mboost-dp1

NASA
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
http://www.nasa.gov/centers/kennedy/about/informat...
Q. How much does the Space Shuttle cost?
A. The Space Shuttle Endeavour, the orbiter built to replace the Space Shuttle Challenger, cost approximately $1.7 billion.
#4 Det gør at man jo fristes til at sige, at det er røvdyrt af købe en rumfærge af dig...
Q. How much does the Space Shuttle cost?
A. The Space Shuttle Endeavour, the orbiter built to replace the Space Shuttle Challenger, cost approximately $1.7 billion.
#4 Det gør at man jo fristes til at sige, at det er røvdyrt af købe en rumfærge af dig...
Sikots (5) skrev:http://www.nasa.gov/centers/kennedy/about/information/shuttle_faq.html#1
Q. How much does the Space Shuttle cost?
A. The Space Shuttle Endeavour, the orbiter built to replace the Space Shuttle Challenger, cost approximately $1.7 billion.
#4 Det gør at man jo fristes til at sige, at det er røvdyrt af købe en rumfærge af dig...
Han tænker og/eller mener sikkert, hvad rumfærgerne har kostet samlet set i deres levetid.
Chewy (4) skrev:@3
Alt er relativt..
At betale 1 milliard kroner for et produkt der oprindeligt har kostet 100 milliarder dollars. Må siges at være billigt.. Selvom det et sindsygt stort beløb...
Men produktionsprisen, eller købsprisen for den sags skyld, burde ikke have nogen påvirkning på prisen for en brugt rumfærge what-so-ever.
Det eneste, der burde* betyde noget for prisen på rumfærgen, er dens nuværende nytteværdi.
Til referatet skal det lige bemærkes, at rumfærgerne i sig selv er gratis, men at de museer, der skal modtage de respektive rumfærger, skal betale omkostningerne ved istandsættelsen og transporten af dem til deres slutdestination.
*Teori og praksis følges dog sjældent af i denne verden.
Smithsonian - giver sig selv
Kennedy Space Center - ditto
Men...
Intrepid Air & Space museum? Har NASA været forbi fornyligt og set hvordan Intrepid har taget sig af deres Concorde? Det er en decideret skandale, og jeg fatter ikke at British Airways ikke for længst har krævet, at der blev rettet op på tingene.
California Science Center? Så vidt jeg kan se, er stort set alle deres fly parkeret udendørs, hvilket ikke ligefrem lever op til kravet om temperatur-kontrollerede arealer.
Efter min mening burde den ene af de to være blevet givet til USAF museet på Wright-Patterson AFB i Ohio, især i betragtning af de mange missioner shuttlen trods alt også har fløjet med militære mål. De har iøvrigt en feeeeeed samling af maskiner, hvor shuttlen ville passe fint ind.
Og så burde Houston/Johnson Space Center have haft den anden. Houston er/var base for astronauterne, og det er hjemsted for mission control og megen anden NASA gøgl.
Og som en lille mente kan det tilføjes at Museum of Flight i Seattle får cabin trainer mockup'en, hvilket også er fint nok efter min mening.
Men alt i alt lugter det lidt af politisk pres, og det er sgu en skam. Men okay, som det blev skrevet på et andet forum
Kennedy Space Center - ditto
Men...
Intrepid Air & Space museum? Har NASA været forbi fornyligt og set hvordan Intrepid har taget sig af deres Concorde? Det er en decideret skandale, og jeg fatter ikke at British Airways ikke for længst har krævet, at der blev rettet op på tingene.
California Science Center? Så vidt jeg kan se, er stort set alle deres fly parkeret udendørs, hvilket ikke ligefrem lever op til kravet om temperatur-kontrollerede arealer.
Efter min mening burde den ene af de to være blevet givet til USAF museet på Wright-Patterson AFB i Ohio, især i betragtning af de mange missioner shuttlen trods alt også har fløjet med militære mål. De har iøvrigt en feeeeeed samling af maskiner, hvor shuttlen ville passe fint ind.
