mar. 2014 12:38
Facegoggles ?
Faceboogers?

Nu har man i snart 20 år snakket om 3D med briller. Første udgave jeg så, var en demo med Doom 1, der kørte i en 3D-hjælm, man kunne tage på hovedet. Konceptet har bare aldrig bidt sig fast.

Det er muligt, at de Rifts er lidt smartere, lidt lettere og har lidt flere features. Men det grundlæggende koncept har ikke slået igennem. Hvad har ændret sig?

Eller tror ham Zuckerberg, at fordi han har lavet verdens største sociale site, at han så er et teknologi-geni? ;)
Gravatar #5 - -N-
26. mar. 2014 12:39
#3 Tjaaa... Oculus betyder jo øjne på latin, så helt så lortet er det nu heller ikke :-D

Jeg synes egentligt det er et fedt navn, men det er jo en smagssag.

Face Rift vil ikke gøre det bedre :-D
Gravatar #6 - Magten
26. mar. 2014 12:44
#5
Problemet er bare det er besværligt at udtale og de færreste nok kender betydningen af ordene :)

Jeg har heller aldrig brudt mig om navnet.. Vil man skifte navn så er det nok det rigtige tidspunkt at gøre det på, inden det bliver alt for kendt.
Gravatar #7 - XorpiZ
26. mar. 2014 12:47
-N- (5) skrev:
#3 Tjaaa... Oculus betyder jo øjne på latin, så helt så lortet er det nu heller ikke :-D

Jeg synes egentligt det er et fedt navn, men det er jo en smagssag.

Face Rift vil ikke gøre det bedre :-D


Oculus Rift er enormt svært at udtale for mange mennesker og fortæller intet om hvad produktet er. Desuden vil mange nok forbinde det med prototyperne osv.
Gravatar #8 - DrHouseDK
26. mar. 2014 12:54
Man kan vel sige at i og med Facebook smutter med æren og voldtager et produkt med stort potentiale, er "Facerape" et godt bud på et navn?

Ja, jeg er nok "lidt" mavesur over det.
Gravatar #9 - XorpiZ
26. mar. 2014 13:09
DrHouseDK (8) skrev:
Man kan vel sige at i og med Facebook smutter med æren og voldtager et produkt med stort potentiale, er "Facerape" et godt bud på et navn?

Ja, jeg er nok "lidt" mavesur over det.


Hvad er det præcist du forventer Facebook gør?
Gravatar #10 - DrHouseDK
26. mar. 2014 13:13
XorpiZ (9) skrev:
Hvad er det præcist du forventer Facebook gør?


Noget med "målrettede reklamer" eller hvad ved jeg. En hel masse andet end det div. backers støttede på Kickstarter i sin tid, og som i første omgang muliggjorde OR...

(Irrelevant? Jeg kommenterer et muligt rebrand? Dafuq :D)
Gravatar #11 - Slettet Bruger [2491610695]
26. mar. 2014 13:15
Facehugger

Alle ved da at Oculus relatere til øjne - Binoculars anyone?

Rift derimod.

Oculus VR!
Gravatar #12 - XorpiZ
26. mar. 2014 13:17
DrHouseDK (10) skrev:
Noget med "målrettede reklamer" eller hvad ved jeg. En hel masse andet end det div. backers støttede på Kickstarter i sin tid.


Er det ikke lidt pessimistisk?

Facebook har vel hverken ødelagt WhatsApp eller Instagram.
Gravatar #13 - DrHouseDK
26. mar. 2014 13:19
XorpiZ (12) skrev:
Facebook har vel hverken ødelagt WhatsApp eller Instagram.


Det er fordi de ikke har relanceret Instagram endnu - det er skam på vej.

Instagram: About ads
Gravatar #14 - XorpiZ
26. mar. 2014 13:20
DrHouseDK (13) skrev:
Det er fordi de ikke har relanceret Instagram endnu - det er skam på vej.

Instagram: About ads


Reklamer ødelægger ikke pr. definition en hjemmeside.
Gravatar #15 - DrHouseDK
26. mar. 2014 13:22
XorpiZ (14) skrev:
Reklamer ødelægger ikke pr. definition en hjemmeside.


