mboost-dp1

unknown

Reklamer i spil

- Via Rethink - , redigeret af tmathiasen

Firmaet Rethink har i deres artikelserie “Faultline” set på det nye reklamekoncept, som firmaet Massive Inc. er ved at indføre i spil. De ser specielt på den økonomiske side af sagen, men kommer også ind på den tekniske del.

Massive har lavet et system, hvor de i samarbejde med spilfirmaer kan tilbyde reklameplads i spil. Baggrunden er at flere og flere mennesker bruger en væsentlig del af deres tid på spil, hvorfor de ikke “udsættes” for reklamer via de almindelige informationsveje, primært TV.

Massive har allerede tegnet eksklusivaftaler med flere store spilproducenter, og de første spil med systemet er på vej. Flere af de helt stor firmaer som EA, Activision og specielt Sony har ikke lavet nogle aftaler endnu. Det kan bl.a. skyldes den måde Massive Inc. udformer deres kontrakter på, hvor de nærmest binder spilproducenterne til sig og reelt set ville skabe et monopol, hvis alle skrev kontrakt med Massive. Det skyldes, at en spilproducent, der ønsker at opsige en kontrakt, vil miste alle reklameindtægterne for de spil, der blev lanceret med Massive systemet, da adgangen til reklamesystemet naturligvis lukkes. Massive Inc. regner derfor med, at når de først har en spilproducent i folden, så smutter de ikke igen af frygt for at miste penge.

I Europa lanceres reklamesystemet marts næste år.





Gå til bund
Gravatar #51 - lue
9. dec. 2004 11:07
#41 Vil du have en tudekiks?Hvis du ikke vil betale for båndbredden for at få opdateret reklamerne, ja så må du leve med den samme reklame. Hvilket du allerede gør i dag, i de spil som indeholder statiske reklamer for rigtige/psudo produkter.

Jeg syntes det er en god ide, som kan øge indtjeningen i spilbranchen, så den kan holde det nuværende prisniveau. Personligt tror jeg ikke det vil genere mig synderligt, tværtimod kan jeg også se noget positivt ved ideen. Tænk på f.eks. et fodbold spil med rigtige reklamer, som ikke er forældede. Det vil gøre spillet mere realistisk. Det kan også blive for meget, tænk f.eks. på de CS servere, som brutalt sætter bannere ind på de velkendte maps.

Lad os nu se hvordan de første spil kommer til at se ud, for vi maler fanden på væggen.
Gravatar #52 - XtcKilla
9. dec. 2004 12:39
#42
Det han mener er nok at han kan undlade at give programmet adgang til internettet, f.eks. med norton internet security eller lign.
Gravatar #53 - armand
9. dec. 2004 13:43
#51
"at male fanden på væggen" Dette vil i dette tilfælde nok være religiøse budskaber fra f.eks. Den Danske Folkekirke i form af textures på væggene i dit favorit FPS. :p
Gravatar #54 - L-e-M
9. dec. 2004 15:55
#26...

Den kan da sagtens køre med en ramblok, selvom det er dual channel .. hvis bare det ikke er edo eller rambus ram :)
Gravatar #55 - reschat
10. dec. 2004 06:18
Jeg regner med, at reklamerne bare bliver overalt (som de jo allerede er i stillene), men det nye er bare, at spillet så har en forbindelse til en server, som så skifter reklamerne.

Hvis du går rundt i en storby, i den virkelig verden så ser du jo nok folk med tøjmærker fx "Diesel", og reklamespots på toppen af husene, eller på murerne.

Så hvorfor ikke gøre det realistisk og smide det ind i spil også?
Gravatar #56 - trylleklovn
10. dec. 2004 16:26
men på den anden side med alle de ligegyldige 3d effekter som dødkedelige såkaldte spil er fyldt med idag kan jeg ikke se så stor forskel på om der kommer endnu mere latterligt indhold... så længde de ikke udgiver nye versioner af gamle kvalitets spil med reklmaer i, som fk.s Dune 2 .. *rr*
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login