Og så burde Houston/Johnson Space Center have haft den anden. Houston er/var base for astronauterne, og det er hjemsted for mission control og megen anden NASA gøgl.
Og som en lille mente kan det tilføjes at Museum of Flight i Seattle får cabin trainer mockup'en, hvilket også er fint nok efter min mening.
Men alt i alt lugter det lidt af politisk pres, og det er sgu en skam. Men okay, som det blev skrevet på et andet forum
Politics designed the space shuttle and politics decided the fate of the space shuttle
vandfarve (1) skrev:Jeg har svært ved at finde informationer om, hvornår man kan forvente se rumfærgerne på de respektive museer.
Er der nogle, der har informationer om dette?
Du kan se prototypen til rumfærgen her:
http://www.nasm.si.edu/udvarhazy/
Men nej, jeg ved ikke hvornår de får en rigtig. Den der har været ude at flyve, men ikke i rummet.
EllMarto (15) skrev:Findes der også nogle modeller som ikke er gået af mode eller arbejder de på næste generation?
Nope den opgave er givet videre til den private sektor.
Alrekr (13) skrev:Ville da give mere mening at springe det trin over, og give Intrepid den som Smithsonian får..
http://www.intrepidmuseum.org/EnterpriseLandsatInt...
Utroligt at der er plads... Det skib er da ikke vanvittigt stort.
Alrekr (13) skrev:Så de tager en rumfærge fra Smithsonian, for at give dem en anden? Ville da give mere mening at springe det trin over, og give Intrepid den som Smithsonian får..
Nej Smithsonian er det førende museum for flyvning, og de har originaler af alt, incl den første wright flyer, Spirit of saint louisog voyager m.fl De ejer enda den viking lander der står på mars, og de har også dens tvilling udstillet. Det er vigtigt for dem at have den rigtige, som har været i rummet.
Robotusch (10) skrev:
Efter min mening burde den ene af de to være blevet givet til USAF museet på Wright-Patterson AFB i Ohio, især i betragtning af de mange missioner shuttlen trods alt også har fløjet med militære mål. De har iøvrigt en feeeeeed samling af maskiner, hvor shuttlen ville passe fint ind.
100% enig. Har været der og det er det fedeste fly-museum i USA, måske på jorden. Fik en personlig rundvisning af en pensioneret oberst. Han vidste alt om museet og dets indhold :D
Robotusch (10) skrev:
Og så burde Houston/Johnson Space Center have haft den anden. Houston er/var base for astronauterne, og det er hjemsted for mission control og megen anden NASA gøgl.
Det tænkte jeg også. På min tur var jeg både forbi Kennedy og Houston. Kan varmt anbefale at besøge dem.
grok (19) skrev:Nej Smithsonian er det førende museum for flyvning, og de har originaler af alt, incl den første wright flyer, Spirit of saint louisog voyager m.fl De ejer enda den viking lander der står på mars, og de har også dens tvilling udstillet. Det er vigtigt for dem at have den rigtige, som har været i rummet.
Nu er det ikke fordi jeg ikke tror på dig, men kan det passe, at Smithsonian ejer en lander, som står på en fremmed klode? Deres ejendomme er lidt spredte så :P
#28
Det ville iøvrigt ikke være første gang de fik retten til noget, før det var realistisk at de fik fingrene i det.
Den Concorde de har stående, underskrev de en aftale om at de måtte få overdraget ved dens pension. Den aftale blev underskrevet i 1998, altså minimum 2 år før der var nogen der havde tænkt sig at pensionere Concorde-flåden.
Det ville iøvrigt ikke være første gang de fik retten til noget, før det var realistisk at de fik fingrene i det.
Den Concorde de har stående, underskrev de en aftale om at de måtte få overdraget ved dens pension. Den aftale blev underskrevet i 1998, altså minimum 2 år før der var nogen der havde tænkt sig at pensionere Concorde-flåden.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.