mboost-dp1

Microsoft Corporation

Planer for Windows 8 lækket på nettet

- , redigeret af Net_Srak , indsendt af Windcape

Kan Microsoft følge deres tidsplan, så vil den næste udgave af Windows udkomme om lidt over to år, i 2012. Arbejdet på udviklingen af det kommende operativsystem er gået i gang, men hidtil har der sluppet meget lidt ud om hvad Microsoft har i støbeskeen.

En italiensk hjemmeside ser dog nu ud til, at have fået fat i en præsentation, der gennemgår en række aspekter af Windows 8, lige fra målgrupper til prototype-computere.

Præsentationen, der er dateret den 20 april i år og vurderes til at være ægte, gennemgår også hvilke fokusområder Windows 8 vil satse på, heriblandt opstartstider, energibesparelse og support.

Det afsløres også, at Microsoft har et godt øje til hvordan Apple gør det med sine produkter, når det kommer til kundeloyalitet, ligesom der er planer om en App Store til Windows kaldet Windows Store.

Du kan se alle slides ved at følge linket til kilden.





Gå til bund
Gravatar #1 - knekker
29. jun. 2010 08:35
Jeg synes nu det også er værd at nævne, at MS også pønser på at lave en reset funktion til windows 8, så den sætter din windows installation tiilbage til fabriks installation, uden at slette dine egne filer. således brugeren ikke længere behøver at overføre alt deres personlige data til en anden harddisk, for så at kunne lave en komplet manuel formatering eller geninstallering af windows 8.

Jeg er ikke helt klar over hvordan det virker i detajler, men den rydder vel bl.a. bare op i styresystemets windows mappe, så det kræver blot at man lige skal geninstallere nogle af de programmer man bruger for at få dem til at virke igen.
Gravatar #2 - Proz
29. jun. 2010 08:38
Det giver utroligt god mening med en "app-store", nu hvor EU har mast den latterlige Browser Ballot ind i Windows. Hvis der ikke snart kommer en ny måde at finde programmer på, så vil EU om et par år kræve at der også skulle være en Ballot for Lommeregner, Notepad osv. osv.....

Gravatar #3 - Jonasdonbaek
29. jun. 2010 08:47
Microsoft har et godt øje til hvordan Apple gør det med sine produkter


Kan de ikke finde på deres eget? :)

HP gør fuldstændig det samme med deres nye computer, HP Envy.
Den er fuldstændig efterlignet af en MacBook Pro.

Bevis:
Her

Og
Her

At bruge "efterlignings strategi" som konkurrence strategi, er nødvendigvis ikke nogen positiv ting. Be innovative!
Gravatar #4 - terracide
29. jun. 2010 08:50
#3:
Hvis du skærer al hypen fra (primært fra journalister der ikke fatter IT) så er Apple ikke særligt innovative...folk TROR det bare ford:


Jobs says so...
Gravatar #5 - Jonasdonbaek
29. jun. 2010 08:53
terracide (4) skrev:
#3:
Hvis du skærer al hypen fra (primært fra journalister der ikke fatter IT) så er Apple ikke særligt innovative...folk TROR det bare ford:


Jobs says so...


Argue?
Gravatar #6 - terracide
29. jun. 2010 08:54
@ article:

Jeg kunne have interesse i Win8...men ikke i det mac-lignede hardware der er i artikelen *ørle-lyde*


Jeg bygger selv mine PC's...funktion > form.
Gravatar #7 - nubus
29. jun. 2010 08:55
Eh... opstartstider, energibesparelse og support - er de gået helt sukkerkolde? Var det ikke Vista og derefter Windows 7 der havde det fokus - og sikkerhed? Og en "Windows Store"... opfindsomt.

