mboost-dp1

www.politi.dk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hos Fullrate er man overraskede, idet de ifølge direktør Stig Myken aldrig har hørt noget fra forbrugerombudsmanden, men først fandt ud af det i dag.
Det ville da have klædt ham bedre at undersøge eller skrive til Forbrugerklagenævnet frem for at vente på en politianmeldelse. Udgangspunktet må være at man gør sit for at overholde loven.
Jeg ved ikke om Fullrates hjemmeside er blevet lavet om inden for de sidste par dage, men jeg synes du det er meget tydeligt?
http://www.fullrate.dk/privat/bredbaand/
og på forsiden står det også?
Jeg må sige, da jeg bestilte Fullrate for et på måneder siden, synes jeg da ikke det var svært at gennemskue, overhovedet!
http://www.fullrate.dk/privat/bredbaand/
og på forsiden står det også?
Jeg må sige, da jeg bestilte Fullrate for et på måneder siden, synes jeg da ikke det var svært at gennemskue, overhovedet!
#6
Problemet er måske netop, at den pris der oplyses på siden ikke stemmer overens med, hvad du faktisk betaler.
Altså er det ikke de eksisterende hjemmesider og reklamer, de undersøges for, men dem de brugte sidste år
Det fremgik ikke klart af selskabernes reklamer, hvad prisen for den korteste bindingsperiode mindst ville være. Den såkaldte mindstepris.
Altså er det ikke de eksisterende hjemmesider og reklamer, de undersøges for, men dem de brugte sidste år
#2
Min pointe er, at han skulle handlet forebyggende. Man kan ikke drive en forretning med bind for øjnene og lade som om man aldrig kendte forbrugerklagenævnets holdning til 'god markedsføring'. Ligesom der er virksomheder, der kontakter Datatilsynet for at høre om én eller anden form for personregistrering er korrekt efter deres mening. :)
Vente på en politianmeldelse? Han har ikke hørt noget om sagen før han læste det i avisen idag..
Min pointe er, at han skulle handlet forebyggende. Man kan ikke drive en forretning med bind for øjnene og lade som om man aldrig kendte forbrugerklagenævnets holdning til 'god markedsføring'. Ligesom der er virksomheder, der kontakter Datatilsynet for at høre om én eller anden form for personregistrering er korrekt efter deres mening. :)
Jeg havde problem med TDC, da jeg skiftede til deres HomeDuo produkt.
Fordi jeg i forvejen havde IP-telefoni, og ikke almindelig fastnet-telefoni, blev jeg lige smækket i hovedet med en regning på 1000 kr, for at oprette en fastnet-linie - bare så de kunne lukke den igen dagen efter i forbindelse med kovertering til IP-telefoni.
Kæft jeg blev sur! 1000 kr for at have almindelig fastnet i én dag!
Men TDC magter åbenbart ikke at flytte IP-telefoni fra en anden udbyder til sig selv, det skal åbenbart "mellemlande" i en TDC fastnet-linie.
...at de så oprettede fastnet-linien på en forkert adresse hjalp heller ikke ligefrem...
...og at de lovede mig 10 Mbit, men kun kunne levere 4.3 Mbit gjorde ikke mit humør bedre øv øv...
Fordi jeg i forvejen havde IP-telefoni, og ikke almindelig fastnet-telefoni, blev jeg lige smækket i hovedet med en regning på 1000 kr, for at oprette en fastnet-linie - bare så de kunne lukke den igen dagen efter i forbindelse med kovertering til IP-telefoni.
Kæft jeg blev sur! 1000 kr for at have almindelig fastnet i én dag!
Men TDC magter åbenbart ikke at flytte IP-telefoni fra en anden udbyder til sig selv, det skal åbenbart "mellemlande" i en TDC fastnet-linie.
...at de så oprettede fastnet-linien på en forkert adresse hjalp heller ikke ligefrem...
...og at de lovede mig 10 Mbit, men kun kunne levere 4.3 Mbit gjorde ikke mit humør bedre øv øv...
photonatic (9) skrev:#2
Ligesom der er virksomheder, der kontakter Datatilsynet for at høre om én eller anden form for personregistrering er korrekt efter deres mening. :)
Det er mange år siden man kunne det. Nu vil de kun modtage en oplysning om at man registrerer personfølsomme oplysninger. De godkender af princip ikke og i brevet fra dem er det mere eller mindre ordret formuleret sådan.
#2 + #10 De kære firmaer kan ikke være helt uvidende omkring problemet.
http://www.comon.dk/news/otte.bredbaandsselskaber.meldt.til.politiet_41323.html skrev:
Forbrugerombudsmandens kontor oplyser, at der tidligere er blevet udsendt generelle advarsler til branchen, og at man ikke længere vil nøjes med advarsler.
en henvendelse før politianmeldelse ville da være høfligt..
