mboost-dp1

SXC - tonyclough

Reklamer i podcasts er meget effektive

- Via ABC news - , redigeret af MiniatureZeus

Hver eneste dag støder næsten alle ind i en reklame, om det er i fjernsynet, i en avis, ugeblad, magasin, på plakater ved busstoppestedet, i radioen eller på nettet. Nogle af reklamerne er mere effektive end andre, og nu har en ny undersøgelse vist, at reklamer i podcasts er meget effektive.

Tre analysebureauer har kigget på, hvordan reklamer i podcasts har klaret sig i en periode på to år, fra februar 2006 til marts i år. Her kunne de konstatere at opmærksomheden for en reklame i en podcast var på hele 68 %, modsat f.eks. fjernsysreklamer, der kun har en opmærksomhedsprocent på 10 %.

Direktøren for et at analysebureauerne bemærker, at det høje tal er resultatet af, at podcasts ikke fremstår så rodet som andre medier.

Doug Keith, direktør, eMarketers skrev:
The high unaided ad recall figures are no doubt the results of a less cluttered environment.





Gå til bund
Gravatar #1 - myplacedk
28. apr. 2008 08:55
Det kan vel også have noget at gøre med at det er et nyt medie.

Bannere var sjove da de var nye. Flash-reklamer var sjove da de var nye. Selv spam blev læst, da det var nyt.
Gravatar #2 - Fjolle
28. apr. 2008 08:57
...Og de er stadigvæk vildt irriterende. Hvem går igang med at lave adblock til en ipod?
Gravatar #3 - Friwwies
28. apr. 2008 09:05
de podcasts jeg har lyttet til, har haft et par enkelte reklamer. men de har 'traditionelt' været andre sider og ting de selv anbefaler. det er nok derfor de har været effektive. de har været relevante og været noget som personen man lytter til (og stoler på?) anbefaler.
Gravatar #4 - smiley
28. apr. 2008 09:20
#3

Ja, det er det samme jeg har været ude for. wcradio.com (podcast side omkring gaming og WoW) har et show som i lang tid havde reklamer for et kortspil, indspillet af værterne selv og de gav god gas på anbefaling. (The Spoils tror jeg kortene hed?)
Gravatar #5 - Thalion
28. apr. 2008 09:37
#4

Jep...

De har også reklameret for UTC servers, som er et firma som hoster ventrilo servers og Savage 2

Tror generelt at man mere lytter til reklamer i podcasts er at reklamerne faktisk er relevante for mig, istedet for bare være relevante for største delen af befolkningen.
Gravatar #6 - ZorK
28. apr. 2008 11:48
DIGGNATION!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gravatar #7 - pingvinen
28. apr. 2008 11:51
v5.Show på v5.dk :)
Gravatar #8 - Wikzo
28. apr. 2008 16:22
Det er da meget logisk. Man vælger jo selv at lytte til podcast aktivt, i modsætning til fx tv'et der kører i baggrunden, fordi man interesserer sig for emnet. Derfor kan man ikke undgå at høre reklamen.
Gravatar #9 - jfs
28. apr. 2008 16:55
I fortsættelse af #4, så kan en anden grund være at reklamerne i podcasts virker mere troværdige, fordi det (så vidt jeg ved) oftest er reelle valg og anbefalinger fra producenterne af podcastet og ikke bare nogen tilfældige reklamer trukket fra en stor database.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login