mboost-dp1

AMD
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det er da fantastisk nyt!! Go konkurrence! Go!! Glæder mig til at se nogen benchmarks og nogen tests og se om det i det hele taget kan svare sig at købe deres nye kort når det kommer på gaden.
Hvad mon sådan en kommer til at koste? det er vel bare de sædvanlige 4-5000kr i lanceringspris.
Tror dog ikke deres success bliver langvarig. Det skulle ikke undre mig nVidias kommende kort er lige en anelse vildere end AMD/ATis nye løsning.
DirectX 11 kort... Hvad skete der egentlig med DirectX 10.1? er det allerede uddateret? Der er da mange der ikke har fået noget ud af DirectX 10 endnu. Enten fordi de stadig har XP eller ikke har et kort der understøtter det. Alligevel allerede nu er der et nyt kort på vej som understøtter DirectX 11. Stakkels forbrugere!
Hvad mon sådan en kommer til at koste? det er vel bare de sædvanlige 4-5000kr i lanceringspris.
Tror dog ikke deres success bliver langvarig. Det skulle ikke undre mig nVidias kommende kort er lige en anelse vildere end AMD/ATis nye løsning.
DirectX 11 kort... Hvad skete der egentlig med DirectX 10.1? er det allerede uddateret? Der er da mange der ikke har fået noget ud af DirectX 10 endnu. Enten fordi de stadig har XP eller ikke har et kort der understøtter det. Alligevel allerede nu er der et nyt kort på vej som understøtter DirectX 11. Stakkels forbrugere!
Tesselering er den process at opdele ét concavt polygon i flere convexe, f.eks. hvis du har en flade med et hul lavet som ét polygon (concav) kan man ikke uden videre tegne denne flade, istedet indeles fladen i en række convexe polygoner som tilsammen danner fladen med et hul i.
ToFFo (1) skrev:Hvad mon sådan en kommer til at koste? det er vel bare de sædvanlige 4-5000kr i lanceringspris.
AMD har lanceret deres nyeste kort til meget rimelige priser siden sidste generation (og forrige, men det tæller vist ikke pga. den skuffende ydelse), hvorfor du nok kun skal forvente at give det halve af, hvad du foreslår.
En pris på 2.500 kroner for et nyt high-end-kort fra AMD må siges at passe ind i deres strategi om at levere "bedre end gode" kort til "bedre end rimelige" priser.
#1
Det bliver ikke de det prisleje det kommer til at ligge.
Ifølge engadget fra i går, er der tale om et FirePro-kort, tilsvarende Nvidias Quadro-kort, henvendt til Pro-users (3D-artists osv.) på kæmpe workstations, og derfor er prisen en lidt anden... Der står 1.800$ på engadgets side...
EDIT: Jeg var for hurtigt ude med min påstand... Troede automatisk at V8750 brugte RV870-chippen... My bad... Disregard this post >.<.
Det bliver ikke de det prisleje det kommer til at ligge.
Ifølge engadget fra i går, er der tale om et FirePro-kort, tilsvarende Nvidias Quadro-kort, henvendt til Pro-users (3D-artists osv.) på kæmpe workstations, og derfor er prisen en lidt anden... Der står 1.800$ på engadgets side...
EDIT: Jeg var for hurtigt ude med min påstand... Troede automatisk at V8750 brugte RV870-chippen... My bad... Disregard this post >.<.
#5 lol prøv da i det midste selv læse bare specs på det du linker til den artikel om handler et andet kort + anden chip ... der ik lavet noget kort med denne chip enu ... vis du kigger på siden ser du også under specs at det FirePro v8750 bruger en RV770(55nm) chip -.- ... udover det ka du også få almenlige kort med den chip til langt lavere pris (edit ved ik lige om det er rv770 eller bare r770 der i de normale kort men mener der en variant i radeon serien).... det skulle undre mig meget om de ik lancere et radeon kort til omkring 4/5000kr som tidligre sagt med R870 chippen
ssboisen (2) skrev:Tesselering er den process at opdele ét concavt polygon i flere convexe, f.eks. hvis du har en flade med et hul lavet som ét polygon (concav) kan man ikke uden videre tegne denne flade, istedet indeles fladen i en række convexe polygoner som tilsammen danner fladen med et hul i.
desvaerre forkert- det er ikke det der menes med directx 11 tesselering.
alle grafikkort tegner udelukkende trekanter, og vil i forvejen konvertere alle polygoner med flere sider end tre, til trekanter. eksemplevis bliver en firkant tegnet som to trekanter, som du rigtigt nok skriver.
[url= i directx 11[/url] derimod, handler om at tilfoeje flere polygoner, og dermed detaljer, paa buede overflader. feks kan en kugle tegnes med faa polygoner paa afstand, men naar man kommer taettere paa, tesselerer hardwaren kuglen, saa der tilfeojes polygoner og kuglen dermed stadig ser rund ud.