Hvad med at fokusere på brugernes effektivitet og ikke bare "jeg kan genstarte på 34 sekunder"... kom nu Microsoft!
Gravatar #8 - terracide
29. jun. 2010 08:57
#7:
Kør Win 7 i et par måneder...og sæt dig så ved XP igen...så føler man sig handicappet og lægger mærke til at ting er mere bøvlede at udføre.
Gravatar #9 - Bennek
29. jun. 2010 08:58
terracide (4) skrev:
#3:
Hvis du skærer al hypen fra (primært fra journalister der ikke fatter IT) så er Apple ikke særligt innovative...folk TROR det bare ford:


Jobs says so...


Nej, iPhone var jo ikke særlig innovativt.

#0 skrev:
Windows 8 vil satse på, heriblandt opstartstider,


Jeg synes nu en opstartstid på 3 sek. er ret godt: http://beep.tv2.dk/entry.php/id-375202.html
Gravatar #10 - Magten
29. jun. 2010 09:00
Jonasdonbaek (3) skrev:
Kan de ikke finde på deres eget? :)

At bruge "efterlignings strategi" som konkurrence strategi, er nødvendigvis ikke nogen positiv ting. Be innovative!
Har du overhovedet læst kilden?

http://msftkitchen.com/wp-content/uploads/2010/06/...

Included in these presentations is a rather telling (but obvious) slide which shows that Microsoft is clearly paying attention to Apple while planning Windows 8. Titled, “How Apple does it: A virtuous cycle,” Microsoft has broken down Apple’s UX/Brand Loyalty cycle and cited its value. Though it’s fairly obvious, the takeaway here is that Microsoft is aiming to give Windows the very same “it just works” status that Apple’s products are known for:
MS vil blot forsøge at få samme status til Windows som Apple har til OSX: At det bare virker.
Gravatar #11 - Hack4Crack
29. jun. 2010 09:01
terracide (4) skrev:
#3:
Hvis du skærer al hypen fra (primært fra journalister der ikke fatter IT) så er Apple ikke særligt innovative...folk TROR det bare ford:


Jobs says so...

pas på... en Apple fanboy... de er ikke til at hive eller stikke i.

UANSET hvad du siger til dem, vil deres Gud (Steve Jobs) ALTID være på forkant med alt andet i denne verden.

og fanboys'ne er ligeså låst som deres styresystemer.
Gravatar #12 - Coney
29. jun. 2010 09:03
#9 Nej det var den faktisk ikke.. Den er nøjagtig lige så innovativ for telefoner som WoW var for MMO's... Ikke en skid... Til gengæld var det langt de fleste features fra alle de andre modeller...
Gravatar #13 - sådan
29. jun. 2010 09:03
#3
Så bare fordi HP laver en lidt "pænere" bærbar end de plejer, så er det altså en fuldstændig efterligning af Apples produkt??
Personligt synes jeg ikke de ligner hinanden særlig meget (for macbook'en er da en del grimmere).
Gravatar #14 - Slettet Bruger [1059325698]
29. jun. 2010 09:14
nubus (7) skrev:
Hvad med at fokusere på brugernes effektivitet og ikke bare "jeg kan genstarte på 34 sekunder"... kom nu Microsoft!


at kunne genstarte på 34 sekunder ER effektivisering.

"har du prøvet at genstarte" vil nu blive slettet fra vores IT-telefonsvare.





Bennek (9) skrev:


Jeg synes nu en opstartstid på 3 sek. er ret godt: http://beep.tv2.dk/entry.php/id-375202.html


Min pc kan da også hibernate...
Gravatar #15 - thomasmorkeberg
29. jun. 2010 09:16
Jonasdonbaek (3) skrev:
Kan de ikke finde på deres eget? :)

HP gør fuldstændig det samme med deres nye computer, HP Envy.
Den er fuldstændig efterlignet af en MacBook Pro.

Bevis:
Her

Og
Her

At bruge "efterlignings strategi" som konkurrence strategi, er nødvendigvis ikke nogen positiv ting. Be innovative!


Lad mig gætte... nowise apple-fanboi der ikke ved noget som helst om designformer og hvad der skal til for at produkter er en direkte efterligning?

