mboost-dp1

Pricerunner AB

Pricerunner kårer årets butik 2009

- Via Pricerunner - , redigeret af Net_Srak , indsendt af usman zia

Hos prisindekssiden Pricerunner har man kigget tilbage på år 2009, og hvordan forbrugerne har klikket rundt på deres side i jagt efter informationer, bedømmelser og links til de enkelte butikker.

Disse informationer er blevet til en oversigt over, hvilke butikker der har klaret sig bedst, både generelt, men også inden for seks specifikke kategorier.

Listen ser således ud:
[list]
[li]Mest Populære Butik Overall: Wupti[/li]
[li]Foto & Video: Elgiganten[/li]
[li]Lyd & Billede: Wupti[/li]
[li]Hvidevarer: Whiteaway[/li]
[li]Computer: Getmore[/li]
[li]Hus & Have: Nettorvet[/li]
[li]Spil: CoolShop[/li]
[/list]
Listen er baseret på data genereret af de over 900.000 unikke brugere, der besøgte Pricerunner i løbet af 2009.





Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
13. jan. 2010 07:54
Nej nej nej nej!! Hvordan kan Getmore dog score så højt?

Magen til inkompetente fjolser skal man godt nok lede længe efter - især nu hvor SHG har skiftet ejer.
Gravatar #2 - PJP
13. jan. 2010 07:56
woooo coolshop fuldt fortjent ! :D
Gravatar #3 - rma
13. jan. 2010 08:02
Lige præcis det samme som jeg tænkte, hvordan kan getmore dog husere på den liste, så var det vidste bedre vi satte jysk på den liste, godt nok sælger de ikke computere, men de har fandme bedre service og bedre styr på tingene.
Gravatar #4 - vandfarve
13. jan. 2010 08:02
XorpiZ (1) skrev:
Nej nej nej nej!! Hvordan kan Getmore dog score så højt?

Magen til inkompetente fjolser skal man godt nok lede længe efter - især nu hvor SHG har skiftet ejer.


Præcis! Endnu et eksempel på, at man ikke skal spørge om noget, hvis man ikke ved, hvem eller hvad man spørger om.

Jeg kender de første hundrede mennesker, som vil være uenige med de resultater, og jeg stoler langt mere på dem end Hr. og Fr. Danmark, som netop har fået deres første "kombuter" og skal på "indernettet".
Gravatar #5 - MiniatureZeus
13. jan. 2010 08:03
#1 Fordi at Getmore som regel har den billigste pris, og for rigtig mange danskere, er det det eneste som tæller når de skal prøve det dersen internet handel..

topic:
Elgiganten har dog virkelig formået at komme godt ind på nethandlen.. De har også god service (købt 3 ting hos dem) til billige penge, plus man kan afhente i deres forretning og spare fragten, plus få netrabatten, hvilket er meget cool
Gravatar #6 - Tumleren
13. jan. 2010 08:08
Tjah, jeg har da handlet hos GetMore et par gange før jeg fandt ud af, at de havde gang i noget shady business. Har ikke haft problemer med nogen af mine produkter og de var langt de billigste, så jeg havde da positive oplevelser. Undrer mig ikke de ligger øverst, de havde jo de billigste priser og nogle er heldige at få gode oplevelser med dem
Gravatar #7 - XorpiZ
13. jan. 2010 08:09
#5 & #6

Billige priser og hurtig levering != god service.

Jeg ærgrer mig hver gang jeg en anmeldelse af en forretning, der lyder noget ala "FEM STORE STJERNER HERFRA!!1 BILLIGT OG VAREN KOM TIL LOVET TID! SUPER-SERVICE".

God service er noget man oplever efter købet.
Gravatar #8 - vandfarve
13. jan. 2010 08:10
#5-6

Det kan godt være, at de har billige priser (og det er åbenlyst for jer, men vi tager den lige for udenforstående):