/stone
terracide (8) skrev:Ikke et ord de kører SP eller DP, men det er vel hvad man kan forvente fra sider som fud, inq, BSOTN ect...ingen brugbar information.
Mein Got im Himmel! Tænk at jeg skulle være enig med Terracide.
For det er nemlig fuldstændig useless information for FZs side. Det samme med Chiphell som bringer et billede af kortet. Big whoop!
Det er i bund og grund bare "first!" konceptet i anden indpakning.
Men uanset om det er en FIRST!"!11111!! nyhed eller ej, så er det godt.
For Nvidia ville jo ikke med på 10.1 vognen, og derfor bliver de tvunget til at komme lidt igang og komme med på DX11 vognen istedet for.
Så længe ATI har banefordel er det godt, for så er Nvidia ikke dovne og sover på deres laurbær.
(And for the record, så er jeg Nvidia fanboi)
For Nvidia ville jo ikke med på 10.1 vognen, og derfor bliver de tvunget til at komme lidt igang og komme med på DX11 vognen istedet for.
Så længe ATI har banefordel er det godt, for så er Nvidia ikke dovne og sover på deres laurbær.
(And for the record, så er jeg Nvidia fanboi)
Jamen jeg er enig med #11 tror jeg.
nVidia har stadig ikke vist en chip der køre Direct X 11 og nu går ATI ud og viser varen foran nVidia, som først kommer i Q4, og et eller andet sted læste jeg at det sikkert ville blive i Q1 2010 fordi der var nogle problemer med produktionen af 40nm chips fra deres producent.
On-topic: nVidia har stadig ikke forstået at der handler om at udgive gode kort til en fornuftig omgange penge som ATI's HD4870x2 der koster mindre og er bedre end et nVidia GTX 285 (i de fleste tests)
Jeg håber bare at de nye ATI kort kommer til at ligge i samme pris som de gamle det ville være alt for lækkert, mest fordi at de så ville tage endnu mere af markedet fra nVidia der stadig ikke har fattet at forbrugeren vil have GTX 285 ydelse til mindre end det de koster!!!
(vil pisse gerne køre nVidia men lortet koster så satans meget i forhold til ATI)
nVidia har stadig ikke vist en chip der køre Direct X 11 og nu går ATI ud og viser varen foran nVidia, som først kommer i Q4, og et eller andet sted læste jeg at det sikkert ville blive i Q1 2010 fordi der var nogle problemer med produktionen af 40nm chips fra deres producent.
On-topic: nVidia har stadig ikke forstået at der handler om at udgive gode kort til en fornuftig omgange penge som ATI's HD4870x2 der koster mindre og er bedre end et nVidia GTX 285 (i de fleste tests)
Jeg håber bare at de nye ATI kort kommer til at ligge i samme pris som de gamle det ville være alt for lækkert, mest fordi at de så ville tage endnu mere af markedet fra nVidia der stadig ikke har fattet at forbrugeren vil have GTX 285 ydelse til mindre end det de koster!!!
(vil pisse gerne køre nVidia men lortet koster så satans meget i forhold til ATI)
Angående ati vs. nvidia, er der nogen som ved om de har spændt hjelmen i forhold til driverne eller de stadig er ustabile og ikke windows certificeret?
Kan ikke helt bestemme mig for, om jeg skal fokusere på ati vognen i dx11 også eller springe over på nvidia. Tør bare næsten ikke med de driverproblemer de havde indtil sidste sommer.
#0 Det ser godt ud ATI, men igen det er ikke så spændende hvad de kan levere, når man ikke kender alternativerne, for jeg har personligt ikke så travlt, at jeg skal have dx11 på dag et.
Kan ikke helt bestemme mig for, om jeg skal fokusere på ati vognen i dx11 også eller springe over på nvidia. Tør bare næsten ikke med de driverproblemer de havde indtil sidste sommer.
#0 Det ser godt ud ATI, men igen det er ikke så spændende hvad de kan levere, når man ikke kender alternativerne, for jeg har personligt ikke så travlt, at jeg skal have dx11 på dag et.
Hmm.. er der nogen som kan forklare mig hvad det nye er ved directX 11 tessalation vs. catmull clark implementeret som geometry shader?
#15 Øhh eller hvad med at du læser min post?
Jeg siger på ingen måde at DX11 har nogen betydning for drivermodellen, var det nogen din klumphjerne fandt på for at kunne skrive en post? - Du skal huske at tage dit medicin, så du læser de posts vi andre skriver og ikke alle mulige der flyver rundt inden i hovedet på dig selv. Du bliver nødt til at opsat på at forholde dig til virkeligheden inden du sætter dig bag tasterne.