Coney (12) skrev:
#9 Nej det var den faktisk ikke.. Den er nøjagtig lige så innovativ for telefoner som WoW var for MMO's... Ikke en skid... Til gengæld var det langt de fleste features fra alle de andre modeller...


Ja med manglene features som de ikke havde brug for, men som så alligevel er kommet til mobilen efterfølgene.
Gravatar #16 - Slettet Bruger [1059325698]
29. jun. 2010 09:18
#3 sorry skat.. men en pæn bærbar udført i alu er ikke det samme som en Mac book kopi...

Ikke mere "kopi" end alle normale bærbare er kopier af den første bærbar på markedet.

Det samme gælder Dell Adamo.

:P Macs er kopi af vaio fordi de bruger sonys "tastatur med mellemrum"

bevis her
http://images.macworld.com/images/legacy/2006/05/i...

og her
http://whatlaptop.techradar.com/files/whatlaptop/s...
Gravatar #17 - p1x3l
29. jun. 2010 09:26
no more fucking app stores alright ...
Gravatar #18 - Zhor
29. jun. 2010 09:28
8#

Samme følelse havde jeg da jeg til sin tid var stor fan af Win2000

Skiftede et halvt år til XP og derefter tilbage dog gav jeg op og gik tilbage til XP :P
Gravatar #19 - taima7700
29. jun. 2010 09:35
Pokkers... de vælger da ikke år 2012!

Det er sikkert derfor jorden kommer til at gå under.. eller i hvert fald bare en ny Y2K
Gravatar #20 - f-style
29. jun. 2010 09:38
Tror nu at windows 8 kommer til at blive rigtig godt. Jeg elsker de forbedringer microsoft har lavet i windows 7, alt føles bare bedre. Hastighed som i xp, 'pænere' layout, forbedret sikkerhed, mindre UAC som i vista og 64-bit virker bare.

Jeg er ihvertfald ikke skuffet. Så mon ikke at windows 8 ser nogenlunde samme forbedringer.
Håber at der til den tid bliver skiftet 100% til 64-bit arkitektur og udnyttelse af flere kerner. Indtil videre er det jo begrænset hvor mange kerner der udnyttes udover især server software, virtualiseringer osv.
Gravatar #21 - taima7700
29. jun. 2010 09:39
Jeg er helt enig med #20

Det er blevet bedre og det kan næsten kun blive ved i samme retning.. hvis de da husker at huske tilbage på vista
Gravatar #22 - Holger_dk
29. jun. 2010 09:47
knekker (1) skrev:
Jeg synes nu det også er værd at nævne, at MS også pønser på at lave en reset funktion til windows 8, så den sætter din windows installation tiilbage til fabriks installation, uden at slette dine egne filer. således brugeren ikke længere behøver at overføre alt deres personlige data til en anden harddisk, for så at kunne lave en komplet manuel formatering eller geninstallering af windows 8.

Jeg er ikke helt klar over hvordan det virker i detajler, men den rydder vel bl.a. bare op i styresystemets windows mappe, så det kræver blot at man lige skal geninstallere nogle af de programmer man bruger for at få dem til at virke igen.


Ja den feature lyder til at være meget smart. Omend kunne man sige at den ikke burde blive meget langsomere over tid, kun hvis man installere programmer som tager lidt ressourcer. Men der er det nok nemmere for ikke it kyndige at lave en "reset" frem for at skulle fjerne nogle af deres programmer.

f-style (20) skrev:
Tror nu at windows 8 kommer til at blive rigtig godt. Jeg elsker de forbedringer microsoft har lavet i windows 7, alt føles bare bedre. Hastighed som i xp, 'pænere' layout, forbedret sikkerhed, mindre UAC som i vista og 64-bit virker bare.