1) De bedriver måske momssvindel,

2) Deres RMA-service og andre tjenester er generelt ikke-eksisterende, og

3) De snyder ofte med priserne på EDBpriser.dk, hvor ting sagtens kan stige voldsomt ift den pris, som EDBpriser.dk reklamerer med, og den rigtige pris, som Getmore tager.
Gravatar #9 - MiniatureZeus
13. jan. 2010 08:26
Jeg har ikke sagt at jeg bruger Getmore? Tværtimod har jeg haft en RMA sag hos dem, hvilket absolut ikke var specielt sjovt.. Så jeg kunne aldrig finde på at købe hos Getmore... Men hvis du sidder som helt ny på nettet, og fået at vide fra din super kloge nørd-søn at du bare skal gå ind på edb-priser og så købe den billigste router eller what so ever, jamen så er det stort set altid Getmore som er øverst på listen, og derfor dem som hr. Jensen bruger.. Og når så Getmore sælger til 50 kr. billigere end nærmeste konkurrent og 2-300 kr. billigere end FONA, og hr. Jensen samtidig modtager dimsen en dag FØR han skulle, jamen så hr. Jensen da overdrevet glad! Og derfor er Getmore så fandens store.. Kan godt være de(Getmore) er nogle svindlere og snydepelse, men de er satme ikke dumme når det gælder salg...

Pt. køber jeg som regel alt mit hardware etc. fra enten wupti eller elgiganten. De har begge kanon service mht. kundeservice, levering (som da betyder noget.. det er da hammer træls at skulle vente 2-3 dage ekstra på den gadget man skal bruge nu..) og RMA (har kun prøvet Wupti med en harddisk som efter 3 måneder gik ned, hvorefter jeg 5 dage efter jeg havde oprettede min RMA havde en ny harddisk, med 60 GB ekstra kapacitet..)
Gravatar #10 - pr0fane
13. jan. 2010 08:29
XorpiZ (7) skrev:
#5 & #6

Billige priser og hurtig levering != god service.

Jeg ærgrer mig hver gang jeg en anmeldelse af en forretning, der lyder noget ala "FEM STORE STJERNER HERFRA!!1 BILLIGT OG VAREN KOM TIL LOVET TID! SUPER-SERVICE".

God service er noget man oplever efter købet.


For mig at se er hurtig og præcis levering, samt god information igennem forløbet altså også en del af god service.

Jeg har også godt hørt en masse dårlige historier om Getmore, men de gange jeg har bestilt hos dem har der ikke været problemer med leveringen, informationen har været fin, og den ene RMA-sag jeg har haft gik upåklageligt. Samlet set er det bedre end hos en del andre butikker jeg har benyttet - heriblandt bl.a. SHG.

Angående om de bedriver momssvindel er ej, har for mig at se ikke så meget med kundeservice at gøre, selvom det selvfølgelig ikke ligefrem trækker op i firmaets image og troværdighed.
Gravatar #11 - Niversen
13. jan. 2010 08:33
#9 getmore er fine hvis man ikke forventer service, men billig købspris. Det er egentlig de preferencer jeg har for al nethandel, så der kan jeg ikke se problemet. jeg har aldrig haft problem med at returnere en vare til getmore, og har ikke blevet snydt eller oplevet prisopdateringer under et køb. det har jeg flere andre steder, og jeg har ingen form for klager til dem. hvis der er problem med et produkt, skal man ikke regne med at det = problem med butik...
Gravatar #12 - vandfarve
13. jan. 2010 08:37
#MZ

Jeg tror, at du misforstår mig. :)

Jeg skriver heller ikke, at du bruger Getmore, da jeg netop noterer, at i ved, hvad jeg vil skrive. Jeg fortsætter dog indlægget, da ikke alle har det samme indgående kendskab til Getmore som vi - der gør, at vi ikke gider at handle der mere.
Gravatar #13 - XorpiZ
13. jan. 2010 08:48
pr0fane (10) skrev:
For mig at se er hurtig og præcis levering, samt god information igennem forløbet altså også en del af god service.


Jeg er slet ikke enig.

Hurtig levering og information om hvor langt pakken er er i min verden en selvfølge og har intet med service at gøre.

Problemet er at folk rater 5 ud af 5, bare fordi pakken kommer til tiden. Hvad så hvis man er uheldig og får brug for RMA'en og det kører derudaf? Er det 6 ud af 5 stjerner?
Gravatar #14 - Shorts
13. jan. 2010 08:51
Jeg har handlet mange ting hos Getmore og har endda oplevet at købe et delvist defekt bundkort. Ringede til dem og kom igennem indenfor 2 minutter fik at vide at jeg bare skulle sende bundkortet tilbage så ville de føre pengene tilbage til min konto og det gjorde jeg så. Fik pengene tilbage et par dage efter, og bestilte et andet bundkort. Så jeg har ikke oplevet noget der var til at klage over.