Ikke såfremt man bruger en adblocker. Jeg væmmes VIRKELIG ved bl.a. Bilgalleri.dk, Facebook.com, Beep.tv2.dk, hver gang jeg ser dem uden en adblocker aktiveret. Det bliver jo det rene tivoli.

Tør slet ikke tænke på hvor forstyrrende reklamer bliver på Instagram, når de pludselig dukker op i éns feed.

Det er naturligvis smag og behag - personligt er jeg ikke fan af reklamer.
Gravatar #16 - XorpiZ
26. mar. 2014 13:28
#15

Men tror du virkelig Facebook ville plastre dit VR-interface til med reklamer til højre og venstre?

Zuckerberg sagde jo (næsten) ordret, at de ikke ville blande sig i, hvordan firmaet kørte.
Gravatar #17 - DrHouseDK
26. mar. 2014 13:33
XorpiZ (16) skrev:
Men tror du virkelig Facebook ville plastre dit VR-interface til med reklamer til højre og venstre?

Zuckerberg sagde jo (næsten) ordret, at de ikke ville blande sig i, hvordan firmaet kørte.


Kilde skrev:
Rygtet går umiddelbart meget godt i tråd med en udtalelse fra Facebook-skaber Mark Zuckerberg om, at omtrent 40 % af tiden brugt på computere er på spil, og 40 % af den er brugt på social kommunikation, og at de to ting skal fusioneres.


Tja... Hvis vi ser på mobilapps (spil) og socialt networking, er det vist efterhånden mere reglen end undtagelsen, at de skal klistres til med reklamer - medmindre man betaler for en "PRO" version.
Gravatar #18 - XorpiZ
26. mar. 2014 13:37
DrHouseDK (17) skrev:
XorpiZ (16) skrev:
Men tror du virkelig Facebook ville plastre dit VR-interface til med reklamer til højre og venstre?

Zuckerberg sagde jo (næsten) ordret, at de ikke ville blande sig i, hvordan firmaet kørte.


Tja... Hvis vi ser på mobilapps (spil) og socialt networking, er det vist efterhånden mere reglen end undtagelsen, at de skal klistres til med reklamer - medmindre man betaler for en "PRO" version.


Det ville være et selvmål af dimensioner, hvis de ødelagde spiloplevelsen med at tilplastre det hele med reklamer.

Læs evt. denne artikel:
http://www.tested.com/tech/gaming/460517-why-faceb...
Gravatar #19 - DrHouseDK
26. mar. 2014 13:38
XorpiZ (18) skrev:
Det ville være et selvmål af dimensioner, hvis de ødelagde spiloplevelsen med at tilplastre det hele med reklamer.

Læs evt. denne artikel:
http://www.tested.com/tech/gaming/460517-why-faceb...


Tak for linket, god og interessant læsning - jeg tillader dog stadig at forholde mig skeptisk - men det var godt at læse et andet synspunkt! :)

Må dog tilstå at dette indgyder en vis skepsis ift. artiklen:

Tested.com skrev:
This is grim, but it's unavoidable that someone will die while using VR tech
Gravatar #20 - Yssing
26. mar. 2014 13:57
Product-placement har eksisteret i spil i rigtig mange år.
Så det vil ikke komme bag på mig, om også OR bliver endnu en reklame søjle.
Udover det, så legede jeg med VR for ca. 20 år siden, udover at skærmopløsningen er blevet bedre, så er der ikke rigtig sket noget siden da.
Augmentet Reality er nok mere vejen frem end Virtual Reality.
Gravatar #21 - AlmondMan
26. mar. 2014 13:59
Izaaq (4) skrev:
Facegoggles ?
Faceboogers?

Nu har man i snart 20 år snakket om 3D med briller. Første udgave jeg så, var en demo med Doom 1, der kørte i en 3D-hjælm, man kunne tage på hovedet. Konceptet har bare aldrig bidt sig fast.