Jeg er ihvertfald ikke skuffet. Så mon ikke at windows 8 ser nogenlunde samme forbedringer.
Håber at der til den tid bliver skiftet 100% til 64-bit arkitektur og udnyttelse af flere kerner. Indtil videre er det jo begrænset hvor mange kerner der udnyttes udover især server software, virtualiseringer osv.


Ja har også været meget tilfreds med Win7 64bit, det kører jo godt, bedre end Vista og har mange af de features i Vista som var smarte (søgning på programmer blandt andet).

Så hvis de forbedrer det endnu mere, er det jo bare godt.
Gravatar #23 - BOBOralph
29. jun. 2010 09:48
@0
Det med opstartstider, altså jeg har en Zepto. grin i bare.
Men elsker at jeg kan gå ud og lave mig en kop kaffe mens der bliver bootet op for min fail fail comp.

Jeg er ved at være træt af det der mac vs pc. Kan man ikke bare blive enige om at hver mand til hver maskine.
Jeg har det sådan at jeg tilpasser mig i forhold til hvilken maskine der er foran mig.

ZEPTO RULEZ^^
Gravatar #24 - nubus
29. jun. 2010 10:13
Hack4Crack (11) skrev:
pas på... en Apple fanboy... de er ikke til at hive eller stikke i.


Sagt af en med Commodore logo...

Tilbage til emnet - det er en tynd kop te Microsoft leverer. De siger selv at selve hardwarens start er længere end den for Windows. Så det er begrænset hvad de kan gøre. Så er der noget om at de kan levere touch fra 17" - 30"... altså ikke til bærbare. Og de kan lave login ved at genkende ansigter - sjovt nok.

Ligner det ikke mere en 7.1 end noget der er værd at kalde 8.0?
Gravatar #25 - XorpiZ
29. jun. 2010 10:18
#24

Du er godt klar over, at slidesne ikke på nogen måde er en liste over de kommende features i Windows 8, ikke?
Gravatar #26 - Slettet Bruger [1059325698]
29. jun. 2010 10:19
p1x3l (17) skrev:
no more fucking app stores alright ...


Tjaeh. det bliver vel bare en online shop ala impulse eller steam.

btw... ingen stavefejl P1x3l.. godt gået :P
Gravatar #27 - homer
29. jun. 2010 10:19
Blablabla.. more round edges and transparent windows.. nøøj hvor flot.. men nu skal du ha 60gb ram og 4tb harddisk som minimum juhuuuu...
Gravatar #28 - jimmi
29. jun. 2010 10:20
OK, her har vi så et internt dokument fra Microsoft med en overskrift der siger "How Apple does it" - og folk benægter stadig at Apple har førertrøjen på og Microsoft efterligner dem.

Der kan man da vist tale om, at der er nogen som ikke er til at hugge og stikke i.
Gravatar #29 - jimmi
29. jun. 2010 10:26
knekker (1) skrev:
Jeg synes nu det også er værd at nævne, at MS også pønser på at lave en reset funktion til windows 8, så den sætter din windows installation tiilbage til fabriks installation, uden at slette dine egne filer. således brugeren ikke længere behøver at overføre alt deres personlige data til en anden harddisk, for så at kunne lave en komplet manuel formatering eller geninstallering af windows 8.


Hvor mange år har Mac OS X ikke lige haft det?
Gravatar #30 - Zombie Steve Jobs
29. jun. 2010 10:30
#29 Jaja, og hvor mange år har der ikk lige været MMS og video call i Nokia. Duh!

Luk nu røven.
Gravatar #31 - nyx
29. jun. 2010 10:31
Jeg forstår stadig ikke det her ræs med at skifte styresystemet ud konstant. Hvordan kan et styresystem nogensinde blive stabilt og driftsikkert på den måde?

Hvorfor opgraderes Windows7 ikke bare til den funktionalitet, og så kan vi alle sammen tilkøbe de nye smart features som mikrobetalinger, når de har dem klar? :) Det er jo så smart?