Men for at hjælpe din handicap hjerne med at forstå min post så udspecificere jeg den lidt:
1) Jeg henviser til, at jeg skiftede til ATI bla. pga. de driver problemer nvidia havde indtil for et år siden og som startede flere år før. Faktisk i al den tid jeg havde mit 7900gtx og problemerne var allerede begyndende tilbage da jeg havde mit GF2-GTS.
2) I min post sprøger jeg om nvidia har løst deres problemer, så jeg kan inddrage deres kort i mine overvejelser når jeg skal have et dx11 kompatibelt kort.
Så i stedet for at sig meningsløse ting, hvorfor svare du så ikke på mit spørgsmål. Din post er jo helt væk fra alt hvad der hedder virkelighed.
#17 En hver idiot kan google, hvorfor gør du det i stedet for at svare på hans spørgsmål. Har du ikke svaret så lad være at post, det er ikke sådan at man SKAL poste uanset om man kan eller ej. Det er som om du ikke har forstået pointen med et forum med dit link til google.
Hvis du har lyst, så kan jeg også lære dig at forstå pointen med et forum og pointen med google, samt forskellene mellem dem.
Hvis det er for at reklamere for google, så synes jeg du skal skrive google.com på et skilt og stille dig ud til motervejen i stedet for at belaste et forum der udemærket kender siden.
Jeg siger på ingen måde at DX11 har nogen betydning for drivermodellen, var det nogen din klumphjerne fandt på for at kunne skrive en post? - Du skal huske at tage dit medicin, så du læser de posts vi andre skriver og ikke alle mulige der flyver rundt inden i hovedet på dig selv. Du bliver nødt til at opsat på at forholde dig til virkeligheden inden du sætter dig bag tasterne.
Men for at hjælpe din handicap hjerne med at forstå min post så udspecificere jeg den lidt:
1) Jeg henviser til, at jeg skiftede til ATI bla. pga. de driver problemer nvidia havde indtil for et år siden og som startede flere år før. Faktisk i al den tid jeg havde mit 7900gtx og problemerne var allerede begyndende tilbage da jeg havde mit GF2-GTS.
2) I min post sprøger jeg om nvidia har løst deres problemer, så jeg kan inddrage deres kort i mine overvejelser når jeg skal have et dx11 kompatibelt kort.
Så i stedet for at sig meningsløse ting, hvorfor svare du så ikke på mit spørgsmål. Din post er jo helt væk fra alt hvad der hedder virkelighed.
#17 En hver idiot kan google, hvorfor gør du det i stedet for at svare på hans spørgsmål. Har du ikke svaret så lad være at post, det er ikke sådan at man SKAL poste uanset om man kan eller ej. Det er som om du ikke har forstået pointen med et forum med dit link til google.
Hvis du har lyst, så kan jeg også lære dig at forstå pointen med et forum og pointen med google, samt forskellene mellem dem.
Hvis det er for at reklamere for google, så synes jeg du skal skrive google.com på et skilt og stille dig ud til motervejen i stedet for at belaste et forum der udemærket kender siden.
#19 Så du har stadig ikke fattet mit spørgsmål.
Seriøst, læst lige hvad jeg spørger om inden du braller løs
Jeg spørger: Er der stadig stabilitets problemer med nvidias drivere?
Du svare første gang: Der er ikke ændringer i driver strukeren fra dx10 til dx11
Forklar: Hvordan relatere det svar sig til mit spørgsmål. Du svare at et microsoft api ikke har ændret sig mellem to versioner. Hvad har det med nivdias driver stabiltet at gøre?
Du svare anden gang: Vista drivere kan bruges under Win 7
Forklar: Hvordan påvirker det nvidias driverstabilitet at de to windows versioner har kompatible drivere?
Kan du se at det dumt at kalde nogen for noob når du ikke selv kan læse dansk? Du siger faktisk ved at svare på noget helt anden end det jeg spørger om, at du så noob at du ikke forstår spørgsmålet. Det er også fair nok, men gider du så ikke lade være at svare.
Jeg må hellere starte fra toppen, ved du hvad det vil sige at en driver til grafikkortet er ustabil, hvis du gør, så svar lige på hvordan det kommer til udtryk. Så kan vi tage anden etappe derfra og så skal jeg nok give dig lov til at forsøge at svare på mit spørgsmål igen.
Desuden har jeg rated dig irrelevant, fordi du svare på en post uden at behandle problemstillingen posten opstiller. Hvis du gerne vil sige nogen om driverkompatibliteten mellem dx10 og dx11 samt vista og win 7, så skal du ikke besvare mine indlæg om driverstabiltet men gøre det relevant for nyhedens emne.
Seriøst, læst lige hvad jeg spørger om inden du braller løs
Jeg spørger: Er der stadig stabilitets problemer med nvidias drivere?