Det er muligt, at de Rifts er lidt smartere, lidt lettere og har lidt flere features. Men det grundlæggende koncept har ikke slået igennem. Hvad har ændret sig?

Eller tror ham Zuckerberg, at fordi han har lavet verdens største sociale site, at han så er et teknologi-geni? ;)

Det er så forfriskende med indlæg baseret på uvidenhed!
Gravatar #22 - XorpiZ
26. mar. 2014 14:09
DrHouseDK (19) skrev:
XorpiZ (18) skrev:
Det ville være et selvmål af dimensioner, hvis de ødelagde spiloplevelsen med at tilplastre det hele med reklamer.

Læs evt. denne artikel:
http://www.tested.com/tech/gaming/460517-why-faceb...


Tak for linket, god og interessant læsning - jeg tillader dog stadig at forholde mig skeptisk - men det var godt at læse et andet synspunkt! :):


Det er også sundt at være skeptisk. Jeg er dog skeptisk over for hele VR-bølgen... det kommer, i mine øjne, ikke til at slå igennem, så længe det er nødvendigt med en gigantisk brille, kameraer og andet i den dur :)
Gravatar #23 - DrHouseDK
26. mar. 2014 14:11
XorpiZ (22) skrev:
Det er også sundt at være skeptisk. Jeg er dog skeptisk over for hele VR-bølgen... det kommer, i mine øjne, ikke til at slå igennem, så længe det er nødvendigt med en gigantisk brille, kameraer og andet i den dur :)


Gad vide om Google Glasøjne på et tidspunkt kommer til at kunne præstere noget seriøs AR - dét kunne være fedt!

Tænk dig et UI for øjnene af dig, du styrede enten med øjnene, eller med armbevægelser foran dig (ok, måske lidt kikset at kigge på) - Jo tak!
Gravatar #24 - fennec
26. mar. 2014 14:15
Inden folk begynder at snakke alt for meget om reklamer osv., så skal vi måske lige huske at VR brillen ikke er andet end en helt almindelige skærm, som viser det programmet/spillet fortæller den.

Hvis der er reklamer i dit spil, er det spil producenten, som har smidt det ind. Og det er det altså ikke Facebook's skyld.

Selvfølgelig kan Facebook vælge at indbygge reklamer i API'et, men jeg kan ikke se hvorfor de skulle det.
1. Der er næppe mange spiludviklere, som så vil benytte API'et. Og derved er der ingen spil der er understøttet.
2. Brugerne blive træt af det, og gå tilbage til en normal skærm. Ligmed ingen reklame indtægt.
3. Dårlig PR. Ligmed dårlig salg af hardwaren.

Kunne man til gængæld forstille sig at Facebook ville komme med deres eget OS, der gør brug af VR?

Du bliver nød til at være et rigtig stort firma for at kunne få et nyt OS på gaden. Et lille firma som Oculus Rift ville ikke have en chance.

Jeg kunne godt forstille mig at Facebook har kræfterne til at skabe et OS og online verden som er nævnt i Ready Play One bogen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ready_Player_One
Gravatar #25 - DrHouseDK
26. mar. 2014 14:16
fennec (24) skrev:
Kunne man til gængæld forstille sig at Facebook ville komme med deres eget OS, der gør brug af VR?


Til hvilken nytte?
Gravatar #26 - Kanash
26. mar. 2014 14:19
Håber bare på det bedste, men frygter også det værste.

Er absolut ikke glad for Facebook, men håber virkelig at deres funding kan hjælpe det på vej.

Men frygter samtidigt at det ender som:

http://brandsumo.com/files/facebookvr.jpg

PS: Billedet er ikke noget officielt, bare et meme.
Gravatar #27 - Chucara
26. mar. 2014 14:49
Nøøj hvor er jeg træt af denne nyhed. Havde så store forhåbninger til Oculus, og et hold, der ud af ren interesse og passion laver et produkt, man ikke troede muligt, og som andre hastigt kopierer i kampen om at komme først på markedet.