Idag ville jeg dog være betænkelig ved at handle hos dem med alle de negative nyheder der har været det sidste års tid.
Gravatar #15 - nezz_dk
13. jan. 2010 08:53
Jeg tager nu altid min RMA sager direkte til producenten istedet for til butikken, så går det lidt mere tjep.

jeg har aldrig oplevet problemer med getmore. men jeg benytter jo så heller ikke deres service til noget.

Gravatar #16 - Trentors
13. jan. 2010 08:59
#15
Det kan du så ikke hvis du f.eks. køber TV hos Getmore fordi deres produkter ofte er parrallel-importeret og du kan derfor ikke benytte f.eks. Sony eller Samsungs gode garantier herhjemme.

Derfor handler jeg ofte hos Proshop hvor f.eks. et Sony produkt ER fra Sony Danmark.


Men altså har da også tit handlet hos Getmore og har sjældent haft problemer. Med RMA og returret kan de godt være lidt sløve men det kommer altid i orden.
Gravatar #17 - pr0fane
13. jan. 2010 09:17
XorpiZ (13) skrev:
Jeg er slet ikke enig.

Hurtig levering og information om hvor langt pakken er er i min verden en selvfølge og har intet med service at gøre.

Problemet er at folk rater 5 ud af 5, bare fordi pakken kommer til tiden. Hvad så hvis man er uheldig og får brug for RMA'en og det kører derudaf? Er det 6 ud af 5 stjerner?


Jeg kan godt følge dig, og jeg anser også hurtig levering som en selvfølge, men dårlig information og langsom (hvis overhovedet nogen) levering hører altså også inde under min definition af dårlig service.

Et eksempel fra den virkelige verden: Jeg bestiller d. 6 december nogle julegaver på Inspiration's hjemmeside, pengene bliver trukket fra min konto og derefter hører jeg intet fra dem. De svarer ikke på emails, deres telefonlinjer er overbelastede, varen bliver overhovedet ikke leveret, og jeg har den dag i dag endnu ikke fået mine penge tilbage.

Hører det eksempel ikke inde under dårlig kundeservice? For mig at se starter kundeservice altså ikke først i det øjeblik du har modtaget varen og oplever problemer med den.
Gravatar #18 - Loke76
13. jan. 2010 09:22
vandfarve (8) skrev:
#5-6

Det kan godt være, at de har billige priser (og det er åbenlyst for jer, men vi tager den lige for udenforstående):

1) De bedriver måske momssvindel,

2) Deres RMA-service og andre tjenester er generelt ikke-eksisterende, og

3) De snyder ofte med priserne på EDBpriser.dk, hvor ting sagtens kan stige voldsomt ift den pris, som EDBpriser.dk reklamerer med, og den rigtige pris, som Getmore tager.


4. Deres leveringstid er 1-3 dage, når du så har bestilt er varen ikke på lager. 14 dage senere får du et brev om at der går yderligere 3 uger

5. De har ansatte der selv sidder og laver bedømmelser på pricerunner/edbpriser/etc for at få deres score i vejret..
Gravatar #19 - Loke76
13. jan. 2010 09:23
pr0fane (17) skrev:
XorpiZ (13) skrev:
Jeg er slet ikke enig.

Hurtig levering og information om hvor langt pakken er er i min verden en selvfølge og har intet med service at gøre.

Problemet er at folk rater 5 ud af 5, bare fordi pakken kommer til tiden. Hvad så hvis man er uheldig og får brug for RMA'en og det kører derudaf? Er det 6 ud af 5 stjerner?


Jeg kan godt følge dig, og jeg anser også hurtig levering som en selvfølge, men dårlig information og langsom (hvis overhovedet nogen) levering hører altså også inde under min definition af dårlig service.

Et eksempel fra den virkelige verden: Jeg bestiller d. 6 december nogle julegaver på Inspiration's hjemmeside, pengene bliver trukket fra min konto og derefter hører jeg intet fra dem. De svarer ikke på emails, deres telefonlinjer er overbelastede, varen bliver overhovedet ikke leveret, og jeg har den dag i dag endnu ikke fået mine penge tilbage.

