mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Er det noget teleselskaberne skal offentliggøre eller behøver de det ikke?
"Minuttakst: XX øre" fortæller jo ikke om det afregnes pr. sekund eller pr. minut. Lige så vel som "Lån med rente: XX %" ikke fortæller hvor tit renten tilskrives, men særligt omkring lån skal kunden jo have det at vide! Det er kun fair.
"Minuttakst: XX øre" fortæller jo ikke om det afregnes pr. sekund eller pr. minut. Lige så vel som "Lån med rente: XX %" ikke fortæller hvor tit renten tilskrives, men særligt omkring lån skal kunden jo have det at vide! Det er kun fair.
Jeg har CBB. Har lige fundet dette i deres vilkår (men de nævner ingenting om det er pr. sekund, pr. 10. sekund eller pr. minut!):
* Hver gang du ringer, sender SMS / MMS eller Wapper, fratrækkes et beløb din saldo. Størrelsen af dette beløb afhænger af opkaldets længde og evt. tillæg for udenlandske opkald. Du skal have kr. 25 eller mere på din konto for at kunne sende og modtage MMS-beskeder samt benytte GPRS.
"UnoTel takser pr. påbegyndt sekund." citat Prisliste mobil for privat kunder nederst
Hvorfor indføres der ikke mere kontrol og styring af de private teleselskaber? Det ville være en fin idé for kunderne. Ikke for investorerne, men dem er jeg sådan set også ligeglad med, vi har fået hvad vi vil have af teknologi. Nu vil vi have ordentlige priser.
Derfor bør staten gå ind og med magt nedsætte priserne.
Derfor bør staten gå ind og med magt nedsætte priserne.
der skal adviseres med om det gælder påbegyndt minut. som f.eks her med "**" efter prisen.
#7
når du siger "vi" har fået hvad vi vil have af teknologi, så mener du vist "jeg"
du taler ihvertfald ikke for alle tilstede. Jeg foretrækker en løbende udvikling.
For eksempel er der ved at blive indført en ny teknologi for prioriteret roaming på tdc mobil's netværk, der gør man kan styre hvilke nætvrk man aflevere trafikken på i udlandet, med dertilhørene prisfald på roaming.
Men det er jo heller ikke gratis at udvikle.
penge vokser ikke på træerne, hvis folk ikke har mindet dig om det før
#7
når du siger "vi" har fået hvad vi vil have af teknologi, så mener du vist "jeg"
du taler ihvertfald ikke for alle tilstede. Jeg foretrækker en løbende udvikling.
For eksempel er der ved at blive indført en ny teknologi for prioriteret roaming på tdc mobil's netværk, der gør man kan styre hvilke nætvrk man aflevere trafikken på i udlandet, med dertilhørene prisfald på roaming.
Men det er jo heller ikke gratis at udvikle.
penge vokser ikke på træerne, hvis folk ikke har mindet dig om det før
På telmore's liste over priser, står der følgende:
[qoute]Dataopkald Pris pr. minut, uanset hvilket dansk net 0,75 kr. [/quote]
Der står intet om det er pr. minut el. pr. sekund at de regner fra..
Jeg kan så ud fra mit forbrug se at der er foretaget et opkald på 1 sekund (Aner ik' hvad man kan nå at sige på så kort tid.. heh.. sikkert en aften jeg har været fuld) og der er der kun blevet takseret 1 øre for det opkald...
Så man kan vist godt sige at de kun takserer pr. påbegyndt sekund..
Det gør Musimi ogs' ... hvis der skulle være nogen tvivl.. man kan endda ligefrem se det køre rimelig live med tælingen på sit forbrug på musimi's hjemmeside.. MEN.. det var IP telefoni.. og her snakker vi mobil telefoni..
[qoute]Dataopkald Pris pr. minut, uanset hvilket dansk net 0,75 kr. [/quote]
Der står intet om det er pr. minut el. pr. sekund at de regner fra..
Jeg kan så ud fra mit forbrug se at der er foretaget et opkald på 1 sekund (Aner ik' hvad man kan nå at sige på så kort tid.. heh.. sikkert en aften jeg har været fuld) og der er der kun blevet takseret 1 øre for det opkald...
Så man kan vist godt sige at de kun takserer pr. påbegyndt sekund..
Det gør Musimi ogs' ... hvis der skulle være nogen tvivl.. man kan endda ligefrem se det køre rimelig live med tælingen på sit forbrug på musimi's hjemmeside.. MEN.. det var IP telefoni.. og her snakker vi mobil telefoni..
Sjovt. Sad lige idag og snakkede med en af mine venner, om at skifte til M1. Meeen efter denne artikel, kiggede jeg lige lidt nærmere på det.