Nu er de så blevet solgt til et stort firma, der (frygter jeg) mest af alt har profit for øjnene. Det er muligt, at der er en gevinst nu til at videreudvikle konceptet, men jeg tror på sigt at Oculus' fokus bliver drejet i en retning, der absolut ikke var planen fra starten.

Jeg ønsker ikke at integrere facebook eller andre sociale tjenester i mine spil. Desværre bliver det næppe opt-in, når det er FB, der bestemmer.

Men jeg håber da, at FB bare har købt det fordi de gerne vil støtte idéer.
Gravatar #28 - Hylle
26. mar. 2014 15:11
Facebook har indtil videre ikke gjort andet end at købe firmaet...slap af. Som om der ikke kommer andre VR alternativer hvis Facebook fucker det op.
Gravatar #29 - Taizun
26. mar. 2014 15:47
Hvorfor er folk så pigesure?
Facebook har udtalt at udviklerne hos Oculus VR ikke bliver forstyrret, og fortsat kan arbejde videre som de altid har gjort.
Desuden kan dette meget vel beskytte Oculus VR den dag de kommer i fedtefadet for et eller andet latterligt, som en tilfældig amerikaner får lyst til at sagsøge dem for, i håb om at score kassen.

Folk at godt nok hurtigt ude med høtyv og fakkel. Vent nogle år, og tal ud. Indtil da, hold jeres kæft. I er lige så dumme at høre på som dem der lige pt. revser Kbh. Zoo for aflivningen af et sæt løver, til trods for at de er i deres gode ret til at gøre det, og har mere hold i deres sag og deres begrundelse for at udføre nævnte aflivning, end nogle af modstanderne af denne sag nogensinde får.
Det er hykleri på højt plan.
Gravatar #30 - kimsand
26. mar. 2014 21:19
hmm.. Facebook... Hvad f***** skal de med VR briller andet end at brække sit betændte indre ud over det hele :)

Ja, er ikke den store tilhænger af facebook. De har som alle andre kæmpe selskaber bevist at de ikke kan administrere den magt de har på anstændig vis.

Hvis du kan forestille dig et scenarie hvor Facebook kan plastre sig selv ud over det hele på Oculus funktionalitet, så gør de det. Det kan godt være det er kommer til at foregå i små skridt, men de skal nok få placeret sig selv helt centralt i dit "private" 3d univers.

Den dag den forvoksede teenager blev milliardær og fik magt, var en sort dag for menneskeheden.

Nå så fik ham *uckerberg en fin lille bredside, godnat og sov godt.

Gravatar #31 - cyberdude
27. mar. 2014 00:12
#29
hold da selv kæft din idiot!
Zuckerberg har udtalt at han vil bruge Oculus Rift til Social platform!
Han skal holde sin fucking socialle platform væk fra mine VR spil! Hvis han ikke kan finde ud af det så er en kæmpe douchebag og ødelagt Rift fuldstændigt!
Det rager mig en papand at han har tænkt det kunne være nice med et Virtuelt socialt netværk.

Det her stinker så langt væk at jeg får mavepine over hvor meget lort og ravage de store såkaldte "Tech" companies kan lave på relativt små og fremsynede produkter/virksomheder.

Jeg venter spændt på om Zuckerberg gør noget ud af sine "trusler" med at forvandle Rift til en "social" platform, eller om han kan finde ud af at holde sine grimme naller væk. Men indtil da har han selv udtalt at han vil arbejde med den "socialle" del.

KILDER!!!! (+ Tildels til #9/XorpiZ og #24)
http://newsroom.fb.com/news/2014/03/facebook-to-ac...
"Oculus has the chance to create the most social platform ever, and change the way we work, play and communicate."

ÆD LORT FJÆSBOG!!!!



Og tilbage til TFS:
http://www.gamespot.com/articles/facebook-we-have-...
"A Facebook spokesperson has denied yesterday's New York Times report that claimed the social networking company was planning to redesign the Oculus Rift virtual reality headset to feature the Facebook interface and logo.