Hører det eksempel ikke inde under dårlig kundeservice? For mig at se starter kundeservice altså ikke først i det øjeblik du har modtaget varen og oplever problemer med den.


Er det ikke ulovligt at trække pengene før varen er sendt? Ikke helt sikker, men nok værd at undersøge
Gravatar #20 - XorpiZ
13. jan. 2010 09:27
pr0fane (17) skrev:
Et eksempel fra den virkelige verden: Jeg bestiller d. 6 december nogle julegaver på Inspiration's hjemmeside, pengene bliver trukket fra min konto og derefter hører jeg intet fra dem. De svarer ikke på emails, deres telefonlinjer er overbelastede, varen bliver overhovedet ikke leveret, og jeg har den dag i dag endnu ikke fået mine penge tilbage.


Det er helt sikkert dårlige service - og forøvrigt også ulovligt, som #19 er inde på.

Min pointe var bare, at forretninger ikke bør score ekstra point på at levere pakken til tiden. :)
Gravatar #21 - JakobJ
13. jan. 2010 09:33
Ha ha, lol, I har overgået jer selv :D Gør det til en "whining-over-Getmore-tråd" fra allerede første kommentar :D
Gravatar #22 - vandfarve
13. jan. 2010 09:35
JakobJ (21) skrev:
Ha ha, lol, I har overgået jer selv :D Gør det til en "whining-over-Getmore-tråd" fra allerede første kommentar :D


And your point is?
Gravatar #23 - JakobJ
13. jan. 2010 09:38
vandfarve (22) skrev:
And your point is?


Umiddelbart ingen.. Bare pudsigt/sjovt at alt positivt omtale af Getmore her inde, er stort set det samme som blasfemi :P
Gravatar #24 - c4m3d
13. jan. 2010 09:38
Er glad så længe proshop ikke er på den liste..

Men getmore :s Kunne nævne op til flere butikker jeg hellere ville handle ved? komplett.dk? De har fandme vild service? eller endnu bedre coolbits - vildt lækker service, ingen std. svar på ens spørgsmål men hans mening om tingene hele vejen igennem.

Men coolshop's placering er sku fortjent :P
Gravatar #25 - bmxdk
13. jan. 2010 09:39
Det med getmore er latterligt, fordi jeg har haft en RMA sag hos dem og endte med, at jeg skulle kontakte deres leveradøre og selv ordne det. Endte med i sidste ende at jeg havde brugt flere penge på, at den RMA sag end den mp4 afspiller til 1200 kr. Men sagen endte med jeg sendte den ind til den og sagde de skulle ordne det. De smadre den fuldstændigt med en hammer og sendte den tilbage.. Så jeg sagsøgte dem og fik udbetalt lidt over 4000 kr. plus de betalte min advokat :)

Det er den værste service og jeg vil anbefale folk til at komme langt væk på den. Go go shg.dk :)
Gravatar #26 - -N-
13. jan. 2010 09:41
#1 Fordi getmore er billigere og har bedre service end de fleste andre, der er aldrig problemer med at få ting byttet osv. De holder sig for det mest til loven på området, så man ved hvad man får. Jeg har dog i et enkelt tilfældet været ude for, at de ydet langt bedre service end de var forpligtet til.

De fleste netbutikker har problemer med at overholde loven på en eller anden måde og så vil jeg helst handle der, hvor det er skattevæsenet og ikke mig som bliver snydt.
Gravatar #27 - vandfarve
13. jan. 2010 09:44
JakobJ (23) skrev:
Umiddelbart ingen.. Bare pudsigt/sjovt at alt positivt omtale af Getmore her inde, er stort set det samme som blasfemi :P


Hvis du sætter blasfemi lig fakta, så har du ret. Ellers burde du måske finde en anden hobby. :)

Jeg har svære problemer med at se, hvorfor det skal gældes blasfemi, når 1) folk ytrer deres meninger, og 2) meningerne er gældende for konkrete oplevelser, der har fundet sted.
Gravatar #28 - XorpiZ
13. jan. 2010 09:45
-N- (26) skrev:
Fordi getmore er billigere og har bedre service end de fleste andre, der er aldrig problemer med at få ting byttet osv. De holder sig for det mest til loven på området, så man ved hvad man får. Jeg har dog i et enkelt tilfældet været ude for, at de ydet langt bedre service end de var forpligtet til.