Så kan man tilkøbe touchscreenfunktionalitet igennem windows-storen, og mediecenter, windows mediaplayer, osv. osv. osv.

Så kan de af os der er tvunget over på en windows-platform, få den helt basale og nær-nul agtige funktionalitet vi gerne vil have, og alle de der ønsker en bloated kasse der kan lave kaffe og hente pizza, kan få dét... :)

Windows vil så bliver til "windows" og så kan man opgradere enten i pakker, eller ved enkelte programmer. :)

Nej, Microsoft ville afgå ved døden på den forretningsmodel, men man har vel lov at drømme :)
Gravatar #32 - webwarp
29. jun. 2010 10:37
#31 er der et ræs om at skifte styresystem ? - Tror langt de fleste fortsat sidder rimelig stabilt fast i windows.. Ved godt apple vil give indtryk af andet, men det reele billede er da fortsat at de sidder stabilt på markedet...

#31 ligner jo faktisk med windows store at det kan være den vej de går ?

Det glædelige for mig er at det ligner, at de formentlig bare genbruger vista/win7, og fortsætter i sporet med win7 med at rette fejl op, frem for at tilføje nyt (overflødigt). Så lad endelig være med at smide en masse nyt skrammel ind, optimer det eksisterende, og så tilbyd overflødigt skidt gennem windows store, det lyder da dejligt. (Men I må gerne smide et nyt og forbedret filsystem ind, men det har I jo nu lovet i over 10 år så det regner jeg heller ikke med denne gang :D )
Gravatar #33 - Coma
29. jun. 2010 10:40
Min ønske liste:

1: fjern ALT legacy kode
2: fjern reg db.
3: tilføj xp sandbox mode til at køre gammel lort i.. (ja ved godt den er med i 7 som xtra)
Gravatar #34 - TormDK
29. jun. 2010 10:48
#28 Microsoft vil efterligne Apple's image om at det "bare virker" hos den generelle befolkning, ikke alt det andet gøgl.

Det er en forståelig situation at være opmærksom på, specielt fordi Microsoft i de sidste par år har skiftet stil rent kunde service mæssigt. Der bliver lagt mange kræfter i at ændre folks holdning til Microsoft og deres produkter så det er kun naturligt at næste version af Windows også indramme dette.
#35 - 29. jun. 2010 10:49
SlettetBruger (16) skrev:
:P Macs er kopi af vaio fordi de bruger sonys "tastatur med mellemrum"

bevis her
http://images.macworld.com/images/legacy/2006/05/i...

og her
http://whatlaptop.techradar.com/files/whatlaptop/s...


Chiclet FTW !!!!


:-P
Gravatar #36 - Windcape
29. jun. 2010 11:02
Jeg er overrasket over den manglede diskussion omkring at Microsoft endelig tilføjer et software-marketplace til Windows.

Det er jo hvad Linux hippierne har efterspurt i over 10 år. Og Windows 8 Marketplace kommer endda med mulighed for betaling, så det ikke kun er gratis-lol software der kan hentes der igennem.

Klart et skridt i den rigtige retning. Men de er så småt også ved at smelte XBOX, WP7, Windows og "Live" sammen til en stor cloud-ish platform. Et godt valg, og noget som kræver man er ligeså resourcestærk som Microsoft -- Apple ville have svært ved at gøre kunsten efter.
Gravatar #37 - Windcape
29. jun. 2010 11:04
SlettetBruger (14) skrev:
at kunne genstarte på 34 sekunder ER effektivisering.
En moderne maskine kan nemt boote på 35-45 sekunder.

Så hvis IT-administrationen ikke har bloatet opstarten med indlæsning af en masse unødvendige services som spammer tray eller lign. så burde det være fint.
Gravatar #38 - f-style
29. jun. 2010 11:09
#36

det er microsoft vel også nødt til nu hvor meget software flytter over i skyen efterhånden og google har den størrelse de har.