Facebook has "no plans" to rebrand the device, the spokesperson told re/code. "
Gravatar #32 - Zombie Steve Jobs
27. mar. 2014 00:13
Hey Mark, de 20% du ignorerer, de er brugt på at spille den af, bare sådan, så du kan udnytte dit markedspotentiale optimalt.
Gravatar #33 - cyberdude
27. mar. 2014 00:24
Tillæg til #31 fordi jeg ikke længere må lave rettelser:

http://www.prnewswire.com/news-releases/facebook-to-acquire-oculus-252328061.html
"Facebook plans to extend Oculus' existing advantage in gaming to new verticals, including communications, media and entertainment, education and other areas. Given these broad potential applications, virtual reality technology is a strong candidate to emerge as the next social and communications platform."


Er det ikke ret tydeligt at de tiltænker at de vil plante deres beskidte facebook fingre dybt nede i Oculus med en overplastret "social" omgang bræk.
Gravatar #34 - Mr.Smiley
27. mar. 2014 02:57
@Cyberdude - Hvem har pisset på din sukkermad ?

Jeg kan da forstå folk eventuelt bliver lidt muggen over et muligt "re-brand", men at der kommer tilføjelser til brugen af VR-brillen, er da aldrig en dårlig ting.

Zuckerberg går jo ikke ind og siger; "Hey! Jeg har lige opkøbt det her - nu skal der ikke laves VR til spil mere, med disse briller!" - der bliver jo tvært imod sagt, at der vil blive fokuseret i nye baner mht. gaming og at der også vil blive fokuseret på den sociale del (dermed sagt; FB - men ikke med ressourcer taget fra Oculus-holdet).

Man kan tænke nok så mange ting, men så længe der ikke bliver bevist det modsatte af det der bliver sagt - så er der ikke noget at hidse sig op over.

Så slap du nu bare helt af igen - træk vejret og kom videre :)
Gravatar #35 - Magten
27. mar. 2014 07:21
cyberdude (33) skrev:
Er det ikke ret tydeligt at de tiltænker at de vil plante deres beskidte facebook fingre dybt nede i Oculus med en overplastret "social" omgang bræk.
Jo hvis man absolut vil få noget negativt ud af alt hvad de foretager sig, så er det sikkert meget tydeligt.
Gravatar #36 - el_barto
27. mar. 2014 07:36
Hvis jeg havde backed projektet ville jeg også være sur, og med rette. Der er ikke ret meget som Facebook rører ved der bliver BEDRE af det (set fra brugerens synspunkt).
Gravatar #37 - Xaroc
27. mar. 2014 09:04
Kommer vel til at hedde Face-Facebook nu når man putter den på sit hovde.
Gravatar #38 - naggert
27. mar. 2014 09:40
XorpiZ (16) skrev:
#15 Men tror du virkelig Facebook ville plastre dit VR-interface til med reklamer til højre og venstre? .

Ja! Det er slet ikke noget jeg tror, jeg er 100% overbevist.

Personligt tænker jeg at det primært at hardcore gamers og elektronoknørder som ejer (nutid) en Ocolus Rift (demo version eller ej).
Jeg tror ikke det vil ændre sig synderligt og har lidt svært ved at se kombinationen af Farmville og hardcore gamers.

Tror simpelthen det er den forkerte målgruppe han sigter efter hvis han vil lancere Facebook spil i et 3D univers.
Mafia wars!!
Gravatar #39 - Mr.Smiley
27. mar. 2014 10:47
naggert (38) skrev:
Ja! Det er slet ikke noget jeg tror, jeg er 100% overbevist.

Personligt tænker jeg at det primært at hardcore gamers og elektronoknørder som ejer (nutid) en Ocolus Rift (demo version eller ej).
Jeg tror ikke det vil ændre sig synderligt og har lidt svært ved at se kombinationen af Farmville og hardcore gamers.

Tror simpelthen det er den forkerte målgruppe han sigter efter hvis han vil lancere Facebook spil i et 3D univers.
Mafia wars!!