Du svare første gang: Der er ikke ændringer i driver strukeren fra dx10 til dx11
Forklar: Hvordan relatere det svar sig til mit spørgsmål. Du svare at et microsoft api ikke har ændret sig mellem to versioner. Hvad har det med nivdias driver stabiltet at gøre?
Du svare anden gang: Vista drivere kan bruges under Win 7
Forklar: Hvordan påvirker det nvidias driverstabilitet at de to windows versioner har kompatible drivere?
Kan du se at det dumt at kalde nogen for noob når du ikke selv kan læse dansk? Du siger faktisk ved at svare på noget helt anden end det jeg spørger om, at du så noob at du ikke forstår spørgsmålet. Det er også fair nok, men gider du så ikke lade være at svare.
Jeg må hellere starte fra toppen, ved du hvad det vil sige at en driver til grafikkortet er ustabil, hvis du gør, så svar lige på hvordan det kommer til udtryk. Så kan vi tage anden etappe derfra og så skal jeg nok give dig lov til at forsøge at svare på mit spørgsmål igen.
Desuden har jeg rated dig irrelevant, fordi du svare på en post uden at behandle problemstillingen posten opstiller. Hvis du gerne vil sige nogen om driverkompatibliteten mellem dx10 og dx11 samt vista og win 7, så skal du ikke besvare mine indlæg om driverstabiltet men gøre det relevant for nyhedens emne.
#16
Godt spørgsmål - såvidt jeg kan se er Catmull Clark implementation (via Stams 1998 algoritme) i shaders for 'dyr' en proces (hukommelse + passes - CC kræver 5 trin og giver en ordentlig mængde udregninger i forbindelse med f.eks. animationer), til at udføre tessellering med; derfor har man lavet en GPU-optimeret implementation af tesselleringen, der såvidt jeg kan se, benævnes ACC (Approximating Catmull-Clark) og er udviklet af Charles Loop og Scott Schaeffer (Microsoft/Texas University)
Men i bund og grund er det jo blot en videreudvikling af grundprincipperne i Catmull-Clark implementeringen fra 1978, så DirectX11 tesselleringen adskiller sig vel ikke fra Catmull-Clark, så meget som den tilpasser og udvikler tesselleringsprocessen til mediet og hardwaren. Desuden åbner DirectX11 også op for programmérbar tessellering (med to nye shader trin, Hull Shader og Domain Shader, HS og DS)
Der er nogle relevante links hér
og mere om teorierne bag hér (også med lidt om problemerne med N-patches)
Jeg håber det kan hjælpe. Der er sikkert folk med mere forstand på tessellering der kan korrigere/uddybe ovenstående.
Godt spørgsmål - såvidt jeg kan se er Catmull Clark implementation (via Stams 1998 algoritme) i shaders for 'dyr' en proces (hukommelse + passes - CC kræver 5 trin og giver en ordentlig mængde udregninger i forbindelse med f.eks. animationer), til at udføre tessellering med; derfor har man lavet en GPU-optimeret implementation af tesselleringen, der såvidt jeg kan se, benævnes ACC (Approximating Catmull-Clark) og er udviklet af Charles Loop og Scott Schaeffer (Microsoft/Texas University)
Men i bund og grund er det jo blot en videreudvikling af grundprincipperne i Catmull-Clark implementeringen fra 1978, så DirectX11 tesselleringen adskiller sig vel ikke fra Catmull-Clark, så meget som den tilpasser og udvikler tesselleringsprocessen til mediet og hardwaren. Desuden åbner DirectX11 også op for programmérbar tessellering (med to nye shader trin, Hull Shader og Domain Shader, HS og DS)
Der er nogle relevante links hér
og mere om teorierne bag hér (også med lidt om problemerne med N-patches)
Jeg håber det kan hjælpe. Der er sikkert folk med mere forstand på tessellering der kan korrigere/uddybe ovenstående.
terracide (22) skrev:#20:
Hvis du stiller det sprøgsmål i dag er du uvidende...n00b.
Derfor skal du gøre ham vidende igen...
#22 Baaahhh Du aner jo ikke hvad jeg spørger, du famler dig frem i mørke for at finde et svar der kan lukke munden på mig, så det ikke er så tydeligt at du er på tynd is.
Hvordan kan jeg være noob fordi jeg ikke har kørt med nvidia kort i et år?
At du over at svine andre uden at vide hvad de siger og samtidig bruger et teenager gamer ord som noob snot forkert er næsten pinligt med den retorik du lægger for dagen.
Hvordan kan jeg være noob fordi jeg ikke har kørt med nvidia kort i et år?
At du over at svine andre uden at vide hvad de siger og samtidig bruger et teenager gamer ord som noob snot forkert er næsten pinligt med den retorik du lægger for dagen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.