Udover at man med deres "M1 prisbasker" skal betale 30 kroner pr. måned for at få udlandstelefoni, bank-på og visnummer (ja det er langt ude, men rigtigt), så skal takseres der også per påbegyndt minut:
Yderligere koster det hele 50 øre i opkaldsafgift med prisbaskerpakken (25 øre for mislykkede opkald).
...tror bare jeg bliver hos Telmore lidt endnu ;)
Udover at man med deres "M1 prisbasker" skal betale 30 kroner pr. måned for at få udlandstelefoni, bank-på og visnummer (ja det er langt ude, men rigtigt), så skal takseres der også per påbegyndt minut:
Moms & taksering
Alle priser gælder døgnet rundt og er inklusiv moms. Der takseres pr. påbegyndt min. Service- og særnumre, som f.eks. 118, koster alm. min. pris tillagt udbyders takst.
Yderligere koster det hele 50 øre i opkaldsafgift med prisbaskerpakken (25 øre for mislykkede opkald).
...tror bare jeg bliver hos Telmore lidt endnu ;)
Jeg har Telia og kommer af med 70 øre uanset hvor kort et opkald jeg foretager. Sådan har det ikke altid været. Minuttaksten var oprindeligt på 3kr, og jeg ved faktisk ikke om den er blevet ændret. Mon der rundes op til ti sekunder og lægges 20 øres opkaldsafgift oveni?
Mere end 10% af mine samtaleudgifter betod alene af opkaldstaksten, som var på 50 øre, da jeg havde Debitel.
Ved korte samtaler udgør opkaldstaksten en væsentlig del.
Aldrig mere Debitel til mig.
Ved korte samtaler udgør opkaldstaksten en væsentlig del.
Aldrig mere Debitel til mig.
... i henhold til min egen kommentar i #15
--> link til TDC's andre abonnementer
--> link til TDC's andre abonnementer
* Du betaler pr. påbegyndt sekund
Er der ikke lidt forkert formuleret i nyheden:
Det er da vel omvendt.... hvis man han en lang samtale, f.x. 20 minuter, så betyder det ikke så meget om man bliver takseret for 20 eller 21 minuter (5% for meget), hvor i mod det er ret vigtigt at man for 15 sekunder takseres 1 minut. (400% for meget).
Altså kan besparelsen af lange samtaler brændes af på korte
Hvis man således har mange korte samtaler kan besparelsen ved de lave minuttakster hurtigt brændes af på "længere" samtaler.
Det er da vel omvendt.... hvis man han en lang samtale, f.x. 20 minuter, så betyder det ikke så meget om man bliver takseret for 20 eller 21 minuter (5% for meget), hvor i mod det er ret vigtigt at man for 15 sekunder takseres 1 minut. (400% for meget).
Altså kan besparelsen af lange samtaler brændes af på korte
Sonofon lancerer i disse dage i medierne heftigt for deres sidste nye produkt "Fri snak". Men jeg kalder det falsk reklame eller måske nærmere SNYD!
Der er nemlig kun indregnet 48 timers snak i prisen. Derefter koster det almindelig minuttakst oveni abonnementprisen.
Jeg kader det fup og svindel - det har INTET med "Fri snak" at gøre, når der er begrænsning på!
Der er nemlig kun indregnet 48 timers snak i prisen. Derefter koster det almindelig minuttakst oveni abonnementprisen.
Jeg kader det fup og svindel - det har INTET med "Fri snak" at gøre, når der er begrænsning på!
[url=#18]#18[/url] kemo
Længere i anførselstegn skal forstås sådan, at samtalerne er reelt ikke længere, det er kun når der skal beregnes pris, at den er længere. En 60 sekunders samtale er længere end en syv sekunders samtale. Så når du betaler for 60 sekunder i stedet for syv, så betaler du for en længere samtale. Og hvis du konsekvent betaler for længere samtaler, så forsvinder besparelsen.
[url=#19]#19[/url] ba67
Det er da vel omvendt....Nej, det er bare fordi du ikke kunne se hvordan den kringlede formuleringen skulle forstås.
Længere i anførselstegn skal forstås sådan, at samtalerne er reelt ikke længere, det er kun når der skal beregnes pris, at den er længere. En 60 sekunders samtale er længere end en syv sekunders samtale. Så når du betaler for 60 sekunder i stedet for syv, så betaler du for en længere samtale. Og hvis du konsekvent betaler for længere samtaler, så forsvinder besparelsen.
det er ret vigtigt at man for 15 sekunder takseres 1 minut. (400% for meget).Det er nu kun 300% for meget.
[url=#19]#19[/url] ba67
Der er nemlig kun indregnet 48 timers snak i prisen.Er det ikke nok? Jeg tror jeg snakker i telefon langt under en time om måneden. Men det giver selvfølgelig ikke nogen ret til falsk markedsføring.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.