Er du ansat ved Getmore?

Getmore er billigere, fordi de snyder med momsen.
Bedre service? Arhhhh.. skal vi nu ikke lige? Tag du en tur ind på trustpilot og læs om deres problemer med RMA.

Og nej, langt de fleste (store) netbutikker overholder lovgivningen, hvilket man ikke kan sige om Getmore.

-N- (26) skrev:
og så vil jeg helst handle der, hvor det er skattevæsenet og ikke mig som bliver snydt.


Nu elsker jeg at være Captain Obvious, så jeg bliver nødt til at påpege den der. Du er vel godt klar over, at snyder man skattevæsnet, så snyder man også dig - ikke?
Gravatar #29 - vandfarve
13. jan. 2010 09:45
-N- (26) skrev:
#1 Fordi getmore er billigere og har bedre service end de fleste andre, der er aldrig problemer med at få ting byttet osv


Undskyld mig, men hvor har du levet henne de sidste 3-5 år? Man hører stort set ikke andet end negative tilbagemeldinger fra Getmore.

Det er svært at afgøre, hvor stor en andel af brugerne der oplever problemer, da vi ikke har adgang til officielle kilder, men mon ikke at Getmore topper listen over problematiske webbutikker jf. alt postyret på "indernettet"?
Gravatar #30 - JakobJ
13. jan. 2010 09:51
vandfarve (27) skrev:
Hvis du sætter blasfemi lig fakta, så har du ret. Ellers burde du måske finde en anden hobby. :)

Jeg har svære problemer med at se, hvorfor det skal gældes blasfemi, når 1) folk ytrer deres meninger, og 2) meningerne er gældende for konkrete oplevelser, der har fundet sted.


Gør jeg skam heller ikke, don't worrie :)
Nu skal det heller ikke tages mere bogstavligt end som så, jo ikke folketinget, eu parlamentet, eller sådan noget vi sidder i her :P
Gravatar #31 - vandfarve
13. jan. 2010 09:53
JakobJ (30) skrev:

Gør jeg skam heller ikke, don't worrie :)
Nu skal det heller ikke tages mere bogstavligt end som så, jo ikke folketinget, eu parlamentet, eller sådan noget vi sidder i her :P


Okay, helt fint med mig i så fald... Jeg skulle bare lige høre. :)
Gravatar #32 - Tumleren
13. jan. 2010 10:12
XorpiZ (7) skrev:
#5 & #6

Billige priser og hurtig levering != god service.

Jeg ærgrer mig hver gang jeg en anmeldelse af en forretning, der lyder noget ala "FEM STORE STJERNER HERFRA!!1 BILLIGT OG VAREN KOM TIL LOVET TID! SUPER-SERVICE".

God service er noget man oplever efter købet.


vandfarve (8) skrev:
#5-6

Det kan godt være, at de har billige priser (og det er åbenlyst for jer, men vi tager den lige for udenforstående):

1) De bedriver måske momssvindel,

2) Deres RMA-service og andre tjenester er generelt ikke-eksisterende, og

3) De snyder ofte med priserne på EDBpriser.dk, hvor ting sagtens kan stige voldsomt ift den pris, som EDBpriser.dk reklamerer med, og den rigtige pris, som Getmore tager.


Jeg er udmærket klar over problemerne med dem, og jeg bruger dem da heller ikke længere. Jeg prøver bare at forklare hvordan det kan være de ligger så højt, når nu i undrer jer så meget over det.
Og det er heller ikke det i siger, whatever blah blah blah
Gravatar #33 - vision-dk
13. jan. 2010 10:14
Enig i at coolshop er fuldt fortjent. Aner dog ikke hvad Elgiganten laver i den ende af listen, Bilka har f.eks. en langt bedre service især bytte- og reklamationsmuligheder.

Er også utrolig glad for at ProShop ikke er på listen, de snyder jo åbenlyst med hvad de sender, har haft ballade med dem og blev på arrogant vis afvist.

BTW: Var det ikke WUPTI der havde en sag kørende angående at de sammenlignede med for høje før priser, så den procentvise besparelse var kraftigt overdrevet?
Gravatar #34 - vulpus
13. jan. 2010 10:37
Der er da helt sikkert nogen der har stor interesse i at miskreditere de forretninger der kører med de bedste priser.
RMA sager køres ofte bedst direkte til producenten og ikke forhandleren. De fleste producenter har glimrende RMA service!