En generel advarsel til branchen svarer til at tumpen har stillet sig op til et interview og sagt, "jeg er ikke tilfreds med den måde det gøres på" og udfra det skal de enkelte firmaer så kunne regne ud, hvem der skal oppe sig?
husk på, de gældende regler er vagt formuleret, og det er i højeste grad op til Forbrugerombudsmandens kontor at tolke.
jweg må nok læne mig op af #15, det lugter af politisk stunt.
En generel advarsel til branchen svarer til at tumpen har stillet sig op til et interview og sagt, "jeg er ikke tilfreds med den måde det gøres på" og udfra det skal de enkelte firmaer så kunne regne ud, hvem der skal oppe sig?
husk på, de gældende regler er vagt formuleret, og det er i højeste grad op til Forbrugerombudsmandens kontor at tolke.
jweg må nok læne mig op af #15, det lugter af politisk stunt.
hmmm.. nu købte vi i min hustand fullrate internet sidste år.. og der har aldrig været nogle tvivl om hvormeget eller hvor lidt der skulle betales, vi har ikke set skyggen af beløb de lige havde glemt at nævne.. men vi må jo så bare have været heldige..
syntse måske det er lidt i overkanten..
syntse måske det er lidt i overkanten..
Jeg har da lige checket fullrate's hjemmeside. Der står da tydeligt hvad minimums omkostningerne er.
Om de andre skilter på samme måde ved jeg ikke. Jeg ved heller ikke om den måde fullrate skilter på er korrekt, men det ser da nemt og ligetil ud at overskue priserne, så gu ved hvad de gør galt?
Om de andre skilter på samme måde ved jeg ikke. Jeg ved heller ikke om den måde fullrate skilter på er korrekt, men det ser da nemt og ligetil ud at overskue priserne, så gu ved hvad de gør galt?
Gnyffe (20) skrev:Jeg har da lige checket fullrate's hjemmeside. Der står da tydeligt hvad minimums omkostningerne er.
Om de andre skilter på samme måde ved jeg ikke. Jeg ved heller ikke om den måde fullrate skilter på er korrekt, men det ser da nemt og ligetil ud at overskue priserne, så gu ved hvad de gør galt?
jeg har en vag fornemmelse at at forbrugerombudsmandstingen ikke fatter at fullrate ingen bindingsperiode har, og at det er derfor de ikke oplyser det fulde beløb (6 måneders bindning). Som DE tror at alle internetudbydere gør det, men KUN HVIS det da er det de anmeldt for
Hvorfor beskytter i de firmaer? Dette har været oppe i medierne mange gange før. Det sidste jeg hørte var at der nu blev sagt stop fra forbrugerstyrelsen. At de så stadig overtræder loven og får en politianmeldelse i stedet for en endnu en advarsel kan da ikke komme bag på dem eller jer.
#24
Til gengæld havde CyberCity/Telenor ingen binding før i Mandags så bliver spændende at se hvad dom der kommer ud af dette
Til gengæld havde CyberCity/Telenor ingen binding før i Mandags så bliver spændende at se hvad dom der kommer ud af dette
Angelenglen (12) skrev:Jeg havde problem med TDC, da jeg skiftede til deres HomeDuo produkt.
Fordi jeg i forvejen havde IP-telefoni, og ikke almindelig fastnet-telefoni, blev jeg lige smækket i hovedet med en regning på 1000 kr, for at oprette en fastnet-linie - bare så de kunne lukke den igen dagen efter i forbindelse med kovertering til IP-telefoni.
Kæft jeg blev sur! 1000 kr for at have almindelig fastnet i én dag!
Men TDC magter åbenbart ikke at flytte IP-telefoni fra en anden udbyder til sig selv, det skal åbenbart "mellemlande" i en TDC fastnet-linie.
...at de så oprettede fastnet-linien på en forkert adresse hjalp heller ikke ligefrem...
...og at de lovede mig 10 Mbit, men kun kunne levere 4.3 Mbit gjorde ikke mit humør bedre øv øv...
Selvom indlægget er meget offtopic, vil jeg da lige forklare din lille misforståelse :)
Grunden til at de opretter fastnet-linjen er fordi TDC kører asdl, som går over telefonstikket, så derfor ingen telefonstik = ingen bredbånd hos tdc ;)
dinbror (27) skrev:
Selvom indlægget er meget offtopic, vil jeg da lige forklare din lille misforståelse :)
Grunden til at de opretter fastnet-linjen er fordi TDC kører asdl, som går over telefonstikket, så derfor ingen telefonstik = ingen bredbånd hos tdc ;)
Det kommer da an på om #12 med 'oprettelse' mener fysisk etablering af kobber + stik, eller om vi snakker om en flytning af aDSL fra anden udbyder til TDC.
førstnævnte er så ok, da der trods alt er omkostninger ved fysisk etablering, sidstenævnte er ikke, det det drejer sig om 10 min. arbejde ved et tastatur + måske 5 min. arbejde på en central (kommer an på hvordan den fysiske opkobling er lavet, ofte er det kun tastearbejde.)
sorry for OT. ;-)
Danmark Bag Facaden er der mere om Politiet i Danmark og Ulovlig OverVågning ;-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.