Linux er stadigt MEGET niche indenfor det private. Men de er blevet en større konkurrent rent software mæssigt. Til basalt brug kan linux sagtens bruges hvis det bare er til internet brug, skrive nogle dokumenter og chat over IM.
Det er let at holde linux opdateret via deres pakke system. Det er en fed feature som windows egentligt mangler men som sandsynligvis kommer med i windows 8 (forhåbentligt). Sådan at ens software automatisk holdes opdateret. Det er jo ikke alle producenter som kan finde ud af at lave dette i deres programmer. Dette kunne blive væsentligt lettere hvis der var en store som så sørgede for at opdatere til nyeste version såfremt men slår det til. Det vil også hjælpe på mange af de sikkerheds huller og virus folk har pga. forædlet software.

#37
Opstartstiden er ikke noget problem især hvis man ikke har alt for mange opstartsprogrammer eller andet gøgl som skal indlæses og skaber konflikter. Eller hvis man har lidt penge så hjælper en SSD også godt på opstartstiden´. Ellers kan man vælge at bruge dvale, det gør jeg hovedsageligt da det er nemmere end at slukke pc'en hele tiden.
Gravatar #39 - nubus
29. jun. 2010 11:11
f-style (38) skrev:
det er microsoft vel også nødt til nu hvor meget software flytter over i skyen efterhånden


Er app-stores fra Google, Microsoft, Nokia og nu Apple ikke et udtryk for det modsatte af hvad du skriver?
Gravatar #40 - f-style
29. jun. 2010 11:16
#39
nu tænker jeg på sådan noget som kontor pakker (google docs eller live office), simpel billedredigering osv. det kan allerede gøres uden installation af software på computeren. Flere og flere tjenester bliver uafhængige af OS'et.
Resten af de programmer som er installeret kan så håndteres af App/windows/google osv. Store.
Gravatar #41 - Windcape
29. jun. 2010 11:16
f-style (38) skrev:
det er microsoft vel også nødt til nu hvor meget software flytter over i skyen efterhånden og google har den størrelse de har.
Delvist ja. Men det er klart en god løsning, når man alligevel kun distributere thin-clients.

f-style (38) skrev:
Det er let at holde linux opdateret via deres pakke system. Det er en fed feature som windows egentligt mangler men som sandsynligvis kommer med i windows 8 (forhåbentligt).
Ja, det er jo hele pointen med "Windows Store". At du kan installere software, og opdaterer det derigennem.

Ligesom det foregår på mobil-telefoner. Men det er stadigvæk valgfrit, og du skal tænke på at det bliver en "single-repo" løsning, altså hvor Microsoft kontrollere alting.

Så der vil sandsynligvis stadigvæk være en del niche-software der distributeres udenom. F.eks. de mest stallmanistiske OSS projekter vil sikkert ikke betale for en plads i Windows Store.
Gravatar #42 - Windcape
29. jun. 2010 11:18
f-style (38) skrev:
Det vil også hjælpe på mange af de sikkerheds huller og virus folk har pga. forædlet software.
foobar2000 og TexMaker er vist det eneste software jeg har, som ikke allerede opdaterer sig selv.

Så jeg tror ikke en overordnet opdateringskanal vil gøre en stor forskel, udover at virke mere integeret i systemet, og mere slick. (Apple style slick)
Gravatar #43 - rasmussen
29. jun. 2010 11:20
Windcape (36) skrev:
Jeg er overrasket over den manglede diskussion omkring at Microsoft endelig tilføjer et software-marketplace til Windows.

Det er jo hvad Linux hippierne har efterspurt i over 10 år. Og Windows 8 Marketplace kommer endda med mulighed for betaling, så det ikke kun er gratis-lol software der kan hentes der igennem.


Jeg må indrømme, at jeg ofte morer mig over dig. Du har virkeligt gennemskuet linuxbrugerne som de hippier vi er. Newz ville være et kedeligt sted uden dig :D


Hvis vi skal vende tilbage til emnet, vil jeg gerne komme med en positiv kommentar til artiklen. Jeg synes faktisk det er en super god idé med et marketplace.