Hvor har du læst, at det er Facebook spil, han vil dække ?
Det kan jeg ikke lige finde nogen steder ;)

Der er tale om at de social aspekter af Facebook, skal dækkes ind via VR.
Ikke at målgruppen ændres fra gamers -> facebook brugere.
Gravatar #40 - Akasha
27. mar. 2014 10:54
Jeg er nu glad for denne udvikling, på meget langt sigt, men endda også kort sigt.

Grunden til dette er fordi Facebook kan sætte alvorligt gang i konkurrencen i Virtual Reality, på samme måde som Google Glasses satte skub i f.eks. Samsungs Glasses ved Augmented Reality, (Samsung er kendt for at hype med rygter). Microsoft har endda også været med til denne udvikling, selvom de er blevet overhalet indenom hjem af Google.

Anyway, pointen er at disse elektronik giganter nok skal komme i struben på hinanden, se bare på andre markeder, f.eks. da Smartphone blev en populær trend ved udgivelsen af iPhone, og hvordan de satte alvorligt skub i andre teknologi giganter, selv nogle som normalt ikke gik så meget op i telefoni teknologi.

Set med lidt andre øjne, så er det egentligt underligt der ikke findes klausuler på Kickstarter? Eller har jeg misforstået noget? Måske er det på tide jeg interesser mig mere for hvordan Kickstarter fungere.
Men syntes egentligt at det er underligt at man må sælge det, sådan uden videre, til en organisation som ala Facebook, som mange mennesker ville brække sig over, når projektet er startet af masserne, (Holdning).
Udmildbart strejfer det mig at de typer som støtter spil, ikke er store tilhængere af Facebook, men der skal nok en grundig markedsanalyse til før man prøver at komme ud med den holdning.
Dog må jeg indrømme at det nok ikke ville have den bedste fremtid hvis de ikke fik deres finansielle baggrund sikret, det er en spydige situation.
Gravatar #41 - snesman
27. mar. 2014 12:17
Shrix (40) skrev:
Grunden til dette er fordi Facebook kan sætte alvorligt gang i konkurrencen i Virtual Reality


Nej nej, der skal slet ikke kapital til at udvikle det. De kunne sagtens nøjes med kickstarter finansiering -.-
/ironi

Jeg kan ikke forestille mig hvem der skulle købe OR uden at det ville give et ramaskrig.
Gravatar #42 - Nagelfar^^
27. mar. 2014 17:12
#41
Janus friis?
Gravatar #43 - Eldrups
27. mar. 2014 19:38
snesman (41) skrev:
Nej nej, der skal slet ikke kapital til at udvikle det. De kunne sagtens nøjes med kickstarter finansiering -.-
/ironi

Jeg kan ikke forestille mig hvem der skulle købe OR uden at det ville give et ramaskrig.


Jeg kan ikke se hvordan Oculus kan mangle penge? De har solgt 40-50k prototyper? Og fået kastet penge i nakken af investorer?

Jeg håber virkelig at Facebook lader Oculus følge deres egen plan og skabe det produkt de fra starten af har sigtet efter.
Gravatar #44 - Nextnx
29. mar. 2014 09:08
R&D er normalt en mega udgift. Deres team skal også pleje spiludvikler da et produkt til spil market uden support, vil fejle stort. Formentligt også en af grundende til Carmack hyret ind.

VR er ikke kendt for den brede forbruger og derfor har ikke det i sig selv ikke "drive" til firmaer satser. Men efterhånden kommer der mere og mere gang i det. Nuvel Facebook har ikke endnu ikke bevist deres pålidelighed, om noget kan man håbe det er det de vil visse med dette køb.
Gravatar #45 - DrHouseDK
29. mar. 2014 21:35
Nextnx (44) skrev:
R&D er normalt en mega udgift. Deres team skal også pleje spiludvikler da et produkt til spil market uden support, vil fejle stort. Formentligt også en af grundende til Carmack hyret ind.


Pudsigt. Hvis bare der er noget SDK ude, skal spiludviklerne nok sørge for noget OR support. The awesome guy bag Minecraft var jo netop på opgaven, da han kunne se potentialet. Det er gået fra at være et projekt drevet af muligheden for at lave noget spektakulært, til at være projekt drevet af muligheden for at lave penge.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login