Det er ikke forbrugerene der skal lege momspoliti. Hvis virksomheden svindler skal de selvfølgelig straffes, så hvis i har beviser på momssvindel så anmeld dem dog? En god forbruger er en forbruger der maksimere deres surplus fordi det sikrer konkurrence og holder karteldannelser i skak. Så handel med dem der giver jer de bedste priser og kvalitet, da det i sidste ende giver os allesammen bedre priser og kvalitet. Det er en forudsætning for et velfungerende marked.
Gravatar #35 - XorpiZ
13. jan. 2010 10:45
vulpus (34) skrev:
RMA sager køres ofte bedst direkte til producenten og ikke forhandleren. De fleste producenter har glimrende RMA service!


Det er muligt. Men det bør vel være forhandlerens problem at køre RMA-servicen.

I en ideel verden foregik det således:

Dag 1 - Kunden sender defekt vare retur
Dag 2 - Forhandler modtager og tester den defekte vare
Dag 2 - Varen erklæres defekt og der sendes en ny fungerende vare retur til kunden (Hvis varen er udgået, tages kontakt til kunde for at høre om denne er interesseret i en anden model)
Dag 3 - Kunden får den nye vare retur

Om forhandleren så vil sende varen retur til producenten eller om forhandleren vil smide den ud er ikke kundens problem.
Gravatar #36 - vulpus
13. jan. 2010 14:07
#35 sådan fungerer verden bare ikke. Forhandleren kører i langt de fleste tilfælde RMA sagerne via producenten medmindre de har internt andre aftaler hvilket kan være tilfældet med visse franchise produkter.
Så du sparer både din og forhandlerens tid ved at køre RMA sagen direkte hos producenten og springe det led over.
Gravatar #37 - NinjaZee
13. jan. 2010 14:08
#33: Jeg mener faktisk det var Getmore.. De har de der små grønne bobler med "Spar X%" på alle deres produkt-info sider. Hvis du går ind og ser på dem nu så står der faktisk "Spar 0%" på alle produkterne, så jeg tror måske de har "slået det fra", imens de måske er ved at lave systemet om eller lignende.
Gravatar #38 - XorpiZ
13. jan. 2010 14:24
#36

Du har ganske ret. Indimellem kan man dog være heldig, som du også skriver.

Det jeg beskrev var nu også bare ønskescenariet. Og jeg mener ikke, at det er voldsomt urealistisk.
Gravatar #39 - MiniatureZeus
13. jan. 2010 21:10
I bund og grund har vi vel alle vores ynglingsbutikker og vores hadebutikker når det kommer til at handle it..
Det er det samme som hvor man handler dagligvare; jeg hader Fakta fordi den lille og grim, og andre elsker fakta for den er lille og hyggelig..
Gravatar #40 - røvskæg
13. jan. 2010 21:27
Jeg fatter da slet ikke der i det hele taget er nogen, der handler hos wupti med de sindsyge dårlige reklamer de laver.
De giver mig da kun mere lyst til at bestille noget fra leasy.
Gravatar #41 - kogalskab
13. jan. 2010 21:28
Hvor er bj-trading?, de har sgu da den pæneste hjemmeside!
Gravatar #42 - mr danmark
13. jan. 2010 23:02
Mest Populære Butik Overall: Wupti

Det er sku da klart. De sælger jo både hash og nøgler. :-)
Gravatar #43 - vulpus
14. jan. 2010 11:04
#39 Wake up! Tror du ikke alle ville foretrække Meyers deli og emmerys frem for Fakta hvis de havde samme priser. Din lille analogi skriger jo af uvidenhed og ignorance.
Gravatar #44 - vision-dk
14. jan. 2010 14:56
NinjaZee (37) skrev:
#33: Jeg mener faktisk det var Getmore.. De har de der små grønne bobler med "Spar X%" på alle deres produkt-info sider. Hvis du går ind og ser på dem nu så står der faktisk "Spar 0%" på alle produkterne, så jeg tror måske de har "slået det fra", imens de måske er ved at lave systemet om eller lignende.


Nej det var altså WUPTI jeg mente, men det kan godt være der ikke var noget om snakken Link til afvist sag(beklager det er pdf).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login