Gravatar #44 - terracide
29. jun. 2010 11:20
jimmi (28) skrev:
OK, her har vi så et internt dokument fra Microsoft med en overskrift der siger "How Apple does it" - og folk benægter stadig at Apple har førertrøjen på og Microsoft efterligner dem.

Der kan man da vist tale om, at der er nogen som ikke er til at hugge og stikke i.


Førertrøje hvorhenne?
I at blocke 3. parts programmer?

For i udbredelse er MAc ikke engang oppe på 10% af Windows.

Og pas på med at isige andre efterligner Apple...når Apple startede med at efterligne Xerox:
http://en.wikipedia.org/wiki/Xerox_Alto

Xerox only realized their mistake in the early 1980s, after Apple's Macintosh revolutionized the PC market thanks to its bitmap display and the mouse-centered interface—both copied from the Alto.[4] While the Xerox Star series was a relative commercial success, it came too late. The expensive Xerox workstations could not compete against the cheaper GUI-based workstations that appeared in the wake of the first Macintosh, and Xerox eventually quit the workstation market for good.
Gravatar #45 - Windcape
29. jun. 2010 11:23
#44

Jeg synes vi skal være rimelige og sige at alle efteraber hinanden i IT-brancen. Kunderne er jo godt tilfredse med den stil, og det har jo altid været mottoet for programmørene "stjæl med arme og ben, sålænge det er lovligt".

Apple har definitivt givet design inspiration til Windows, men det omvente er også tilfældet synes jeg. Det er svært at sige at et nyt koncept i 2010 er 100% orginalt. Det er næsten altid inspiration fra en eller flere steder fra.
Gravatar #46 - jimmi
29. jun. 2010 11:34
terracide (44) skrev:
Og pas på med at isige andre efterligner Apple...når Apple startede med at efterligne Xerox:


Apple kopierede ikke. De tog grund-ideen, og implementerede den ordentligt.

Sammenlign Xerox's mystiske brugerflade, med den som Apple lavede (der grundlæggende stadig bliver brugt i både Mac OS, Windows og Linux)...

http://media.arstechnica.com/images/gui/7-AltoST-s...

http://media.arstechnica.com/images/gui/6-AltoFM.g...

http://www.guidebookgallery.org/screenshots/macos1...

Mere læsestof her:

http://arstechnica.com/old/content/2005/05/gui.ars

http://articles.sitepoint.com/article/real-history...
Gravatar #47 - XorpiZ
29. jun. 2010 11:36
jimmi, du skylder mig 1600 kr.

Mit fanboy-o-meter, som ellers har overlevet både danakaz, fidomuh og windcape er netop brudt sammen, efter jeg forsøgte en måling på dine posts. :<
Gravatar #48 - Da9L
29. jun. 2010 11:47
Jeg synes bare vi skal blive enige om at alle efterligner hinanden.. Microsoft efterligner alle mulige og Apple gør det mindst ligeså meget..
Gravatar #49 - jimmi
29. jun. 2010 11:48
#47

Beklager, men den der "Apple kopierede Xerox" holder ikke vand.

Det var iøvrigt heller ikke Xerox der opfandt hverken mus eller GUI.

Det var en gut der hedder Douglas Engelbart, helt tilbage i 60'erne...

http://sloan.stanford.edu/MouseSite/1968Demo.html

http://inventors.about.com/library/weekly/aa081898...
Gravatar #50 - rasmussen
29. jun. 2010 11:53
Da9L (48) skrev:
Jeg synes bare vi skal blive enige om at alle efterligner hinanden.. Microsoft efterligner alle mulige og Apple gør det mindst ligeså meget..


Jeg er helt enig. Hvis jeg skulle bygge en sæbekassebil, ville jeg også bruge runde hjul. Det har jeg set, at andre har gode erfaringer med.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login